Jump to content

EI Nikola Tesla WS-310Y


djuma89

Preporučeni Komentari

8 minutes ago, NIXIE said:

nema potrebe odvajati hladnjake od GND. 

Parazitni kapacitet se kalkuliše, nema potrebe da se preslikava rad ic-a na gnd i masu preko dielektrika. Pogotovo kada ic radi sa značajnim pojačanjem. Sa malim pojačanjima uglavnom je problem ispod svih margina.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 23 minuta, NIXIE reče

Tri hladnjaka na bakar, pretpostavljam da nema mesta za četvrti? Ili možda staviti hladnjake sa obe strane bakarne trake? Možda ih možeš montirati dvostrano tako da sva 4 budu u igri, a ostaviti između njih malo mesta tako da budu dva TDA sa raznih strana? Dovoljan je liskun ispod TDA, nema potrebe odvajati hladnjake od GND. 

Nema tu mesta za tri...

16456009421465502901773590373909.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Staticki ce biti izolovani i od plusa i od minusa i od mase, ali kapacitivno su preko liskuna ili silikona na +Vcc. I prenosiće ripl koji se pojavi kada ic krene da vuče struju. Taj ac ripl je na masi, i pravi preduslov da se kapacitivno preslika na ulaz. 

To je redovna inače pojava kod snažnih komponenti da prljaju masu preko hladnjaka, i svaki sklop velikog pojačanja to uzima u obzir pri skrinovanju, ili šildovanju ulaza.

Zato su nekada uvrnute žice bolje od koaksa, nema tog kapacitivnog skrininga.

 

P.S

Zapravo uraditi kako je lakše, i uživati u dobijenom zvuku. Kasnije se uvek moze-ne mora izvesti izolacija. Nije uvek perfekcija imperativ.:character13:

Izmenjeno od vladd
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 31 minuta, djuma89 reče

Opcija 2: ovako mozda?

Može, taman ti ostane malo mesta za dva elektrolita i grec. Ja bih još malo razmakao hladnjake (ove bliže trafou još približio trafou da bude veći međusobni razmak hladnjaka) i okrenuo TDA  jedan ka drugom. Time se dobija još malo slobodnog prostora za elektrolite i grec. Grec na lim sa pastom radi hlađenja.

Još skineš grec sa PCB, premostiš, staviš jedan grec zajednički 10A i dva Samwha elektrolita od 4700uf. Sa tih 4x2200uF na pločicama biće dovoljno sasvim.

PS

Moraš napraviti novu prednju ploču. Kutiju ofarbaj. Na nju staviš jedan dobar prekidač i imaš malo izlazno pojačalo. Lepo ko lutka. Pozadi 4 buksne za zvučnike, dva RCA, IEC konektor i osigurač, ništa više.

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 21 minuta, NIXIE reče

Može, taman ti ostane malo mesta za dva elektrolita i grec. Ja bih još malo razmakao hladnjake (ove bliže trafou još približio trafou da bude veći međusobni razmak hladnjaka) i okrenuo TDA  jedan ka drugom. Time se dobija još malo slobodnog prostora za elektrolite i grec. Grec na lim sa pastom radi hlađenja.

Da tako cu i uraditi.

Još skineš grec sa PCB, premostiš, staviš jedan grec zajednički 10A 

Sto ne bih iskoristio stari grec sa ploce sto sam skinuo?

PS

Moraš napraviti novu prednju ploču. Kutiju ofarbaj. Na nju staviš jedan dobar prekidač i imaš malo izlazno pojačalo. Lepo ko lutka. Pozadi 4 buksne za zvučnike, dva RCA, IEC konektor i osigurač, ništa više.

Kako da odradim kontrolu volume?

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne znam kako da vezem potenciometar. Ove stare ne mogu da iskoristim jer su 50k...

Nisam razumeo ovo za kip prekidac?! Ja cu dovesti signal na dve bananice, levi i desni kanal. Ne bi tu nista vise dodavao. Mislio si da imam opciju vise izvora?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Upravo sada, djuma89 reče

Mislio si da imam opciju vise izvora?

Da, 4 x RCA da imaš dva ulaza, to je praktično. Ako je samo izlazno pojačalo, što bih ja preporučio, onda imaš prednju ploču i na njoj prekidač i LED i ništa više. Možeš i pozadi da staviš prekidač, ili napred ali odozdo da se ne vidi.

Potenciometar vežeš klasično, sa selektora ili direktno sa RCA na potenciometar signal dovodiš, sa klizača pota na ulaz TDA.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Dok mi ne stignu iz Silkena kondezatori, sredicu hladnjake.

Razmišljam sta da radim sa prednjom pločom. Ne bih da pravim novu iskreno! Mislio sam ovu da sredim ili da je ne diram, tj samo da ofarbam vrh ploče.

1. Opcija: Mogao bi da je osmirglam kao onaj bruseni efekat pa da nanesem slova sa papira i acetonom da se stopi. To sam vec radio sa nekim ESR metrom koji sam pravio.

Screenshot_20220223-111505_Gallery.thumb.jpg.370cf8b9c1ad358ef2e11d285c82e85f.jpg

2. Opcija: Da ofarbam u crno sve jer ce i resetke biti u crnom. Pa onda kako slova iscrtati, jedino laserom?!

 

16456112341779159516759329194507.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ravnu ploču zalepi. Neka bude malo veća, od te originalne po vertikali, recimo 5mm gore i dole (ukupno 10), a levo desno može biti isto toliko ili još čak i malo šira. Zaobli joj ivice ako želiš sa R3-4mm, izbuši nove otvore za prekidač, potenciometar,  selektor i nosi na plastifikaciju i UV print. Ja nove otvore uvek bušim mimo postojećih kako bih imao gde da zavrnem pot recimo, a za prekidač nekad i može kroz postojeću rupu ako je wipp recimo. Ostalo ofarbaj u crno da bude taze, ko novo.

Zatim sledeća varijanta,  može se napraviti istih dimenzija ploča #2mm i samo zalepiti na postojeću, meni je lepše kad je malo veća prednja. Tako je i na onim Kineskim kutijama što sam kupovao, prednja je veća od kutije, a zadnja tačno kao kutija.

Može i varijanta bez lepljenja, upuste se otvori za inbus šrafove M4, ali ploča mora biti barem 5-6mm debela u tom slučaju.

Ima i opcija koju ponekad koristim, a to je sendvič sa tri ploče. Uradi se ploča 4mm (to je srednja u sendviču) i u njoj navoji M4. Na tu ploču se zalepi ploča sa tekstom #2mm. Onda se iz kutije sve stegne kratkim inbusima M4 ili drugim šrafovima kroz postojeću ploču, podmetnem podloški koliko treba da navoj uđe tačno 4mm u srednju ploču ako su dugački vijci ili ih skratim brušenjem. Nabavio sam kratke inbuse M4x6mm, taman dođu kako treba ako je 2mm osnovna i 4mm srednja ploča, bez podloške.

Power prekidač obavezno izmesti što dalje od potenciometra, ako koristiš potenciometar. Postojeći prekidač je star, uzmi novi obavezno.

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...