Jump to content

Premotavanje Woofera 1kw rms - Pomoc


dusan85

Preporučeni Komentari

Pozdrav drustvo, nov sam na sajtu kao i sa ovom temom, (nisam nikad do sad ovo radio :D ).

Proslu godinu sam izasao na par takmicenja u DB Drag - merenje SPL-a u autu...i planiram da nastavim i ovu, uzeo sam woofer Gladen SQL 12, fabricka specifikacija je 1100 wrms na 4 oma, zvucnik je poceo nesto da krci i ja sam odlucio da ga rasklopim celog, sve sam povadio napolje i onda sam shvatio da se samo malo odlepila membrana od zavojnice. Obzirom da je to prvi zvucnik koji sam otvorio i da nemam apsloutno nikakvo iskustvo, odneo sam ga kod dva majstora da pogledaju...ustanovljeno je da je zvucnik vec neko otvarao i premotavao...(majstori nisu hteli da se zezaju sa njim). Eksperimentisanja radi ja sam hteo da mu svucem omazu na 1 om jer meni zvucnik od 4 oma nepravi bas nikakav posao zbog snage pojacala. Namotaj je bio u dva sloja, visine 4cm i multimetar je pokazivao 2.6 oma, odmotao sam odprilike 2/3 zice, premazao je dvokomponentnim bison lepkom, sve vratio na mesto, nacentrirao, spojio na pojacalo i sve super radi osim cinjenice da ne trpi ni priblizno istu snagu, cim mu dam malo vise snage pocne da se pusi (topi se lepak jer trpi samo do 100 stepeni a i malo zice se vise zagreva  - moja pretpostavka).

E sad ja hocu da ga ponovo premotam i da mu podignem snagu koliko je god to moguce a da mi ne izgori zvunik i naravno pojacalo, pa su mi potrebni saveti sta i kako da uradim da bi dobio zvucnik koji ce raditi na 1om.  Izbor zice, lepka, motanje da bude DVC...?????

IMG_20160728_165029.jpg

IMG_20160728_165040.jpg

IMG_20161225_143505.jpg

IMG_20161225_143518.jpg

IMG_20170117_191116.jpg

IMG_20170301_180024.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 17
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

Povećanjem broja nametanja dobijaš snagu tj. onoliko koliko špulna može da istrpi struje. Da bi dobio potrebnu snagu mora ici i deblja žica sa manje namotaja radi otpornosti koju hoces da imas ali tada se povećava i težina špulne pa je pitanje dal ce ti centrator i oves biti dovoljni sve je to proračun, kad je teža špujna tromiji je zvucnik mada i nemora biti zavisi od debljine žice.

 

Послато са SM-G935F уз помоћ Тапатока

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

duzina namotaja mora da bude koliko i u originalu

ukupna debljina namotaja preporuceno da bude kao u originalu (vezano za ispunu magnetnog procepa)

e sad - moras da se snadjes da vidis koliko slojeva i koje debljine zice mozes tu da smestis , da ukupno imas Rdc koliko tebi treba

 

amater moze da premota zvucnik kako je original

majstori mogu da premotaju zvucnik kako je original

samo pravi majstori mogu da premotaju zvucnik da namotaj bude po zelji

moj ti je savet da nadjes pravog majstora

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Teraj to kod majstora i trazi da ti namota istom zicom i istu visinu namotaja, ali da ti napravi 2X2 oma namotaje tako da ih mozes spojiti u paralelu i dobiti 1 om , koji hoces.

Ne mislim bukvalno da namotaj ima 2 oma, vec samo da se originalna spulna podeli na pola tako da mozes 2 nezavisna namotaja povezati u paralelu. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

sve sto ste napisali i ja znam u teoriji, necu da nosim kod majstora hocu sam da uradim i da se praksam, kako da ga namotam na 2x2 oma? mislim da nema mesta u procepu, tj.mogu donji namotaj da odradim bez problema ali onda ce gornji imati 3 sloja zice, sa ovom debljinom zice ne verujem da ce stati a da zica ne cese magnet, dali da stavim onda tanju zicu? ako to uradim koliko ce moci da trpi snage? koji lepak ili lak da koristim, moze neki konkretniji savet???

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Napisao ti je Bajlag, uzmi isti prečnik žice kao što je bio i namotaj isti broj namotaja kao original. Kad dođeš do pola preseci ostavi viška žice pa drugu polovinu isto tako.

Onda sva četiri kraja izvedi napolje pa vezuj ta dva kalema redno ili paralelno kako ti odgovara. Redno ćeš imati 4oma a paralelno 2.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ok, 

kontam sta je problem, povratak zice nazad , da bi napravio izvod.

Da bi to mogao da uradis trebao bi da motas bifilarno namotaj, tj sa predvostrucenom zicom, tako da kreces da motas od membrane na dole i drugi sloj ti je povratak

ka membrani. Tako neces imati problem zadebljanja, pa ne bi trebalo da cheshe u procepu.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Bajlag, ovaj namotaj koji postoji na kalemu je tako i motan, krenulo se od membrane (plus) prema dnu, kad je doslo do dna vraca se prema membrani (minus) recimo da je to prvi od 2 oma, sad kad hocu drugi da odtadim namotaj on ce uvek prelaziti preko plusa i minusa od prvog namotaja, to je jedan sloj zice i jos dva od sloja od drugog namotaja, uvec cu imati 3??? ako postoji neki drugi nacin motanja molim te malo mi detaljnije objasni???

IMG_20170406_094830-780x1040.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Motas originalnu duzinu namotaja na telu, motas originalnu debljinu zice ali prilikom motanja imas 2 zice koje paralelno motas, znaci nije namotaj preko namotaja, nego su dva namotaja bifilarno motana.

Ako ti i dalje nije jasno guglaj malo o bifilarnom motanju ima slika, video snimaka, tekstova .....

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da shvatio sam o cemu se radi, nisam ovo do sad video, puno hvala, igracu se sa debljinama zice pa cu videti koliko mogu najdeblju zicu da stavim a da ne cese magnet, reci mi sad u vezi lepka ili laka za namotaj, treba mi neki koji moze da trpi ogromnu vibraciju i visoku temperaturu naravno? Kao sto mozes da vidis na slici sto sam okacio pre sat vremena, Bison dvokomponentni lepak koji trpi do 100 stepeni je skoro pa ceo izgoreo a nisam mu dao ni 25% snage sa pojacala???

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne znam sta bih ti rekao sto se tice lepka, znas i sam da treba da izdrzi sto vecu temperaturu.

U sustini i to bi trebao biti neki visokotemperaturni lak.

Takodje obrati paznju na klasu izolacije zice kojom motas, mislim da kod nas najbolje sto moze da se nadje je oko 200-220 stepeni da trpi lak izolacija zice.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

da znam, svi mi to kazu do 200 stepeni plafon, sto se tice lakova za namotaj, najvise koliko sam ja mogao da saznam je grcki elektrtek trpi do 180 stepeni, moracu da probam sa tim jer nista bolje/jace nisam uspeo da pronadjem.

Jos jedno pitanje npr.(zaokruzicu cifre zbog lakse racunice) ako moze da se namota 2 sloja zice debljine 1mm, dali je to bolje zbog snage i izdrzljivosti ili npr.4 sloja zice debljine 0.5mm, ili cak 8 slojeva po 0.25mm, negde sam procitao da se svakom sledecem sloju namotaja povecava snaga zbog onog ispod...tako nesto sacu probati da pronadjem to, ako si me razumeo???

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 nedelje kasnije...

Da li si probao malo sa teorijom i procitao malo nekog poucnog materijala oko cele problematike namotavanja kalema za drajver ako vec hoces da se bakces oko toga?To je u citavom sistemu najkriticniji deo koji pretvara elektricnu energiju u mehanicku!!

Da li ti je poznat "Edge Wound" sistem motanja?To je spulna motana u jednom sloju vertikalno tako da se svaki navoj podjednako dobro hladi,zato nije preporucljivo ici na vise od 2 sloja sa okruglom zicom po jednoj strani spulne (spoljnoj ili unutrasnjoj) upravo sto se prvi slojevi sve teze hlade!!!

Hladjenje spulne je prioritet kod svakog drajvera,a ne trazenje sto otpornijeg lepka za sam namotaj!!!

Jos jedna stvar,samim tim sto se igras tim koliko namotati ili odmotati zice drasticno utice na tezinu celog kretnog sistema,tako da je pitanje da li ces ista i dobiti time sto ces to primera radi namotati na 1ohm i terati ga na vecoj snazi,a da si tako povecao tezinu celog sistema kalem-membrana i izgubio na osetljivosti tako da ce drajver biti iste "glasnoce" kao i pre prepravke,na manjoj snazi,a laksi kretni sistem isti SPL!!!

Za jednu odredjenu jedinicu imas priblizno tacan optimum za svaki kalem i prepravka na manje ohm u tom smislu sto ces namotati debljom zicom ili nekom drugim odnosom kvari ono sto je u fabrici postignuto sa datim MAGNETOM na drajveru.

Ako razmisljas da povecas snagu i menjas spulnu na nize omaze razmisli da promenis i sam magnet da bi dobio glasniji drajver!!!! 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Hvala na savetima, poznat mi je termin Edge Wound ali nisam uspeo da nadjem takvu bakarnu zicu, takodje sam trazio i Aluminiumsku zicu ili (oblozenu bakrom) koju takodje nisam uspeo da pronadjem zbog smanjivanja tezine kalema, uzeo sam okruglu zicu i namotacu bifilarno u dva sloja, videcemo dali ce uspeti, nakacicu slike i video ako sve prodje kako treba :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 4 nedelje kasnije...

Nema na cemu,u sustini ako hoces da se igras sa tim ti samo "guraj" :lol:

Sto se takve zice tice neces je naci nigde kod nas sigurno (ni bakarnu ni aluminijumsku,makar ne tako malog preseka sigurno),a i kada bi je nasao tesko da bi ti uspeo to da namotas jer je takva zica i taj nacin motanja izuzetno tezak,a da se zica lepo slozi i ne osteti izolacija (u slucaju aluminijumske zice sam oksid aluminijuma) i time naprave kratki spojevi medju zavojima!

Kada gledas spulnu motanu klasicnom bakarnom zicom i sistemom "Edge Wound" golim okom (osim mozda boje) nikada ne bi video razliku,ali pod jacom lupom tek vidis pravu magiju i kako je to slozeno u fabrici,a taj nacin ima mnogo prednosti nad klasicnim (ali je i skuplji naravno) jer se postize dosta toga (u prvom redu smanjuje se tezina kretnog sistema,poboljsava se hladjenje samog namotaja,ceo kalem se pri neminovnom zagrevanju podjednako siri-zato profesionalni drajveri i koriste taj nacin motanja!!!!Vecina drajvera motanih aluminijumom imaju za 2-3dB veci SPL u odnosu na iste drajvere motane bakrom (a ta 3 dB je ogormna razlika u akusticnoj snazi,a pretvoreno u dovedenu elektricnu snagu-imas pojacalo od 1000W i hoces 3dB glasnije (snaznije),treba ti duplo jace pojacalo da bi cuo tu razliku od ta 3dB,sve u svemu 2000W pa ti vidi)!!!!   

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

On 6.4.2017. at 11:57 AM, dusan85 said:

Evo pronasao sam, premotaj video na 9.25 to u vezi debljine zice tj.vise slojeva namotaja.

 

 

Ovo su veoma neefikasni drajveri,teska membrana,jos tezi kalem,magnet za konkretno ovaj sistem mizeran,morao bi biti enormno veci nego ovaj (pogledaj samo procep gde ulazi kalem,mogao bi jos jedan da se smesti preko,sto bi jedan moj kolega rekao udje prst u procep),a sve to govori da ti za ovakve drajvere treba enormna snaga da bi to proradilo kako treba!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...