Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

Danas se u Nišu provozao taxijem, prvo u Tesla 3 a posle naišao i luksuzniji model Tesla S.Ubrzanja su impresivna maltene lepi za sedište do 100 stotke za par sekundi, teško je rečima opisati dok se ne doživi. Trojka je imala 360 hp a model S 540 hp ispaljuje kao luksuzna kožna garnitura postavljena na raketu🤣

Izmenjeno od dejanco32
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Probao sam davno Model S 2014-15, P85. Utisci: solidno brz auto za umrtvljeni um neiskusnog vozača. Svako na svetu može onako seljački zabiti papuču do kraja i juriti bez ikakve drame. Ide u skladu sa specifikacijama. Da li sam bio impresioniran? Ne. Da li je strava auto? Jeste, svašta možeš da radiš sa njim, ima milion drangulija poput zaključavanja ladice pin kodom, paljenja koječega preko telefona, vozi se skoro džabe, nema nekih troškova Bog zna kakvih oko njega. Ali…

…Ali dosadan je do neba! Nema ono da te prepadne kako brz auto treba da te prepadne, nema apsolutno nikakve drame.

Kad sedneš u pošteno odvrnut 340i, ne ide slabije, možda nije čak ni brži ali druže, pa ne može te ništa iznervirati tri dana. Prvo se prepadneš malo, a onda samo keeeeezzzzz, da nema ušiju - smejao bi se oko glave.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 13 časa, gluv_i_udaren reče

Probao sam davno Model S 2014-15, P85. Utisci: solidno brz auto za umrtvljeni um neiskusnog vozača. Svako na svetu može onako seljački zabiti papuču do kraja i juriti bez ikakve drame. Ide u skladu sa specifikacijama. Da li sam bio impresioniran? Ne. Da li je strava auto? Jeste, svašta možeš da radiš sa njim, ima milion drangulija poput zaključavanja ladice pin kodom, paljenja koječega preko telefona, vozi se skoro džabe, nema nekih troškova Bog zna kakvih oko njega. Ali…

…Ali dosadan je do neba! Nema ono da te prepadne kako brz auto treba da te prepadne, nema apsolutno nikakve drame.

Kad sedneš u pošteno odvrnut 340i, ne ide slabije, možda nije čak ni brži ali druže, pa ne može te ništa iznervirati tri dana. Prvo se prepadneš malo, a onda samo keeeeezzzzz, da nema ušiju - smejao bi se oko glave.

ipak su "elektro auti" kao neka "D" klasa ;) :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kad pocnes da vozis elektricne automobile, brzo se naviknes i ne zelis nazad. Tesla (a i svi BEVovi sa sportskim ambicijama) je/su brutalno brz/i na ubrzanjima, neprijatno brz/i, izaziva /ju mucninu i kod mene par iskusnih test vozaca imaju problema sa tim.

Ali je jos uvijek problem sa momentalnim obrtnim momentom sto moze da i izaziva problem kod mnogih (i iskusnih i ne iskusnih) vozaca (velika vecina je u sustini ne zainteresovana o automobilima i ne razmislja da ima razlike u autima) ... kad sjednu u ferari i porse, znaju da su u sportskom autu i imaju respekt a BEV, cak i obicni je mnogo eksplozivniji od SUSovaca. A jos kad je malo mokro ili klizavo... e tek je onda iznenadjenje. 

A glavni problem je za sada software, bez obzira na marku. To je sada hiljade puta komplikovanije za kontrolu a programera nema toliko jos posebno sa znanjem i iskustvom rada auta.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ima programera već koliko hoćeš, prolazi prva decenija razvoja polako. Rimac je napravio veliki pomak u tehnologiji i kontroli (Nevera ima brutalno podešene modove vožnje, od pitomog mačeta do drift mašine) i uveo novi način upravljanja vozilom - Torque Vectoring - kontrolu (s)kretanja vozila rasporedom momenta nezavisno na točkovima. Neiskusan vozač će u drift modu lagano voziti poprečke na stazi jer u svakom trenutku može pritisnuti gas do poda. Prekaljeni drifter će morati da se navikne na novotariju (drži pun gas i motaj - auto brine o uglu) jer je naučio da dozira gas i ima strahopoštovanje prema vozilu od 2000hp. Svako popuštanje gasa auto proceni kao želju da se ispravi i interveniše na odgovarajući način. Vozač ostaje zbunjen. Dok ne nauči da goni, dabome.

Daleko od toga da je to loše, ali je previše čudno još uvek. Mate je, čini mi se, otišao najdalje sa razvojem i verujem da će uvesti nove standarde ponašanja vozila i vozača u ciljnoj grupi. Sreća pa je Nevera dovoljno skupa da je sigurno nikad neću imati, ko bi se sad navikav’o na torque vectoring :) Kapa dole do poda sa moje strane za uspeh(e) koje je postigao!

Torque management na BEV je nešto što je podložno promenama i razvoju. Eksplozivnost i torque rush su još uvek tu da impresioniraju potencijalne mušterije. I na SUS motorima isto, obrtni moment je moguće rasporediti značajno drukčije, učiniti da auto bude brutalno agresivniji sa istom maksimalnom snagom, ali se to jednostavno ne radi. Normalnom vozaču to nije prijatno i ima osećaj da ne vlada automobilom. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne mislim na samu kontrolu snage, auto nije samo to, ima tu jos puno toga i mnogo je kompleksnije. A i ne pričam o sportskim već o normalnim za svakodnevnu upotrebu. 

Na primjer, sama kontrola grijanja i hlađenja kabine i miješanje "coolant" i "refrigerant" sistema i "Heat pumping" je vrlo kompleksna a da ne govorim o. tome koliko je sad važno da se optimira i smanji potrošnja struje. 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 1 sat, Brijac reče

Kakav Rimac, kakav Mate, to je firma koja je odavno postala masina za pranje para. Ne odlaze oni dalje nista, nego im se servira sta i kako da proizvode. Nema tu Mate nista vise sa razvojem, marioneta decko. Ne zivite u zabludi. 



Ovo je vjerojatno istina. Njegov je otac bio desna ruka bivšeg premijera Hrvatske Ive Sanadera, osuđen zbog pronevjera i zloupotreba položaja. Kad siroti Mate priča o tome kako su bili sirotinja svakom tko je imalo upučen se okreće želudac.
Osim toga, vidio sam na svoje oči njegova pisanja na nekom američkom forumu iz vremena dok je još, kao, studirao. Tamo se raspitivao koja je razlika između istosmjerne i izmjenične struje. Nekoliko godina kasnije je, navodno, shvatio razliku i napravio električni auto. (???)
Zatim se na istom forumu raspitivao za gotove module, motora i baterija, pa su mu odgovorili gdje ima za kupiti, ali je jedan, ako se ne varam, bio oko 250 k USD i komentirali da mu stari mora biti ministar ako to gleda. Tada je odgovorio da novac nije problem i naručio module za svoj BMW.
Kad se priča oko tvrtke Rimac zakotrljala ti su njegovi upisi na tom forumu nestali, tj. obrisani su. Svejedno, koliko sam čuo na jednom hrvatskom auto-tuning forumu, ima ljudi koji su sačuvali snip-shots.
I sam sam od jednog tamošnjeg člana dobio PDF sa popisanim nebulozama koje je izgovarao smještenih na time-line zajedno sa snip shots gdje je, ako već nije nedvojbeno dokazano, barem stavljen veliki znak upitnika iznad njegovih navodnih izuma, tj. dokumentirano je kako moduli koje on navodno pravi izgledaju u dlaku isto kao i oni američki na koje mu je na tom forumu skrenuta pažnja.
Osim toga, još jedna zanimljivost koja podiže obrve - nije problem vidjeti bilance tvrtki u HR, pa čak i neke od rashoda.
Tako je taj momak koji mi je poslao PDF iskopao i da je Tvrtka Rimac, podijeljena na sektor za marketing i na samu radionicu u kojoj se navodno odvija proizvodnja, platila te godine nekoliko stotina Eura (kad se preračuna iz HRK) struju za proizvodni pogon i oko 4000 Eura struju za odjel marketinga.
Kako to da je imao štand u Ženevi prije par godina?
Tako što Auto Show zanima samo jesi li na vrijeme zatražio štand i jesi li ga spreman platiti.
Kako to da inozemne tvrtke ulažu u Rimca?
Pa nitko nije imun na pranje love. Vjerojatno je zamišljeno kao pranje stotina milijuna Eura koje su Sanader i njegov otac zamračili za svoje vladavine,a ukazala se prilika da to pranje postane međunarodni bussiness.
Mediji su sami izbrisali sve napise koje su objavljivali u zadnjih desetak godina, a koji nisu bili hvalospjevi za MR i vjerujem da bi svatko tko bi išao istjerati mak na konac postao žrtva političko sudske mašinerije i zaglavio zbog navodne klevete.

EDIT:
Bio bih iskreno sretan da je priča o Mati Rimcu istinita, no ima podosta neebuloza u toj "Priči uspjeha", a kao i svaki psihopat, tako i on jednostavno pređe preko svakog dokaza kao da ne postoji i nastavi gdje je stao.
Našao sam tu svaštaru zapisa o Rimcu koju sam dobio na tom tuning forumu. Imao sam ih još, ali sad sam našao samo taj jedan. Prevelik je za upload ovdje, pa sam ga poslao mailom Miki i pitao može li on to zakačiti.
Meni se, iskreno, to ne da opet čitati, ali ako nekog zanima neka ima na forumu.
Iako je k'o fol "moj", važnija je istina od svega drugog, pa ako je dio ovih optužbi točan onda ne može biti moj taman da dijelimo DNA.

 

Rimac.docx

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 11 minuta, gluv_i_udaren reče

A jbmti, opet ste mi ubili deda Mraza!



Sorry!
Tako nekako sam se i sam osjećao kad sam saznao sve ovo što sam gore napisao.
Još samo netko treba reći da je Novak kiborg poslan iz budućnosti, a Modrić plaća svima da mu puštaju da mirno dodaje lopte, te da Josipa Lisac već 50 godina pjeva na Auto-tuneu i moj život više nema smisla! :D 
 

Spojler


P.S. Dobro, Novak možda i je kiborg iz budućnosti. :D 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...