Jump to content

Poređenje XA30.5 vs. XA30.8 a bogumi i XA60.8


shonne

Preporučeni Komentari

Ne ne, nikako preko celog, preskupo je i nepotrebno, mislim da je optimum flah koji sam prikazao, 80x5, da imas pauzu od 40mm izmedju flahova u centru hladnjaka. Taj flah moze da ujednaci  20W(+5W) disipacije po tranzistoru na distanci od 30-40mm. Pola metra je malo manje od 30€. 900mm oko 50.

U svakom slucaju moze da se testira, merenje temperature na flahu na kojem su snazni otpornici kao grejaci. Bitno je da nema vecih razlika uz izvor i na polovini rastojanja izvora.

Veci izvori ce praviti vecu razliku  na tim pozicijama.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

33 minutes ago, vladd said:

Ne ne, nikako preko celog, preskupo je i nepotrebno, mislim da je optimum flah koji sam prikazao, 80x5, da imas pauzu od 40mm izmedju flahova u centru hladnjaka. Taj flah moze da ujednaci  20W(+5W) disipacije po tranzistoru na distanci od 30-40mm. Pola metra je malo manje od 30€. 900mm oko 50.

U svakom slucaju moze da se testira, merenje temperature na flahu na kojem su snazni otpornici kao grejaci. Bitno je da nema vecih razlika uz izvor i na polovini rastojanja izvora.

Veci izvori ce praviti vecu razliku  na tim pozicijama.

koliko je prakticno kada stavis 20 tranz i na njih ponaosob imas 8-9W ddisipacije. Neka racunamo da tih priblizno 200W daju nekih 60 stepeni n hladnjaku ukoliko imas alu plocu, 70 stepeni na alu plocu dok tranz su nekih 75. Bakar je dobar za provodjenje temp, a koliko je dobar za konstantnu temp, kako bi se to odrazilo na tranz?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Problem je kada uparalelis xx tranzistora(poluprovodnika), a neki su topliji od drugih. To se izbegava.

Najkriticniji su bjt, igbt, manje osetljivi fet i diode...

Motorola u svojim artijama svojevremeno nije preporucivala vise od 4 aktivne komponente paralelno, ali tada su i tehnologije izrade bile manje precizne nego danas, pa treba dodati dozu rezerve, ali ne zanemariti problem.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ovde je u pitanju IRFP gde kristal koliko znam trpi i do 150c...

ako sto i kaze da svi moraju da budu upareni, znaci da bi priblizno svi trpeli slicnu disipaciju.

I dalje ne znam kako se bakar ponasa na konstantnom izvoru toplote.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sone, 

Nemoj da te sekira montiranje fetova na hladnjake, na taj tip hladnjaka sam montirao fetove direktno na vise ampova, od 12 fetova  po kanalu pa do 48 po kanalu, i sve to radi odlicno. 

Sada sam uradio XA.5  sa 48 fetova po kanalu i to svira odlicno, disipira sa manje od 1 stepen razlike po fetu i nemas problema.

Moj xa 100.5 koji sam uradio pre skoro pet godina, na taj nacin radi i dan danas i to bez greske, nemas ili neces imati temperaturnih driftova, promene biasa ili bilo cega. Passov dizajn je poprilicno otporan na te boljke, tako da ce ti to dobro raditi. udri ih slobodno direktno na hladnjake i nemas brige. 

Cak i ako ti dva hladnjaka sa strane nisu termalno spregnuta to ce raditi odlicno ako si dobro upario fetove. Imao sam preko 120 merenja u raznim uslovima i uvek se svaki hladnjak prati sa razlikom manjom od pola stepena ukupno. 

Znam da ce mnogi ovo nazvati bogohuljenjem ali ovo ovako dobro radi i pouzdano je, nema obrade hlandnjaka i raznih komplikacija, amp brzo dostize radnu temperaturu, disipira jako dobro i to je to. Trenutno imam kod kuce Xa koji radi sa 48 izlaza, ( oko 200wati u a klasi) svaki disipira oko 10-11 wati po komadu, ukupno preko 500 w po kanalu sa trafoom i front endom i nemam nikakvih problema. 

Imas na forumu i slike moje stotke pa ces videti isti princip, kao i Aleph 60. 

Ovo ti je savet iz prakse.

IMG_20210904_132411.thumb.jpg.601dd922ab64c90fbbff09a201275cf5.jpg

 

 

IMG_20210904_132421.jpg

IMG_20210912_195813.jpg

Izmenjeno od bokiooo7
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

8 minutes ago, bokiooo7 said:

Sone, 

Nemoj da te sekira montiranje fetova na hladnjake, na taj tip hladnjaka sam montirao fetove direktno na vise ampova, od 12 fetova  po kanalu pa do 48 po kanalu, i sve to radi odlicno. 

Sada sam uradio XA.5  sa 48 fetova po kanalu i to svira odlicno, disipira sa manje od 1 stepen razlike po fetu i nemas problema.

Moj xa 100.5 koji sam uradio pre skoro pet godina, na taj nacin radi i dan danas i to bez greske, nemas ili neces imati temperaturnih driftova, promene biasa ili bilo cega. Passov dizajn je poprilicno otporan na te boljke, tako da ce ti to dobro raditi. udri ih slobodno direktno na hladnjake i nemas brige. 

Cak i ako ti dva hladnjaka sa strane nisu termalno spregnuta to ce raditi odlicno ako si dobro upario fetove. Imao sam preko 120 merenja u raznim uslovima i uvek se svaki hladnjak prati sa razlikom manjom od pola stepena ukupno. 

Znam da ce mnogi ovo nazvati bogohuljenjem ali ovo ovako dobro radi i pouzdano je, nema obrade hlandnjaka i raznih komplikacija, amp brzo dostize radnu temperaturu, disipira jako dobro i to je to. Trenutno imam kod kuce Xa koji radi sa 48 izlaza, ( oko 200wati u a klasi) svaki disipira oko 10-11 wati po komadu, ukupno preko 500 w po kanalu sa trafoom i front endom i nemam nikakvih problema. 

Imas na forumu i slike moje stotke pa ces videti isti princip, kao i Aleph 60. 

Ovo ti je savet iz prakse.

IMG_20210904_132411.thumb.jpg.601dd922ab64c90fbbff09a201275cf5.jpg

 

 

IMG_20210904_132421.jpg

IMG_20210912_195813.jpg

Da, pretpostavljam da si izlazne pcbs radio prema rasteru rebara. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da, izlaze kao i komplet stampu sam radio sam, iskreno lakse mi je da sve to odradim prema hladnjaku nego da se zezam sa podplocama i konstrukcijom. Svaka nova ploca pravi novi termalni most i ima gubitke, pogotovo kad hladnjaci nisu idealno pravi, tako da nisam imao snage da se zezam sa tim. :)

U ovom novom modelu od 48 izlaza sam izbacio i onaj flat kabal, nervirao me pa sam isao sa klasicnim zicama. 

Evo ti slika i izlaza stare stotke samo sa  manje tranzistora ali istim principom, radila je kod mene sigurno 4 godine danima, i nikad nisam imao nikakav problem. 

I jos jedan po meni jako vazan savet: Zvuk ovog pojacivaca ti odredjuju sledece stvari : bias front enda, odnosno radne tacke, onda filtracija napajanja i kolicina single ended biasa u odnosu na broj tranzistora i napon napajanja. I to je to. Pozdrav i ziv bio junace, samo udri! :)

slika xa 100.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 5 minuta, bokiooo7 reče

U ovom novom modelu od 48 izlaza sam izbacio i onaj flat kabal, nervirao me pa sam isao sa klasicnim zicama. 

Ja to izbacio prvo... :D

 

Boki druže, otišao si ti u tačku, šta da kažem. Visokoletač. Ne vidiš se ni dvogledom više :D

Svaka čast :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

13 minutes ago, bokiooo7 said:

Da, izlaze kao i komplet stampu sam radio sam, iskreno lakse mi je da sve to odradim prema hladnjaku nego da se zezam sa podplocama i konstrukcijom. Svaka nova ploca pravi novi termalni most i ima gubitke, pogotovo kad hladnjaci nisu idealno pravi, tako da nisam imao snage da se zezam sa tim. :)

U ovom novom modelu od 48 izlaza sam izbacio i onaj flat kabal, nervirao me pa sam isao sa klasicnim zicama. 

Evo ti slika i izlaza stare stotke samo sa  manje tranzistora ali istim principom, radila je kod mene sigurno 4 godine danima, i nikad nisam imao nikakav problem. 

I jos jedan po meni jako vazan savet: Zvuk ovog pojacivaca ti odredjuju sledece stvari : bias front enda, odnosno radne tacke, onda filtracija napajanja i kolicina single ended biasa u odnosu na broj tranzistora i napon napajanja. I to je to. Pozdrav i ziv bio junace, samo udri! :)

slika xa 100.jpg

Thx. Crtam plocice zimus 😁💪

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 nedelje kasnije...
8 hours ago, Nesic said:

Ako nisi siguran u rad, stavi ploče. Ja bih stavio kako god.
 

 


Lik je jedan od zahebanijih ingenera današnjice.

 

Sad cu da pogledam video uz vruc kakao :D

inace za SK580 jos 21. septembra poslao itc upit, nemci im jos ne odgovaraju. Svugde neko sranje sa cenama izgleda...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Bakar i aluminjum se ne trpe, da bi uparili aluminijum i bakar mora da bude vakum i da nema prodor u suprotnom dolazi do oksidacije i aluminijuma i bakra i stvara se izolator izmedju ta dva materijala, iz iskustva! Samo cu vam dati sliku o kakvom iskustvu pricam

 3006351.jpg

Izmenjeno od savan
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

3 hours ago, savan said:

Bakar i aluminjum se ne trpe, da bi uparili aluminijum i bakar mora da bude vakum i da nema prodor u suprotnom dolazi do oksidacije i aluminijuma i bakra i stvara se izolator izmedju ta dva materijala, iz iskustva! Samo cu vam dati sliku o kakvom iskustvu pricam

 

Apsolutno si u pravu, ali zaboravljaš da se ovde radi o debelo eloksiranom aluminijumu (aluminijumtrioksid koji se teško skida i topi na 1600 stepeni C) plus između njih će biti silikonska pasta i u tom slučaju postoji izolator i neće doći do elektrohemijske oksidacije.  

Izmenjeno od Beli_Ninja
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Bas vam dosadno 😁 bakar, aluminijum...

Ici ce koliko vidim tranzistori direktno na hladnjake, i to na kutiju od Aleph 3, jer ovi mi ne javljaju za Fischere...

Sa 300mA se spustim na 250mA...toliko bi ti hladnjaci mogli da odrade. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Razlika je 25W naspram 35W u A klasi vladd, nema tu proseka. Po originalu je nekih 17W...

Problem je sto se ne javljaju nemci sa ponudom. Sacekam jos neki dan, ako ne uzimaju se drugi delovi. 

Ako ti je ovo prosek 😛

1634856622256.thumb.jpg.cd0d6325e2e951b4b9f792c9a1abb0dd.jpg

 

Izmenjeno od shonne
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja bih to eloksirao u crno, dodao bakarnu ploču, i da pevaaaaa...

i da kuća peva i da igraš i da gledaš u asfalt i Zoran precednik da je živ i zdrav i da peva...

Edit: Zašto bakarnu ploču, ako si već odlučio da nećeš? Zato što vidim da ti je hladnjak iz dva dela, spregnuto koliko vidim samo sa dve 10x10mm prečage... Sve i da postoji neki var između dva dela hladnjaka, opet bih spregnuo to.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...