Jump to content

AR18 Kondenzatori


diyFilip

Preporučeni Komentari

nisam ja bas taj koji ce da vam prica razliku. Nekad sam citao ove stvari, na kraju kupio kondove od 400din komad sa datasheet, klasican dobar Vishay.  :)  Vise sam za tranz dati pare nego za nesto ovako.

Testova i prica koliko hoces...ako se pogledaju neke fabricke kutije kako sviraju u nekim uslovima i razbijaju u zvuku, i pogleda se njihov crossover, dodje mu prica za kondove sasvim u nekom 20 planu. Tj nema nikakvu toliku "ulogu" u sveobuhvatnom zvuku u sistemu. Samo neka budu "krsteni" :)

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nije sporno da su mnogi butik kondovi jako dobre komponente, ali ima i nebutik i motorrun i starih skola izrade, koji identicno dobro obavljaju zadatke.

E sad, neko voli da ima i fensi komponentu, i zarad izgleda i zarad garancije kvaliteta, to ne treba da ometa uživanje.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja spadam u kategoriju ljudi kome novac ne preliva ali ono sto bih uvek preporucio u nizoj kategoriji su wima MKP10 ili FKP kondezatori, na srecu nisam se zamarao detaljima koje iznosi gosn Vladd vec usima i mogu reci da su super, na istoj koti u istom sistemu sam jednom probao Clarity Cap i seo na dupe, ali draga gospodo cena im je ko cela komponenta pa tu mozemo i zakljuciti sta nam je ciniti. I da zakljucim jos jednu...inzenjersko prakticnu...smejao sam se ljudima koji su sklepavali uredjaje na sluh ne znajuci ni omov zakon....nekoliko puta sam se zagrcnuo slusajuci te uredjaje...plus na sve to jako voditi racuna o individualnosti tj najbolje svira ono sto se tebi svidja!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

WIMA je stara škola dobrih kondenzatora...pa nema posebnih briga oko izbora...

Dok :D

Da se koriste tuđe sugestivne uši kao kriterijum su prazne priče, što ne mora biti problem ako su te neke uši školovane, problem je što se u te random uši ubacuju trgovci praznijeh priča i bajanja bajki...a sa druge strane ukusi su različiti.

Sa treće strane, slušanje je podložno sugestiji, pa ako se nekome unapred kaže da je nešto ovakvo ili onakvo, tesko da će da se otrgne. Pogotovo što ima preterivanja, ako nema preerivanja, smatra se da je značaj informacije mali.

To su metode u kojima se uljuljkuju tehnicki neuki(i muzički, naročito, i bez poznavanja tehnika snimnja i obrada zvuka), oni su podložni tim servama, takva su vremena i običaji, da se manipuliše poluinformacijama zarad nekog interesa ili neke namere, dobre ili loše. Koliko ja videh naokolo.

I primenjuju se metode ponajbolje da kupcima bude bolji osećaj pri pazaru, sto je za DIY ograničavajući kriterijum, svaki diyer treba da poznaje omov zakon, da poznaje komponente i da zna šta treba da sluša, nakon zahvata na spravama, a ne da mu drugi sugeriše palete efekata. Treba ciljno da pravi zahvate, sa unapred poznatim smerom.

Pa ili će da uči unapred, ili će da ima loše kriterijume čak i da bi pitao prave osobe, ili će da sam proba do mogućnosti pa da izvodi već negde izvedene zavisnosti i korelacije.

Za neke namerno pogrešne izbore treba imati baš baš dubok i namenjen džep, i tada se nirvana postiže neprekidnim pazarom i menjanjem sprava. 

 

P.S.

Blok kondove za snažne impulse sam pravio krajem 80-ih, bio mi posao i prilika da se upetljam u materijale, procese i tehnologije, da li bih to sve znao da nije bilo šta je bilo, mislim da ne u tom obimu...;)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mogu da preporučim od jeftinijih Mundorfa modele Evo Oil. EVO bez oil ne preporučujem. Nisu preskupi (uslovno rečeno) tu su po kvalitetu negde između Wima polipropilena i ovih skupljih Jantzen Superior/Silver Z. Oni su 450VDC a to može da prođe i za lampaše napona napajanja recimo do 250VDC, možda i malo više.

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nego pozivam da se strucnjaci obrate...jer ja sam u mom iskustvu kondove viseg probojnog napona koristio vise kao kvalitativni skok nego kao tehnicki da ispostujem radne uslove...i primetio da na zvuk povoljno utice taj probojni napon, mozda indirektno dobijamo veci sloj dijalektrika a to valjda sonicno utice....

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

To moze, mozda da bude jedan od faktora, ali je pitanje ostalih detalja, kvaliteta metalizacije folije, kvaliteta spojeva..

Zato su recimo motor run po mnogim karakteristikama bazicno superiorni, pogotovo sto i za filtere i za transmisiju signala nije bitna recimo preciznost tolerancije.

Moj izbor su bili TRW, suvoparni profi, bez nekog uzbudjenja trosenja para, ali sada nesto merkam Vcap za igranjac...imaju ooozbiljne opcije.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, jorgoss said:

Nego pozivam da se strucnjaci obrate...jer ja sam u mom iskustvu kondove viseg probojnog napona koristio vise kao kvalitativni skok nego kao tehnicki da ispostujem radne uslove...i primetio da na zvuk povoljno utice taj probojni napon, mozda indirektno dobijamo veci sloj dijalektrika a to valjda sonicno utice....

Nisam strucnjak,ali se secam podataka iz Iskrinog kataloga blok kondezatora.

Sto je probojni napon bio visi,slew rate je bio veci,tj kond je bio ‘brzi’

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Deblja folija osim električnih ima i mehaničke prednosti, kao i ulje između slojeva  (pretpostavljam da nije zmijsko), zatim kružni oblik preseka kondenzatora umesto četvrtastog kao kod Wima itd. Puno je faktora u tome, i sve je vezano za cenu samih zvučnika, pretpojačala i ostalog. Ako se daju sitne pare ili prepravlja nešto manje vrednosti, nerazumno je dati puno para za neke skupe izvikane kondenzatore, ali takođe nije preporučljiva ni prevelike štednja na skretnicama kod skupih driver-a, lampaša i ostalih ambicioznijih konstrukcija. Znači sve treba da bude realno i  usklađeno.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zapravo je dielektrična konstanta glavni sex.

Ta relativna suseptabilnost, podložnost formiranja elektrostatickih dipola je glavna osobina dielektrika. Relativna je u odnosu na vakuum, koji nema šta da polariše.

Veća brojka omogućava manje gabarite kondenzaatora, zbog te dodatne pomoći u održanju polja, ali..kao svaka suseptabilnost, ima karakter sličan impedansi, odnosno svoj realni i imaginarni deo. Realni je broj konstante pri statičkom naponu ili vrlo niskim frekvencijama, i to je brojka koja se najčešće prikazuje kao karakteristika dielektrika. Onaj drugi, imaginarni deo, zavisan je od frekvencije i varira pri promenama dotične.

Mehanizam formiranja dipola je da pri elektrostatičkom polju dolazi do otklizavanja određenih elektrona iz molekula i narušavanja električne neutralnosti. Zbog tog mehanizma, na formiranje polarisanosti utiče i temperatura, pri kojoj su dešavanja u molekuli prilično uzburkana, i mehanizmi proboja su uvezani sa lokalnim izdizanjima temperatura. I naravno, temperatura utiče na variranje dielektrične konstante.

Takođe, zbog tog mehanizma nastanka dipola, impulsnim kondenzatorima se ograničavaju prinosi energija tipa di/dt Prejak prinos ili prejako polje dovode do otkidanja elektrona i lokalnog toka struje...taj tok struje je jako otežan međumolekulskim silama, pa dolazi do lokalnog pregrevanja.

Dielektrik sa visokim brojem dielektrične konstante je podložniji variranjima iste pri visokim frekvencijama i pri porastu teperature. I naravno uticajima na signal, izobličenja i rasipanja.

E sad tu možda leži tajna finih zvukova, pošto nikada neutralan i čist zvuk nisu bili opisani kao lep, i tu leži deo odgovora zašto su teflonski kondovi, niske dielektrične konstante, više izolatorskog karaktera, poprilično neutralni u propuštanju signala. Ili poneki fluorokarbonski dielektrik.

Izmenjeno od vladd
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

A ulje koje dodaju nekim kondenzatorima, čemu služi? Da popravi električna svojstva ili da priguši vibracije folije? Recimo one što sam pomenuo jeftinije Mundorfe, EVO Oil bolje zvuči od EVO, a razlika je samo u mizernoj količini ulja između slojeva metalizirane folije.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ulje je neophodno za papir i vlaknaste, najcesce celulozne dielektrike, da popuni praznine izmedju vlakana, da se ne dozvoli prisustvo vlage i random molekula, koji bi mogli da krenu u neke provode, ali struje :) 

Prakticno je ulje sa svojim polimernim molekulima, dominantni izolator, a celuloza dielektrik.

Ulje i kombinaciji sa polimerom, to mi je vec nepoznat zahvat, nije nuzno da je samo potreba za prodajom imperativ, moguce  su takodje zastite  metalizacije ili metalne folije, ako je prisutna.

Najvise propadanja starih blokova, i sa folijom, je bilo pucanje plastike i prodorom vlage koja je ubudjala aluminijum.

Sta je konkretno ideja vodilja, ne znam, onako sa tehnicke strane je nepotreba, nalik na overkil.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

14 hours ago, zoranzu said:

Sto je probojni napon bio visi,slew rate je bio veci,tj kond je bio ‘brzi’

Mislim da su KNI, od tih malih zutih, bili dominantni za impulsna praznjenja, ali mi je secanje na te podatke jako izbledelo, iz nepotrebe da se pamti.

Na prostorima stare Juge je kruzila i bila odlicna "francuska" folija, i sa njom su mogli da budu uradjeni impulsni kondovi, kada su dosle na red i u nabavku proizvodno jeftinije i isplatljivije, taj posao oko impulsa je otisao pod led

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

2 hours ago, NIXIE said:

A ulje koje dodaju nekim kondenzatorima, čemu služi? Da popravi električna svojstva ili da priguši vibracije folije? Recimo one što sam pomenuo jeftinije Mundorfe, EVO Oil bolje zvuči od EVO, a razlika je samo u mizernoj količini ulja između slojeva metalizirane folije.

jedina stvar oko koje se neslazemo (neverovatno ali istinito, nazalost) su Mundorf kondovi.

ja licno ih ne bi uzeo ni besplatno, a kamoli da platim.

imao prilike da se petljam snjima, vecinom u pojacalima, a manjim delom u skretnicama.

kvalitet izrade ne sporim, kao i estetiku.

ali zvucno su sranje.

koji god blok istog ranga da sam probao, bolje svira od Mundorfa.

medju najboljim do sada koje sam koristio su Rifa, mislim zvucno.

Izmenjeno od чика-Брка
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Rifa je problem svih uredjaja u kojima se nadje. Jeftina izrada dovodila do incidenata.

E sad zvucno se ne petljam, to je druga prica, ali je savet gde god da se nadju u vintage spravama, obavezna zamena. Pa makar i za svezu rifu :D 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kakva su vam iskustva, ako ih imate, sa raznim ruskim kondenzatorima kad se stave u skretnice?
Kad sam se igrao sa Dynacom sam izmjenjao po nekoliko modela srebrnih i zelenih (ne pamtim im nazive) i nije da nisam čuo razlike - ima ih.
Zanimljivo mi je da je svima trebalo čak nekoliko stotina sati da se skroz "opuste". Nemojte me sad kamenovati zbog ovoga. Moguće je i da je meni trebalo nekoliko stotina sati da se naviknem na to nešto što je svaki od njih unio. Zajednički im je svima da imaju malo romantičan prizvuk koji meni ne smeta. 
Jedino je možda, sad sam se sjetio naziva, MBM brže dolazio do nekakvog stabilnog zvuka i po mom mišljenju nije najtransparentniji, ali je možda prvak u srednjim tonovima.
Disclaimer kako YMMV kao i uvijek stoji! :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...