Jump to content

Kef


tadijasid

Preporučeni Komentari

Evo jednih vintage zvucnika 1964 god. Puno drvo kutija sem prednje ploce 10 kg teske (jedna).To sam danas imao prilike da cujem na nekom kenwood starom risiveru. Zvuk je dobar, verovatno cu ih doneti ovih dana kuci da probam na f5.Evo i par slika da vidite o cemu se radi.

post-694-0-34298400-1292178629_thumb.jpg

post-694-0-53110400-1292178642_thumb.jpg

post-694-0-06591800-1292178660_thumb.jpg

post-694-0-38346500-1292178678_thumb.jpg

post-694-0-54276100-1292178701_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 39
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

Sta ti je Englez, majku mu stranjsku... Kakvu je skretnicu napravio... :)

U originalu su i moji Tannoy "Sixes" imali istu takvu, veoma kompaktnu, rafiniranu i elaboriranu skretnicu... :rolleyes:Biće da ipak Englezi imaju neke svoje razloge zašto to tako rade. Da su Škoti, bilo bi nam jasnije, ovako, ostaje misterija...
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Moram da napomenem da se oko strmine reza nisam ni brinuo preterano, ipak su Tannoyi kod mene sviruckali na malom cevnom SE ampu koji i da je hteo, ne bi mogao da isporuči više od možda 8W snage na bilo kojoj frekvenciji...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

najbolje su one i bez kondenzatora Postavljena slika

Manimo zezanje, imam jedno pitanje o zvucnicima koje me odavno muci, a nikako da pitam.

Elem, visoki u ovoj (i u milion drugih) kutiji je postavljen asimetricno. Pitanje je ovo - u obe kutije je na istoj strani pa me zanima da li to utice na zvucnu sliku? ZNam da je tako masovna produkcija jednostavnija i laksa ali da li je to kompromis?

Ja sam se nekada 'ebavo sa dva-tri takva projekta, ali sam, cisto sigurnosti radi, visokotonac stavljao na jednoj kutiji levo a na drugoj desno, kontam tada je zvucna slika sigurno simetricna. Drugo, zgodnije je tako za pozicioniranje kutije u prostoru, jer ako su previse razmaknute stavis visoke na unutrasnju stranu, a ako je soba manja stavis ih spolja.

Kasnije sam video da neki konstruktori postuju taj princip simetrije a neki ne. Tesko da ce i jedni i drugi biti u pravu...

Neće baš da bidne, inače bi sve skretnice bile od 1 kondenzatora. :lol:

Boki, nemo da karikirias, mislio sam na generalni princip. Sto rece jednom Zen, ako konstruktor mora da pegla karakteristiku drajvera LCR kolima, hebo taj drajver...
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

u obe kutije je na istoj strani pa me zanima da li to utice na zvucnu sliku? ZNam da je tako masovna produkcija jednostavnija i laksa ali da li je to kompromis?

Zavisi u koju policu gledaš. Ako gledaš u vrh najgornje police, onda asimetrično postavljen visokotonac teško da je vidljiv. Ako gledaš niže, pa još niže, pa u arhivu, odakle Celeste dolaze (http://www.kef.com/en/about/museum potom, >1960>Celeste) moći ćeš da pročitaš sledeće:

Celeste, the first real small hi-fi speaker, designed for the enthusiast who lacks the space for a 'large' hi-fi set up. The Celeste is a compact 1/2 cu. ft., solidly built in the KEF tradition and superbly finished in genuine hardwood veneer.

Go anywhere, stand anywhere, easily positioned for optimum stereo effect, the Celeste is at home on top of your bookcase, window-sill or mantelpiece.

A predominant feature of the Celeste is its very smooth frequency response and wide dispersion which set it apart from all other loudspeakers of comparable size and price. The mid-range and high frequency response remains free from break-up resonances due to the very rigid construction of the diaphragms and cabinet.Having ample sensitivity for use with low power amplifiers, the Celeste is also recommended as an addition to improve the performance of stereograms.

Dakle, ovo je, ukratko, Kefov prvi mali hifi zvučnički sistem. Pozicioniranje visokotonca u neki simetričan odnos sa parom mu, nije bio od ikakvog značaja u tom trenutku, bitna je bila dobra reprodukcija, lagan smeštaj i dobar zvuk, to je ono što se tadašnjem kupcu nudilo. Posmatrajući u kontekstu, jasno je da to što pitaš može da bude zanimljivo pitanje ako neki proizvođač uradi isto sa nekim modelom koji pretenduje na višlje pozicije. Ovako, trebalo bi da bude jsno da su neke stvari u dizajnu ove kutije bile kudikamo važnije od pozicioniranja visokotonca... Dakle, iz samog opisa, jasno je da je reč o komponenti koja udara na onu kategoriju koja se bori za mesto u kategoriji gde je budžet veoma važna stavka. Niko ne spominje neki vrhunski kvalitete, niti se cenovni rang vrti oko takvih detalja. Kef je čini mi se, sve modele koji bi se mogli smatrati "višom klasom" uvek prikazivao sa vidljivim drajverima, i uglavnom, veoma očigledno simetrično pozicioniranim visokotoncima. Štaviše, mislim da je KEF među pionirima kada je reč o tretiranju zaštitnog platna/maske kao segmenta koji umanjuje konačan kvalitet zvuka. Maska je bila bitna da se proizvod utopi u svakodnevno okruženje i ostatak pokućstva. Za one koji su odabrali višu klasu zvučnika, podrazumevalo se da zvučnik dobije svoj "dedicated spot" tj mesto rezervisano samo za zvučnik, a onda, zna se, maska služi samo da zaštiti zvučnik od prašine kada se ne sluša muzika.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Stein, ako je tako.... Nije KEF ali šta sad...??? Čak ima i fabrički dve rupe izbušene pa je jedna zapušena, a u drugoj supertweeter... Opet oba na istoj strani.post-117-0-37341300-1292262757_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Boki, nemo da karikirias, mislio sam na generalni princip. Sto rece jednom Zen, ako konstruktor mora da pegla karakteristiku drajvera LCR kolima, hebo taj drajver...

Mid-bass drajveri koji imaju podnošljiv freq. odziv na svom gornjem kraju (srednjetonsko područje) uglavnom su poprilično izdampirani, što rezultuje niskim Qms faktorom i slabijom detaljnosti na tom području.Oni koji imaju viši Qms, kvalitetnije srednje i gornje srenjetonsko područje "boluju" od skoka u freq. karakteristici pre nego što im krene tzv. roll-off, pa pod obavezno to treba upeglati nekako.Čak i kod ovih jedinica koje su vrlo udampirane i sa niskim Qms, najčešće nekako moraju makar "pipnuti" na gornjem delu opsega, da bi ukupni odziv ličio na nešto.U konkretnom slučaju, ti lepo uradi električna i akustička merenja tog KEF mid-basa, pa jedino tako može da se nešto suvislo prokomentariše. Male su šanse da je ta solucija sa samo jednim kondenzatorom na visokotoncu i najbolja...
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Stein, ako je tako.... Nije KEF ali šta sad...??? Čak ima i fabrički dve rupe izbušene pa je jedna zapušena, a u drugoj supertweeter... Opet oba na istoj strani.

post-117-0-37341300-1292262757_thumb.jpg

Otkud ja znam? :scratch_head:

Ne mogu da povatam ni ovo što se meni vrzma po glavi, a kamoli šta se nekome nekada vrzmalo po njegovoj... Pretpostavljam da razmeštaj nije toliko kritičan po pitanju levo-desno koliko je bitno da korisnik razmesti tako zvučnike da bude zadovoljan. Šta sam se nagledao kako ljudi postavljaju zvučnike, ništa mi više nije čudno... Većina je postavljena da žena ne ronza kako ne može da obriše prašinu ili zalije cveće koje je na kutiji... Da ne kažem da kutije starije berbe (AKA vintage) uglavnom stoje nabijene do police gde u dnu stoji nešto, potom iznad još nešto, pa još nešto, pa tuner, gramafon, dvd plejer (ili VHS) pa TV... Sve veri kompaktno...

Šezdesete i sedamdesete su jednostavno bile takve...

Postavljena slika

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...