Jump to content

Frankenlenco ili kako je zero tražio istinu


zerowaf

Preporučeni Komentari

pre 16 minuta, ninja reče

Ja bih dodao i osovinu od tanjira.



Da. :thumbsup:
Na to sam mislio kad sam napisao "sve metalne elemente".
Budući da je osovina tanjura u ležaju, a ležaj čvrsto i direktno zašarafljen na inoks pločevinu mislim da je dovoljno tu pločevinu dovesti na GND.
To je jedan element.
Drugi element koji može doći u kontakt sa naponom je fizički odvojena pločevina na kojoj je ovješen motor. Tu bih GND povezao na jedan od šarafa na motoru i doveo u zvijezdu na ploču gdje je ležaj, tj. osovina tanjura.
Treći element je sama ručka, pa, kako sam shvatio, valja ručku/bazu ručke također dovesti u tu zvijezdu, pa onda sve zajedno odvesti na GND pin na IEC utičnici (iznutra, naravno :rofl: )
Kada se IEC spoji na regulator bit će povezan sa njegovim GND, pa iz njega kroz mrežu u zemlju.

I sada, ako spojim GND žicu od ručke na šasiju preampa, hoću li imati nekakav GND loop?

 

pre 6 minuta, vladd reče

Da da, osovina je najvažnija, glavni izvor je vinil. 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

16 hours ago, Muad'Dib said:

:tongue10:

Paul, ja nisam kao neki bgd mangupi i da necu da saljem svoje uredjaje na probu :D :P

treba uskoro da se odradi jedan dodatak na TDA1541A...ukoliko budes zeleo, upakujem u kutiju i posaljem na slusanje? Ima ovde RCA i XLR konekcija, pa biraj :D

Izmenjeno od shonne
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

5 hours ago, zerowaf said:



Da. :thumbsup:
Na to sam mislio kad sam napisao "sve metalne elemente".
Budući da je osovina tanjura u ležaju, a ležaj čvrsto i direktno zašarafljen na inoks pločevinu mislim da je dovoljno tu pločevinu dovesti na GND.
To je jedan element.
Drugi element koji može doći u kontakt sa naponom je fizički odvojena pločevina na kojoj je ovješen motor. Tu bih GND povezao na jedan od šarafa na motoru i doveo u zvijezdu na ploču gdje je ležaj, tj. osovina tanjura.
Treći element je sama ručka, pa, kako sam shvatio, valja ručku/bazu ručke također dovesti u tu zvijezdu, pa onda sve zajedno odvesti na GND pin na IEC utičnici (iznutra, naravno :rofl: )
Kada se IEC spoji na regulator bit će povezan sa njegovim GND, pa iz njega kroz mrežu u zemlju.

I sada, ako spojim GND žicu od ručke na šasiju preampa, hoću li imati nekakav GND loop?

 

 

Osnovna premisa:  sve metalne delove treba "uzemljiti" na neki nacin

tu imas samo dva izbora: 

A. na Audio GND ( onaj sraf na phono sekciji)

B. Uzemljenje

svodi se na to da ces da probas i jedno i drugo i izaberes onu opciju koja bolje radi

 

aman vise, do sad bi dovezao 30K tona od Hamburga do Beca, a ti ga cigumilas oko 3 zicice spojene zajedno

 

:) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 50 minuta, Zen Mod reče

sve metalne delove treba "uzemljiti" na neki nacin


 
:thumbsup:


 

 

pre 50 minuta, Zen Mod reče

tu imas samo dva izbora: 

A. na Audio GND ( onaj sraf na phono sekciji)

B. Uzemljenje

svodi se na to da ces da probas i jedno i drugo i izaberes onu opciju koja bolje radi

 



Znači ne mogu ništa, da prostiš, s-khmmm-bati! To sam trebao znati. Uplašilo me kad sam čuo da može pucati iz zvučnjaka!


 

 

pre 50 minuta, Zen Mod reče

svodi se na to da ces da probas i jedno i drugo i izaberes onu opciju koja bolje radi




Znači, da ili će biti ili neće biti spojena žica sa GND koja ide iz ručke. Ako bruji, skidam, ako je tiho ostavljam je na šasiji preampa. :thumbsup:

 

pre 50 minuta, Zen Mod reče

aman vise, do sad bi dovezao 30K tona od Hamburga do Beca, a ti ga cigumilas oko 3 zicice spojene zajedno

 

:) 



Pa da znaš da bih...i to pod painkillersima. :rofl:



............................................................................................................

Nego, nije da dangubim.
Čekam da mi dođu stopice za kabele. Imao sam ih hrpu, ali tko zna gdje su, pa sam naručio druge.
Do tada se bavim podmazivanjem jer tko maže taj i vozi, i centriranjem...a malo sam i lijepio namotaje.
Imam dva motora. Kupio sam drugi računajući da ću, sposoban koliko jesam, bar jednog poslati u Vječna Lovišta da ga Winettou pregleda.
Odabrao sam onog koji mi se činio tišim, pa krenuo s njim.
Nije da krči ili nešto jako zuji, ali nije niti bešuman kad ga probam na praznoj kutiji cipela, pa eto u nedostatku jarića da pokrstim bar jedan elektromotor prije nego što mi dođu stopice.
A moram kupiti i žice. Vjerujem da bi licna od 1 kvadrata bila i više nego dovoljna jer ako motor ima 15 Watta, onda traži malo struje na 230 V napona. 
Kažu da je greška ići sa preteškom žicom jer ona povlači motor prema dolje koji leži/visi na oprugama.
Eto slika da se ima što vidjeti:

(E da, imam ovakav kondenzator. 4700 pF na 630 V (original je bio 3900 pF). Je li to dobar kondenzator za staviti ga na prekidač?



P.S. Nagledao sam se slika kako centriraš Tannoye, pa mi nije bilo teško dokučiti kako krenuti. Jedino nisam imao Puzzle od babinih rengenskih slika, pa je poslužio karton od pakiranja za žarulju. :D 
EDIT:
Link na Lencoheaven gdje je odličan tutorijal kako podmazati motor. Tko maže taj i vozi

podmazivanje.jpeg

centriranje closeup.jpeg

kondenzator za prekidač.jpeg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

5 minutes ago, zerowaf said:



Još bolje!
TenX!
E, a onaj kondenzator, smije li na On/Off prekidač?

ako je X ili Y rated, onda sme (nesam gledo, stambriga)

ako nije, nemo ni da ga stavljas

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

https://capacitorsfilm.com/product/472j-630v-cbb21-film-capacitor-metailized-polypropylen-for-lamp/

ne stavljaj to

po svemu sto pise , odgovara ........... al ne verujem ja tome nista

manja steta da prekidac malo iskri nego da ti eksplodira kond kad se ne nadas

msm, i kad se nadas

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 9 minuta, Zen Mod reče

https://capacitorsfilm.com/product/472j-630v-cbb21-film-capacitor-metailized-polypropylen-for-lamp/

ne stavljaj to

po svemu sto pise , odgovara ........... al ne verujem ja tome nista

manja steta da prekidac malo iskri nego da ti eksplodira kond kad se ne nadas

msm, i kad se nadas



Baš sam maloprije imao i tu stranicu otvorenu.
I na drugim izvorima ga opisuju kao nešto što bi trebalo bez problema raditi, ali kao što kažeš - Kinezi su to!
Reći će da liječi koronu ako će prodati bar komad više.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Na ciji On/Off prekidac ?

Lenco je koristio 10n / 1kv keramiku sto sam kod mog zamenio, Cika Brka zna tacno, ja sam to radio pre vise meseci i zaboravio tacnu vrednost... 

Bez te keramike se prilikom start/stop cuo pucanj na zvucnicima tj. sa keramikom za promenu, pred crkavanje.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 20 minuta, krca44 reče

Na ciji On/Off prekidac ?

Lenco je koristio 10n / 1kv keramiku sto sam kod mog zamenio, Cika Brka zna tacno, ja sam to radio pre vise meseci i zaboravio tacnu vrednost... 

Bez te keramike se prilikom start/stop cuo pucanj na zvucnicima tj. sa keramikom za promenu, pred crkavanje.

 



Na Lencov.
Stavljam prekidač tek tako da ga ima jer može, a ne mora biti u funkciji s obzirom na vanjsko napajanje.
Znam da je koristio keramiku. Imam taj kondenzator još uvijek u donoru. Ako se dobro sjećam original je 3900 pF/250 V. (EDIT: to je 3,9 nF, puno manje od 10 nF, ali ne vjerujem da je kritično koliko na tom mjestu ima)
Je li originalni kondenzator dobar ne znam jer nisam nikad spojio donora na setup. Samo sam ga uključio u struju da vidim vrti li.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 1 sat, zerowaf reče



Na Lencov.
Stavljam prekidač tek tako da ga ima jer može, a ne mora biti u funkciji s obzirom na vanjsko napajanje.
Znam da je koristio keramiku. Imam taj kondenzator još uvijek u donoru. Ako se dobro sjećam original je 3900 pF/250 V. (EDIT: to je 3,9 nF, puno manje od 10 nF, ali ne vjerujem da je kritično koliko na tom mjestu ima)
Je li originalni kondenzator dobar ne znam jer nisam nikad spojio donora na setup. Samo sam ga uključio u struju da vidim vrti li.

U pravu si i kod mene je originalni kond bio manji, 3,9n ili 5,9n nisam siguran ovako napamet... elem 10n je zavrsio stvar.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 25 minuta, krca44 reče

U pravu si i kod mene je originalni kond bio manji, 3,9n ili 5,9n nisam siguran ovako napamet... elem 10n je zavrsio stvar.



Maloprije sam opet  izvadio donora iz police da skinem onu "bolcnu" na koju se natakne feder koji privlači idler wheel, pa sam skinuo dno da vidim kond i stvarno je 3,9 n.
Budući da mu je jedina namjena na tom mjestu da "hvata" iskru sam kapacitet nije strogo određen.
Na Dynacou sam stavio RC član od ni ne sjećam se kojih vrijednosti na prekidač - ono što sam našao po kutijicama - i služi svrsi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

BucoLenko je spreman za slušanje, ali nemam nikakav Phono pre niti imam od koga posuditi.
Dobio sam fotku svog Ampearl RE2030-SE. Gotov je, ali je još na Krimu. Trenutno kaže da ga testira, a poslat će ga sljedeći tjedan.
Šteta što više neću biti kod kuće kad dođe, ali ima dana....

on Andrey's desk.jpg






Regulator radi posao ako je vjerovati mjeraču okretaja iz Kine. 
Hvala @aaa zmaju!, ovog si mi preporučio preije nekoliko stranica.
Dolazi mi još strobolight. Neka ga za usporedbu sa ovim uređajem.


33,3RPM.jpeg

45RPM.jpeg





Ručka je podešena onako kako znam -  prvi put da sam to radio. SPU ne dozvoljava nekakva igranja sa podešavanjem same igle, pa bar tu nemam što zeznuti.
Razmjerio sam udaljenost centra baze od spindle-a i igla je sasvim prirodno sjedala na tri točke označene sa slovom "B", Baerwald.


Protractor.jpeg







I još sam sa ovim namjestio da ručka bude na ploči paralelna sa tanjurom kad je igla na ploči i zvučnicu da ne stoji koso, te uz pomoć vage namjestio gaznu silu od 4,5 g.
Nemam fozgometer. Slušat ću. Ako mi ništa ne smeta onda je dobro. :D 


plasticthing.jpeg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Što se tiče kondenzatora paralelno prekidaču, oni mu život produžavaju značajno, osim eliminacije EM smetnji od varnice. Koristim Kineze ove odavno, nije prso nikad ni jedan. Arcotronics je proizvođač. Kapacitet im je uvek manji oko 10% nego što piše.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 9 minuta, NIXIE reče

Što se tiče kondenzatora paralelno prekidaču, oni mu život produžavaju značajno, osim eliminacije EM smetnji od varnice. Koristim Kineze ove odavno, nije prso nikad ni jedan. Arcotronics je proizvođač. Kapacitet im je uvek manji oko 10% nego što piše.

 




:thumbsup:

Sad znam da MORA biti X ili Y 2.
Bit ću u utorak u Zagrebu na nekakvom pregledu, pa ću skoknuti u neku Chipoteku ili sličnu trgovinu.
Eh da, u Dynaco sam stavio RC član na prekidač da suzbijem iskru i udarac u zvučnjacima.
Ima li razloga zašto to Lenco nije napravio nego je stavio samo C?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...