Jump to content

Najbolji članovi

Popularan sadržaj

Showing content with the highest reputation on 01/29/20 u svim oblastima

  1. Inductees: Tom Constanten (keyboards; born March 19, 1944), Jerry Garcia (guitar, vocals; born August 1, 1942, died August 9, 1995), Donna Godchaux (vocals; born August 22, 1945), Keith Godchaux (keyboards; born July 14, 1948, died July 21, 1980), Mickey Hart (drums, percussion; born September 11, 1943), Robert Hunter (lyricist; born June 23, 1941), Bill Kreutzmann (drums; born April 7, 1946), Phil Lesh (bass, vocals; born March 15, 1940), Ron “Pigpen” McKernan (keyboards, harmonica, vocals; born September 8, 1945, died March 8, 1973), Brent Mydland (keyboards, vocals; born October 21, 1952, died July 26, 1990), Bob Weir (guitar, vocals; born October 16, 1947), Vince Welnick(keyboards; born February 22, 1951, died June 2, 2006). KRATAK ISTORIJAT Grateful Dead i cela San Francisco scena,ukljucujuci Jefferson Airplane,Quicksilver Messenger Service,Big Brother and the Holding Company,Country Joe and the Fish,podigla je svest rok publike,vodeci ih ka viziji muzike u kojoj su albumi bili vazniji od singlova,a koncerti postali maratonska izvodjenja. Grupa je imala korene u bluzu.Iz dzez sveta,Grateful Dead se trudio da se priblizi muzici koja obiluje improvizacijama.Od psihodelicne kulture-posebno Ken Kessey’s Acid Tests,ciji su bili deo-Dead su postal svesni beskonacne mogucnosti izrazavanja,pogotovu kada masta dobije odresene ruke.Predvodjeni Garsijom na gitari,udubili bi se u bluz,folk,dzez r&b satima.Kompozicija koja daje pecat grupi ,”Dark Star”,je sluzila kao osnova za njihovo eksperimentalno dzemovanje.Izveli su je preko 200 puta,I nikada na isti nacin,gde ih je Garsijina gitara vodila u istrazivanja jos neispitanih teritorija. Garsija je primetio:”Oni ce me slediti niz svaku mracnu ulicu.Ponekad postoji svetlo na kraju tunela,a ponekad postoji tamna rupa.Poenta jenema avanture u muzici,osim ako ster spremni da rizikujete”. Karijera Grateful Dead moze se sagledati iz nekoliko faza.Tokom druge polovine sezdesetih,oni su psihodelicni rok bend cija su muzika I nacin zivota bili sinonim za San Francisco scenu.Sedamdesetih su se vratili korenima I stilu pisanja pesama,istovremeno zadrzavajuci poentu njihovih koncerata-dugackim dzemovanjem.Osamdesetih su postali “touring juggernaut”,atraktivni nomadi praceni Deadheads-ima sa koncerta na concert.Komercijalni vrhunac je dosao 1987.g. kada je “Touch of Grey” postao Top 10 hit,I dodatno ubrzao priliv mladjih fanova.Pojavili su se na Forbsovoj listi top zarada kao zabavljaci,i prvih nekoliko godina devedesetih bili najplacenija concert atrakcija u U.S. Smrt Garsije 1995.g.naglo je stavio tacku na grupu Grateful Dead,iako se nekoliko clanova regrupisalo kao The Other Ones,The Dead and Furthur. KORENI Koreni Grateful Dead nas vode u rane sezdesete I malu zajednicu knjizevnosti i muzike pro-hipi orijentisane u Palo Alto,Kalifornija,gde je Garsija gravitirao.U tom miljeu sprijateljio se sa Robert Hanterom,koji ce postati njegov dozivotni partner u pisanju tekstova,I Pigpen,ozbiljni sledbenik bluza i soula,koji je svirao klavijature I harmoniku.Mladi gitarista Bob Weir se prikljucio postavi,koja se okupljala u “Dana Morgan’s Music Store” u Palo Altu(gde je Garsija davao casove gitare). Godine 1964 Garcia,Weir i McKernan formiraju grupu Mother McCree’s Uptown Jug Champions,gitarsku grupu koja svira bluz,folk i god-time muziku.Veci deo ranog (pozajmljenog)repertoara Grateful Dead,ukljucujuci “Good Morning Little School Girl” I “Viola Lee Blues” je iz tog vremena.Bila je sugestija Pigpena(inspirisana novim popularnim bendom iz Engleske,The Rolling Stones) da pojacaju I prosire svoj zvuk.Pridodali su ritam sekciju:bubnjara Bill Kreutzmann-a(koga je Garsija znao iz muzicke prodavnice) i Phil Lesh-a,muzickog genija koji je proucavao dzez,klasiku I avangardu.Kako pre toga nikada nije svirao bas gitaru,Lesh je iskoristio priliku da se prikljuci grupi,I brzo savladao ovaj instrument.”Znao sam da se nesto veliko desava,nesto vece od svega”. Phil Lesh(25) prekinuo je svoj zaludan posao u posti,isteran jer je nosio kosu dovoljno dugu da dotakne vrhove usiju,i sa prijateljem se preselio u 1130 Haight Street,pocetkom 1965.g.Njegov san je bio da postane kompozitor ili sprovodnik avangardne muzike.Dane je provodio lutajuci ulicama oko raskrsnice Haight i Asbury,dela San Franciska nastanjen radnickom klasom ,na ivici da postane Haight-Ashbury,sinonim sezdesetih. U popodnevnim casovima,kada bi se probudio,Lesh bi hodao nekoliko blokova od njegove kuce da kupi krofne,a muzika je bila svuda oko njega.Sa jednog prozora mogao je cuti AM radio I hit nedelje “Downtown” ili “This Diamond Ring”;sa sprata ispod cuo se Bob Dylan I pesma “Subterranean Homesick Blues”;u sledecem bloku cuo je odlomke Baha ili Mocarta sa klasicne stanice KDFC;iza ugla se cuo dzez od Dejvisa ili Koltrejna;zatim malo R&B od Rej Carlsa. “Svaka vrsta ljudi razlicitih generacija je ovde zivela,I kada prodjete pored njihovih kuca vetar bi doneo svaku vrstu muzike”. To je bio nagovestaj gde bi Lesh uskoro mogao poci. Maja 1965.g. bend su cinili Garcia,Weir,Lesh,McKernan I Kreutzmann.Nazvali su se Warlocks,I preuzeli vise elektricni pristup.Pola godine kasnije,shvatili su da postoji druga grupa istog naziva. NAZIV GRUPE Zvanicna prica o grupi Grateful Dead (kako je Garcia ispricao u knjizi “Playing in the Band”),glasi:stajali smo okolo u krajnjem ocajanju u kuci Phila(Lesh) u Palo Altu pokusavajuci da smislimo ime za grupu.Bio je tu ogroman recnik,velika monolitna stvar,i ja sam ga samo otvorio.Velikim crnim slovima pisalo je Grateful Dead.To je blokiralo moj um. Koliko se cesto fraza Grateful Dead pojavljuje u prosecnom recniku?Ali ispostavilo se da Garcia posle svega nije halucinirao.U “Funk&Wagnalls Standard Dictionary of Folklore,Mythology and Legend”,nailazimo na stranu sa “GRATEFUL DEAD” pisano velikim slovima.Ispod je objasnjenje da je “grateful dead” motiv koji figurira u mnogim narodnim pricama. Dalja istrazivanja su otkriva retku knjigu folklora pod nazivom “Grateful Dead” od G.H.Geroulda(1908).U njoj je tipicna grateful-dead prica: Graf Willekin von Montabour je saznao da je lepa I bogata devojka obecala svoju ruku vitezu koji osvoji turnir koji je ona organizovala.Kada je dosao do mesta gde se odrzavao turnir,nasao je smestaj u jednoj kuci ,pod uslovom da plati dugove mrtvog coveka,koji je lezao u konjskoj balegi.Dirnut ovom pricom,Gaf je platio sedamdeset maraka,skoro sav novac koji je imao,da otkupi dugove i omoguci odgovarajucu sahranu.U praskozorje turnira,od stranca viteza,dobija divnog konja pod uslovom da dele sve sto osvoji.On je uspeo da pobedi sve ostale takmicare i osvoji devojku.Druge bracne noci,stranac je usao u njegovu sobu i zatrazio udeo u bracnim pravima.Nudeci umesto toga svu svoju imovinu,junak je posao iz sobe u suzama,kada ga je stranac pozvao nazad i objasnio da je on duh(po svoj prilici zahvalan) smrti,a zatim nestao. FENOMEN Kako je, u toku jedne godine, lokalni bend iz Severne Karoline postao jedan od najvaznijih muzickih fenomena nastalih sezdesetih godina u San Francisku?Postoje ti centri snage i moci,kao Machu Picchu,Stonehenge,Everest,i mesto kao ovo,centar Haigh i Ashbury. U stvari,Grateful Dead nisu rodjeni u Haight-Ashbury.Nastali su tridesetak milja na jugu-Palo Alto-u,gde je mesavina kulture uvodila osnivace benda u zrelost.Univerzitet Stanford,glavni centar za istrazivanje oruzja Hladnog Rata,ispunjava okolinu vrednostima Eisenhower ere.Kada njihova deca pocnu da sazrevaju,kreiraju svoj identitet oblaceci se kao farmer(u farmerkama) I slusajuci jednostavnu muziku sviranu na drvenim instrumentima I pevajuci zalosne narodne pesme.Folk muzika je zamenjivala dzez u kafanama koje su iznikle u boemskim studentskim oblastima u Palo Altu(i prakticno svakom drugom koledzu u Americi) tokom posleratnih godina.The Kingston Trio poceo je u PaloAltu.Takodje I Joan Baez,kraljica folka ranih sezdesetih. I Jerry Garcia je poceo tamo.Sin lidera velikog benda(koji ga je nazvao po Jerome Kernu(kompozitoru mjuzikla Show Boat ),preselio se u Palo Altu,(posle eskiviranja vojske) jer je znao devojku iz te oblasti.Nasao je posao ucitelja bendza i gitare u prodavnici instrumenata.Garcia se igrao sa R&R kao tinejdzer u San Francisku(I cak svirao elektricnu gitaru u hitu Bobby Freeman-a iz 1958.g.”Do You Want to Dance”),ali je postao opsednut tradicionalnom akusticnom muzikom u Palo Altu.Nekoliko godina pre nego sto se spojio sa Weir-om i McKernan-om,razvio je reputaciju I ugled medju muzicarima u severnoj Kaliforniji za svoj rad u nekoliko bendova:jedan stari farmerski trio,the Sleepy Hollow Hog Stompers(sa gitaristom Marshall Leicester i violinistom Dick Arnold), i bluegrass trio,the Wildwood Boys(sa gitaristom David Nelsonom I Robert Hanterom,koji ce se ujediniti sa Garsijom kao tekstopisac Grateful Dead). Garcia je razvijao svoju muzicku mistiku.Bio je veoma napredovao u to vreme,u odnosu na sve ostale.Ljudi su mislili da je arogantan,ali on to nije bio.U knjizari ,onako kosmat,delovao je mracno I nabusito,prebirao je po 12-string gitari,dosta mirno,ali napetog pogleda.Svirao je tiho,jedva da se mogao cuti,ali je bilo vrlo napeto,vrlo zanosno.Imao je neku vrstu aure.Bio je komplikovan individualac:momak sa veoma jakom zeljom da pronadje sta je to sto zeli da uradi,cak iako nije znao sta je to.Imao je umetnicku tvrdoglavost o pronalazenju svega sto bi ispalo iz njegove vizije I prilepilo bi se za nju. Knjizara u kojoj je obitavao Garsija bila je skromna prodavnica koju je vodio aktivista levicar Roy Kepler.Tu je bio otvoren proctor sa stolovimasediste knjizevno-muzicke ose koja je Palo Altu dala mnogo svojih osobenih licnosti.Ken Kesei,romanopisac i LSD-head,preselio se u Palo Altu,radeci kao bolnicar u ludnici,te je napisao roman iz svog iskustva:â€Let iznad kukavicijeg gnezdaâ€. Garcia I njegovi istomisljenici okupljali su se skoro svakog dana u knjizari.Nocu su svirali u klubovima kao sto je Top of the Tangent I Boar’s Head ,oba na drugom spratu knjizare.Mogli su da sviraju jednu pesmu celu noc,i nikad nisu znali kada da se zaustave. Bob Weir,bogat klinac sirokih pogleda,sa ozbiljnom,ali nedijagnostikovanom disleksijom,proteran je iz niza privatnih akademija sirom Pensilvanije,I zavrsio u Menlo-Atherton high-school,blizu PaloAlta 1964.g.Voleo je muziku,voleo je da svira,svirao je gitaru vrlo dobro.Bio je lepuskast,devojke su se lepile za njega,I on je bio srecan sa njima.Jednog dana posle skole usunjao se u twenty-one-and over klub da bi video grupu koju je cuo na novoj ploci:the Jim Kweskin Jug Band,ansambl mladih ljudi koji su svirali fanki,bluz I dzez,na lokalnim instrumentima kao sto su washboards,kazoos I jugs,kao I tradicionalnim gitarama I bendzu. Sutradan Bob je usao u knjizaru gde je Garcia u svom malom odeljenju poducavao(kada ne bi radio,uvek bi vezbao).”Odlucio sam sinoc da pocnemo kao jug band”.Garcija je rekao;”Bez ijede naznake-o,boze ,dobro,ja sam za”. I tako su Grateful Dead poceli. *jug band-miks tradicionalnih I rucno pravljenih instrumenata John Sebastian,pevac i pisac pesama je rekao da se svest stalno menja,a ljudi koji su bili u kasnim tinejdzerskim i ranim dvadesetim pocetkom 1960.g.,nasli su da su jug bands neverovatno moderni.Poceo je kao profesionalac(pod imenom John Benson) u Njujorku u grupi Even Dozen Jug Band(gde je svirao mandolin David Grisman,sa kojim je Garcia kasnije snimio nekoliko albuma sa tradicionalnim materijalom),formirao Lovin’ Spoonful kao elektricni jug band. Znacajne stvari ce se dogoditi I promeniti za Garsiju,Veira I Mekkernana,koji su ipak bili mladi I Amerikanci.Krajem 1964.g. Bitlsi i Stonsi oslobodili su rok’n’rol iz prostorija Brill Buildinga i oziveli ga cetiri bloka dalje,upravo na Edovoj bini.Bitlsi i Stonsi su ih veoma uznemirili.Dok su radili u knjizari ,svi ti sjajni elektricni instrumenti su ih mamili.Sin vlasnika knjizare je rekao:”Hej,slusajte,vi zelite da postanete rok’n’rol grupa?Ja cu vam pozajmiti instrumente, ako ja mogu da sviram bas”. Dobili su bubnjara kog su najbolje znali:Bill Kreutzmann-a koji je svirao u lokalnom R&B bendu,I poducavao u muzickoj prodavnici nedaleko od Garsije i Veira.Krupan,miran covek,koji je povezan sa Lenny in of Mice and Man,bio je ozenjen sa osamnaest godina,dok je bio u srednjoj skoli,dok je njegovo muziciranje bilo vatreno i divlje.Garsija je rekao da on njega nista nerazume dok govori,ali da je njegovo muziciranje bilo svuda oko njega. Momci su izabrali mracno novo ime-the Warlocks(koje ce kasnije biti rani naziv za grupu the Velvet Underground).Lesh se pridruzio maja 1965.g.,posle prvog seta u piceriji u Menlo Parku,kojoj je Lesh prisustvovao,naduvan,I toliko raspolozen da je igrao sam ispred grupe.Garsija ga je odveo u ugao I rekao mu:â€hej,covece,t ices biti basista u benduâ€.Takav je bio Garsija,intuitivan,njegova vera u Lesove muzicke sposobnosti,I njegov prezir prema sinu vlasnika prodavnice(Garsija (uzeo opremu na kredit). U svojoj prvoj godini zajedno,Warlocks su svirali puno starih bluz numera,ali elektrificiranih,kao sto su “I’m a king bee” i “Big Boss Man”,ali sui h mesali sa folk pesmama :”I know you rider”,”Viola Lee Blues” i “Stealin’”.Muzicki,njihove interpretacije su uvek bile ekscentricne-Garsijin solo nikada nije bio cist bluz,ali je ukorenjen u dijatonskim skalama bluegrass-a,dok je Lesh ,vidjen kao avangardista,priblizio sviranje basa nalik dzez trubi,koju je povremeno svirao.Grupa je bila mesavina filozofije vezane za prirodu,umetnost,ukus,sa naglaskom na lepotu. Sve sto su uradili bila je demonstracija raznih ukrstanja:imali su klasicnu,dzez I avangardnu muziku sa Lesom;rok ‘n’ rol ,bluegrass I folk sa Garsijom;rok ‘n’ rol I folk sa Bobijem,bluz I R&B sa Pigpenom;dzez I rok ‘n’ rol sa Bilijem.Prva pesma koju su uradili je bila stara narodna pesma “I Know You Rider”,a oni su je izveli u rok maniru.Zatim su uzeli “Viola Lee Blues” i odsvirali u elektricnoj rok verziji.Bobi je uobicavao da to izvodjenje nazove elektricni Dixieland,a Lesh kao elektricnu kamernu muziku. Kao I Bitlsi u Hamburgu,Warlocks se formirao kao grupa,kada su nasli stalan posao u jednom mestu,I morali da sviraju iz noci u noc.Za sest nedelja pocetkom 1965.g. grupa je svirala pet cetrdesetpetominutnih setova(sa petnaest minutnom pauzom),po veceri,pet dana nedeljno,u klubu po imenu “Room in Belmont”.Bend bi svirao jednu pesmu cetrdesetpet minuta-“Midnight Hour”(Wilson Pickett).To su pozajmili od Koltrejna.Lesh im je pustao Koltrejna I govorio im kako on uzme jedan akord,a onda se igra sa njim.Rekao bi im;”Mozemo to I mi”. Tu su Warlocks pronasli svoj stil kao grupa,ali je poceo njihov dugotrajna borba sa unutrasnjim glasovima.Oni su zaronili u vrtlog culture LSD-a.U pocetku,clanovi benda su imali nacelo sviranja gde su pusenje trave I pice upraznjavali samo van scene.Uskoro,oni su poceli da preplicu svoj kreativni zivot sa psihoaktivnim zivotom. Dobijena muzika je najefikasnija za slusaoce koji su u istom takvom izmenjenom stanju. FBI Dok mnogi mladji citaoci nisu ni culi za muziku grupe Grateful Dead,verovatno postoji nekoliko njih koji su culi za njih zbog legendarnih I kontroverznih radnji. U korenu grupe je pre svega pevac/kompozitor Jerry Garcia.Nakon godina borbe od heroinske zavisnosti,Garcia je umro od srcanog udara 1995.g. dok je boravio u rehabilitacionom centru droge u San Francisku. Te,1960-te godine,posebno u San Francisku(cuveni “Summer of Love”),nije bila nikakva tajna da je FBI bio zabrinut za uticaj koji su takve rok grupe,povezane sa drogom I kontroverzama,imale na omladinu.Grateful Dead i Jefferson Airplane zajedno,bile su dve takve grupe koje je FBI nameravao da proganja. U dobijanju tajnih podataka koji su se ticali San Francisco’s Summer of Love,AB7 News objavio je kako John Edgar Hoover(prvi director FBI) ulaze veliki napor u razotkrivanju navodne umesanosti obe grupe u poslovima sa drogom(LSD). Tokom godina,kriticari su optuzivali Huvera I njegov I-tim da,koristeci FBI,maltretiraju I progone disidente I aktiviste,da gomilaju tajna dosijea o politickim liderima,i da prikupljaju dokaze nelegalnim metodama. Prema izvestaju I-tima,Grace Slick,pevacica grupe Jefferson Airplane, rekla je ABC7 News da nije imala pojma da je FBI prati,njuskajuci po njenoj proslosti,ukljucujuci njene skolske dane. Objavljen FBI dosije o Grateful dead I Jefferson Airplane ,navodnoj povezanosti sa LSD,govori o potencijalnoj pretnji po unutrasnju bezbednost,navodeci da je LSD poreklom iz San Franciska,a povezan sa rok grupom Grateful Dead. Ideja da Grateful Dead igra dominantnu ulogu u LSD pokretu u Americi sezdesetih godina,da je u biznisu sa drogom i da je imala negativan efekat na kulturu mladih toga vremena,tumacena je kao smesna,te da je FBI ukljucen u zaveri protiv grupe. Jack Casady iz grupe Jefferson Airplane,je rekao da ,kad god bi nastupali uzivo,neke senke bi se pojavile u publici:”Culi smo za ta desavanja,ljudi bi uzimali filmove,posmatrali,pravili beleske,slike.” Dok mnogi clanovi i fanovi rok grupa kao sto je Grateful Dead smatraju da je paznja FBI prema njima neka vrsta zavere,prema fajlu pod nazivom “The Grateful Dead”,koji je dostupan na FBI vebsajtu,grupa je navodno kupovala velike kolicine droge.Iako je mnogo imformacija u fajlu precrtano markerom,FBI izvestaj se bazira na opasnim drogama I organizovanom kriminalu. Zakljucak FBI “The Grateful Dead” fajla glasi:” LSD je potekao iz San FRanciska,Kalifornija,preko poznate rok grupe Grateful Dead.O grupi je dobro upoznata i DEA,San Francisco”. FBI agenti bi se otvoreno pojavljivali na koncertima Grateful Dead I Jefferson Airplane toliko cesto da postoji prica da su ponekad pili svoja pica pomesana sa LSD. Kako je Paul Kantner iz Jefferson Airplane priznao:”Nasa cela generacija je izbegla koristeci stvari koje nije smela.Mi smo krsili zakon svakog dana”. RANI ALBUMI Njihov istoimeni prvi album snimljen za tri dana,protrcao je kroz blues I bluegrass repertoar sa brzinom I energijom.”Anthem of the Sun”(1968) bilo je njihovo tesko shvatljivo psihodelicn,kvazi-simfonijsko remek delo.”Aoxomoxoa” je bilo jos jedno vrlo eksperimentalno delo.Kako god dobri ovi rani albumi bili,oni nisu mogli da prikazu grupu u najboljem svetlu-na konceru.”Live/Dead” je kompilacija koncerta u San Francisku izmedju 26.januara I 2.marta 1969.g. i vrhunac njihove karijere.U svetlu sezdesetih I spore propasti San Francisco scene,Grateful Dead su se okrenuli vise akusticnom stilu na “Workingman’s Dead” œ I “American Beauty”(oba iz 1970).Oba su folk orijentisana,veci deo materijala su napisali Garcia I Hanter.Pod uticajem su akusticne,harmonijski vodjene muzike(Crosby,Stills,Nash&Young su ih usmeravali da harmonizuju). “Aoxomoxoa” je treci album grupe,realizovan juna 1969.g. Omot je dizajnirao Rick Griffin,poznat po svojim psihodelicnim posterima za Avalon Ballroom I Filmore West u San Francisku tokom kasnih sedzdesetih.Garcia ga je sreo u bekstejdzu na jednom od koncerata grupe.Grateful Dead je angazovao Grifina I rekla mu da moze da dizajnira bilo sta da zamisli,dajuci mu potpunu umetnicku slobodu.Bili su ubedjeni da je dosao sa necim sto ce im se dopasti,na osnovu njihove ljubavi prema posterima. Pored njegovih postera I omota albuma,najpoznatiji je po dizajniranju zaglavlja muzickog magazina “Rolling Stone”.Umro je u saobracajnoj nesreci na motoru 1991.g. Naziv albuma je palindrome koji je kreirao Griffin I tekstopisac Robert Hunter.Prema memoarima menadzera Rock Scully-a(“Living with the Dead”),naslov se izgovara “ox-oh-mox-oh-ah”-ili po nasem(bar kako sam cuo kako Lesh izgovara)¦aksamoksa... Ida Griffin,Rikova supruga,omot za Aoxomoxoa je sufer raj sunca,plavog neba I zivota koji raste svuda oko nas.to je bilo vreme kada se nasa druga cerka rodila.Grobna lobanja i ukrstene kosti predstavljaju zivot I smrt u krugu sunca,raj,rajski vrt i svest planete Zemlje.Rick bi rekao da je ceo dizajn bio “plemenski”.Slova su bazirana na starom engleskom stilu koji tece ka likvidnim ivicama,kao uticaj vode I okeana koji su imali uticaj na Rika. Otac Courtney Love,Hank Harrison,bio je on-again,off-again menadzer svacijeg omiljenog hipi benda kasnih sezdesetih.Zadnji ompt ploce slika grupe na padini negde u okrugu Marin.Tu je Pigpen sa sesirom,rasiren ispred,a desno,u prvom redu je petogodisnja Courtney Love.Bob Weir je odmah iza nje,verovatno prepoznajete Garsiju u trecem redu,na levoj strain fotografije,iza devojke levo od Pigpena.Tu su sva trojica-Phill Lesh,Tom Constanten,Bill Kreutzmann,neciji konj. KONCERTI Izabrati I ocenjivati izbor esecijalnih emisija grupe Grateful Dead je nezahvalan posao.U stvari postoji samo jedan definitivan spisak njihovih najvecih koncerata-ona ukljucuje svaki sou,u svakoj postavi,od Warlocks do 1995,kada je Garsija preminuo. Ova lista nije lose mesto za pocetak,ukoliko niste vec duboko u prici.Vise od 40 sati kljucnih izvodjenja arhivsih izdanja.Ako nemate nijedan zivi nastup u svojoj kolekciji,bicete zadovoljni ovim izborom. The Matrix,San Francisco,December 1st,1966 Krajem 1966.g.,vec vise od godinu dana postojanja,Grateful Dead su jos uvek u ranoj fazi njihove psihodelije:acid-dens bend lutaju u dzemovanju,ali tek pocinju da pisu, i uglavnom se oslanjaju na folk I bluz.Ova tri seta u Matrix-u(Klub je osnovao Martin Balin(Jefferson Airplane)),predstavio je originalni kvintet,pun zivotne radosti,svirajuci rane originale poput “Alice D.Nillionaire”,preko R&B “Big Boy Pete”,do tradicionalnih “I Know You Rider” I “Me and My Uncle”,I vatreno odsvirane “New Minglewood Blues” gitariste Bob Weir-a “Dobro dosli na drugo vece konfuzije I visoko-frekventne stimulacije”,objavljuje Jerry Garcia u prvom setu.Dugo cudno putovanje je bilo na putu. Winterland,San Francisco,March 18th,1967 Warner Bros.Records je objavio njihov prvi album “The Grateful Dead”-zvucno slab,osakacena verzija njihovih nastupa-17.marta 1967.g.Te veceri,kao I sledece opet,Dead su bili predgrupa Chuck Berry-a u Winterland-u,svirajuci vecinu materijala sa ploce druge veceri sa mnogo vise snage I dosta prostora za Garsiju da svira dugo na gitari.Njegov spoj folk gitare I bluegrass lakoce,dinamicno je izrazen u “Cream Puff War”(surovo bleda nap loci u trajanju od dva minuta),”Dancing in the Street”,I Dead’s zastitni znak “Viola Lee Blues”. Dance Hall,Rio Nido,California,September 3rd,1967 Vreme je elasticnijeg koncepta na sceni-pesma se zavrsavala samo ako se svaka mogucnost ugradjivanja u strukturu izgubi u improvizaciji.Lesh je mislio da je 31 minut izvodjenja “In the Midnight Hour” dovoljno-veci deo vremena prepusten Garsiji i organist Pigpenu-dovoljno da pesmu ukljuci u njegovu antologiju(1977) “Fallout from the Phil Zone”.”Viola Lee Blues” je epska,surovo hipnoticka pesma,I traje dva puta duze nego na prvom albumu(u originalu 10:09). Duga “Aligator” sa albuma “Anthem of the sun” bila je buduci dokaz za ideju dance muzike na albumu-kombinacija acida,oslobodjenog ritma I bez straha. Bili su na svom putu. Carousel Ballroom,San Francisco,February 14th,1968 “Anthem of the Sunâ€,drugi album grupe,mogao bi biti najautenticniji muzicki document San Francisco renesanse:jedinstveno psihodelicno istrazivanje I istinski oslobodjen rok ‘n’ rol;kontinuirana voznja ka prosvetljenju preko studijske alhemije i dokazane specijalnosti zivog izvodjenja.Delovi ovog koncerta su korisceni na albumu.Beztezinso ushicenje pesmom “Dark Star”-snimljenoj u studiju predhodne godine,a objavljena kao singl aprila 1968.g.-vec se pretvorila u cvet,nastavljajuci sa fanki “China Cat Sunflove” i ritmicnoj “The Eleven”.Druga polovina koncerta ukljucila je sve pesme sa “Anthem of the Sun” uzivo. Dream Bowl,Vallejo,California,February 22nd,1969 Ovaj concert,uoci dugog vikenda u Fillmore West koji je zabelezen na “Live/Dead” iz 1969,g., je prelep zapis grupe; za vreme odmaranja od studijskog snimanja “Aoxomoxoa”,gde su finalizirali pesme koje je pisao Garsija sa tekstopiscem Hanterom.Prvi set otvaraju dve pesme koje se nalaze na albumu:balada “Dupree’s Diamond Blues” I delikatna “Mountains of the Moon”,kasnije sa Garsijom kao pevacem.Sledila je pesma “Dark Star”,elegantna ,vokalnih harmonija,ovekovecena na albumu.Drugi set je zapoceo sa “Doin’ That Rag”,I tesko je poverovati da ova noc nije zabelezena na oficijalnom albumu. McFarlin Auditorium,Dallas,December 26th,1969 Dodavanje akusticnih setova zivoj svirci bila je karakteristika grupe krajem sezdesetih.Unplugged set u Dalasu otvoren je pesmom “The Monkey and the Engineer”,I nastavlja sa tradicionalnom “Little Sadie” I kantri “Long Black Limousine”.Psihodelicna era je prisutna I ovde sa “Dark Star” I “Turn on Your Love Light”.Ali izmedju toga je uznemiravajuci glas grupe sa utopijskom porukom “New Speedway Boogie”;Garsijini I Hanterovi memoari o smrti I debaklu,samo tri nedelje ranije za vreme besplatnog koncerta Stonsa u Altamontu. Fillmore East,New York,February 13th,1970 Dva koncerta svakoga dana(11th,13th,14th).Gitarska nirvana stigla je rano kada su se Duane Allman I PeterGreen’s Fleetwood Mac pridruzili bendu 11th da odsviraju “Dark Star”.(pesme 13th I 14th nasle su se na “Bear’s Choice” 1973).Ali concert 13th ,koji je poceo posle jedan ujutru,je kandidat za najveceg od svih.”Dire Wolf”,u pvom elektricnom izvodjenju, vijugavi pasazi kroz jos jednu “Dark Star”,zatim “The Other One”,I uzbudljiva “Turn on Your Love Light” je konacno zavrsila concert pred zoru,pogodan sat za grupu koja jezdi kroz proctor,ka suncu. Harpur College,Binghampton,New York,May 2nd,1970 Za Grateful Dead,turneje nisu bile nacin zivota,one su bile imperative.Koncerti su bili njihov primarni nacin izrazavanja.Ovaj concert se obicno navodi kao jedan od njihovih najboljih-ikada.Akusticni set –topao,ocaravajuci prikaz zemlje I jaka osecajnost sa Workingman’s Dead I American Beauty,ukljucujuci tradicionalnu duhovnu “Cold Jordan”,kao I verziju retkog prvog single iz 1966.g. “Don’t Ease Me In”.Kada su ukljucili pojacala,Dead su svirali kao das u radili u”college mixer”.Ovaj concert ,na tri diska, objavljen je na “Dick’s Picks,Volume eith”. CRTICE Tabela petnaest najizvodjenijih pesama na koncertima od 1972.g. do 1995.g. Drums(1.386)Playing in the Band(651)Sugar Magnolia(494)Not Fade Away(486)The Other One(438)Jack Straw(437)Truckin(427)Me and MY Uncle(412)Looks Like Rain(407)Promised Land(407)I Know You Rider(406)China Cat Sunflower(403)New Minglewood Blues(398)Around and Around(395)Tennessee Jed(390). Jedan od prvih akademskih tekstova o Grateful Dead pojavio se u zimu 1972.g. u “Journal of Psychedelic Drugs”,casopisu za medicinare,i uporedio koncerte Grateful Dead i Led Zeppelin.Zakljucak:sledbenici Grateful Dead(“Deadheadsâ€) favorizuju LSD a fanovi Led Zeppelin alkohol. Za razliku od ostalih clanova,Pigpen nije koristio drogue(umro od alkohola) ,ali je bio doziran u dva navrata:tokom 1966.g. imao je letnji flert sa Janis Joplin. Decenijama pre drzavne veceri sa Barakom Obamom,zena izraelskog ambasadora, Sally Oren,druzila se drugom vrstom ljudi:Quicksilver,Dead,Airplane,Joplin…Cak je igrala frizbi sa Dead,narocito sa Veirom.Airplane su cak napisali dve pesme o njoj. Jedna nije nikad snimljena,a druga “Young Girl Sunday Blues” je objavljena na trecem albumu. Jerry Garcia: -izgubio srednji prst desne ruke,njegov brat mu ga je slucajno otkinuo pri cepanju drva -voleo je da svira bendzo sa pet zica,sto ga je in spirisalo da osnuje bluegrass bend 1062.g.-“The Hart Valley Drifters”,kasnije nazvan “Wildwood Boys” -svirao je u nekoliko grupa koje su postojale za jednu ili dve svirke:”The Thunder Mountain Tub Thumper”,”The Sleepy Hollw Hog Stompers”,”The Wildwood Boys”,”The Blask Mountain Boys” -nije znao da cita note,improvizovao je po uhu I osecaju -njegov otac je imigrirao iz Spanije 1919.g. -producirao Jefferson Airplan’s “Surrealistic Pillow”,ali mu je pripala cast kao spiritualnom savetniku -zaradio svoj nadimak “Captain Trip” zbog interesovanja za LSD -nije bio zadovoljan nastupom na Woodstock festival,nazvajuci ga razocaravajucim -na svom prvom solo albumu svirao sve instrumente,osim bubnjeva -dugo je bio fan Bob Dilana -prvi idol na gitari bio mu je Chuck Berry -omiljeni pisac(naucne fantastike) Ray Bradbury -podpredsednik Al Gore mu je obezbedio licni obilazak Bele Kuce -polovina pepela je razbacano u reku Gang(Indija),zemlju koju nikad nije posetio,a druga polovina ispod mosta Golden Gejt 1970.g. Grateful Dead je odrzao najvise koncerata ikada-145 u odnosu na 141(1970) i 100+ predhodnih pet.Posle 1970.g. nije nikada odrzao vise od 87 koncerata Grupa je bila za zainteresovana zaocuvanje svetskih (kisnih) suma.Neki od njih su otisli toliko daleko da s u kupili deo dzungle u Kostariki. Tokom svoje karijere ,Dead su izveli 184 originalne pesme i 317 pesama drugih autora
    4 poena
  2. uzeo danas od Ivaila. 4P1L 4 komada 6N6P 4 komada 5C3S 1 komad i dve vintage sijalice za indikaciju
    4 poena
  3. Na g2 napon preko zenerke će biti manji od anodnog za toliko koliko je dioda napravljena u ovom slučaju je to 22V, a to će da bude u svakom slučaju bez obzira koliko rešetka vuče struju za razliku od otpornika što ne može da škodi. Što se tiče trafoa nekako volem da budu nagoja uglavnom po čika Turneru Uglavnom dobro to radi sad sam ubacio ECC81 rft na ulaz, bilo je bitno baš trafoi da se probaju a sa šemama mož se igramo e pa mali je napon za neke jače lampe a struje ima kolko oćeš, probao sa sijalicom od 100W i ne pada napon na ispravljaču, zica je 0,5
    2 poena
  4. https://archive.org/details/GratefulDead?&sort=-downloads&page=2
    2 poena
  5. Nesic

    Pure DSD

    Te kineske kopije Arduina znaju da prave problem. U velikom broju slučajeva su loše i lemljene. I ono najbitnije, nemoguće ih je programirati firmwareom od talijana. Znači, kako je tako je. Vodio sam se i ja tom mišlju za XMOS board od čajneza, ali na kraju ipak nisam bio spreman na gomilu kompromisa (pre svega ne imanje galvanske izolacije). Juče naručena pločka od JLS-a, pa da se igramo simultanim režimom sa TDA...
    2 poena
  6. aaa zmaju!

    KUPUJEM pločice za A40

    jel ostala neka :-D Послато са GT-I9300I уз помоћ Тапатока
    1 poen
  7. aaa zmaju!

    KUPUJEM pločice za A40

    al ste razgrabili Послато са GT-I9300I уз помоћ Тапатока
    1 poen
  8. Zen Mod

    Novopridosle skalamerije

    ajes i ja sve radim iz ljubavi
    1 poen
  9. drVelinov

    Novopridosle skalamerije

    Ja sam amater hobista
    1 poen
  10. shonne

    Pure DSD

    Nisi valjda Nixie samo da razmisljas o kinezima. Kupuj evropsko, original od italijana [emoji3]
    1 poen
  11. Eh, uze mi opasku ! A jes naso odgovarajucu konzervu...
    0 poena
×
×
  • Kreiraj novo...