krca44 Napisano Oktobar 18, 2020 Share #1 Napisano Oktobar 18, 2020 Poceo sam da resavam nedostatak basa na skalameriji.... uglavnom pada mi na pamet sledeca stvar, molim pogledajte sliku. Drugi deo RIAA filtera zaduzen za bas + ostali elementi : 100n serijski - 1M paralel - 316K serijski - 8n2 + 39K2 paralel ( dole na slici u okviru ). Kako sam ja uradio 1M i 316K : uvrteo izvode, zalio tinolom i spojio sa 100n. 1M - drugi kraj ide na GND - pitam se da li sam ovde pogresio - veza treba biti paralelna u odnosu na 100n i 316K serijski otpor. Pogledajte sliku kako je to uradjeno molim vas, ako sam ovde pogresio i taj 1M se ne ponasa kao paralelni otpor - to bi mozda moglo biti resenje ( mislim da sam uradio ok ali ipak da pitam ). P.S. Dodao sam jos jedan 100n paralelno sa prvim 100n prolaznim kondom, situacija je malo bolja. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
vladd Napisano Oktobar 18, 2020 Share #2 Napisano Oktobar 18, 2020 Postavi 2,4nF paralelno C5 i R11, recimo dovoljno je dobro dva konda 4,7nF na red, za probu i konstantu 750 uS(oko 760 ce biti, a C5 i R11 po racunu prave 321, mesto 318 uS)..bice tu negde oko nekoliko, cisto za probu... krca44 je reagovao/la na ovo 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Oktobar 18, 2020 Share #3 Napisano Oktobar 18, 2020 pre 4 časa, krca44 reče Dodao sam jos jedan 100n paralelno sa prvim 100n prolaznim kondom, situacija je malo bolja. Dodavaj još toga. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
vladd Napisano Oktobar 18, 2020 Share #4 Napisano Oktobar 18, 2020 Nece to tako i na taj nacin pomoci vise od onoga sto jeste. Na 50Hz je otpor 100nF oko 32koma(blisko anodnom), a vec ima 300 i kusur kila na red fiksnog i frekventno nezavisnog... Ostaje gain lanpe ili uvodjenje medju- nule u filter na 212Hz... Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
krca44 Napisano Oktobar 18, 2020 Autor Share #5 Napisano Oktobar 18, 2020 Zanimam se sa ovim najvise da saznam da li sam ja negde zeznuo stvar ili "nije do mene". Ako sam ja zeznuo pa uspem da ispravim - odlicno, ali ako sam izabrao pogresnu stvar da radim - ma nije ni to problem, bilo mi je zadovoljstvo dok sam pravio, samo bih zeleo nekako da saznam. Verovatno najlaksi nacin jeste napraviti pcb, gerbere imam ali to mi se ne radi kad vec imam skalameriju koja radi "do pola". Hvala za pomoc, probacu jos par stvari pa cuti sta se desava a napravicu i snimak fr opsega mada ne znam sta ce se tu videti. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zen Mod Napisano Oktobar 18, 2020 Share #6 Napisano Oktobar 18, 2020 reverzna RIAA i merenje odziva, ne vredi to na uvce krca44 and neskor je reagovao/la na ovo 2 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
vladd Napisano Oktobar 19, 2020 Share #7 Napisano Oktobar 19, 2020 To bi pokazalo mnogo vise nego pipkanje na sluhic. Moze da bude izabrana topologija, pasivna riaa je malo problematicna po nekim osnovama, uticajan je i kvalitet lampi, pojacanje i unutrasnji otpori, koji se vremenom menjaju, sto celu stvar cini zivahnom i uvek drugacijom Nesto je stabilnija riaa u povratnoj sprezi ali nije dovoljno dostojna za audiofilske dvore, i gde kuznu opciju spajati sa lanpama...onecist jedan Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
krca44 Napisano Oktobar 19, 2020 Autor Share #8 Napisano Oktobar 19, 2020 pre 8 časa, vladd reče Nesto je stabilnija riaa u povratnoj sprezi ali nije dovoljno dostojna za audiofilske dvore, i gde kuznu opciju spajati sa lanpama...onecist jedan ANTI RIAA cu napraviti. Imam phono sa pasivnom RIAA, zatim pasivno-aktivna ( mislim da je Macura takav ), koristio jos i druge, split RIAA i LR RIAA imao na produzenom slusanju - mislim da sve to najvise zavisi od inzinjera-projektanta + implementacija, pa TdP je dizajnirao 834p koji je jako popularan kao komerc proizvod i klon a to je aktivna RIAA u feedback-u.... sa cevima. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
vladd Napisano Oktobar 19, 2020 Share #9 Napisano Oktobar 19, 2020 Pa vidi, mi u diy treba da oformimo odredjenu intuiciju(vise valjda nikoga ne treba ubedjivati da DIY nije zbog neke "jeftinoce") koju neki konstruktori imaju formiranu, bilo kraduckanjem kombinacije ideja, razlaganjem sta je za trziste a sta za uziv, i poznavanjem tehnologija i topologija, da bi uz nesto manje ili vise pribora, mogli da sasijemo splet kompromisa iz ponudjene seme i dobili ono sto se donekle nanjusilo i predvidelo intuicijom... i proziveti sva zasluzeno pripadajuca zadovoljstva A probanje je majka treninga. krca44 je reagovao/la na ovo 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
ZZZ Napisano Oktobar 20, 2020 Share #10 Napisano Oktobar 20, 2020 On 10/18/2020 at 6:10 PM, krca44 said: Poceo sam da resavam nedostatak basa na skalameriji.... uglavnom pada mi na pamet sledeca stvar, molim pogledajte sliku. Drugi deo RIAA filtera zaduzen za bas + ostali elementi : 100n serijski - 1M paralel - 316K serijski - 8n2 + 39K2 paralel ( dole na slici u okviru ). Kako sam ja uradio 1M i 316K : uvrteo izvode, zalio tinolom i spojio sa 100n. 1M - drugi kraj ide na GND - pitam se da li sam ovde pogresio - veza treba biti paralelna u odnosu na 100n i 316K serijski otpor. Pogledajte sliku kako je to uradjeno molim vas, ako sam ovde pogresio i taj 1M se ne ponasa kao paralelni otpor - to bi mozda moglo biti resenje ( mislim da sam uradio ok ali ipak da pitam ). P.S. Dodao sam jos jedan 100n paralelno sa prvim 100n prolaznim kondom, situacija je malo bolja. Krco imao si odavno informaciju da taj riaa preamp nije bas dobro resenje. I da pre pocetka rada nabavis trafo i sa vecim naponima. - cevi nisu setovane ni priblizno u korektnu i optimalnu radnu tacku i linearni region. Mali anodni naponi skoro kao za tranzistor i male anodne struje. Jednostavno nema osnovih karakteristika pravog cevnog sklopa. (Zute linije su maksimalne vrednosti. Opteretni otpor 33K zelena kosa linija pri dnu. Vise linija u boji anodnih karakteristika je uporedjivanje razlicitih modela i informacija i dovoljno se poklapaju.) - probaj da zamenis izvode na zvucnici zbog toga sto sklop okrece fazu za 180deg. neparni broj stepena pojacanja. - izlazni kond od 2.2uF je prva kriticna vrednost i to je vrednost samo u slucaju kada je sledeci otpor ili potencimetar 50K ili vece vrednosti. Trebalo bi u svakom slucaju prvo povecati vrednost tog C na samom izlazu. 4.7 ili 10uF - povecanjem spreznih kondendenzatore od 100nF de ne dobija nista znacajno samo se uvodi infra deo spektra ispod 10Hz. - Sklop ima preveliko pojacanje. Preko +51db. - RIAA karakteristika nije dovoljno ravna i ima velike fazne pomeraje na krajevima spektra. RIAA pasivni netovi su zamenjeni. Prvo ide onaj koji bi trebalo da ide kao drugi i obrnuto... - Pojacanje sklopa se jedino malo moze smanjiti promenom optretnih otpora (i katodnog isto) na 22Koma. To bi za nijansu povecalo i anodi napon. Napravio sam simulaciju te sheme i tacno je ono sto si primetio - nedostatak niskih i srednjih niskih sa znacajnim padom. poslacu ti to da pogledas. Ja sam upravo zbog toga pre nego sto si poceo da pravis uredjaj napomenuo da porucis trafo za napajanje sa vecom vrednosti napona uz tu koja je navedena. I da nabavis kondenzatore veceg vrsnog napona. Da bi za isti novac mogao da isprobas vise verzija sa istim cevima... Ti si mi poslao link ka ka temi na forumu i rekao da tamo to komentarisem. Napravio si uredjaj na osnovu pisanja ljudi koje ne poznajes i jednostavno si veorvao na rec. Izveo si sve OK sigurno tako da nije tvoja greska u tom smislu. Nije nista strasno moze da se poravi ali ne sa ovim cevima i ne sa ovim napajanjem koje je jednosavno malog napona... Dizajn jednostavno nije dobar, postoje sub minijature cevi (na primer ruske 6SB7) isto jeftine i nabavljive sa kojima se prva 2 stepena pojacanja mogu izvesti a izlaz sa ovom cevi i da uredjaj bude u fazi... sorry na duzem postu. I izvini ako nesto nije bilo u redu sa ovim mojim postom. Motiv mi je da pomognem na osnovu argumenata. Vidimo se krca44, vladd, Nesic and 2 ostalih je reagovao/la na ovo 4 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Nesic Napisano Oktobar 20, 2020 Share #11 Napisano Oktobar 20, 2020 De si ZZZ [emoji846] Aleks je reagovao/la na ovo 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Oktobar 20, 2020 Share #12 Napisano Oktobar 20, 2020 pre 19 časa, krca44 reče Imam phono sa pasivnom RIAA, zatim pasivno-aktivna Moj predlog od ranije, napravi Aikido buffer od tih cevi jedna po kanalu. To će ti dosta koristiti ispred pojačala. Taman si sad u fazonu point to point sklapanja uređaja. Ako imaš dva sekundara po 120VAC 100mA kako je dato na onoj šemi, taman će biti za ACF2 sa simetričnim napajanjem recimo +-125VDC. Izračunaću koliki ti trebaju katodni otpornici ako hoćeš. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
vladd Napisano Oktobar 20, 2020 Share #13 Napisano Oktobar 20, 2020 Do jednog trenutka su to kockice za slaganje, a sto se pre shvati razlika sa LEGO, manje ce glavobolje biti Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Oktobar 20, 2020 Share #14 Napisano Oktobar 20, 2020 Krca to radi radi vježbanja, to mu je treći phono preamp u kući, nek pravi samo. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
vladd Napisano Oktobar 20, 2020 Share #15 Napisano Oktobar 20, 2020 Ako, neka vjezba , al uz vjezbu treba i misliti, takva je prosto rabota. I ispostovati Zokijev trud da se posveti i pomogne. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Oktobar 20, 2020 Share #16 Napisano Oktobar 20, 2020 Ako će da sređuje RIAA, tu se ne petljam, to me odavno ne zanima. Ako hoće nešto drugo da pravi, tu već mogu da se mešam. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
krca44 Napisano Oktobar 20, 2020 Autor Share #17 Napisano Oktobar 20, 2020 pre 5 časa, ZZZ reče I izvini ako nesto nije bilo u redu sa ovim mojim postom. Motiv mi je da pomognem na osnovu argumenata. Vidimo se Sve je u redu - hvala. Vidi imao sam vec imao sve delove sem trafoa kad si mi rekao da to ne radim. Ja sam ovo letos napravio sa "obicnim" delovima a sacuvao bolje za nesto drugo ( ili ako se ispostavi dobro - onda da radim na pcb ).... ovo ovako sam namerno radio radi neke edukacije. Sem tri gain stepena bilo je tu nekih stvari koje mi se intuitivno nisu svidjale ali realno nisam znao sta je to tacno niti sam mogao da izvedem pravilan proracun za rad cevi - za tako nesto na osnovnom nivou mi treba jos vremena. Probacu jos ponesto, zamena anodnih i katodnih otpora, anti-riaa... Zvucnica u kontra-fazi - setio sam se odmah nego nisam bio siguran da li to smem sa Shure V15/3, skoro sam naleteo na podatak da pojedine MM zvucnice imaju lokalno vezan izvod na GND metalnu plocicu i da njih cini mi se ne bi trebalo vezivati kontra - ne znam da li Shure spada u tu grupu, Elac koji imam svakako ima tako nesto a na Shure ne vidim ( ovo sve uzeti s rezervom, nisam ni ja jos to proverio ). Na kraju - da, verovao sam ljudima na bigdiya koji napravise taj preamp, kad su ga vec pravili a imaju neki od njih i druge dobre phono-e i niko ne rece nista - mada pre mene jedan momak je uradio spreadsheet za RIAA odziv i tu se vidi neko vrlo blago odstupanje u basu - samo bas tako deluje, kao vrlo blago. Rekao si da ne valja, nije bilo razloga da ti ne verujem ali u tom trenutku kad sam vec imao skoro sve smatrao sam da treba nesto da napravim - bas ovako gde cu sam izvesti sve veze, bez stampane pcb, pa rekoh moze onda i ovo, mozda i radi ok. Zadovoljstvo oko pravljenja svakako ostaje, bar aparat radi u smislu da nije bilo belog dima. ----- Trafoi imaju 2x 120V izvode, ako se veze drugacije ( mislim da moze ) to bi bilo 240V, ima ih dva komada pa mozda moze jos nesto da se uradi sa njima. Buffer... palo mi je na pamet, opet radi edukacije ali to bi onda trebao da bude samostalni proracun, da se krene od pocetka. ------- Hvala svima za pomoc P.S. Dalji rad na ovome.... jos par sitnih stvari, vec pomenutih probacu, onda verovatno prestajem. Posto cevi dobre imam - one ostaju za neku moju ideju, kad budem imao znanje za realizaciju. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
krca44 Napisano Oktobar 20, 2020 Autor Share #18 Napisano Oktobar 20, 2020 Stavio sam starog pacijenta na sto - 3a zvucnike - imam praktican upit, kako izvaditi upustene midbas 10" drajvere ? L profili pomocu kojih se drajveri drze zapravo nisu deo korpe ( ili su nekad bili ) - kako sam odvrtao srafove tako su se ti mali L prifili odvajali od korpi.... dakle nemam zasta da uhvatim i izvucem drajver posto je upusten u rupu. Da gurnem ruku i podignem iznutra - sprecava me velika pregrada izmedju midbasa 10" i srednje horne - pregrada se proteze 4/5 dubine, ostatak je uzan otvor, inace ispunjen nekom vunom, citav gornji prostor sa dve horne i BR otvorom je potpuno prazan. Sta raditi ? Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zen Mod Napisano Oktobar 20, 2020 Share #19 Napisano Oktobar 20, 2020 dva siroka srafcigera ili odgovarajuce trake celicnog lima, zavuci na mestima gde ti idu L pritiskaci, pa se otisak na ivericu nece videti kasnije ako to ne uspe, cekic od 450gr, dobar udarac u prednju plocu, mozda od inercije ispadne bas napolje Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
vladd Napisano Oktobar 20, 2020 Share #20 Napisano Oktobar 20, 2020 Pomazu i dva noza sa oblim vrhom, da se zavuku izmedju iverice i rama zvucnika. Ako je zaptivka bas zalepila snazno, jastuk na patos i zvucnik okrenuti prema njemu, pa udri, ako zemljina teza pomogne... krca44 je reagovao/la na ovo 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
krca44 Napisano Oktobar 20, 2020 Autor Share #21 Napisano Oktobar 20, 2020 Probam sutra nesto od ovoga... mozda mogu da kutiju brzo krenem da midbas ispadne na krevet .... Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Oktobar 21, 2020 Share #22 Napisano Oktobar 21, 2020 pre 5 časa, krca44 reče mozda mogu da kutiju brzo krenem da midbas ispadne na krevet Nemoj, može se oštetiti. Stavi ga na bočnu stranu pa polako tankim šrafcigerom odvajaj korpu od kutije i pridržavaj bas slobodnom rukom. Ako se možda zalepio dihtung ispod korpe samo lagano i odvojiće se. Mnogo je lakše kad ima otvore za vijke. Uvrneš veći vijak u otvor i izvadiš zvučnik, ovo je bezvezna konstrukcija. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Preporučeni Komentari
Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar
Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar
Kreiraj nalog
Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!
Registruj novi nalogPrijavi se
Već imaš nalog? Prijavi se ovde
Prijavi se odmah