Jump to content

Koji visokotonac uz Lowther


Stradi

Preporučeni Komentari

Ne moze samo rez i atenuacija. Mora i "time delay".

Blok sema za visokotonac kao u tekstu

http://www.ti.com/lit/ug/tidu035/tidu035.pdf

 

A toga slabo ima medju komercijalama, uglavnom su visekratne aktivne skretnice sa medjusobno usaglasenim fazama, pa nemaju potrebu za blokom kasnjenja.

Plus obratiti paznju na

http://www.rane.com/note160.html

I to sve zajedno napada sluh, kakav god bio.. :) 

 

Napipavanje situacija i kombinacija, ili ovaj probo ovo a onaj ono, je tapkanje u mraku ili beskrajno lutanje(uz znacajan profit nekome tamo daleko), sa parcijalnim i retkim trenucima srece, gde se dobije malo bolje od loseg a nikada zadovoljavajuce.

Ne daj boze da se pozovu drugi ili treci sa vunenim dzemperima da "cuju", ode mas' u propas' :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Odnosno uz malu korekciju, bitno je koliko signal kasni kroz glavno pojacalo, posto se visokotoncu mora obezbediti isti signal, u istom trenutku koji je stigao i na FR, samo atenuiran u zeljenom frekventnom opsegu. Faza od 360 stepeni se poklapa samo kod uniformnih frekvencija, u muzickom materijalu je to kasnjenje za celu periodu.

Pa tek posle ukusi, svidjanje, volim ne volim..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

jbg, napravili nauku od lowthera sa supertviterom.

hiljadu korisnika iste/slične kombinacije Lowther/Fostex po svetu valjda zna da živi sa istom kombinacijom i bez ovoliko palamuđenja.

Koliko ćeš se upetljati duboko i koliko ćeš praviti kompromisa u celoj priči zavisi samo od tebe...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ima  i ono "trece"

Quote

SET+FR

Ako hoce da igra u tom kolu, dobio je dva linka koja treba da prouci i vidi sta ce od toga da primeni. Ako ce da ugadja svom preciznom sluhu.

 

Nema tu vise zezanja, pa da ce kao da valja. ili da izglasamo da valja...

Zvucno ime 1 povezano svucnim imenom kabla za zvucno ime 3, pa zvuk sonican, ali nesto ne valja, nesto fali, onda beskrajno muntanje zvucnih imena, dja gajtana dja komponenti, i na kraju samoupravljanje u slusanju.. usviravanje, uhodavanje i razrada, pa opet nesto ne stima, ne stekne se navika...to je put posebne vrste i tudje srece.  

Onda je sreca lepa samo kada se ceka.. :) 

 

P.S.

Ebiga Zflazare, a desetine hiljada sto uzivaju u Ceci kraljici? :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

36 minutes ago, prophet said:

aktivna skretnica pod obavezno, sa što više opampova

više pojačavača po mogućstvu tranzistori

ako može sa loudness-om bilo bi najbolje.

... ne, bolje je da sledi uputstva raznoraznih gurua i stručnjaka sa Interneta koji ne razlikiju skretnice od filtera, jer je to put kojim će sigurno najbrže doći do željenog rešenja ... 'beš nauku, knjige, učenje, to je za p..ice :laugh1tooht:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, Zflazar said:

jbg, napravili nauku od lowthera sa supertviterom.

hiljadu korisnika iste/slične kombinacije Lowther/Fostex po svetu valjda zna da živi sa istom kombinacijom i bez ovoliko palamuđenja.

Koliko ćeš se upetljati duboko i koliko ćeš praviti kompromisa u celoj priči zavisi samo od tebe...

Beksuz. Perfekcionista. Umesto da pusti i uživa u muzici on...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Dade mi cika Brka neke atenuatore, :wub: Da odredim koja mi atenuacija odgovara. Nasao sam da je to vrednost izmedju 4,70 i 5,30 oma kada to izmerim na atenuatorima, Sada ja sam nasao neke kalkulatore na netu ali ima varijanta sa jednim otpornikom u seriji i varijanta sa 2 otpornika od kojih je jedan u seriji a drugi u paraleli sa zvucnikom, Sta da primenim od toga i jos jedno pitanje da li mogu da ostavim ove atenuatore oni su stavljeni ispred skretnice znaci prvo atenuator pa skretnica pa zvucnik. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Serijski smanjuje napon na zvucniku a paralelni smanjuje struju kroz zvucnik....ili preciznije odvodi deo limitirane energije signala sa zvucnika. Ta energija je limitirana rednim kondenzatorom(strujnim limiterom za naizmenicni signal) i paket energije je zavisan od frekvencije.

U slucaju izvora signala nelimitirane energije, paralelni otpornik ne utice na rad zvucnika, vec samo dodatno opterecuje izvor, koji, kao "beskonacan" to ne primecije..ne opada mu amplituda signala.

Za redni otpornik je svejedno gde se nalazi u tom kolu.

BTW, to su prilicno velike potrebne vrednosti atenuacije, 5 oma plus minus 0,3....sto mene navodi na zakljucak da je taj visokotonac krajnje nepodesan da se petlja sa Lowtherom, bez obzira sta su to hiljade klinaca radili po sveti..

Taj visokotonac je za drugi sistem zvucnika...

Horna unosi kasnjenje, skretnica unosi fazu, signal koji izlazi iz takve kombinacije je fazni svinjac...blizimo se trenutku istine...da Lowther u toj konfiguraciji mora da radi SAM....

  • Love 1
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pa SVI kompresioni driveri, kao i vecina kalotnih jedinica imaju "jaci" nivo u db od jedinica ispod njih. Kod nekih to i de i do 15db! Jednostavno to je neka realnost, i ta cinjenica ne sprecava ljude da prave i da slusaju zvucnike.

atenuator ide posle skretnice za ST a pre drivera. Izmedju skretnice i zvucnika. Ali nisi precizno napisao koje su to vrednosti. Ti atenuatori koje si dobio na probu su verovatno fabricki atenuatori koji su u sustini neka vrsta potenciometra. I tu postoje 2 vrednosti otpora.

Izmeri obe brednosti otpora od klizaca ka masi je paralelni otpor, Od klizaca ka skretnici je serijski otpor. AKO je dobro povezano.

Ako koriztis krokodil kleme (koje nisu dobre za povezivanje) izmeri i njih jer ove lose koje se nalaze po prodavnicama, imaju generalno veliki otpor za kratkospojnike...

Pogledaj i shemu koju sam poslao pre nekoliko stranica gde se fostex upotrebljava sa skretnicom i sa atenuatorom.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nije klizac nego je kruzni. Na jednu stranu je 0 a na drugu je 20.5..

Sax je ostavio na skretnici kratko spojnik koji se skine i stavi ili otpornik ili jos bolje ovaj ateunator. Obelezen je plus ali koliko vidim on je ispred skretnice pa ide c1 pa l1 pa c2 pa fostex. Sta je tu sa impedansom Fostexa.

Sax ajde se ukljuci malo za ove atenuatore kako sta treba.

Zalemljeni su.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

To se zove klizac, taj deo koji se pomera, kliza po povrsini... nije vazno da li se krece po kruznoj putanji ili po pravoj...

Tako kako je opisano da je postavljeno taj pot je paralelno i sa lowtherom i generalnio i sa pojacalom. Da li sve mora da se crta i to po 3 puta...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Solidno je svejedno gde stoji redni otpornik u signalu. Pre jednostavnog filtera(kondenzator), posle filtera, u negativnoj grani zvucnika...problemi su kod ulazno izlaznih impedansi slozenih filtera, kada je impedansa zvucnika deo filtera. Nekada treba dodati, nekada oduzeti deo realnog dela impedanse..

Ali ne lezi problem u atenuatoru.

Uzgred, sada krece igra gde je sluh tragicno nemocan, kada se atenuira fazno pomeren signal, proizveden je zvucni talas koji se pride sabira(sa odredjenim negativnim predznakom u delu amplitude) sa drugim signalom, koji je bliske-iste frekvencije ali generisan motorom drugih mehanickih karakteristika. I sa odredjenom atenuacijom zavisnom od frekvencije. Lako se stekne utisak ultrastrme(jako nelinearne) karakteristike doticnog promenljivog atenuatora iako je on u sustini linearan. Nemoguce je naci idealnu poziciju, posto ona ne zavisi od njega.

Pride, situacija se menja zavisno od zvucnog materijala koji se reprodukuje, odnosno od vrste boja tona odredjenih instrumenata. Najmanje nedoslednosti ce se cuti tamo gde se ne preklapaju..bas, celo, bubnjevi, glas, tenor saksofon, znacajno gore je sa klavirom, pikolo flautom, cinelama..

Lakse je naci resenje sa aktivno-pasivnom skretnicom(iako zamasna glavobolja), ali ispred posebnog pojacavaca za supervisokotonac. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

23 hours ago, ZZZ said:

Da li sve mora da se crta i to po 3 puta...

Izgleda da mora :character13: ... evo, ponoviću i treći put : električno kolo o kome se ovde govori i koje turate ispred Fostex-a, u teoriji električnih kola se zove VF(HP po engleski) filter, a ne skretnica. Ono pripada istoj familiji električnih kola  kao i električno kolo koje u ispravljačkom delu pojačala služi za filtraciju napona napajanja, a koje niko zdravog razuma ne naziva skretnicom. Ono može biti sastavni deo skretnice, jedan od elemenata, poput NF filtera, pojasnog filtera, usisnog kola, itd ... Ako meni ne verujete, eto vam Vikipedije, ''majke svih mudrosti'' :https://sr.wikipedia.org/wiki/Elektronski_filtar

Eto, jel' sad jasno ... i tišina tamo! :shout:    

:laugh1tooht:

23 hours ago, vladd said:

Lakse je naci resenje sa aktivno-pasivnom skretnicom(iako zamasna glavobolja), ali ispred posebnog pojacavaca za supervisokotonac.

To pojačalo, s obzirom na efikasnost Fostex-a, praktično bi moglo da bude i neko malo potentnije pojačalo za slušalice. Na ovaj način biste izbegli bilo kakve električne uticaje na Lowther-e, koji u manjoj ili većoj meri mogu da kvare zvučnu sliku koju oni stvaraju.

A kada bi za potrebe eksperimentisanja prihvatili  još jednu ''jeres'' poput DSP-a, koji bi u ovom slučaju služio kao digitalni filter, stvari bi se još dodatno pojednostavile. Prostim crtanjem u odgovarajućem programu sa lakoćom biste mogli da menjate vrstu filtera, menjajući  njegovu strminu, fazu, vreme kašnjenja signala, itd,  sve dok ne nađete rešenje koje Vas u potpunosti zadovoljava. Nakon toga, na osnovu prenosne funkcije se lako može napraviti odgovarujeće analogno kolo i izbaciti DSP, ako to jednog dana poželite.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ajde, da i ja ponovim sustinu mog prethodnog posta koji proistice iz prakse, imam utisak da je malo ko ima u ovom slucaju. Integracija ST sa visokotoncem mora da bude strmijim rezom, dakle ne 6dB/oct, vec 24. Pravu tacku treba “napipati” negde izmedju 9 i 11KHz, sto je najlakse uz merenja. Poznato da odziv Lowther-a na visokim “luduje” i treba ubosti pravo mesto gde ce se odziv nastaviti na ST. Odziv visokotonca kod mog druga i mene nije diran, dakle, radi u fulu, samo se primenjuje high-pass filter na ST.

Stradi, ako si u blizini, mogu da ti pozajmim na nekoliko dana rezervnu el. skretnicu EV Dx34a, pa da sa njom eventualno lakse dodjes do resenja.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ljudi, vi kao da niste sposobni da shvatite da je tu sila osovine Single ended - fullrange. Tu jednostavno bilo koje aktiva ne dolazi u obzir.

(Moze ALI eventualno Klipsch sistem, gde Paul K. to radi razlicitim izlaznim trafoima, sa razlicitim propusnim opsezima - jedan, kapacitivni reze visoke drugi, male induktivnosti reze niske...)

Sa aktvnom skretnicom se moze podesiti ALI to ne zvuci dobro a narocito je lose ako se koristi DSP koji ide prrvo AD konverziju pa onda procesira i na kraju ide u DA... To mi je jedino radilo na granici prihvatljivog samo za jako niske frekvencije ispod 100Hz. Gore je katastrofa.

Ne moze se samo to posle transkribovati da radi sa pasivnim elementima nije isto uopste, jednostavno nece biti ni priblizne krive opadanja, faze i drugo. Isprobano u praksi. Bilo koji fikter bilo kojeg reda.

Nije isto gde ide atenuator. Ako ide ispred skretnice onda je to paralelni ukupni otpor u ovom slucaju sa Lowther driverom. A tu nema potrebe da se komprimuje signal i trosi energija kroz taj paralelni otpor. Bolje je da prvo ide recimo C ili nekog drugog tipa skretnica, pa posle toga postaviti atenuator odgovarajuceg, slusanjem izabranog nivoa.

Faze tu prvenstveno zavise od jacina. I nemoguce ih je izracunati ili predvideti. ALI se moze pomeranjem napred nazad ST jedinice korigovati to.

Ovi racunski podaci za izracunavanje skretnica jednostavno ne daju na merenjima te rezultate koji su predvidjeni. To je UVEK neko izdizanje i razlicit Q faktor od onog koji je teoretski. To se vidi i na merenjima i cuje. Tu se mora ici sa Q faktorima ispod Bessela ili L.R. Butt. UVEK pravi veliko izdizanje pre reza...

Horna isred jedinice i kompresioni sistem samo taj efekat jos pojacavaju...

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pustite coveka da uradio onako je zapoceo, slusao i testirao. Nemojte nametati na silu, aktivu, dsp-ove, boje tona, elektricne filtere i ko zna sta jos sto ima 1000X vise pojedinacnih elemenata nego seo sitem, lanac od pocetka do kraja kod Stradija.

  • Love 1
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja samo nabrajam probleme i relativno laksu verziju ujednacavanja faza. I to ne moze da se miksuje sa nekim pomodarskim obicajima, posto je jednostavno usaglasavanje signala.

Sta ce kako kome da zvuci, toje stvar vise neuvezanih faktora. Nekome sve fensi zvuci sjajno, a neko ima problema da se navikne na nekakva cistunstva.

 

Ako FR nema skretnicu, ne treba da je ima ni ST, ali posto ne postoji ST koji ce da se prirodno..onda je nekakav problem u pitanju.

I to s kasnjenja, odnosno stotinak mikrosekundi, promene faze su lakse merljive, nego slusljive..itd..pogotovo interakcije u isporuceno sabranom zvuku..

Ako je aktiva problem(a ne vidim u cemu je problem) onda se zna,,direkt drajv, horna i fulrange u jednom..bez AKTIVE :) 

 

Phonograph.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Očekivao sam u najmanju ruku neku vrstu izvinjenja Stradiju, a umesto toga dobismo  kolektivnu ocenu kako eto, valjda za razliku od njega,  nismo sposobni da shvatimo te stvari ... stvarno jadno, ne znam ni kako na ovo odgovoriti a ostati u granicama pristojnosti. Zato ću ja na ovo samo mudro otćutati jedan minut ... a onda  :rasta: , jer život je suviše kratak da bi ga traćio na ovakve gluposti.

A ni ostatatak ne bih da komentarišem. Nema smisla nastavljati se, jer prosto ne vidim kako bi to doprinelo ovoj temi ... a jedan AV u životu mi je ionako previše, ne treba mi još jedan.

:hi:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...