Jump to content

Kondenzator u elektronskom paljenju motora


zocky

Preporučeni Komentari

Mom prijatelju se pokvarilo paljenje na vanbrodskom motoru (Mercury)

Screenshot_2.thumb.jpg.db5096a30cd31b83ddbef3fce62ded16.jpg 

Utvrdili smo da je jedan od dva kondenzatora u kratkom spoju, za probu je zamenjen sa Rifa PHE351 - 1u5/250V i paljenje je proradilo.

Na originalnom kondenzatoru ne postoji nikakva oznaka po kojoj bih provalio o kom tipu se radi, kapacitet sam utvrdio merenjem ispravnog...

Koji se tip kondenzatora koristi u elektronskom paljenju?

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Uz pretpostavku da su onde redno spojeni onda je to oko 300V...

Evo originala:

2022-01-20_16-22-01-443.thumb.jpg.847e0bd44b434c5d92619e682fac64a0.jpg 

Screenshot_5.jpg.91a8fe73c47118814384d555649af995.jpg 

Dakle, sa dimenzijom 50mm x 18-20mm za 1u5 i starošću od oko 30 godina, ovo bi moglo da bude max 400V

Ja bih tu puko jedan lep audiofilski i mirna vožnja još toliko godina ako sve ostalo izdrži :)

Za impulsne struje bi trebalo nešto kao što je metelizirani polipropilen?

Ovako nešto?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, zocky said:

Uz pretpostavku da su onde redno spojeni onda je to oko 300V...

A koliko cilindera ima taj motor?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Trebalo bi da su 4 cilindra, dvotaktni rad, ako sam dobro zapamtio 

Zen, naravno, to je i bio plan, uz to prijatelj razmišlja da kondove izvuče van kućišta pa ako makina zakaže negde na pučini samo odseče postojeće i ubaci nove ;)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

tesko ce da mu crknu ti kondovi, kad ih zamenis

praxa pokazuje da je pametnije i bolje imati citav modul za paljenje u rezervi

ja se skoro 5 godina borio sa mariniziranim motorom od Omege 2.0 (injection) , dok nismo redom isterali sve bube i pojednostavili instalaciju maksimalno

ko bi reko, da ce Svabe da zakomplikuju ko Talijani :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Verujem da si u pravu, ja ću uraditi što je do mene a konačna odluka je prijateljeva. Koliko sam shvatio, malo je komplikovano da obezbedi rezervnu elektroniku jer ih ima samo u USA.

Inače, moram da napomenem ovo - čovek je, po mojim shvatanjima, čist genije jer je sam svojim rukama napravio brodić od 5m u kome provodi celo leto na grčkom moru sa svojom suprugom. Počeo je na tome da radi kada se penzionisao i posle tri godine krenuo je u avanturu...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 14 časa, zocky reče

Uz pretpostavku da su onde redno spojeni onda je to oko 300V...

To je krajnje nesigurno i izbegava se. Morali bi se paralelno svakom kondenzatoru staviti otpornici za raspodelu napona. Sigurno je jedino uzeti kondenzator dovoljno velikog  probojnog napona. U ovom slučaju polipropilen, jer su teški radni uslovi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

6 hours ago, zocky said:

Inače, moram da napomenem ovo - čovek je, po mojim shvatanjima, čist genije jer je sam svojim rukama napravio brodić od 5m u kome provodi celo leto na grčkom moru sa svojom suprugom. Počeo je na tome da radi kada se penzionisao i posle tri godine krenuo je u avanturu...

obavezno slike Zoki :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

10 hours ago, zocky said:

Trebalo bi da su 4 cilindra, dvotaktni rad, ako sam dobro zapamtio 

Zen, naravno, to je i bio plan, uz to prijatelj razmišlja da kondove izvuče van kućišta pa ako makina zakaže negde na pučini samo odseče postojeće i ubaci nove ;)

U tu skalameriju ulaze i žice sa generatora, parcijalno radi kao regler, nije čist CDI...

Kondovi na CDI za dvotočkaše su 1 ili 2uF, 400V.

Činjenica je da svi folijski kondovi treba da izdrže 1,6 x veci napon od nazivnog dc napona stoji, takođe za dvotočkaše ne postoji opasnost otkaza paljenja na talasastoj pučini...pa su nekako konstruktorski stepeni sigurnosti labaviji. 

CDI imaju dva najčešća tipa kvara, hladni lemovi i probijen kond.

Držanje modula kompromitovanog na vlagu i morsku slanost nije ni najmanje pametan posao.

Bolje da pokrene nabavku rezervnog, makar i aftermarket modula, neka mu popravljeni služi kao rezerva, ili komplet dodatni motor...pošto je zamena modula nemali posao...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nixie, razmišljao sam i ja o nečemu sličnom, ovo je zgodno za spoljnu montažu jer sigurno ne bi moglo da se ubaci u kućište.

Vladd, postoji uz glavni motor i manji pomoćni, njime je i dovuko do obale 2 tone teško plovilo ;)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

sve te muke poznate

ovaj moj na Dunavu (DIY camac/jahticica od 5.5m)..... sve je resivo ( u slucaju otkaza motora) ali je neresivo ako bas tad naidje slepa od koje se mora bezati - tu ne pomaze pomocni motor

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...