Jump to content

3a Allegretto N50 restaurastur by krca44, pa jos ponesto


krca44

Preporučeni Komentari

pre 19 minuta, vladd reče

zajedno rade prigusenje signala

U ovom slučaju osim prigušenja puno se menja impedansa horne u kombinaciji sa otpornicima (približno 12-30 oma) a time i frekventni opseg. Takve stvari treba izbegavati u principu. Kao i ubacivanje kondenzatora u osu kalema. :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

52 minutes ago, NIXIE said:

puno se menja impedansa horne

Impedansa horne je impedansa horne, frekventno je zavisna sama po sebi.

Ali ceo srednjetonski sklop dodatno menja impedansu koriscenjem otpornih razdelnika.

Malo grubo resenje, onako pravolinijski rasipanjem prigusuje signal.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pa to sam i napisao: puno se menja impedansa horne u kombinaciji sa otpornicima (približno 12-30 oma)

Horne su uglavnom mnogo glasnije od klasičnih drivera, pa je njihovo usklađivanje u sistem praćeno problemima. Suviše prigušenja otpornicima obično ne daje dobar rezultat. Šta je tu je, ne dopada mi se ovakva koncepcija ali može malo da se opravi, ne treba puno ulagati osim vremena za zezanje oko skretnice. Praktično nemoguće je napraviti dobar rezultat bez merne opreme.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jebote sta se desava vec drugi put napisem post i sutra ga nigde nema ?

 

Daklem - probao sam da odlemim 470nF i nema shanse da pomerim-zagrejem tinol radi skidanja. Lemovi su 5-10mm sirine solidno zaliveni, probao sam i neki drugi - nista.

Lemilica je Ersa 70W, vrh 2mm - da li da trazim siri-veci vrh ili da pazarim ovako nesto :

http://www.proelectronic.rs/Alati/Lemilice/Stapne lemilice/14178-STAPNA LEMILICA 150W

 

Da li nesto propustam u procesu razlemljavanja ?

Probao sam sa pletenicom i probao kako neki kazu da ovlazim svezim tinolom - nista.  Pritom kond sa druge strane prima vrelinu sa vrha i cini mi se da sam mozda cak malkice spalio deo ploce-podloge ( sem ako to nisu fleke starog fluksa ).

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

9 hours ago, NIXIE said:

Pa to sam i napisao: puno se menja impedansa horne u kombinaciji sa otpornicima (približno 12-30 oma)

Ne menja se impedansa horne sa otpornicima...menja se zajednicka impedansa. Impedansa horne je nezavsna od otpornika i menja se sa frekvencijom, kao i svaki kalem...

Bitnija stavka je koliko se signala utrosi na horni na zvuk a koliko na otporima za grejanje...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

57 minutes ago, krca44 said:

Jebote sta se desava vec drugi put napisem post i sutra ga nigde nema ?

 

Daklem - probao sam da odlemim 470nF i nema shanse da pomerim-zagrejem tinol radi skidanja. Lemovi su 5-10mm sirine solidno zaliveni, probao sam i neki drugi - nista.

Lemilica je Ersa 70W, vrh 2mm - da li da trazim siri-veci vrh ili da pazarim ovako nesto :

http://www.proelectronic.rs/Alati/Lemilice/Stapne lemilice/14178-STAPNA LEMILICA 150W

 

Da li nesto propustam u procesu razlemljavanja ?

Probao sam sa pletenicom i probao kako neki kazu da ovlazim svezim tinolom - nista.  Pritom kond sa druge strane prima vrelinu sa vrha i cini mi se da sam mozda cak malkice spalio deo ploce-podloge ( sem ako to nisu fleke starog fluksa ).

Dodaj malo tinola da se poveca povrsina prenosa toplote...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Upravo sada, vladd reče

Dodaj malo tinola da se poveca povrsina prenosa toplote...

Probao, ne ide....... nema veze, probacu da lemim sa donje strane, ono gore ( stare konodove, izvode, icecem i ciao ).

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 2 časa, krca44 reče

Lemilica je Ersa 70W, vrh 2mm - da li da trazim siri-veci vrh ili da pazarim ovako nesto :

Ja sam lako odlemio kalem pištolj lemilicom Weller od 100W, ne valja ti nešto ta lemilica ili je mnogo tanak vrh. Problem je velika bakarna površina koja odvodi toplotu zato treba jača lemilica, a ta ako je 70W sa pljosnatim vrhom mora bre to da odlemi ladno.

http://www.proelectronic.rs/Alati/Lemilice/Pistolj lemilice/15269-LEMILICA WELLER 9200UC

Istu ovakvu imam skoro 30god. Vrhove sam pravim od bakarne žice, samo takve gledaj,  a ovu preporučujem. Sve one što imaju neke specijalne vrhove ne gledam u opšte. Ako treba negde nešto zavučeno da se zalemi, samo napraviš vrh zakrivljen, duži, kraći ili kako ti odgovara.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

57 minutes ago, prophet said:

Krco kupi camovu dascicu u uradi sam i na nju prebaci kalemove i nove kondenzatore.

Meka je i lako se srafi u nju. Uradi point to point.

bolje Glogov kolac

 

:smesna:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

On 11/5/2020 at 8:38 PM, krca44 said:

Sada shemu - atenuator otpore - zar nisu oni u polozaju 4 - prvo serijski vezani pa potom paralelno na zvucnik ?

Vidi se da su vrednosti u filterima za Chebishevljev Qfaktor i krivu koja izdize nivo pre rezanja. To nije dobro. Na osnovu postojecih vrednosti prigusnica izracunati C tako da bude neki drugi slope. Na primer Bessel ili LR?

Koristiti ovaj kalkulator posto je jedan od malobrojnih koji je tacan. I to na -6db Fo. Za bas posto sa ovi vrednostima zalazi u srednji opseg, a ako je II reda skretnica, okrenuti fazu. Na osnovu toga sve drugo dalje sto se tice faze.

http://mh-audio.nl/Calculators/CBBC.html

Slicno je i sa vrednostima za ostale filtere jednostavno su veci Q faktori od Butterworth-a... Isto korigovati vrednosti C.

Sve je prilicno haoticno.

Srednja horna je isto IIreda ali HF jedinica ide sa neta za srednje i to bi trebalo premestiti posto ceo HF deo i srednji deo dele filtersko kolo, medjusobno prave haos u domenu ompedanse...

Za attenuator koristiti Bridged "T" attenuator. Samo 2 + dodatna otpora iste vrednosti kao i impedansa drivera koji se atenuira. Za tu hornu to je 12 ili 15 oma standardnih vrednosti. Korititi ovaj kalkulator za izracunavanje. Ima i formula dole ispod slike... Vrednosti ne moraju biti u decimalu nego prve standardne. A sa jednim duplim prekidacem sa srednjeim neutralim polozajem, mogu se uraditi cak 3 vrednosti atenuacije.

https://www.everythingrf.com/rf-calculators/attenuator-calculator

Ovaj atenuator ne menja ulaznu i izlaznu impedansu kao sto to radi L-pad i koji kako je Vledd rekao utice na ukupnu impedansu drivera. Primer je za -6db atenuacije gde se vidi da su sve vrednosti otpora iste kao i ulazno-izlazan impedansa drivera. Ovaj tip atenuatora mnogo manje energije "pojede" u kolu i manje negativno utice od L-pada na celokupni zvucni rezultat. Uzimajuci u obzir da je i dalje veoma prosta konstrukcje i da su samo 2 otpornika vise u kolu, mislim da nema razloga da se ne isproba.

Mislim da je najsvrsishodnije da se sa svakog drivera izvede par zica napolje. Kroz bas refleks otvor na primer. Naravno obelezene i na kleme. Pa onda izvrsiti za 15 minuta merenja transfera i impedanse. Na osnovu toga videti kako i da li je moguce uklopiti postokece induktivnosti (kondenzatori su stari, jeftiniji i ionako ce se menjati). A lako se vrse promene elemenata. Posle kada se zavrsi moze da se ubaci unutra.

(I to oko skretnice raditi cevnim pojacalom inace postoji velika verovatnoca da se spali tranzistorsko pri kratkom spoju sa manipulacijom elementima skretnice)

 

primer atenuatora.png

chebis -3db.png

chebis -6db.png

Horna.png

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Trolujes Nixie bespotrebno, nemas postovanje ni prema spravama ni prema hobiju, pa pomislih da ces se primiti na novac, onako "rokerski", i ne pogresih :D 

Elem, posvecenost a ne povrsnost, kao Zoki sto analizira problematiku, revnosno bez obzira na cenu zvucnika, zarad problematike i onoga najvrednijeg a to je i znanje i razmisljanje...a pare se zarade i potrose...'bes pare... :) :oke:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sve je to lepo, ali Krca to ne može da izvede, mislim na dramatičnu prepravku. Mogu da mu pozajmim mernu opremu, ali posao oko tih zvučnika prevazilazi njihovu vrednost i kvalitet drivera. 

A za zvučnike od 10000 sam se zezao, ne bih u životu dao toliko para, a to bi vuklo u druge troškove oko ostatka sistema. Da mi muzika bude skuplja od stana, toliko lud nisam. :beach:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Posto vidim da ste angazovani da izvestim :

Juce sam nesto radio i kalkulisao....

Odluka koju sam doneo je da zalemim kondove ( kakogod ), 0,75mm2 zica i skretnica napolje da vidim kako to zvuci.... samo uzeo sam 20m zice i to nije dovoljno za dve kutije a da skretnica stoji napolje jer ima i atenuator, BR otvor je na vrhu... i tako to otpada zasad, ici ce skretnica unutra za probu.

I to bi bilo otprilike kraj zasad.

Atenuator ne mogu sam da izvadim, videcu kad dodje prijatelj mada polako pocinju da me nerviraju zvucnici i citavo to sredjivanje.  Koflin ce stici tada i nameravam da zavrsim do kraja sledece nedelje.

Kalkulacija jednostavna kaze sledece : da se kutije srede lepo, "do kraja", treba potrositi jos cca. 70 Eu na kojesta - VDH zice, nove atenuatore, buksne, alate i sta ti ja znam ( pistolj za termoplastiku i eventualno lemilicu nisam ni racunao )....  sad u ovom trenutku jednostavno necu da svalim te pare za ovo.

Probacu prvo da vidim kako radi pa ako radi bolje od toga kako je radilo onda ima smisla dalje sredjivanje i ulaganje.

 

P.S.  Posto pre Utorka ne mogu nista da uradim sa atenuatorom i cekam koflin, mozda revidiram trenutni stav.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zar ne možeš izvući žice pozadi kroz otvor gde je konektor? Posle začepiš nečim, čarapom, sunđerom... Skretnica unutra je nezgodna rabota ako mora nešto da se menja.

Proba sa postojećim atenuatorom. Posle ga izbaciš i ako treba dodaš neki otpornik.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

5 hours ago, krca44 said:

buksne

Pa to jedino da sam uzgajas, tada je najjeftinije.. :) 

Pusti za pocetak igranjac sa zicama, to moze da bude finalna prepravka pred finalizaciju kutije, za probu skretnice mogu i pvc.

A bez merenja i udesavanja, tesko da ce se nabosti bas kvalitetan napredak...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...