Svi vi što maštate o sreći...

Woland

Preporučeni Komentari

došao jutros, igla tupa, mehanizam radi, kočnica mu malo oće pa neće, pušta i zvuk sa jedne poprilično devastirane 78ce - lepi plavi dunav je na njoj.. biće dosta posla oko njega, i onog kozmetičkog a i mehaničkog.. ali polako, sa dužnim respektom prema stogodišnjaku :) 

Columbia Grafonola iz perioda 1910 - 1920

20170726_105722.jpg

20170726_105907.jpg

Podeli na ovim sajtovima

55 minutes ago, Woland said:

@milovan1963 beš muzej, i ovaj gramofon će da bude u upotrebi :)

Zanimljivo! :thumbsup: Samo da nabaviš dovoljan broj novih igala. :)

Možeš ih kupiti recimo ovde (u description polje za pretragu ukucaj "steel"):

https://www.pickupnaalden.com/english/search.asp?N=01886

Igle na tim gramofonima su čelične i za jednokratnu su upotrebu. Ploče su imale projektovan životni vek od 30 do 50 slušanja:

http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=426.0

I know how the system was supposed to work, and I did find copies of the info on the web once, but I can't find it again. Most 78s are designed to be disposable items with a finite life - but people tend to forget this. The vertical cut (Pathé and Edison) discs were not designed with the same disposable principle - but that becomes obvious.

The original concept depends on the steel needle tip having a standard taper, and the groove having a standard width. Yes, I know it is wiggly, but the wiggles are supposed to be the same distance apart.

The needle tip goes to the bottom of the groove, and the side of the tip does the playing. The tip causes intentional wear to the bottom of the groove. When the needle is changed and the record is played again, the wear from the first playing causes the needle to drop in the groove, so the contact area is lower down the wall and the sound is good, because the needle is playing a fresh piece of the wall. Because this is a new needle, it also cuts down into the groove, so the next needle is also playing a fresh piece of the sidewall, and also cutting the groove deeper. And so on, and so on ...

Changing the steel needle for every play, a lateral cut 78 is designed to be worn out after about 30 plays with Loud needles, 40 plays with Medium needles, and 50 plays with Soft needles.

If a 78 has been played with steel needles, the best part of the wall can be hard to find. A 3 thou tip is hoping that the top of the groove has seen little wear - that the steel needle has missed the top - and this can often be the case. Sometimes a really badly worn 78 will give an acceptable play using a 0.8 elliptical, when every other stylus sounds like bacon frying.

What you need to understand is that changing the needle was designed to give a controlled amount of wear on every play, so that the sound was fresh on every play, until the record was classifiable as worn out. Then you were supposed to buy another copy ...

Podeli na ovim sajtovima

3 hours ago, Woland said:

došao jutros . . . 

Columbia Grafonola iz perioda 1910 - 1920

Nesto si nagovestavao, ali kao sto i rece @ninja, bilo je obavijeno velom tajne(i). :D

Videsmo onaj predivni LOT shelak ploca, zapravo citavih kolekcija. Nisam predpostavljao da je "sifonjer" vec bio na putu.

Srecno ! :thumbsup:

Podeli na ovim sajtovima

6 hours ago, ninja said:

Iz kojeg si to džepa sad izvukao? ... a usutio se u nedelju ko kakva q :) ... trebali smo malo bolju raciju po sobama i budzelajima :)

merkao sam ga izvesno vreme, raspitivao se, bacao udicu pa zatezao :) nije u nedelju ništa još bilo sigurno, ali jeste u ponedeljak :) 

5 hours ago, Doktor said:

Nesto si nagovestavao, ali kao sto i rece @ninja, bilo je obavijeno velom tajne(i). :D

Videsmo onaj predivni LOT shelak ploca, zapravo citavih kolekcija. Nisam predpostavljao da je "sifonjer" vec bio na putu.

Srecno ! :thumbsup:

ćuto ko ona stvar :) sledećeg dana sam finalizovao, sreća pa je naša država komplikovana za ino kupce - tražili su odobrenje Ministarstva kulture za izvoz, što osim što košta, teško može (a da ne košta) da se dobije.. tako je dedica prodavac ostao bez Evropskih kupaca, a ja iz dvojke došo u keca :)

fala :thumbsup: kad ga sredim iznosim ga na slušanje

34 minutes ago, Zen Mod said:

pederlazov!

:)

i stipsa :)

Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

• Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
  • Kreiraj novo...