Jump to content
Sign in to follow this  
Archangel

LM317T Čudna očitavanja

Recommended Posts

Evo ovako ukratko. Trafo na slici desno daje na dva svoja izvoda po 26,1V AC. Kad stavim Grec i 6600 uF Elco za peglanje talasa dobijem 36,1V DC. propustim Kroz LM317T bude 34,6V otaprilike. E sad Kad stavim R1 3,1K i R2 50K ja i dalje imam 33,3V što mi je jako čudno...... :huh: Po proračunu i po simulaciji trebalo bi tu da je oko 24V. E sad ruku na srce kad prikačim Ventilator 24V - 0,25A DC onda mi je pod maximalnim opterećenjem 24,1V  

Jel ja radim nešto pogrešno???. :blink:

 

 

p.s. ovaj regulator treba da reguliše brzinu ventilatora u hot air duvaljci.

p.s.s A to plavo pored pota su 4 otpornika vezana u seriju 1k+1k+1k+100R

IMG_0578_1.jpg

IMG_0580_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavi na izlaz LM317 neki otpornik ka masi tako da ima neko malo opterećenje, recimo 1k 1W ili 2k 0,5W i kroz njega ti ide stalno 24 mA odnosno 12mA. Ispred LM317 treba što bliže nožici staviti neki 100nF blok na masu, iza isto što bliže 10uF elektrolit + 100nF blok radi stabilnosti da ne osciluje. Za pogon motora, releja i slično treba staviti i zaštitne diode tipa 1N4004 da ne strada LM317 (imaš to u datasheet-u). Ako sve to ne pomogne onda nije dobar LM317, možda je umro ili je kineska kopija.

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, NIXIE said:

Stavi na izlaz LM317 neki otpornik ka masi tako da ima neko malo opterećenje, recimo 1k 1W ili 2k 0,5W i kroz njega ti ide stalno 24 mA odnosno 12mA. Ispred LM317 treba što bliže nožici staviti neki 100nF blok na masu, iza isto što bliže 10uF elektrolit + 100nF blok radi stabilnosti da ne osciluje. Za pogon motora, releja i slično treba staviti i zaštitne diode tipa 1N4004 da ne strada LM317 (imaš to u datasheet-u). Ako sve to ne pomogne onda nije dobar LM317, možda je umro ili je kineska kopija.

Vidi NIXIE. Sve sto si napomenuo je ok stoji. Ovi kondovi mogu i ne moraju da budu tu (to više za laboratorijsku stabilnost). A što se tiče diode, to nije loša ideja s obzirom da bi mi spustila još malkice napon, a i zastitila motor od napoakog priključivanja. Nego nije mi jasno da li napon bez opterećenja treba da bude posle svih onih proračuna 33,3V?. Zar on ne bi bez opterećenja trebao da bude 24V?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kondovi su obavezni kad imas dugacke vodove,zbog oscilacija

 

stavi njih , pa razmatraj dalje

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Archangel said:

Vidi NIXIE. Sve sto si napomenuo je ok stoji. Ovi kondovi mogu i ne moraju da budu tu (to više za laboratorijsku stabilnost). A što se tiče diode, to nije loša ideja s obzirom da bi mi spustila još malkice napon, a i zastitila motor od napoakog priključivanja. Nego nije mi jasno da li napon bez opterećenja treba da bude posle svih onih proračuna 33,3V?. Zar on ne bi bez opterećenja trebao da bude 24V?.

Dioda se vezuje paralelno induktivnom potrošaču, ne redno. Pri isključenju oće se pojave ohoho indukovani prenaponi koji mogu ubit lepetroniku koja napaja potrošač pa tu ona završi posao.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, ManicP said:

Dioda se vezuje paralelno induktivnom potrošaču, ne redno. Pri isključenju oće se pojave ohoho indukovani prenaponi koji mogu ubit lepetroniku koja napaja potrošač pa tu ona završi posao.

E to mi je sveć jednom desilo sa jednim ventilatorom! ;) Hvala na upozorenju. I baš mu je kontrolna elektronika otišla :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Archangel said:

E to mi je sveć jednom desilo sa jednim ventilatorom! ;) Hvala na upozorenju. I baš mu je kontrolna elektronika otišla :D .

Znači za induktivno opterećenje paralelno C3 vežeš 100nF  i  neku brzu diodu antiparalelno  tako da ne provodi u normalnim uslovima. Kada isključuješ induktivnost javlja se nagativni skok napona i dioda provede u kontra smeru svaki put kada se javi nagativni pik. Sitne pikove provodi i 0,1uF. Otpor 1k 1W je kao predopterećenje da bi pravilno radio LM317 ako nema opterećenja na izlazu. Ako ovako povezano ne drži podešen napon u opsegu 1,25-30V, otišao ti je LM (ubio ga motor) i treba ti nov. Kondenzatori treba da budu što bliže nožicama LM317. Evo šeme:

LM317 Model (1).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još nešto sam primetio tek sad na slikama, potenciometar ti je 50k, sa tim nema regulacije, treba ti reda veličine 5k ili kao na šemi 10k paralelno sa 10-12k.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, NIXIE said:

Još nešto sam primetio tek sad na slikama, potenciometar ti je 50k, sa tim nema regulacije, treba ti reda veličine 5k ili kao na šemi 10k paralelno sa 10-12k.

E ovako. Zamenuo sam 50K sa 10K potenciometrom, i 3,1k sa 550R i sve je došlo na svoje mesto. sad na izlazu imam oko 23 V što mi je idealno za ventilator. dodaću još te kondove i diodu.

Hvala na pomoći svima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači to je bio problem od početka. Kroz njegov Vref treba da protiče neka minimalna struja kako bi bio stabilan u regulaciji. Pošto već imaš 10k pot stavi u paralelu još 10k fiksni otpornik a onaj 550 oma ili stavi još jedan isti u paralelu ili ga zameni sa 250-270oma i to ti je onda prava stvar. Kada dodaš još neki mali elektrolit reda 10-100uF i  blok 100nF na izlaz obezbedio si se od oscilovanja za duže kablove, a kontra dioda će da ga čuva kad isključuješ motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×