Jump to content

3a Allegretto N50 restaurastur by krca44, pa jos ponesto


krca44

Preporučeni Komentari

pre 7 minuta, NIXIE reče

Da ja to prvo nacrtam pa da vidim sa kojim vrednostima otpornika možemo eliminisati atenuator.

Hvala - nemoj da zuris.

Sve to za eksperiment - otpore na posebnu raster plocicu - ne bih stavljao na istu sa kondovima da ne moram da odlemljujem vec samo da zamenim citave raster plocice, kao module - ako je moguce i nije preveliko maltretiranje.

Module / raster pcb sa otporima povezem zicom, nju lako otkacim / odsecem / ponovo zalemim.

Tako nesto.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 4 časa, NIXIE reče

slike od onog prvog atenuatora sa carbon otpornicima

Evo slika - nazalost bolje od ovog nisam mogao - uslovi su manje-vise isti ali blic me je uzasno zezao :

 

DSCN3694 copy.jpg

DSCN3714 copy.jpg

DSCN3713 copy.jpg

 

Sura jos, sad udaram limit.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja ne vidim nikakvog razloga da otpornici ne budu paralelni sa i blizu podloge. Pride umljackani termostikom, npr,(ili nekim voskom) lepse ce im biti nego pod vibracijama.

Pazljivo sa skidanjem dugmeta, da ne razoris preklopnik, sva je prilika da je lepljeno, ako nema lateralnog srafa, a opisana sila i metoda nisu izazvali pomeranje...mada je zdraviji savet da se ne dira tu nista po pitanju demontaze, osovina je pertlovana, pertinaks je u igri kod klizaca i tanjira....

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

18 hours ago, krca44 said:

Nisam ga jos rastavio samo sam skinuo K42 100N sa prvog Wima 100N prlozanog konda.

Prvi sledeci ulazni stepen je Pointe amp, pot 50K ( mislim - ili je 100K ali sumnjam ).

Hval ti puno, odoh da procitam i pogledam pdf-ove iz attach-a.

Ako je na prvom sledecem pot 50K onda je izlazni sprezni C kao i na sch 2.2uF. Vodi racuna SVI ti sprezni C su za HV. stavi i veci probojni napon nego sto meris na anodama. 250V bez mnogo pametovanja...

I proveri DC voltmetrom posle spreznih C, trebalo bi da bude 0mV. Ne smeju da imaju nikakavo DC propustanje.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

18 hours ago, krca44 said:

Na prvoj strani vidim neki peak na 100MHz... da nisu to oscilacije na koje se zalio momak koji je pravio pre mene ( jos je njegov layout mnogo blizi pcb a drugi mnogo uredniji mog )  ?

Nije mi jasno kako je autor na pocetku teme dobio mereni odziv koji izgleda lepo.... mozda su na pcb neki efekti umanjeni ( nagadjam, sigurno zujanje koje imam - mada je ono izgleda dobrim delom do sekundara trafoa - to moram da uvijem zajedno + malo drugaciji vodjenje masa ).... ?

Slusao sam jos malo uz poredjenje sa Macurom i Pointe-om... ako nesto vredi subjektivni utisak... deluje malo sirovije od Pointe-a ali i otvorenije.... msm primarno sama cev ima dobar potencijal.  Ostatak utiska ( bar za mene ) je razlika izmedju profesionalca ( Pointe ) i nekog ko to nije tj. ne moze bas svako da napravi dobar phono iz prve.

Grafik je od 10Hz-100KHz. Nema MHz. Sklop sigurno ne moze da propusti 100MHz zbog RC pasivnih kola u sadejstvu sa dinamickim kapacitivnostima cevi i uvecanom broju pojacavackih stepena.

.

Probaj da sa svakog pina grejanja za svaku cev ka masi spojic blok kondenzatore 10-100 nF. SVE mase napojnih kondenzatora sto blize ulaznoj cevi u okvirno jednu tacku. A probaj onaj prvi C posle trafoa da prikljucis sto blize trafou. Aprobaj i da odmaknes trafo od sklopa pa vidi sta se desava?

Ne vidim da si ti tu nesto lose uradio? To je korektno.

Sto se tice uzemljenja framofona, rucice i glave. (U vezi sa okretanjem faze na glavi) Rucica mora biti izolovana od ostatka elektronike na obrtnom mehanizmu. Motor i ostalo nije deo elektronskog kola audio signala i kao takav mora biti odvojen od audio sistema. Rucica ako je metalna je ustvari kosuljica za par signalnih zica po kanalu. I rucicu bi trebalo povezati na masu kod ulaza u riaa PP to je obicno ona crna zica koja ide sa izlazima na kablu...

Medjutim problem je to sto je ta crna zica kod vecine gramofona povezana na sasiju gramofona i na sve ostalo pa se pravi ground loop.

Proveri ommetrom kratak spoj rucica - telo gramofona. Ako je potrebno elektricno izolovati rucicu i otkaciti u gramofonu spoj uzemljenja i audio mase. Ta audio masa ide na ulaz Riaa PP-a a ne na gramofon...

Zamisli da su pogon i nosac rucice fizicki odvojeni (sem naravno u slucaju kada ploca "svira" i kada je jedini kontakt igla u brazdi (ne racunajuci zajednicku fizicku podlogu)

U elektricnom smislu tako bi trebalo da izgleda i kombo gramofon.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 10 časa, krca44 reče

Evo slika - nazalost bolje od ovog nisam mogao - uslovi su manje-vise isti ali blic me je uzasno zezao :

Ti selektori su u lošem stanju. Ovo je dovoljno, mislim da mi je jasno kako je odrađeno. Na kraju će verovatno ići bez selektora a ti ćeš eksperimentom utvrditi jedan otpornik na novoj pločici umesto celog selektora. Ili kad budem u prilici da dođem da premerimo, ili da mi daš jedan zvučnik da ga malo upeglam pa drugi uradiš isto tako. Bitno je da skretnica bude napolju zbog isprobavanja. Za sada uzmi obične žice, na basu nek bude barem 1,5mm2 a ostalo 1mm2. Jako kvalitetne žice sa silikonskom izolacijom u nekoliko boja ima Jovan Trade u Zemunu. Od njih sam pravio napojne kablove ala Ozren Bilan i lepo to zvuči (trenutno su svuda u sistemu). Kad skineš izolaciju bakar se sija, za razliku od Kineskih žica gde je oksidiran obično. A imaju i neku tanku 0,75mm2 sa teflonskom izolacijom, recimo i to je zanimljivo ako nije kalajisana nego čisto bakarna, to moraš da ih pitaš. Ne moraš ni ići do njih, mislim da šalju poštom. Ne moraš trošiti pare na VDH.

https://jovantrade.com/pt-105/2142-zica-p-t-075-105-stepeni.html

https://jovantrade.com/218-sif

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 12 časa, krca44 reče

ve to za eksperiment - otpore na posebnu raster plocicu - ne bih stavljao na istu sa kondovima da ne moram da odlemljujem vec samo da zamenim citave raster plocice, kao module - ako je moguce i nije preveliko maltretiranje.

Ne treba ti pločica, staviš luster klemu dužine rastera otpornika 5W, vežeš dve žice. I samo šrafnciger glumi selektor.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 8 časa, vladd reče

Ja ne vidim nikakvog razloga da otpornici ne budu paralelni sa i blizu podloge. Pride umljackani termostikom, npr,(ili nekim voskom) lepse ce im biti nego pod vibracijama.

U finalu - da - pre toga za probe nema potrebe.

pre 6 časa, ZZZ reče

250V bez mnogo pametovanja...

Svi su 250V, jedino sto nije jeste prvi RIAA stepen i njegovi kondovi u paraleli, oni su 63VDC.

Trafo sekundari i zujanje - bili su uvijeni pojedinacno 120V-120V-12,6V ali i razdvojeni u vazduhu i bilo je zujanja - cim sam ih spojio vezicom sve zajedno zujanje se umanjilo za jedno 50%.... zato mislim da bih trebao da ih sve skupa uvijem u spiralu ili nesto slicno - nece otkloniti svo zujanje ali ocigledno da ima uticaja... bar u ovom mom slucaju.

Rucka gramofona - Lenco - to mora da se odvoji od mase gramofona, planirano je nego nisam imao problem sa drugim phono preamp-ima.

Mase cu na phono pcb cu probati drugacije, sad je to sve izvedeno redno ( elementi po redu od ulaza do izlaza i ka zvezdi pa na shasiju  )... ovde mi nesto izmice, znam da treba da uradim nesto drugacije, mislim da ovako kako sam uradio imam mogucnost za ground loop ( nagadjam ).... 

Ostalo pobam.

pre 4 časa, NIXIE reče

Na kraju će verovatno ići bez selektora a ti ćeš eksperimentom utvrditi jedan otpornik na novoj pločici umesto celog selektora.

Da - to je resenje na koje bih isao ako ne mogu da skinem atenuator ( po svemu sudeci verovatno ne ).

Merenje otom-potom, kad se bude moglo.

Zice - oni linkovi ka Jovan Trade-u... licna ili solid ?   Ne vidim sta je a izbegao bih solid.

pre 3 časa, aaa zmaju! reče

Ako trebju prekidaci za taj atenuator mogu da doniram ove,

Hvala ti - ne znam da li ce biti potrebno - meni je cilj da sredim sve ili da se izbaci atenuator - smatram da mi ne ne treba kad se jednom namesti odgovarajuca vrednost to ce ostati - ni ovaj sad kakav je nisam koristio.

Ako ipak zatreba javio bih se.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 3 časa, aaa zmaju! reče

izgleda da bi odgovarali

Dobar je taj, pozlaćeni kontakti, koliko vidim ima 4 položaja po 3 kontakata, znači 4x3, a onaj je 4x1. Ja mislim da je to bolje izbaciti, ako ne može da skine dugme onda mora da se slomi da se dođe do navrtke ispod, pa onda naći novo dugme. Ima tih plastičnih Kelco, samo to je sve puno posla. Mislim da to izbacimo, kad se jednom utvrdi eksperimentom zalemi se jedan otpornik i zdravo.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Videćemo sledeće Krcine poteze, ako uspe da skine dugmiće, onda možemo da kombinujemo, ovako ne znamo ništa. U krajnjem slučaju napravi se novi nosač za preklopnik umesto parčenceta šperploče.

PS

Ako se skine ona opruga na postojećem, onda će osovina sa dugmetom verovatno samo da izleti i sve će moći da se skine lako. Ali onda je uništen preklopnik.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pa ja cu probati jos jednom... ali iskreno mnogo mi je lakse bez tog atenuatora... i lakse mi je da kupim neki na ebay-u , stari ruski, ili neki Lorlin obican ( ako moze ) - ukratko sve mi je lakse nego zaj....cija za ovim.

Al' probacu jos, da ne bude da sam prelako odustao, to ne volim.

Sledece je jednostavno - idem kasnije da vidim sta sam uradio sa mkc philipsima, nabavka koflina, zica, razlemljivanje skretnice i lem zica + kondova.

Recimo da prodje 7-10 dana i onda se mora doneti odluka u vezi atenuatora, definitivna, sa ili bez njega radi nabavke otpronika, ako ga ne skinem nekim cudom.

:D

 

Kelco - narucivanje - nesto mi je bilo cudno zadnjih par puta i pogledam juce fakturu, pazi sta rade :

Delovi - cena sa PDV-om + postarina... na ovu cifru se dodaje "obracunat i naplacen porez na dodatu vrednost" tj. jos jedan 20% PDV... i tako kad dodje postar cifra ispadne veca - zasto se ovo radi ne znam nit' mi je jasno, prakticno dva puta placam PDV, jednom na delove sto je normalno i drugi put na cenu delova i postarinu.... je.ote kakvi likovi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

9 minutes ago, krca44 said:

ako ga ne skinem nekim cudom

Po nekom iskustvu, skidanje sa jednim srafcigerom i polugom je losija varijanta. Bolje je nekim flahcanglama ili spiccanglama poduhvatiti paralelno i levo i desno od osovine i lagano povecavati silu.

Na drvo staviti parce aluminijuma(lima) da se ne osteti

Kada sam skidao te zapecene, sa polugom u jednoj tacki, delovalo je neizvodljivo, ali sa obostranim pristupom je bilo znacajno lakse.

 

P.S>

Proveriti ponovo, mada sa slike ne deluje, da ne postoji neki poklopcic koji sakriva sraf...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 1 minut, vladd reče

Bolje je nekim flahcanglama ili spiccanglama poduhvatiti paralelno i levo i desno od osovine i lagano povecavati silu.

Jasno je to meni, Cika Brka predlozi rapciger, nego moram da vidim da li preko nekoga upste imam pristup takvim alatima.

Provericu ponovo, nikakav problem.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ok, ali sumnjam da imas mali radapciger, odlican je to savet, i treba simulirati rad radapcigera.

Krive spicangle su mama za to, pride se napada centralni deo uz osovinu, radapciger hvata krunicu okolo koju moze da polomi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...