Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

15 hours ago, BokiTokiVoki said:

Ti vrlo dobro znas u cemu je stvar tako da ovo ne moze da spada pod argument. To je stvar statistike, dakle vrlo malo, u promilima. A taj je kupio jer u NO to ne moze ni da se proda. Sve ima tacan service book, nema zezanja. Ako i ima problema u buduce, servis mu je jeftin u Srbiji. 

Ja sad preleteo ponovo preko ove naše diskusije, pa kontam da ti ovo sve bolje od mene znaš :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

I gde se šta kako prodaje, a bogami i konkretan slučaj sa mojom mušterijom :)

Šalu na stranu, baterije postaju sve bolje i jeftinije, John Deere čak radi na traktorima na baterije (što je po meni glupost, ori 4 sata pa puni do zore). Autonomija je još uvek problem, naročito na njivi. U Holandiji (ako nemaš Teslu nego drugi el. auto) cena punjenje na autoputu se izjednačila sa cenom fosilnih goriva. Isplati se puniti kod kuće, a to je moguće samo ako živiš u kući ili ako imaš svoju garažu. Mislim da će vremenom svi uvesti akcize na struju “za auto”, samo da se formira dovoljan fond električnih vozila. Kolega iz Holandije se preselio iz kuće u stan, vozio Golf E. Parking u blizini na kom ima punjač se naplaćuje 4€ sat, autonomija 170km i ima 90km autoputa do posla. Na poslu ima za dž da puni, ali nemaju dovoljno punjača. Zimi ako se greje autonomija padne na 140-150 realnih km. Na kraju je odlučio da se (privremeno) vrati na mazut, bar dok se ne reše ti problemi ili dok ne skupi para za Teslu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Moja firma je imala prvu probnu vožnju ful baterijskog (radnog) broda 16. Nov. 2017 dakle pre 5 godina. I taj brod je već 5 godina u eksploataciji za farme riba. Ima celodnevnu autonomiju za rad (ne da vozi ceo dan). Prazan je 40 tona, od čega su 8 tona baterije. Može da natovari max 25 tona na dek. Kapacitet baterija je 600 kWh od čega je iskoristivo 510 kWh. Toliko o tome da li se isplati za sisteme veće od auta. Osim razlike u ceni za energiju, ima i manje održavanja. Mislim da im je dnevno razlika 500 Evra, ili godišnje 180.000 Evra, za 5 godina 900.000 Evra ušteda. Cena broda je bila oko 2 miliona a to je možda 20% više nego sličan brod na dizel pogon. Dakle, za 5-6 meseci se otplati razlika u ceni brodova. Al muziku su stavili kao da je: 007, Troja, ili Planet's Doom Day.  :lol:

Sve je stvar želje volje i podsticaja od strane država i vlada, i tu je problem. Mnogi su pod uticajem energetskih lobija, gas i nafta. Tehnološki je sve moguće, pa čak i isplativo. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ma sve je to super, i ok, sve dok ne prosipaju pc marketing bullshit da je to zelena energija 😁 Sve dok je litijum kao glavni energent, necemo videti zelenila ni sa jedne strane, ni reciklaze niti proizvodnog procesa takve baterije. A struju dok ne krenu nuklearne elektrane da proizvode vecinski, nista od toga, ovako trosis vise mazuta na punjenje voljenog prevoznog sredstva, nego da se trosi isti. A i unapredjenje nuklearne energije nije na odmet jelte. 

Suma sumarum, voz'te sta vam je volja :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja se ne bih mesao u izbor, svako prema svojim ambicijama i mogucnostima, samo bih dao mali apel da se ne kupuju TDI vozila, valjda se uz njih sticajem nekih skupih okolnosti formira mentalitet jezivih usteda dizela, pa krece voznja na leru, puzanje po ulicama....ocaj je voziti iza, kretati na semaforu ili skretati na raskrsnici iza tog nivoa puzanja...

Pre neki dan svirnem jednom da ubrza, u mojoj ulici, on stane sa strane i kaze, zar ne vidis da je skola tu, jeste skola, i jeste nedelja, nebitno, prijatelju, vozis 12 na sat, iza mene biciklista zvoni da se pomaknemo..:character13:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jedina prednost tih litijum baterija je odnos kapaciteta punjenja el.energijom/masa ,a u odnosu na klasicne olovne baterije, ili izrazeno kao Ah/Kg  , vek trajanja im je takoreci tek malo duzi od klasicnih olovnih baterija u idealnim uslovima eksploatacije ,  niko ne spominje koju horor katastrofu po okolinu pravi kopanje i proizvodnja litijuma i tih litijumskih baterija , mislim da onim bumbarima sa zapada odgovara da se ovde u namerno siromasnoj Srbiji kopa litijum i nasiroko pravi haos od nase prirode i okoline a da se oni tamo po zapadu jeftino voze u svojim sjajnim novim elekticnim automobilima. 

Izmenjeno od BANAT
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Litijumske baterije jesu nesrecno resenje, ali nadajmo se da je privremeno. Realno, treba zameniti litijum necim drugim, a mozda ce to biti uskoro moguce.

Drugo, za neku ekolosku proizvodnju struje ne vidim neko resenje osim nuklearki, koje imaju svoje rizike, ali u svakom slucaju bolje nego termoelektrane, koje truju samo tako.

Dizel i TDI bi zakonom zabranio.

A naftni lobi, pa ucinice sve da nova baterija ne ugleda svetlost dana, a i drzavama to odgovara, posto se svaka drzava "ugradjuje" na svaki litar nafte/benzina. 

Zamislite izbrisete te " prihode" preko noci? 

Izmenjeno od Vix
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Je’iga 

Nema zaista dobrog rešenja još uvek. Čistije baterije i čistiji izvor možda dobijemo u budućnosti. Još uvek mislim da je bar ekološki podobnije voziti motor sa unutrašnjim sagorevanjem bar Euro 5 norme sa ispravnim aftertreatmentom nego puniti na struju dobijenu iz uglja

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jedna realna alternativa je tecni Metanol kao gorivo za klipne motore i ostale SUS motore , primera radi u mom naselju na oko 1500m vazdusnom linijom od mene nalazi se Almex privatna ogromna farma krava i svinja , pre nekoliko godina podigli su najmoderniju ogromnu liniju za pravljenje tecnog metanola od ogromnih kolicina kravlje i svinjske balege , tecni metanol prodaju dok jedini nus produkt je rasusena i osiromasena kravlja i svinjska balega koju bacaju u svoja polja i zaoravaju , kada se to baci u polje i zaore pozitivni efekat prirodnog djubrenja zemljista poznaje se do 20 godina unapred , za razliku od sve skupljih vestackih djubriva gde se to poznaje max. do 2 godine ,

jedina `mana` je da kada vetar dune u pravcu naselja smrdi zesce na balegu , ali avaj ... 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne zamerite, ali ne znam gde kupite te dezinformacije oko energije i mogućnosti za prelazak na obnovljivu energiju. Primera radi, Island je na već na 100%, Norveška na 98% a npr. Nemačka je na 28-34% i to se povećava tempom od 6% godišnje. Planirali su da budu na 100% do 2050, i to bez nuklearki. Inače nuklearke su, kada se gleda ceo proces, od izgradnje preko eksploatacije do kraja životnog veka, najskuplji kWh od svih. Veliki su troškovi gradnje, em dugo traje, troškovi obuke osoblja, em dugo traje, troškovi odlaganja otpada. A evo nekih interesantnih brojeva. Kada biste zamenili celokupnu proizvodnju struje na svetu sa solarnim panelima, bilo bi potrebno 100 x 150 km2 panela. To i nije toliko za ceo svet. A ako biste zamenili kompletnu konzumaciju energije u svetu, bilo bi potrebno max 3x više, dakle 200 x 225 km2 solarnih panela. I to je dovoljno za proizvodnju 2x više u toku dana, tako da se 50% pušta u mrežu, a 50% da su pumpa voda u akumulaciono jezero, i onda se noću proizvodi struja kroz hidroelektranu. Kao što sam i ranije pomenuo, problem nije tehnologija. Sve je to već rešeno. Problem je veliki broj zemalja i korporacija sa različitim interesima i gledanje kroz profit, tako da ne može da se napravi nikakav dogovor koji bi stvari pogurao brže. Kada bi se ceo svet dogovorio, ne gledajući profit i finansije, cela tranzicija bi mogla da se obavi za max 2 godine. Sve liči na ovaj svet iz filma "Don't look up", gde posle mnogo natezanja, svet ipak bude uništen, a oni koji su najbogatiji i direktno odgovorni za propast, plutaju u svemiru u hibernacijskim kapsulama. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne znam gde si pokupio informaciju za solarnu energiju, ali nije ni blizu onoga sto zamisljas i pises ovde :) Sva ta energija mora da se skladisti, i to pogodi kako. Nema i dalje resenja za solarnu energiju u vidu efikasnosti i ekoloske prihvatljivosti. Teoretski je lep koncept, i potrebno je jako malo parce zemlje za sve to, ali veliko ALI. 

Nuklearna energija kosta, i potreban je napredak u istoj, u koju se ne ulaze ni blizu onoliko resursa u istrazivanje koliko bi trebalo nakon cernobilja i dogme oko svega toga. Ali, to je i dalje naj efikasniji vid proizvodnje energije. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
×
×
  • Kreiraj novo...