Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

Bolje nova Dačia nego polovni krš.

5 godina ne moraš ni šrafciger da gurneš u njega. Garancija, servis, molim lepo.

Daj bre...

 

Komsija pre par godina kupio novu daciju. Nedugo posle toga me njegova zena pitala da li planiram da nekad kupim nov auto tipa dacia ili slicno. Ljubazno sam joj objasnio

"Nemam nameru. Nemojte da shvatite pogresno, ali moj polovni audi a4 je u odnosu na novu daciju skajlab, a kosta otprilike isto..."

 

Ako se pitate gde ide automobilska industrija:

1. Nije sto ga ja vozim, ali audi a4 je fakat dobar auto, pojam od limuzine bar za 90% onoga sto se kotlja po drumovima

2. Taj isti A4 je golo sranje i djubre neopevano u odnosu na audi koji sam imao pre njega.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Evo ja vozim Renault sa 1,5 dCi motorom, istina nije Modus neg pomenuti Clio, pa da reknem neku.

 

Lome se koplja oko ovog motora valja ili ne. Istina je da je prethodnih godina uvežen ogroman broji Renault Clia sa tim motorom, uglavnom vanova, sa ogromnim kilometražama. Evo kod mene ispred zgrade 5 kom, da bira čovek boju. Kad na ulicama ima toliki broj matorih dreševa logično je da ih ima i kod majstora, kako ljudi u ovde održavaju automobile ne bih ni da komentarišem, jerbo većina za održavanje nije ni čula.

 

Moje iskustvo je pozitivno, slatko se vozam za male novce. Mali i živahan motor, imam najslabiju verziju od 65ks. Dovezao me gde god sam krenuo.

Kao i svaki moderniji motor, održavanje košta. Motor mora redovno da se održava, dobro ulje (ja sipam isključivo elf naveden u knjižici), redovna zamena filtera i trudim se da sipam na novijim pumpama jer računam da su cisterne čistije. Osim toga je sipaj i vozi.

 

Tura od pre 8 meseci, rezervoar napunjen do čepa u BG, tura BG-ZR-Risan u Boki Kotorskoj, 3 čoveka + stvari + dnevni deo puta sa klimom. U Risnu je rezervoar napunjen ponovo do čepa za 40e, neki cent manje. Ukupan ceh za gorivo za 15 dana mora je bio 117e na 3 dela. Na pumpu ne svraćam baš često, auto slavi 12. rođendan.

 

Iskustvo mog brata od strica. Posle mesec dana od kupovine remont dizni. Cca 600e sa propratnim servisima, čišćenjima pumpe i sl. Prođe od onda 2-3 godine, piči Clio ko raketla sa njih četvero veselih unutra a na porodičnim skupovima kod istog ispred kuće izgleda ko sastanak ljubitelja Renoa.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1.5dci  је сигурно добар и економичан мотор, али и за њега важи оно правило да се дизелаш купује нов а не полован.

Што се тиче Модуса, и ту важи оно колико пара толико музике; време је такво да ћеш за за исте паре да добијеш исту количину музике купио ти старијег Немца, млађег Француза или Јапанца. Што се тиче Фиата врло лако ћеш са њим да добијеш највише музике.

Конкретно Рено, пуно електронике, која је притом врло зајебато изведена.

Нађи ти лепо неког Фиата који је купљен нов у Србији, и то да га купиш од првог власника и вози.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

u pravu je dane, samo prvi vlasnik i kupljen u srbiji, jedino tako

da ti je trebao auto pre 5 meseci mogo si od mene da kupiš perfektnog punta za 3 soma evra, a moj burazer prodao takođe perfektnog klia pre godinu i po za 2500, a prešao samo 55000 za deset godina.

uvek može da se nađe, samo strpljenja

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ma vi se razumete u kupovinu polovnih automobila kao mara u kriv q

 

55000 za 10 godina u srbiji je tragicnije nego 100.000 za 3 godine u nemackoj. pogotovo ako je dizel kome razlike u kilometrazi do 200.000 vrlo malo uticu na rad motora.

 

ono sto sjebava kola u srbiji je lose gorivo i katastrofalni putevi.

 

kada budem naleteo na 1 polovan auto kupljen i vozen u srbiji sve vreme da je utegnut kao svapski polovnjak do 3x vece kilometraze, javicu vam. u sledecem zivotu, verovatno.

 

da ne mislite da pisem napamet, od 1999. vozim polovnjake iz nemacke, 2 opela i 1 WV. menjam ih na svakih 4-5 godina kada pocnu da daju danak srpskim drumovima. svi kupljeni sa 2.5-3 godine starosti tamo, ne ovde, sa 115-130.000, svi srecno presli po 250.000km bez kvarova koji ne ulaze u "redovne" i poznate za taj tip vozila.

 

ako se kupuje dci ili slican dizel motor, obavezno proveriti da li vozilo ima plivajuci zamajac ili ne. ako ima, proveriti i cenu istog i to ukalkulisati u cenu vozila posto su male sanse da to ne dodje na dnevni red. mada mislim da 1.5dci od 65KS nema razloga da ima plivajuci s obzirom da malu snagu vozila. 

 

inace samo da dodam da podrzavam misljenje da su u tom rangu cene jedine razumne kupovine japanci i fiat panda. ja francuza posle iskustva voznje nemackog auta od 15 godina i povremenih voznji raznih pezoa i renoa ne bih uzeo u najvecem ludilu jer placas skoro istu cenu za drasticno losiji inzenjering i pouzdanost.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

razumes se ti u auta evidentno , ali imas problem sa marama

 

elem , zna se -  po prirodi stvari - da je mari omoguceno po defaultu da se razume u krive .......... dok u prave nesto ne moze da se razume , zarad nedostatka istih

 

:acute:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Rezime vodiča za kupnju polovnoga:

Marka i model nisu garancija ničega. Svaki primjerak je priča za sebe. Ispravna rabljena Tata (indija) će vas dovesti dalje nego neispravni AMG. Točka!
Robi, imaš provjerenog čovjeka u Europama i samo mu daj natuknice u vezi financijskog limita, te želja u vezi gabarita vozila i minimalne snage koja će te zadovoljiti.

On će, ako si ga točno opisao, preporučiti jedan-dva ili tri primjerka koji su trenutno na raspolaganju u njegovoj blizini i ti tada samo prepusti ženi da odabere između njih.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

jeste, žena će gleda gde hekleraj najbolje stoji :D

 

Znaš, kad se jednom suzi izbor na nekoliko solidnih primjeraka koji zadovoljavaju tehničke zahtjeve onda je pametnije prepustiti ženi odabir prema ukusu jer:

1.- neće ti moći prigovoriti jer je sama birala

2.- možeš joj prigovoriti ako auto ipak ne valja  jer je (hehehehe!) "sama birala"

 

:buehehe:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Dodali smo par novih "kandidata" na listu, između ostalog Opel Merivu i Fiat Idea (koji mi se baš dopao) a Panda je eliminisana jer se ispostavilo da u istoj ima, tačnije nema ni toliko mesta koliko ima u Twingu... Ćemo da vidimo šta će da se izrodi iz svega, vremena imamo...

edit: žena nema šta da se meša, ona ima svog Twinga a ovode se priča o autu koji JA želim i cenim za SVOJE potrebe...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

...žena nema šta da se meša, ona ima svog Twinga a ovode se priča o autu koji JA želim i cenim za SVOJE potrebe...

 

 

 

Dobro, Stein! Ne se ljutiš....sam onda biraj gdje ćeš sa heklerajem. :rofl:

 

 

P.S. Valjda razumiješ da smo se šalili za ženino biranje jer se to ionako nikoga od nas ne tiče. :cheers:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne znam za Reno, ali Fiat Panda je definitivno super autic. Samo sto je bas malecki. S'druge strane, ne tako cest, Fiat Multipla. Jeste ruzan samo tako, ali nedavno sam se vozio u njemu i prijatno me iznenadio. A motor 1.9 jtd je neunistiv. Vredi pogledati. :)

Kuj bre ružan!... :wink2:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Traziti neki "manji" auto a da ima mesta vise nego u Twingu nije bas pametan posao :). Nije da nije pametan, nego je skoro uzaludan. Moja sestra vozi Twinga pa znam o cemu se radi. Pande, Corse, Clia i slicna kolica nemaju mesta u kabini kao u Twingu. Twingo nema gepek, ovi ostali imaju. Pa sta ko voli...

Skoro sam se i ja vozio u Multipli. Da je ruzan jeste ali neverovatno praktican auto ;)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

stein, ja sam mislio da zelis neki manji auto pošto si naveo modusa kao favorita, kad ono...

meriva i idea su mini venovi, tačnije mini venovi b segmenta a to ih čini značajno različitim od dosad predloženih automobila.

mislim da ćeš morati suziti izbor na dva tri auta ili ćeš biti u gadnom problemu

meriva i idea su veoma slični automobili, sličnog koncepta i kvaliteta. ni sa jednim nećeš pogrešiti ako su dobro očuvani a to je veoma teško naći jer se oni nikad nisu kupovali za odlazak do pijace ili megamarketa. veliki oprez, naročito sa dizelašima

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Dodali smo par novih "kandidata" na listu, između ostalog Opel Merivu i Fiat Idea (koji mi se baš dopao) a Panda je eliminisana jer se ispostavilo da u istoj ima, tačnije nema ni toliko mesta koliko ima u Twingu... Ćemo da vidimo šta će da se izrodi iz svega, vremena imamo...

edit: žena nema šta da se meša, ona ima svog Twinga a ovode se priča o autu koji JA želim i cenim za SVOJE potrebe...

 

 

vozim opela, ne merivu, ali u delu moje familije postoji jedna tacnije dve posto je zadovoljna vlasnica nedavno stariji model zamenila novim.

 

sve zavisi koliko km treba da prelazis. za manje od 15k km godisnje nema potrebe da se cimas sa dizelima, mada su 1.3 i 1.9 mjet izvanredni. ako ti se nudi 1.9 mjet onda uzmi sa slabijim motorom od 120KS umesto 150KS zato sto nema problematicnu usisnu granu koja po defaultu strada na 150.000km. sa druge strane, zamena kvacila sa plivajucim zamajcem je u rangu oko 800e. 1.3mjet u zavisnosti od verzije moze da nema plivajuci zamajac i zato je dobra kupovina. isuzu 1.7 dizel motor je manje zabavan za voznju ali pouzdan.

 

ako prelazis manje od 15-20k godisnje onda ti je dizel manje rentabilan, 1.4i radi posao iako je realno nedovoljno jak kada izadjes na put i kada ti povremeno treba malo vise obrtnog momenta.... sve zavisi kako vozis.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Traziti neki "manji" auto a da ima mesta vise nego u Twingu nije bas pametan posao :). Nije da nije pametan, nego je skoro uzaludan. Moja sestra vozi Twinga pa znam o cemu se radi. Pande, Corse, Clia i slicna kolica nemaju mesta u kabini kao u Twingu. Twingo nema gepek, ovi ostali imaju. Pa sta ko voli...

Skoro sam se i ja vozio u Multipli. Da je ruzan jeste ali neverovatno praktican auto ;)

Ma šta bre svi imate protiv Multiple, nije nego ružan, meni i ženčetu je baš slaaadak... Samo nije  baš mali potrošač (1.9TDI, 2001.god), ide to 8literi na stotku...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...