Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

Napisano (izmenjeno)
1 hour ago, dejanco32 said:

Tek će da zaboravimo i ukinemo koronu kada istekne 30 dana zamrznute cena goriva a o novim cenama da i ne govorim. Po nekim pesimističkim prognozama može da ode i na 200 $ po barelu.:(

Ove godine će se na slave nositi po 2 litra benzina, mesto radže:msn-rofl:

Zaboravih uvod u celu priču počela skleroza da me vata, prošle nedelje kad sam ulazio u Bosnu gorivo bilo 1,15 a juče kad sam izlazio  1,55 tako da su se sad skoro izjednačili sa nama i ne napunih ponovo rezervoar. :crying: Možda sam i trebo:hmmm:

Izmenjeno od dejanco32
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 1 month later...
  • 3 nedelje kasnije...
Napisano (izmenjeno)
pre 14 časa, shonne reče

hvala @Leonardo

ja ne mogu da se izborim sa ovi svajseri :D :P



Ma to je kao naturpijan sleeper na cesti.
Svi vide kad je nešto brzo, ali kad te odere Volvo 744 karavan sa 700 konja boje više trule nego višnja i sa hrđavim čeličnim felgama vilica se sama otvara i pada na pod taman da si u AMG-u. :D 


Naravno da je super kad se može napraviti i da lijepo izgleda. Zezamo se malo na vlastiti račun. :thumbsup:



EDIT: Off topic prebačen iz Ove teme

Izmenjeno od zerowaf
Moderacija i čišćenje krša kojeg sam napravio
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pre sat vremena, NIXIE reče

Sad me podseti na ovo. :D

 



Mene na ovo. Oglas
Pogledaj popis elemenata u oglasu.
Auto je otišao u bescjenje.
Mapu mu je radio dr. damir Muha. Čovjek koji je te godine radio mapu i prvaku HR u brdu. Krivulja snage je rasla do 4800 o/min kad se prekidala. Tih extra 800 korisnih okretaja je nevjerojatna razlika!
Da nisam otišao u A, do sad bih vjerojatno imao preko 350 ks...i to kažem kao suzdržanu procjenu. 
Sleeper? Da. Praktičan sleeper. Bio mi je dejli drajv...sa semislikovima. :D 
Bolje da sam se vratio hifi....sigurnije je, mada ne i jeftinije. 


P.S. Sutra ću ovo sve prebaciti u udrobljenu automobilsku temu. Sad sam malo bolestan da bih pažljivo klikao i premještao. (Ne zezam se...stvarno sam bolestan)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 2 časa, NIXIE reče

Sumnjiva mi malo ona potrošnja goriva u oglasu za Seat, 6,5l. :dubbio:

Moj je auto, stvarno je prosjek bio oko 6,5 l normalno brze vožnje. Za prosječnu osobu brze vožnje.
Auto se mogao voziti na okretnom momentu, odnosno u schwungu, veliki dio vremena. Nešto kao da voziš enduro bajk., Kratki intervali gasa te jako potiskuju naprijed, pa si gotovo toliko vremena u leru i koristiš zalet.
Ipak je odnois mase i snage na Ibizi bio skoro 200 ks po toni. Mislim da sam računao da je 194 ks/t
Naravno, ako bih si dao oduška tada bi i potrošnja išla jako prema gore.
Koliko prema gore? Stvarno ne znam! Nije me ni zanimalo, a nisam niti imao situaciju da sam cijeli rezervar samo gazio. Prvih nekoliko mjeseci sam kod svakog točenja računao prosjek i to je bilo tih 6,5 litara.
E sad, pa da je i 8 litara prosjek, a nije bio, za te performanse je i dalje sjajno.
Auto je ubrzavao od 100 do 200 km/h mjereno GPS aplikacijom za 17 sekundi. Sa ručnim mjenjačem. Da je imao DSG mislim da bi se rezultat popravio za bar dvije do tri sekunde, no i ovako je ubrzavao za 7 do 8 sekundi bolje od 100 do 200 od npr Honde S2000 ili onog sportskog Hyundaya, kako li se zove nešto sa "N"...ima 275 ks.
Sa semislickovima po ljetu bi u trećoj brzini, kad bih ga poklopio na 60 km/h prvo natjerao težište na zadnji kraj i pri 80 km/h bi toliko rasteretio prednji ovjes da bi izvrtio kotače u prazno. Volio sam to demonstrirati oktanoljupcima sa svojim cetanskim razbojnikom.
Bilo me obuzelo sve to oko tuninga i samo sam razmišljao što dalje i kako napraviti da ide još bolje, pa bih sigurno do sad imao tih ca 350 ks da nisam otišao van.
Zapravo, imao sam više ili manje razrađeno što napraviti za taj rezultat. Veći injektori i veći turbo. Senzori su ionako već i ranije stavljeni da budu takvih vrijednosti za buduće zahvate, a usis i ispuh su isto napravljenio u staru kao overkill i future proof rješenje.
Mislim da bih jedino još morao promjeniti interkuler za neki veći i efikasniji. Razmišljao sam i o bregastoj sa 272 stupnja (ne znam zašto 272 stupnja, ali svi cool klinci u školi su imali takve), ali bi ona došla tek ako bi dr Muha kazao da mora.

Naravno da nije sve tako jednostavno, pa bih za sigurno išao na upgrade kočnica. Vjerojatno na 4 klipni Brembo sa neke Alfe, custom nosačima čeljusti i 322 mm diskovima sprijeda, te 280 mm straga (trenutno su bili 312/255 mm sprijeda/straga iz TT-a ili sličnih iteracija unutar VAG grupe), što za sobom povlači minimum 17 cola felge jer 16-ice ne idu više preko tih čeljusti. 16 cola felge su mi sa ovim čeljustima imale klirens od tek par milimetara!
Poikazalo bi se je li ovjes dovoljno dobar za nove uslove, te trebam li i dalje učvršćivati šasiju iako sam i po tom pitanju napravio overkill do trenutka prodaje.

EDIT: Izašao sam iz tog đira, pa zaboravljam stvari. U planu bi bio i LSD, limited slip differencial. Ne toliko zbog snage auta koliko zbog uvlačenja prednjeg kraja u zavoj. Prirodni understeer je skoro potpuno riješen sa dodavanjem zadnjeg Whiteline ARB-a, ali sam siguran da bi LSD donio još nove radosti u zavojima.


Sve u svemu, za mene jedno zabavno iskustvo nakon kojega više ne gledam automobile na isti način.
Nešto kao kad običan konzument hifija bude izložen praktičnom diy audiu, pa više ne gleda na hifi industriju kako je gledao nekada.
Poučno za onog tko zna napraviti razliku između sna i jave, te je svjestan da je hobi samo hobi, ali ne i stil života ako ne zarađuje krih sa hobijem.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 1 month later...

Znaš šta tu meni nije jasno, za razna kola idu razni pritisci u gumama, pa napred nazad nije isto, pa  onda za razna opterećenja razni pritisci i tako to. Kako to rešavaju sa te gume bez vazduha?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

prosta logika

kod standardnih guma najvaznija stvar u vezi pritiska je zadrzavanje jednakog pritiska na povrsinu profila, po sirini , u cilju obezbedjenja podjednakog trosenja, ajd naravno i optimalnog "drzanja" 

kod ove djunte taj "flatness" je sigurno manje kritican, resen mehanickom konstrukcijom

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 1 minut, Zen Mod reče

resen mehanickom konstrukcijom

Skeptičan sam kao i uvek. Nema tu promene, osim po temperatuti, leto - zima, jerbo guma nije čelik. Zimi ko drveni točak ima da bidne. Zveckaju zubi. :bad_boys_20:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Napisano (izmenjeno)

Ma to razvijaju decenijama, i stalno kažu biće uskoro. Za viljuškare, haubice i tako to imaš te gume od WW1 u upotrebi, znači to nije teško napraviti za određenu namenu. Spolja guma čelik i najlon ili poliester platno, unutra umesto vazduha sunđerasta guma. Problem je za putnička vozila, gde ima mnogo varijacija.

Ovo što sam naveo sa pritiskom prema opterećenju i promeni elastičnosti gume sa temperaturom je teško rešivo.

To će izgleda da bude mamipara za bogataše, probranu klijentelu sa parama, da se slikaju sa gumama bez vazduha na lamborgini i slično.

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 1 month later...
Napisano (izmenjeno)

Imam ja jedno pitanjce. Precrkle mi dve sijalice (od 8 ili 10) na trećem štop svetlu od Grande Punto. Tehnički sam prošao sa tim, njima je izgleda bitno da barem jedna od njih radi. Povremeno mi svetli onaj trouglić i piše Check stop lights, počelo je lagano da me nervira. Kaže majstor mrka kapa ne skidaj to,  jako teško se nalaze. One su kao kapljice, slične onim od 5W na pozicionim svetlima, samo su malo manje od njih. Tek toliko da ove kojih ima svuda ne mogu da se zabodu, odnosno mogu na silu ali ih plastika gura nazad pa ispadaju stalno. :huh: Kad bi mi neko rekao makar oznaku da tražim po ebaj i Aliexpress, značilo bi mi. Ne znam više gde mi je ona knjižica od GPunta sa uputstvom, zagubilo se negde, tu sigurno piše koja je oznaka lampice. Prilično su izdržljive, od 2009 su crkle samo dve. Jedna prošlog leta i jedna sad.

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...