Jump to content

3a Allegretto N50 restaurastur by krca44, pa jos ponesto


krca44

Preporučeni Komentari

Star ground ti smanjuje mogućnost bruma na minimum, naročito kod phono pretpojačala je bitno. Jeste da ima više žica/vodova ali je opravdano. Onda uzmeš grec 10A u Kelco onaj plastikaner, povežeš plus i minus, jedan naizmenični izvod na star GND drugi na šasiju, šasija na šuko GND. Naizmenične izvode greca za phono premostiš sa 100oma i 100nF X2PP, za pojačalo može 10oma +100nFX2PP. Na taj način si obezbedio sigurnost upotrebe i smanjio mogućnost bruma kad phono povežeš na pojačalo/pretpojačalo. U principu direktno uzemljen na šuko GND može biti samo jedan uređaj, kod mene je to pojačalo. Sve ostalo je indirektno uzemljeno na šasiju kako sam opisao i nema problema. Sve šasije uređaja su mi vezane na šuko GND, osim DVD i CD oni nemaju uzemljenje kućišta. PC može biti problem ako je vezan na šuko GND, kod mene nije jer imam brick napajanje. I da jeste, USB kartica je galvanski odvojena, u protivnom moglo bi biti problema sa ground loop.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nije to dobra koncepcija. Ne radi se toliko vezivanje filtera na red.

Velika je izlazna otpornost, jedan kiloom, na 40mA potrošnje oboriće 40V. Glavna karakteristika bilo kog ispravljača je izlazna otpornost, aonda su stabilnosti i potiskivanja...

Deluje tragikomična ta preciznost prikaza napona 272V(ispod1%), a pri 2mA potrošnje nestaće 2V. Da ne spominjem merne sprave sa kojima se ekonomično barata, koje na tim naponima greše 5V...

Ako je baš ripl neželjeni problem, posle prvog konda sledi umnožavac kapacitivnosti(čuveni doubler) kao jeftinije, ili  reguator napona kao skuplje rešenje...

Sto se umašavanja tiče, postoji u literaturi(o raznim linearnim ispravljačima) kako se zatvaraju krugovi struja, pa se prema tome i konkretnoj koncepciji, razdvajaju i grupišu međusobno posebno jake i posebno slabe, pa onda spajaju u jednu tačku...izdižu međusobno za nivo šuma, izmiču se i ripl i šum od signala....itd...sa nekom logikom dešavanja..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 6 časa, NIXIE reče

U principu direktno uzemljen na šuko GND može biti samo jedan uređaj, kod mene je to pojačalo. Sve ostalo je indirektno uzemljeno na šasiju kako sam opisao i nema problema.

Ja sam to radio preko NTC10r otpornika - nisam nikad probao direkt.

pre 6 časa, vladd reče

Nije to dobra koncepcija. Ne radi se toliko vezivanje filtera na red.

Ok, dakle za bolje trebao bih da promenim koncept PSU i stavim regulator.

pre 6 časa, vladd reče

Sto se umašavanja tiče, postoji u literaturi(o raznim linearnim ispravljačima) kako se zatvaraju krugovi struja, pa se prema tome i konkretnoj koncepciji, razdvajaju i grupišu međusobno posebno jake i posebno slabe, pa onda spajaju u jednu tačku...izdižu međusobno za nivo šuma, izmiču se i ripl i šum od signala....itd...sa nekom logikom dešavanja..

Literature neke sam procitao vise puta i citam ponovo, druge cu naci.

Hvala

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Iz ove sam ja ucio, naravno knjige, ne pdf, krajem osamdesetih...primeri su malo stariji ali upotrebljivi.

http://bitsavers.trailing-edge.com/components/motorola/_dataBooks/1982_Linear_Switchmode_Voltage_Regulator_Handbook.pdf

Prvih 78 strana su linearni regulatori. Prvih 200 strana je primenljiva teorija, koju je Motorola plasirala u svojim knjigama, koja se ne uci u skolama u toj sazvakanoj formi, a posle je katalog...

Da bi se steklo neko iskustvo i osecaj, treba proracunati ili izmeriti strujice u svim granama. Naravno i opseg rada potrosaca, to je najbitniji pocetak cele price.

Pa tek kada se to upozna, i naknadno krene osmatranje u vremenu, a to je ekstra prosto posto je vreme vezano za tajminge mreznog napona, jasno ce biti sta gde i kako

Postoje i programi za simulaciju desavanja, kao vrhunska ispomoc.

P.S.

Da dodam, kao podsetnik, visokonaponski ispravljaci su sa malim strujama, u odnosu na niskonaponske, pa to nekako drzati u mislima pri koncipiranju

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Str 6, figura 15.6 - video samo nisam znao kakav bi otpor trebalo staviti u donju granu CRC filtera ( na GND ).

Str 8, figura / slika 15.9 - tako sam uradio spajanje u phono sekciji - nagadjam da je fizicki raspored elemenata suboptimalan.

Sem toga raspored pinova cevi anoda, katoda, resetka je takav da sam neke spojeve ka sledecem stepenu ostvario preskakanjem zicanom vezom pod pravim uglom - nagadjam da tu postoje neke nepravilnosti.

Procitao sve to vise puta - nesto nije bilo jasno, pa se razjasnilo... cenim da za prvi projekt koji radi rezultati nisu katastrofalni ali nisu ni zadovoljavajuci - u prvoj inkarnaciji shuma je bilo skoro pa standardno a brum je na potpuno otvorenom potu bio skoro beznacajan ali ga je ipak bilo.

Line + CF - cini mi se da sam to uradio losije, nepotrebno rasirio + Line stepen je svaki nedostatak pojacao za bar 12dB.

Posto sam bio zadovoljan kako radi u sistemu - ponovio bih sve sa ciljem da izbegnem greske iz prvog puta, naravno uz potrebne izmene.

Stvar je u tome da za nesto znam gde sam pogresio, nesto nagadjam + nedostatak prakse ( i teorije, desava se da nesto ne razumem pa shvatim kasnije ).

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 3 nedelje kasnije...

Dobro vece

Trebam napraviti grec+CRC filter za PSU, posedujem 330uF/400VDC kondove nabavljene kod Ivaila.

Racunica mi kaze :

340 VDC ispravljenog napona + 51 VDC ( +15%  varijacija mreze ) = 391 VDC

Realno ispravljeni napon je nesto nizi, 330 VDC.

Interesuje me da li mogu koristiti 400 VDC kondove ili ipak trebam koristiti 450 VDC ?

Hvala

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mozes da koristis 400V, i u tom slucaju je vek trajanja kao za nazivni napon. Od par hiljada do 10000 sati, zavisno od tipa...mislim to "ivailov" slabo pomaze :) 

Kond sa visim nazivnim naponom, 450V, moze da ocekuje duzi vek na tom naponu...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

3 hours ago, krca44 said:

Dobro vece

Trebam napraviti grec+CRC filter za PSU, posedujem 330uF/400VDC kondove nabavljene kod Ivaila.

Racunica mi kaze :

340 VDC ispravljenog napona + 51 VDC ( +15%  varijacija mreze ) = 391 VDC

Realno ispravljeni napon je nesto nizi, 330 VDC.

Interesuje me da li mogu koristiti 400 VDC kondove ili ipak trebam koristiti 450 VDC ?

Hvala

330V a 400V kondovi - ja to ne bi.

bolje vezi po 2 na red ako imas +2

ili bar za prvi kond u ispravljacu.

ako nemas dacu ti ja jedan Nippon 220uF 450V nov nekoriscen.

pa stavi da bude prvi.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 8 minuta, чика-Брка reče

ako nemas dacu ti ja jedan Nippon 220uF 450V nov nekoriscen.

pa stavi da bude prvi.

Hvala ti Sale ne treba - imam Samwha-e 100uF / 450 VDC, vezacu paralelno par komada za pravi kond a verovatno jos dve za drugi.

Stoje mi oni od 330uF/400VDC vec godinu i po pa sam razmisljao da li mogu da ih iskoristim.

:)

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 months later...

Dobar dan

Napravio sam phono sa 6S3P-EV cevima, pasivna RIAA.

Trenutno ne mogu postaviti slike i shemu, nazalost.

Zanima me par stvari :

UF4007 x 4 cine grec - kojim kondenzatorima mogu bajpasovati diode i koje vrednosti ?

LED diode se koriste umesto katodnih otpora, zute. Procitah da se preporucuje dodavanje 100uF za navodno bolji zvuk...da li ovo ima smisla probati i da li bi to poremetilo / izmenilo radne uslove u odnosu RIAA mrezu ?

Prolazni / pass kondovi su MKT i MKP,  da li ima smisla raditi bajpas sa ruskim K71-7 stiroflexima, radi eventualnog poboljsanja ?

Zadovoljan sam kako radi, ova pitanja su radi eksperimenta, ako ima smisla raditi nesto od toga.

hvala

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Diode su odlične, ja ne stavljam preko njih konde/snubbere.
LED string premosti nekim MKP kondom, manje vrednosti (1uF).
Stavi Wima MKP4/10 na signalu, mogu se naći kod nas.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 9 minuta, Nesic reče

Diode su odlične, ja ne stavljam preko njih konde/snubbere.
LED string premosti nekim MKP kondom, manje vrednosti (1uF).
Stavi Wima MKP4/10 na signalu, mogu se naći kod nas.

Hvala

Na signalu, na izlazu je Wima mkp4, pre toga na izlazu prvog stepena je MKT Siemens.

RIAA ima solidne kondove, Iskra mkt, Wima mks i fkp2, to je bilo pri ruci, onaj Iskra mkt sam namerno stavio.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 4 months later...
On 7.1.2021. at 21:58, krca44 reče

 

6N16 PHONO & LINE - SSTRSAT.jpg

Dobar dan

Gore je shema napravljenog prototipa koji zelim ponovo drugacije uraditi kao finalno resenje.

Pisem ovde jer je prerano za novu temu a imam situaciju koja mi zasad nije potpuno jasna.

Na shemi su upisani naponi i struje - u prvoj iteraciji sa pasivnim PSU, kao na shemi, uz nesto visi HV napon oko 280VDC - imao sam na anodama 85 VDC - dakle odgovarajuce radne uslove, s minimalnom razlikom napona.

Problem nastaje promenom PSU i ubacivanjem Maida regulatora.

Ukratko za HV 273-283 VDC na anodama prva dva stepena umesto 81,5-85 V / 4-5 mA : sada imam 62-65 VDC sto znaci max anodnu struju od oko 7,2mA.

Podizanjem HV napona samo se povecava pad istog na anodnom otporniku, ne mogu dovesti anode nikako na 81-85 VDC.

Ista je situacija i dalje u Line stepenu...

Posto ne vidim jasno u cemu je tacno problem, zamolio bih za pomoc.

Krca

Izmenjeno od krca44
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pokusacu da slikam, nemam Maida shemu u dokumentima na telefonu.

Elem prva verzija jeste oscilovala pa sam napravio ponovo sa boljim rasporedom.

Slike veceras ili sutra, kako uspem da uradim.

Hvala

 

P.S. ako osciluje reg to onda nije u cujnom opsegu, niti su pojave kakve sam ranije imao vezano za oscilacije - bez merne tehnike, samo slusajuci muziku sve deluje ok. Slike kad provalim kako da uploadujem.

Izmenjeno od krca44
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nasao sam pdf sa Maida regulatorom.

PSU je grec / 470uF+0,47u/ 220K bleeder / 340R serijski / 2x220uF u paraleli...pa Maida.

To je trenutno inace posle prvog C i bleedera - bilo je RC+RC pa reg.

 

RIAA_poweri.pdf

Izmenjeno od krca44
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ako si imao OK napone i ponasanje bez regulacije, i sad stavis regulator i ne valja - mora da je do regulatora ...... po tvom objasnjenju imas negde limitiranje struje

regulatori - koliko god je vazna sema, toliko je vazna i implementacija - dakle rutiranje ...... bez kvalitetno projektovane stampe ( ili PtP whatever), i najbolji regulator je samo problem

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Probacu narednih dana sa pasivnim psu i drugacijim regom - slike sam probao da ubacim ali nisam uspeo.

Layout reg-a tj. vaznost - to je jasno, za ovu verziju sam koristio generalni layout S. Yaniger-a iz nekog njegovog clanka.

Svakako hvala ti, javicu rezultate narednih dana.

P.S. Maida reg sa sheme sam koristio jerbo sam mislio da moze propustiti 40mA bez problema.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zar nije za LM317 max. otpor R2 + P1 o datasheet 240oma? A ovde je duplo više.

Prvo bih proverio da li je mosfet dobro povezan. Ako jeste dobro povezan, onda bih uradio sledeće:

Umesto R2 (270oma) stavio kratkospojnik,  umesto R3 (68k 3W) stavio 2x22k 2W MOX na red da bude ukupno 44k ili jedan 47k 5W (može i žičani).

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 33 minuta, NIXIE reče

Zar nije za LM317 max. otpor R2 + P1 o datasheet 240oma? A ovde je duplo više.

Prvo bih proverio da li je mosfet dobro povezan. Ako jeste dobro povezan, onda bih uradio sledeće:

Umesto R2 (270oma) stavio kratkospojnik,  umesto R3 (68k 3W) stavio 2x22k 2W MOX na red da bude ukupno 44k ili jedan 47k 5W (može i žičani).

240 ohma - po secanju - da ... samo treba videti i originalni app notes za Maida regulatore.

Mosfet je dobro spojen, radio sam ptp + zicane veze, koliko sam mogao krace, sa minimalnim razmakom izmedju IRF 820 i LM317.

Ako zamenim R2 i R3 disipacija bi na novom otporu bila veca, cini mi se, ne znam da li ima mesta za 5W keramicki otpornik.

Pogledacu sutra na miru pa mozda i nesto uradim.

 

Alternativa je samo LM317 ili samo neki mosfet ... ili On Semi traktorski tranzistor + BC557 pa IRF.

Videcemo, ima par mogucnosti.

Hvala 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...