01.06.2018. Sterijino Pozorje, Branislav Nušić Ožalošćena Porodica, Teatar Fjodor Volkov - Rusija, režija Milan Nešković
došli Rusi u Novi Sad, ovoga puta bez tenkova, a Neoplanta ih dočekala ljubopitljivo i uz obavezno prisustvo čelnika stranke na vlasti.. doveo ih Milan Nešković, ovo mu je druga režija na ovogodišnjem Pozorju, mora biti da je to nečim i zaslužio.. ja u to nisam uspeo da proniknem, ali štaznamja o Zaslugama i njihovoj Valorizaciji, ja sam samo običan gledalac, kojeg bi valjalo impresionirati jeftinim trikovima, za bolje i nisam - jer glavna stvar se desila, uspelo je - došli Rusi sine, malo li je?
a, da je bilo atraktivno - jesvala, odmah iznesoše kovčeg, i pošto je raka bila mala (ko će to još i kopati), uz muziku No Smoking Orkestra, ga prilježno, motornom testerom (Husqvarna, benzinska) isekoše i ubaciše u raku.. da sam tada izašao, a išlo mi se, jedva sam uspeo da ne bacim peglu, na globalističko (sa neostvarenim prefiksom - anti) Pušenje, koje je eto postalo prepoznato kao deo naše kulture (valjda je osim toga, još nešto ostalo od nje), koju bi Ruska publika trebalo da popuši..
međutim, tada bih ostao uskraćen za jedno beskrajno dosadno iskustvo, povremeno na granici groteske, koju su nam pripremili Nešković i dramaturškinja Maja Todorović.. kulminiralo je tako što je advokat Petrović silovao Danicu (naslednicu).. ja sam od onih koji podržava potragu za Novim Formama iskazanu još u Čehovljevom Galebu, baš ni malo nisam gadljiv na intervenciju u klasičnim tekstovima, sve dok ona ima smisla i ostavlja neokrnjenom piščevu ideju.. ali Neškovićeve intervencije nisu imale smisla.. svaku scenu je doradio do samog kraja, ne upošljavajući imaginaciju gledalaca, i na taj način učinio predstavu beznadežno dosadnom i previše dugom.. uvredljivo je to prema publikumu, moram da primetim..
a glumci.. pa, nije bilo realno očekivati da će oni proniknuti u karaktere tipične za naš milje - bilo bi normalno, da su uneli nešto svoje, ali čini se da je Nešković to suzbijao, tako da, paradoksalno je to, najbolju ulogu ostvarila Aljona Tertova, koja je bez reči glumila dete, učinivši ga bezazlenim umesto osionim i bahatim kakvo je u tekstu, hvala joj za to..
dobiće ovo neku nagradu, siguran sam..
druga predstava je bila termonuklearna bomba - Črna Mati Zemla.. danas, ako stignem.. radi me još