Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

3 hours ago, zerowaf said:


Znači nešto kao plinske boce za domačinstva?
Dođeš sa jednom praznom i odeš sa drugom punom.

Tako je , brza uzputna zamena prazne baterije za full punu koja vremenski traje koliko i sipanje nekog tecnog goriva u prosecan prazan rezervoar , uslov je bio da razni proizvodjaci El. automobila prihvate isti unificirani standard kada je baterija u pitanju ; fizicka dimenzija , tezina , napon , kapacitet ,... 

,to je bio sasvim OK Svabski predlog ako se dobro secam jos od pre 20 i vise godina unazad  .

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sjećam se da je BMW, tamo 90-tih intenzivno radio na pokretanju na vodik.
Tada je redovito išao prilog o BMW serije 7 s pogonom na vodik (H) u nekoj automobilističkoj emisiji što se emitirala na DSF-u, tj. svaki je tjedan pokazan kratak prilog o tom automobilu koji se koristio na cestama tijekom njihovih testova.
Zanimljivo kako danas to nitko niti ne spominje.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

I vodonik je u sustini struja. Moras uloziti puno goriva da dobijes toplotu, da dobijes struju, da dobijes vodonik, da bi dobio kineticku i toplotnu energiju. U SUS motoru koji radi direktno na "normalno" gorivo konvertujes gorivo u toplotu i kineticku energiju. Je'iga, manje konverzija - manje gubitaka.

Treba razmisliti ovako: Ako se gasni agregat pogoni na zemni gas da proizvodi struju i toplotu, toplota se koristi umesto da se baca u atmosferu (ne treba zaboraviti da motor koji generise 100kW snage (kineticke energije) u isto vreme generise i 300kW toplote koja se otpisuje kao nusproizvod koji cak smatramo smetnjom). U tom slucaju bi koristili 400kW umesto samo 100, koji nisu vise ni 100 kad generator generise nesto struje i nesto toplote.

Izmenjeno od gluv_i_udaren
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zerowaf...

Niti ce iko znacajno i da spominje automobile na Vodik ili na bilo kakvo alternativno gorivo a kojih je zaista sirok izbor sve dok goriva dobijena iz relativno jeftine sirove nafte ima , pogledaj samo sve te nove luksuzne automobile , da je ozbiljna kriza sa cenom sirove nafte kao sto je bilo davne cini mi se 1972  ne bi se pravili svi ti ogromni motori koji ta debela luksuzna auta pokrecu ,sve neki redni sestaci , pa onda razni V6 ,V8 ,V10 ,V12 i V16 motori ,

1972 godine dogodila se prekretnica , taj Arapski naftni udar je u USA oduvao sve te njihove ogromne automobile sa tim ogromnim V8 motorima , to je napravilo put Japanskim malolitraznim automobilima , i Svabe su tu brzo reagovale pa je WV brze bolje napravio ekonomicnog Golfa 1 sa 1,5L dizel motorom , on je poceo da se prodaje opet cini mi se 1975 , drugi prizvodjaci su isto tako bili primorani da slede sa proizvodnjom i razvojem ekonomicnih malolitraznih automobila , neki uspesno neki malo manje...

btw , mnogim drzavama objektivno ne odgovara da se putevima krecu recimo Elektro auta jer tako gube ogroman novac dobijen od proizvodnje i prometa naftnim derivatima (gorivima) ,  drzave su samo deklarativno za uvodjenje u saobracaj auta na razna alternativna goriva ,a realno ipak nisu za to.

Izmenjeno od BANAT
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Fora je u tome što se banditi plaše šta će biti kada se otkrije da je nafta nepresušan izvor pa otuda sve te priče o zagađenju i co2.

količinom co2 u atmosferi komanduju okeani i temperature vode, ljudovi max 10%

j.. se njima za zagađenje dok je dobra lova

najbogatija ekipa na svetu uložila ogromne pare u tzv green petrol i oće makine na gorivo da oteraju u šašu

ako bi sadili jedan ha po električnom vozilu to bi imalo smisla ali neće

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

To jeste posebna tema, sta te politpsihopate(zedne vlasti sa neizrecivom potrebom da manipulisu) s vremena na vreme propagiraju, sada im je neresivo aktuelan kao CO2, ili homoseksualizam, kao najhumanija i najbezbednija zapreka uvecanju stanovnistva.

Narusavanje konfora, i restrikcije su posledica te velike sumanute ideje(i solidnog broja manjih), i sada neki eto odlucuju sta ce da kanalisu taksama ili forsiranim razvojem grana masindustrija.

Vodonik kao gorivo je bio malo razradjen, vise teoretski, prakticno bi znacilo stavljati bocu od 300 bara na siroku paletu temperature i vibracija, a  sa kojom inace mora da manipulise strucnjak, sto ne ide za paletu brojnih korisnika vozila, koji ni saobracajne propise ne postuju iz bahatosti i maloumlja...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

On 12/1/2022 at 5:43 PM, BANAT said:

Strasno !!! , kao kod nekog tenka kad mu se unutar kupole upali barutna municija .

 

Vatrogascima treba 2 cisterne vode da ugase pozar na elektricnom automobilu kad baterija pocne da gori i gasenje traje dugo. Vatrogasci se pitaju je li bolje da ga ostave da izgori i da svi ti otrovi odu u atmosferu ili, da zaliju sa toliko vode, pa da to ode u zemlju. Najbolje i najbrze se pokazalo da cijeli auto podignu i potope u bazen sa slanom vodom, odmmah naprave kratak spoj u bateriji i brzo sve stane.  To malo teze sa autobusom i kamionom.

A temperature i proces kad pocne da gori je vrlo brz i skoro ko eksplozivan.  A najveci uzrok paljenja baterije je mehanicko ostecenje kada nesto probije kuciste baterije.

Autobus, dizelas, kad pocne da gori je isto vrlo opasan i nema se puno vremena za evakuaciju (max 2min) a sav materijal u sjedistima je bas dusu dao da brzo gori i pusta otrovne gasove, a pod je obicno plywood sto bas ne otezava vatru (pozar), koja se vecinom desava u prostoru gdje je motor, da se siri dalje.

A i ovi autobusi sa gasom su zanimljivi kad gore ... pa ne vidis plamen .....

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

aj malo o realnim stvarima :)

WWW.POLITIKA.RS

Због већих локалних комуналних такси на путничка возила које од 1. децембра, зависно од категорије возила, могу да износе од 710 до 7.110 динара, од четвртка је у Србији поскупела регистрација возила.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mislim da će sada biti još više automobila po ulicama. U Nišu, nemaš gde više da parkiraš. Iako je izgrađeno nekoliko javnih velikih parkinga, uvedeno oko sokolovo, kazne, pauci, mesta više praktično nema preko dana nigde. Gužve u saobraćaju su abnormalne, zakrčenja preterana. 

Očekujem nakon poskupljenja još goru situaciju, naravno, jer kontra smo narod - tako treba?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

2 hours ago, Aleks said:

Mislim da će sada biti još više automobila po ulicama. U Nišu, nemaš gde više da parkiraš. Iako je izgrađeno nekoliko javnih velikih parkinga, uvedeno oko sokolovo, kazne, pauci, mesta više praktično nema preko dana nigde. Gužve u saobraćaju su abnormalne, zakrčenja preterana. 

Očekujem nakon poskupljenja još goru situaciju, naravno, jer kontra smo narod - tako treba?

ja mislim da si u pravu.

srbin da nema leba da jede, ima da ide kolima.

zato su i guzve.

ja konkretno koristim auto bas po potrebi, jer, nisam se rodio u njemu.

a u grad kolima - samo ako je sablja zavrat.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Glavni razlog je 1+ auto po porodici, da ne idem ka četvoročlanoj porodici sa dvoje dece blizu 3 banke u istom stanu. NBG blokovi na primer imaju 1,25 parking mesta po stanu. A dok god svako može da dobije nalepnice za parkiranje u zoni za dva auta pa puta broj stanara u stanu, ni to nema previše smisla. Pride je ljudima koji iznajme stan praktično nemoguće da je dobiju bez promene prebivališta i svih dokumenata.

Ubedljivo najbolje rešenje sam video u Stovneru, predgrađu Osla. Vlasnik stana može da prijavi jednu tablicu za parkiranje u bloku i to je to. Niko ne pita čiji auto i slično, imaš pravo na jedno parking mesto uz svoj stan. Parkiranje je besplatno ali ima caka. Komuna ima svoju službu kao parking servis koja ide i proverava tablice automobila i tablice koje nisu na spisku smeju da budu u bloku maksimalno dva dana. Kada ih nađu treći dan ide čestitka na retrovizor. Parkinga na izvolte u svako doba dana.

Preduslov za sve je jakako javni prevoz dostojan čoveka.

Izmenjeno od ManicP
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zapravo ima tri fele prstenja za alufelne, jedan je zastitni, veliki po obimu, po ivici kod gume, stiti od prislanjanja i guljenja kacenjem po ivicnjaku, drugi su spejseri, ako je ofset felne nepogodan, a treci, najmanji su "hub" rings, centratori, otvor u centru felne je malo veci od djunte.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...