Jump to content

DIY linear tonearm


stein

Preporučeni Komentari

I'm flabergasted...Skidam kapu!

Misliš...http://www.youtube.com/watch?v=OaPEOdefOq0:hi: ?Eh da mi je imati ovo na crnoj ploči, tebi bih u čast ovo prvo pustio kada bude sve gotovo... (a imao sam, nije da nisam... idiot, magare, moron, grmrfrljkhhh... :frusty: )
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 383
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Za one koje zanimaju sitna crevca:Telo ručice je vaskrsnuto parče cevi sa Thorensovog TD115 koji je bacio kašiku još i pre nego je završio kod mene (ručica je na sastavu bila slomljena)Headshell je izrađen od komada kvadratne Al cevi 15x15x1.5mm, dužine 20mm,Na kraj cevke je ustrugan komadić Al osovine dužine 10mm, obrađen da upadne u unutrašnji prečnik cevi i da se spoljašnjim prečnikom poklopi (inače, dimenzija je fi 8mm minus 5/100)Telo nosača točkića/ručice/protivtega je od komada Al fi 20mm obrađen na glodaliciTočkići su od PU, 10mm prečnika, 6mm debljine, žljeb je fi 8mmOsovine točkića satarske osovinice fi 1.5x15mm (od vrha do vrha)Vođica će biti razapeta nit koja mora biti manja od 1mm u prečniku, a ostatak se trenutačno razrađuje, više u glavi nego na papiru...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Danas smo uspeli nešto što sam smislio, ali nisam bio siguran da će moći. Dva vijka sa inbus glavom M3 probušena po dužini sa 0.8mm burgijom, kroz sredinu će da ide prohrom žica 0.6mm, samo da osmislim dobar metod da zablokiram krajeve, a potom će se okretanjem vijaka moći žica dovesti u ispruženo stanje, da se napne i dobije ravna vođica za točkiće. Sa protivtegom mi je malo mučenje, moram da nađem neki idealni odnos gabarita, pozicije i težine da mogu ručicu da dovedem u balans, ali i da mi ostane prostora da poteram teg prema ručici da dobijem potrebnu gaznu silu igle, a to izgleda da će moći tek sa odabranom zvučnicom. Ovo je toliko majušno i delikatno, da ne kažem, pipavo, da moram dobro da pazim... Kada pohvatam "konce", krećem u crtanje noseće konstrukcije, to neće moći napamet...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Danas smo uspeli nešto što sam smislio, ali nisam bio siguran da će moći. Dva vijka sa inbus glavom M3 probušena po dužini sa 0.8mm burgijom, kroz sredinu će da ide prohrom žica 0.6mm, samo da osmislim dobar metod da zablokiram krajeve, a potom će se okretanjem vijaka moći žica dovesti u ispruženo stanje, da se napne i dobije ravna vođica za točkiće.............

Rešenje za zatezanje sajle kočnice za biciklu :to_become_senile: . Bravo :clapping:
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Probao sa nekom Akai(AT?) zvučnicom (super dobra za probe) i nešto nisam zadovoljan. Sveukupna masa ručice je po svemu sudeći prevelika - ne klizi tako lako kako sam se nadao. Od sutra, radi se na dizajnu neke mnogo lakše izvedbe. Centralni deo (sada od punog aluminijuma) ću pokušati da izvedem od nekog manje masivnog komada, potom, za razliku od klasične šestarske ručice koja preferira masivniji teg bliže okretištu, idem na verziju malo dužeg zadnjeg dela sa manjim kontrategom, to bi dodatno trebalo da umanji sveukupnu masu koja opterećuje točkiće.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mozda bi neke karbonske cevi mogle da dodju umesto Al :scratch_head:

Mogao bih da pojurim neku staru karbonsku strelu ako to moze da pomogne :to_become_senile:

Mislim da nije u tome problem. Težina centralnog dela je problem, taj deo je izveden od punog komada Al 20mm prečnika koji je tek toliko obrađen na glodalici da upadnu delovi, a o višku težine nisam ni razmišljao. Druga greška, kako već rekoh, je ideja da primenim isti princip da teg umesto da bude manji i više udaljen od težišta (samim tim je i sveukupna masa manja) bude veći, i sasvim blizu težišne tačke. To štima kod šestarskih ručica, ali ne i kod mehaničke izvedbe tangencijalne ručice. Tu se dakle sve svodi na što manju fizičku težinu cele ručice, sa sve protivtegom. Danas sam se malo vijao oko laminata, ali i to je rešeno, 250 kila, 50 m2 sve doteglio po ovom minusu u kuću i oteglio u potkrovlje. E, sad sam slomljen...
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 1 month later...

Rekoh onomad da neće biti drastičnih izmena... Zavisi kako ko gleda na te stvari, može se reći da sam rekao istinu, a neko će na osnovu rezultata verovatno proceniti da sam smrdljivi pederlažov jer ovo što se sada sprema nije ni nalik onome što sam radio pa rekao šta sam rekao, pa porekao :)Elem, ostaje i dalje koncept čisto mehaničkog pomeranja na dva horizontalno postavljena ležaja sa aluminijumskim dodacima da se dobije oblik noža koji treba da prati liniju kretanja koju određuje vođica. Nisam se još sasvim jasno opredelio za oblik vođice. Sa jedne strane gledano, oblik slova "V" bi bio dobar zbog preciznosti koju određuje linija žljeba, s druge strane, okrugla cev mi deluje kao sasvim validna solucija, u oba slučaja me čeka prčkanje sa glodalicom da se pripremi adekvatan komad materijala koji bi služio kao vođica...Slike još nemam a sa 3D modelima sam već i samog sebe smorio... Posle gitovanja baze i nekih domaćih zadataka ću malkice da se pozabavim ovom problematikom... A sad, domaći zadatak posle ručka... :aloofandbored12:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kako si izabrao duzinu rucice? Cime si se rukovodio? Zasto nije 0 ( kanal sa tockicima iznad poluprecnika ploce) ili zasto nije duplo (triput) duza?

Dužina od vrha igle do kanala je (dakle, eff.dužina) 148.5mm.Visina plus ova dužina daju dovoljno mesta da se može staviti i skinuti gramofonska ploča a da se ručica ne pomera iz podešenog stanja. To je bio jedini imperativ prilikom procene potrebne dužine i pozicije... Ova dužina u ovoj izvedbi daje dovoljno mesta, ima malu težinu (telo ručice i alu headshell jedva da istiskuju 8 grama na vagi) i sa malo klirita, aluminijuma, plastike i par vijaka i ležajeva, mislim da je cela ručica ispod 100 grama sa sve tegom i zvučnicom. Kraća ručica bi zahtevala da rešim dva problema, jedan je pomeranje cele konstrukcije pre stavljanja i skidanja ploče što povlači ceo niz sitnih problema oko pouzdanosti podešenog stanja, a drugi problem je sa pločama koje talasaju, kratka ručica bi imala na istu visinu preveliko pomeranje gore dole što znači i puno pogrešnog VTA tokom svirke. Trenutačno nemam ni jednu talasastu ploču, ali... Ovako je ok. Duža ručica ne donosi valjda ništa osim problema sa smeštajem i fizičkom težinom, rezonancijama.Telo ručice je od karbonske cevčice i lepljeno je kako za klirit (plexi) tako i za headshell epoxy lepilom. Paralelnost i tangencijalnost headshell-a i točkića je podešeno tako da je sve postavljeno da se oslanja na točkiće u posebnom žljebu a headshell je bio naslonjen na adekvatno visoku podlogu i sve je malo stisnuto dok lepak ne stegne. Za izradu same ručice, jedino su alu navlake na ležajeve i headshell rađeni na strugu, sve ostalo na stubnoj bušilici i ručni alat... Vođica i stub nosač takođe malo na strugu i ostalo ručno...Inače, teg je četvrti šiljak iz seta, tri su postavljena ispod granitne podloge. Zarad podešavanja, ima tri vijka. Jedan je u bazi i drži fiksiran alu stub koji je skoro do pola usađen u bazu. Tim vijkom se omogućava rotacija oko tačke gde je stub fiksiran. Drugi vijak drži stub nosač i omogućava rotaciju i podešavanje visine (u slučaju da stavim neki filc mat mogu da podignem celu ručicu) i treći vijak gore omogućava podešavanje vertikalno horizontalne pozicije brazde u kojoj klizi (kotrlja) ručica. Vodoravnost se ne može podešavati na samoj ručici, ali pošto je sve rađeno na veoma malu toleranciju i veoma pažljivo, svi uglovi bušenja su tačno pod 90 stepeni i kada se podesi polica da bude "u vodu", onda i baza i granit i tanjir i ručica stoje kako treba :)
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Evo, nešto urađeno...post-13-0-21582600-1297444475_thumb.jpgpost-13-0-89465800-1297444487_thumb.jpgpost-13-0-80154700-1297444498_thumb.jpgpost-13-0-42160200-1297444512_thumb.jpgpost-13-0-17930000-1297444522_thumb.jpg

Fina mehanika :ok:

Malo sam zagledao detalje i generalno imam utisak da je konstrukciono rešenje valjano.

Da je ja radim uradio bih sa manjim izmenama, na primer :

1. V kanal u kome se kotrljaju kolica ručice bih nekako zaštitio od taloženja sveprisutne prašine,

2. Točkove kolica bih uradio daleko manjeg prečnika, da smanjim masu (inertnost) kolica,

3.Karbonsku cev bih spojio sa pločicom od klirita koristeći neki međuprsten ( teflon, delrin ) da odsečem "buku" od ležajeva prema zvučnici.

Ako dovoljno "poludim" jednog dana bih mogao ovakav experiment i uraditi.

Stein, moje čestitke

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Fina mehanika :ok:

Malo sam zagledao detalje i generalno imam utisak da je konstrukciono rešenje valjano.

Da je ja radim uradio bih sa manjim izmenama, na primer :

1. V kanal u kome se kotrljaju kolica ručice bih nekako zaštitio od taloženja sveprisutne prašine,

2. Točkove kolica bih uradio daleko manjeg prečnika, da smanjim masu (inertnost) kolica,

3.Karbonsku cev bih spojio sa pločicom od klirita koristeći neki međuprsten ( teflon, delrin ) da odsečem "buku" od ležajeva prema zvučnici.

Ako dovoljno "poludim" jednog dana bih mogao ovakav experiment i uraditi.

Stein, moje čestitke

Zar se ne bi, baš, time, „ulenjila“ kolica...?

Nisam, ništa, računao, nemam iskustva, to mi je, onako, prvo palo na um, po nekoj intuiciji sa drugim točkovima...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zar se ne bi, baš, time, „ulenjila“ kolica...?

Nisam, ništa, računao, nemam iskustva, to mi je, onako, prvo palo na um, po nekoj intuiciji sa drugim točkovima...

Kolica bi trebala biti lako pokretna, da ih sila povlačenja ručice pokrene lako i bez suvišnog otpora.

Kod Clearaudio TT2 su točkići recimo Ø ~ 6mm , konstrukcija je principijelno slična ovoj samo je ovde telo (cev) ručice duže.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

s jedne strane pitanje inercije , zbog povecane mase , a sa druge strane manji otpr kotrljanja .........dakleM , opet kompromis - inzinjerska sudbina ...... :sarcastic_hand:sve to gledano u odnosu na tockice manjeg precnika

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...