Jump to content

home made pločice


stein

Preporučeni Komentari

40 minutes ago, ZASto said:

Vlado, nema rupica na repro filmu. Ne radi se to više sa kamerama za reprofotografiju, kao u vreme naših početaka (meni filmove radio Bane u štampariji SUKL, dok su još bili kod Brankovog mosta).

Sada mi filmovi rade drugari u ERROR Design-u (kompenzujemo se, ja njima opravke - oni meni filmove) http://www.errordesign.co.rs/

Baš sam im danas pustio fajl za jednu okruglu pločicu Fi 55mm (osvetljenje ispod jednog KAWO :))

Eh, bravo! Kod njih sam radio filmove. Krečana proradila... :-)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Dobar dan

Pitao sam jer me je interesuje za nesto prilicno jednostavno, jedan sloj, mali broj elmenata... pa probao bih da uradim ako je moguce bez osljarenja.

Hvala za pojasnjenje foto postupka.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jednu policu, fioku ili sta god mracno.

Naprskas jedno dve tri plocice, koje bi da pravis, sa filmom, i ostavis nakoso u zatamnjenom prostoru, da se film ocedi i osusi. Bez svetla. Pre prskanja filmom, pranje acetonom, trilorom, alkohol je najslabiji za menjanje povrsinskog napona.

Dok se dobro ne osusi, pripremas "film", stampa na pausu sa popravkama flomasterom, ili obina stampa, ali ce trebati 'paus klaar" sprej, koji zamasti papir i napravi da bude slican pausu.

Osvetlis prvu plocicu par minuta, razvijes u 7% rastvoru NaOH i isperes vodom. Rukavice pozeljne. Vidis sta si uradio...ostale plocice mogu da cekaju u nekoj mracnoj kutiji. Ako je neka greska, ne ecuje se vec se ponavlja sa sledecom pripremljenom fotolakiranom plocicom.

 

Duzina osvetljavanja se definise probom(jacina, rasipanje, kvalitet i starost laka...su sve faktori), od nekoliko desetina sekundi do par minuta. Fotolak mora da promeni boju, ali sirina vodova ne sme da se smanji previse, tada je preosvetljeno, "podvuklo" se svetlo ispod maske.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

već je neko pominjao u ovoj temi, Impuls mislim, metodu sa katovanjem na pvc foliju, bar u svakom gradu ima tih što seku za reklame, a i jeftino je. nije baš baš za SMD, ali može dosta detaljno da se odradi i postojana je folija, ispadnu lepi vodovi, a nema potrebe za foto metodom, samo folija na vitro ili pertinax. ja sve ploče radim tako pa u mix hidrogena 40 posto i kiseline, može da se uklopi lako i za dvoslojnu štampu. mislim mogu okačit koju sliku al da ne zagađujem temu...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 17 minuta, Mentok reče

katovanjem na pvc foliju

Bio je nekad u kraju covek koji je to radio ( radio sam kao firmopisac pa smo ortak i ja sekli sablone ).

Foliju zalepis na vitro pa skines visak, ostanu samo vodovi.. pa potopis ?

 

Izvini sad videh sta si napisao.

Izmenjeno od krca44
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

kad je folija iseckana, transfer folijom uvatiš sve i zalepiš ceo "kvadrat" pcb-a na vitro i zalepiš pa skineš višak i potapanje. kad kiselina pojede bakar izvadiš, skineš foliju ispod lepi vodovi

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ako hocete foto postupkom mora da znate da asfalt ima za osobinu da reaguje na uv spektar i sa njim mozes da pravis predlozak samo rastvaras benzinom,moras da budes brz.jos pre 30 godina sam radio foto postupak,fotokemika iz lijepe njine pravili  lak,pa na gramofon centrifugiraj pa zazbijes zivinu sijalicu za uv izvor pa pozitiv folija kod pripreme za stampu pa kad majstor cuje da je to za elektroniku udari pet puta visu cenu nego da radi duplericu za start.pa k.soda 7 grama - 1cip 14 pina ttl ta tezina.onda ke pojavio pozitiv 20 sprejvaljda.radio sam dvoslojnu stampu nekad.bio majstor radio pri vojsci, ui p .brigada,ne mogu da se setim kako se zvao, kajganic .u stanu smo davali uzimali materijal.onda sito,pravi ramove zatesi ,odtezi,foto pasta iz mjuniha radio rim.sa vodom smo razvijali cini mi se.bilo davno.sada kad treba nesto prosto laser transfer folija pegla i udri.

Izmenjeno od dunavko
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

S' peglom ćeš papmpur lepo da preneseš neki SSOP :D

Sa katovanom folijom takođe :D

A za sito, imao loše iskustvo sa "firmom" iz Munze. na na vodu širine 1.5mm dijagonalni prekid (bila dvostrana ploča), htedoh da ih pošaljem "u nebo".

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

http://www.kelco.rs/katalog/detalji.php?ID=17275 a nije ni skupo.

@Krca imam u furdi neki komad, samo plava, ako si zaintresovan da se igraš, znaš gde sam.

 

Folija za foto postupak se štampa u fotokopirnici, printao u Copy planet na Zelenom vencu, nije ni Krci daleko.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 years later...

Dobro vece

Imam par pitanja za pcb koje sam crtam flomasterom i ecujem.

Kako se tacno kalajise pcb radi zastite vodova od korozije ?

Dalje - layout radim 1:1 na A4 papiru, sa tacnom dimenzijom plocice koja ce se posle ecovati.

Ako layout iscrtam tankim flomasterom pretpostavljam da je papir moguce skenirati u nekoj foto radnji, sacuvati u pdf formatu, uraditi mirror image i poslati nekom da uradi profi pcb....?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pastom za lemljenje ili rastvorom kalafonijuma u alkoholu premazes vodove i tankim slojem kalaja kalajises, bez pregrevanja lemilicom, mada je dobro da je lemilica sto toplija, a brz prelaz preko voda.

Mislim da je lakse i lepse da se malo priucis za neki od programa za stampe...

Manja greska je ako se lejaut crta 2:1 kao nekada Bishop trakama i priborom, ili kada su mogucnosti i 4:1

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Hvala

Meni je crtanje 1:1 zgodno, prvo poredjam komponente, imam realan vizuelni prikaz pred sobom....nacrtam komponente i vodove, kasnije probam drugaciji raspored, ako treba.

 

P.S. Software za crtanje layout-a - svakako planiram da naucim.

Izmenjeno od krca44
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 3 časa, krca44 reče

Imam par pitanja za pcb koje sam crtam flomasterom i ecujem.

Da li si ovo već radio - pitam jer ako flomaster ne pokrije dobro bakar, javiće se iskrzane ivice vodova.

Ja sam ručno crtao pcb za cevke sa lakom za nokte i veoma tankom i kratkom četkicom, tu ispod ne može kiselina da priviri.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Najveći problem je bila bleda sredina voda kod linije vodootpornim flomasterom na bakru. Tu je bledo previše i UV lamp ga probije, a to zacrniti je dosada najveća.

Lejaut se radi pre vodova, i ne radi se da bude carstvo simetrije ili zgodnoće pakovanja, već što kraćih vodova, što manjeg međuuticaja komponenti i grupisanja blokova po nivou signala.

Simetrija je  poželjna kod blokova sa +- napajanjem, da bi se održala sličnost impedansi obe grane, ali i to može da varira, pošto se impedanse jako malo razlikuju, a bitniji je uticaj ili razlike u strujama ili amplitudama signala blokova

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 12 časa, krca44 reče

Kako se tacno kalajise pcb radi zastite vodova od korozije ?

Premažeš fluksom ili pastom za lemljenje. Potreban je pljosnat vrh i minimalna količina tinola. Temperatura se podesi najniža moguća koja omogućava lemljenje da se ne oštete vodovi.

Više od 20god. sam sam pravio PCB jednostrane i dvostrane, odavno to batalio. Filmovi na pausu, rapidografi i crni tuš kome se doda malo žutog. Kasnije CAD i laser printer. Toner se nabubri nitro razređivačem, greške se isprave rapidografom.

Priprema pločica, prskanje foto lakom, sušenje u rerni. Za tebe je najbolje kupiti vitroplast sa foto lakom.

Natrijum hidroksid za razvijanje, sona kiselina i vodonik peroksid za nagrizanje. Plastične kadice sa orebrenim dnom da se ne zalepi PCB i za duplu štampu. Plastične pincete i još gomila toga, uglavnom ostatak od bavljenja izradom fotografija.

Meni je sva ta muka nekako suvišna ako se može uraditi P-P na raster board. Dok ti sve to iscrtaš, napraviš film, razviješ, nagrizeš, kalajišeš, izbušiš ima tri puta da ga napraviš P-P.

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja sam kalafonijum rastvarao nitro razredjivacem, namazem cetkicom i gas, sve gotovo za 3 min

btw, foto postupak je čas posla kad udjes u fazon, sve gotovo u pola sata. Mnogo je brze ako uzimas vitroplast sa već nanesenim foto lakom. Treba jedna živina sijalica sa razbijenom balonom, malo Mer Cevola, sona kiselina i hidrogen, parče stakla, paus papir i laserski štampač.

Kad odštampaš mirror na pausu, obavezno staviš taj paus iznad nitro razređivača da se napari malo, onda štampa skroz zacrni, nema trika da osvetliš nešto što ne želiš. Kad se prosuši par minuta staviš paus preko foto laka, staklo preko i sijaš cigaru vremena, skineš sve i gurneš u vodu sa Cevolom (namincaš da bude 6-7% rastvor NaOH), par minuta i gotovo. Ispereš vodom kad skine lak koji ne želiš na vitroplastu i gruneš u HCL (20% sa malo hidrogena) i gotovo. 
to što ti ostane opereš nitrom, izbušiš rupe, zaštitiš kalafonijumom i lemiš.

Sigurno brže nego da lepiš folije, preslikavaš toner i slično, plus nema trika da ispadne preciznije nikako

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 11 časa, zek reče

Da li si ovo već radio - pitam jer ako flomaster ne pokrije dobro bakar, javiće se iskrzane ivice vodova.

Ja sam ručno crtao pcb za cevke sa lakom za nokte i veoma tankom i kratkom četkicom, tu ispod ne može kiselina da priviri.

Radio - reziltati zavise od flomastera i kvaliteta samog rada sa njim + kiseline ( kako se urade odnosi za jacinu reakcije ).

Zadnja pcb je ispala bolje od ocekivanog.

Sledecu planiram raditi flomasterom i lakom za nokte za vece gnd povrsine.

Lak moram probati na manjem komadu, da vidim kako ide i koliko je meka cetka ...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...