Jump to content

Lenco L75 - feder idlera


krca44

Preporučeni Komentari

Dobro vece

Pre nekog vremena zalio sam se da mi se prilikom rada sa Lenco L75 gramofona cuje zvuk "rrrrrr" i receno mi je da je to mozda od federa koji zateze ( ? ) idler tocak.

Pregledom sam utvrdio da se feder tj. otprilike zadnji kolut malo deformisao - zanima me kako se to ispravlja i ko to moze da uradi.

Prilazem sliku sa oznakom, moj primerak je trenutno spakovan pa nisam slikao ( ako treba slikacu ).

Dodatno treba da zamenim keramicki kond na motoru, prilikom On-Off-a cuje se pucanj na zvucnicima, koja je vrednost u pitanju ?

Dalje pretpostavljam da se gramofon otvara odozdo da bi se prislo motoru, sa donje strane, na bokovima postoje metalne ploce sa po dva srafa - ovo pitam posto nisam mogao pronaci uputstvo za rastavljanje na Lenco Heaven ( slikam ako treba ).

Hvala

LENCO L75 FEDER copy.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da li si ga pustio bez tanjira da konstatujes da je bas opruga muzikalna.

Opruge se umiruju ubacivanjem mekog sundjera u srednji deo, da priguse oscilacije a da ne uticu na silu.

Sa deformisanim jednim zavojkom(jako se tesko ispravlja), se opruga malo izduzuje, ako je sila bas preslaba, onda od tog razvucenog zavojka se napravi novi kraj, sada malo krace opruge.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 14 minuta, vladd reče

Sa deformisanim jednim zavojkom(jako se tesko ispravlja), se opruga malo izduzuje, ako je sila bas preslaba, onda od tog razvucenog zavojka se napravi novi kraj, sada malo krace opruge.

zvuk se cuje sa tanjirom koji se vrti, bez muzike, preko cele sobe ( probacu bez tanjira ).

Da li je zvuk zaista poreklom od opruge ne znam tacno ali postoji + prilikom pakovanja video sam da je kraj opruge malo deformisan - mozda moja pretpostavka nije tacna, mozda je uzrok nesto drugo.

--------------

Dodatno pitanje bi bilo da li te opruge mogu da se nabave kao zamenski delovi i kako ih traziti, postoji li neki kataloski broj ?

Imam exploded view i tu se vodi pod brojem 080'2445 - molim ako neko moze da proveri da li je to tacna informacija.

Izmenjeno od krca44
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

https://www.ebay.co.uk/itm/LENCO-L75-72-78-VINTAGE-TURNTABLE-IDLER-WHEEL-TENSIONER-SPRING-/283443013514

I tome slicno, mahom polovno.

Siguran sam da moze da se smota kod nas, po uzorku ili po crtezu. Obicna opruga, bez varijacija...

 

P.S.

Kataloski broj je 070'0031'02

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako su manje modifikacije u pitanju možda odmah tu oprugu zameniti tegom. Ovde ima i još kojekude...

http://www.high-endaudio.com/RC-Lenco.html

"This is a (2011) modification, developed (and sold as a kit) by Jean Nantais, which replaces the internal spring. The Lenco spring facilitates the critical connection of the idler-drive with the platter, and Nantais replaces it with a hanging weight. The weight is intended to optimize the torque*, keep it consistent with different speeds (especially at 45 RPM**) and eliminate the varying tension of the spring, due to aging, usage and manufacturing tolerances."

Radio je to neko na forumu (Simplicisius možda) pa ima info o težini tega.

DSC_6195.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 2 minuta, чика-Брка reče

svratis na kafu i ja ti popravim.

Moze, javim ti se za par dana pa se dogovorimo.

pre 1 minut, ManicP reče

Ako su manje modifikacije u pitanju možda odmah tu oprugu zameniti tegom.

Hvala - znam za teg i imam u planu ali to trenutno prevazilazi ono sto bih uradio.

 

U finalu bih radio onako kako je radio Simplicisius, samo ne mogu sada da pravim pravi plinth i sve sto ide uz to.... sada je cilj da se "skrpi" da radi a dogodine da se uradi finale.

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 14 minuta, ManicP reče

Ako su manje modifikacije u pitanju možda odmah tu oprugu zameniti tegom. Ovde ima i još kojekude...

http://www.high-endaudio.com/RC-Lenco.html

"This is a (2011) modification, developed (and sold as a kit) by Jean Nantais, which replaces the internal spring. The Lenco spring facilitates the critical connection of the idler-drive with the platter, and Nantais replaces it with a hanging weight. The weight is intended to optimize the torque*, keep it consistent with different speeds (especially at 45 RPM**) and eliminate the varying tension of the spring, due to aging, usage and manufacturing tolerances."

Radio je to neko na forumu (Simplicisius možda) pa ima info o težini tega.

DSC_6195.jpg

( u poverenju ) 60gr. Ida, mnogo boje zvuči! 

Interesantno mi je da se sećate tog projekta!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 13 minuta, simplicisius reče

60gr. Ida, mnogo boje zvuči! 

Interesantno mi je da se sećate tog projekta!

Hvala

Imam zabelezen projekt i povremeno ponovo citam da znam sta bi trebalo da se uradi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sila tega je konstantna, dok kod opruge linearno raste sa istezanjem, pa moze da odgovori na elasticnost gume i pojavu vibracija pri radu idlera.

Teg zbog konstantne sile mora tri do cetiri puta da nadmasi silu opruge na stetu habanja idlera i velikih pritisaka sto na osovinu idlera i motora sto na lezaj tanjira.

Sto uvodi zvuk mlina u pricu

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

dinamika kod Lenca je takva da se idler uklinjava izmedju osovine i tarne povrsine tanjira, i opruga tu nema nikakvu funkciju

njena je funkcija samo da dovede idler iz odmorista u radni polozaj

dokazano merenjem wow&flutter, ali nemam taj fajl

ali - lako dokazivo - stavite konac umesto opruge, ukljucite motor, privuci koncem idler da ukljuci, pustite konac

vrtece tanjir sve dok ima struje

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Opruga dotićna, kada se malo istegne, produžava se vreme starta tanjira i ne drži brzinu, narocito kda se spusti igla i doda tih par grama kontrasile. I zamena je neophodna. Ako se skrati opruga, poveca sila preko mere, jasno se čuje struganje u osovinkama

Opruga je tu kao španer na kaišu.

Opruga na konstantnoj dužini ima istu funkciju kao i teg sa koncem, ali pri promeni rastojanja, opruga deluje uvecanom silom, kao da ima povratnu spregu prema promeni rastojanja i sile pritiska, zarad održanja frikcije.

Ako je konstantno velika(a ne po potrebi) sila, koja napada osovine, je najbolji način da se za kratko vreme uništi idler, a moguće i osovina motora, sto ajd nema veze kupiće se to novo...

Sva priča oko gramofonskog idlera, podrhtavanja i struganja, se vrti oko izbora adekvatne, dovoljne i ne prevelike sile prislona. Ja bih tu pre ugradio šraf koji reguliše silu opruge, ili šlic u limu, za pokretni oslonac opruge. Ili naručio set opruga...pa menjkao

P.S.

Kod Lenka je u igri i taj efekat uštipavanja u poziciju, upravo zarad balansa sila prema osovin idlera(da opruga nema pun uticaj), "na stetu" gume idlera, pa je konstantna a velika sila jos neprimerenija

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

9 hours ago, simplicisius said:

( u poverenju ) 60gr. Ida, mnogo boje zvuči! 

Interesantno mi je da se sećate tog projekta!

To je bekapovano da se ima. Ima jedan L78 u seoskom sistemu pa kad rešim neka važnija životna pitanja valjda dođe na red :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, vladd said:

Opruga dotićna, kada se malo istegne, produžava se vreme starta tanjira i ne drži brzinu, narocito kda se spusti igla i doda tih par grama kontrasile. I zamena je neophodna. Ako se skrati opruga, poveca sila preko mere, jasno se čuje struganje u osovinkama........................................................................

.................................................

Lepo ti čovek u par rečenica (iznad) objasni o čemu se radi ali ne vredi ti moraš da pametuješššššššššššš

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

39 minutes ago, NIXIE said:

Tih sitnih opruga ja nekad bilo na buvljaku, kod onog tipa što je prodavao seger prestenove, čivije, šrafove, rezni alat i slično. Ne znam da li još radi ta tezga, nisam skoro tamo zalazio.

Ako na Bubanj misliš tu je a ima ih još više, mislim ponuda je veća.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

3 minutes ago, NIXIE said:

Tek na Bubanj potok nisam zalazio nekih 10-tak godina, taman koliko ne vozim G2 diesel. :rofl:

Ma ima ih na pretek, subota pre nego što stignu računi za komunalije tad ih ima najviše. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Evo kako ja to gledam.

Mehanizam zaključavanja funkcioniše dok su različite tangencijalne brzine osovine i tanjira. Konstruktor je zamislio da idler lebdi u radnom režimu, i ima minimalnu(idealno da je nema)  silu u ležaju idlera.

Kada se ujednače, a zbog veće inercije tanjira, i pikova impulsnog momenta(oko 40Hz, cetvoropolni na 600obrtaja) sa motora, docice do laganog pomeranja idlera u drugu stranu, dok je moment na minimumu, čemu će se protiviti laka opruga, i inercija mehanizma idlera, sve u svemu minimalna sila u osovinii minimalan šum. Idler malo osciluje i minimalno je trenje u ležaju. Kod labave opruge može da izazove zujanje.

Ako se ukine tegom taj stepen slobode, sile oscilovanja se sele u ležaj idlera, uvećane zbog većeg otpora.

Koji bi tu bio benefit buke?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...