Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

12 minutes ago, gluv_i_udaren said:

Troklipac :)

Ima ga par mojih mušterija (Polo, Ibiza, svejedno) za po gradu ok autic. Jedan je imao Lupa sa tim motorom, nema neke drame sa njima ako nisu puno prešli.

Ima li i on veliki servis da je skup...skidanje prednje maske i sve sto ide uz to? 

Potrosnja tog auta pretpostavljam da nije velika. 

Nesto starcu moram da kupim, pa gledam sta i kako...

Izmenjeno od shonne
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

E jbš auto SDI (Strašno Dimi Iza)… :)

Skoda Felacio :crkavanje: sjajno

Bajdavej, održavanje većine automobila danas je slično, negde se menja set zupčastog, vodena pumpa i PK set na 70-80.000 za xxx€, negde set lanca na 150.000 za 2x xxx€, svuda ide oko 4-5l ulja, slične cene filtera, remont dizni iste cene, potrošnja 5-7l uglavnom, kvačilo sa zamajcem  u 10k dinara razlike (nebitno pošto se menja uglavnom jednom ili nijednom dok posedujete auto).

Stari e46 3.0d, auto koji mi se najduže zadržao: nema zamene lanca nikad, ali troši 10-12. Nema plivajućeg zamajca, ali sam remontovao automatski menjač. Ne crkava ništa sem toga, ali ide 8l ulja. Sjajno se vozi, ali skupa registracija

Ženin F20 troši 4.5l, ali mu AGM baterija košta 200+€. Ide 5l ulja, ali lanac mora da se menja na svakih 130-150.000. Nema automatski menjač, ali je set kvacila sa zamajcem 500+€

Most i ćuprija…

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Tako da, opet most i ćuprija i slično održavanje. Ako nećeš menjati baterije, menjaćeš auto.

Za 4k imaš da poradiš sve što te snađe u prvih 200k km (10-13 malih servisa (1000-1500€), jednu zamenu zamajca i kvačila (500-600€), dva velika servisa (600-1000€), par puta da središ kočnice (400€) i malo kusura što ostane da se šta pojede i popije dok čekaš da majstor završi)

Ne vredi, kako god se okreneš, dupe ti pozadi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 8 časa, gluv_i_udaren reče

E jbš auto SDI (Strašno Dimi Iza)… :)

Rekoh ti da ja neamam previše želja kad je auto u pitanju. A tad su svi dimili. Vozio sam par puta tu Škodu od drugara, metalik zelena onako nova makina, pre jedno 20god. tad je bila hit na tržištu našem. To ide ko Golf 2 - 1.6D samo malo manje bučno i dosta udobnije. Potrošnja gradska 6-7l običnog dizela, može i lož ulje, ili bilo koje ulje da se sipa i opet ide normalno. Tad je dizel bio koliko se sećam oko 40 din/l ili manje. :D

@shonne za ćaleta ako ne vozi mnogo okolo, naročito po gradu, uzmi nekog benzinca što mlađeg. Ti polovni dizeli su uglavnom prešli  boga oca, imaćeš samo troškove. Ja sam svoj kupio u Delti sa 40400km, skinuto sa lizinga, kao nov je bio. Usput proverio preko drugara koji zna prodavca u Delti da mu nisu slučajno skinuli kilometražu. Gledao neko vreme  svašta po oglasima i plačevima, ma sve krševi nalickani, 80% je verovatno bilo taksi, dostavne službe, rent a car i tako to.

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Evo kako je to bilo 2003

Trgovci gorivom u Srbiji od u ponedeljak mogu cene naftnih derivata podignu u proseku za 66 para po litru, potvrdjeno je agenciji Beta u Ministarstvu energetike. U tom ministarstvu ističu da su propisane maksimalne cene goriva do kojih trgovci benzina mogu da idu i navode da je najviša cena benzina od 86 oktana je 46,7 dinara, benzina od 91 oktan 48,4 dinara, a benzina od 95 oktana 50,1 dinar po litru. Benzin od 98 oktana ne sme da premaši 54,7 dinara, a bezolovni benzin od 95 oktana 50,1 dinar po litru. Cena dizela D1 od sutra ne sme da bude viša od 39,4 dinara po litru, a D2 od 38,8 dinara po litru. Evro dizel ima najvišu dozvoljenu cenu od 41,5 dinara, a ulje na loženje 37,6 dinara po litru. Ministarstvo energetike Srbije ističe da će, i pored poskupljenja, cene derivata nafte na domaćem tržistu ostati medju najnižima u Evropi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

7 hours ago, gluv_i_udaren said:

Tako da, opet most i ćuprija i slično održavanje. Ako nećeš menjati baterije, menjaćeš auto.

Za 4k imaš da poradiš sve što te snađe u prvih 200k km (10-13 malih servisa (1000-1500€), jednu zamenu zamajca i kvačila (500-600€), dva velika servisa (600-1000€), par puta da središ kočnice (400€) i malo kusura što ostane da se šta pojede i popije dok čekaš da majstor završi)

Ne vredi, kako god se okreneš, dupe ti pozadi.

Ajmo ovako...Prvo, da li si ti ili neko drugi do sada menjao baterije? Naravno da ne, jer su to samo procenjeni rokovi trajanja. A procene su 320-400.000 km, I ni tada vecini nije crkla baterija, vec im se kapacitet smanjio sa fabrickih 100% na mozda 60-70% a ni to se sada ne zna tacno. Evo stari Nissan Leaf oko 10 godina svi shakaju ovde. Drugo, za prethodnih 15 godina je cena baterija stigla na 10% nekadasnje cene. Ne mislis valjda da ce za 15-20 godina cena da bude ista? I trece, mozda najvaznije, "zaboravio" si malu sitnicu, na tih npr. 320.000 km ustedeo si na razlici gorivo-struja oko 30.000 Evra. Stvarno je isto, ali za malo.

Vec danas se isplati, cak i u Srbiji, da ko ima da puni na standardnu mrezu od 230V, a hteo je da kupi auto za 8.000 Evra ili vise, doda 10.000E kredita na 7-8 godina, i kupi npr. Hyundai Ioniq EV ili Nissan Leaf oko 3 godine star. Mesecna rata kredita je taman koliko je usteda na gorivo i odrzavanje. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

3 minutes ago, BokiTokiVoki said:

Prvo, da li si ti ili neko drugi do sada menjao baterije?

Da, pre par dana sam razgovarao sa mušterijom koja vozi Teslu. Kupio je auto iz Norveske, Model S sa već zamenjenom baterijom i 190.000km. Mada, istina, predvidjeni vek baterije je mnogo duži. U praksi je ispalo ovako. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ti vrlo dobro znas u cemu je stvar tako da ovo ne moze da spada pod argument. To je stvar statistike, dakle vrlo malo, u promilima. A taj je kupio jer u NO to ne moze ni da se proda. Sve ima tacan service book, nema zezanja. Ako i ima problema u buduce, servis mu je jeftin u Srbiji. 

Izmenjeno od BokiTokiVoki
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...