Jump to content

Заштита бронзе од потамњивања.


InSides

Preporučeni Komentari

Елем, испаде да морам користити мало више бронзе у грамофону него што сам планирао.

Како бронза патинира, а ови делови које радим би ваљда били полирани, дајте савет како заштитити бронзу од потамњивања? Хтео бих да избегнем да растављам грамофон сваких шест месеци за да полирам бронзане делове.

У САДу препоручују ово:

http://www.homedepot.com/p/Testors-3-oz-Bronze-Lacquer-Spray-Paint-3-Pack-1847MT/204488534

Али нисам успео ништо тако да купим локално.

Неке идеје? Хвала!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Koristio sam transparentni auto lak, kada sam izradjivao tegove za gramofonske ručice, dosta dobro se pokazao

Trajnije rešenje je ujedno i otpornije na habanje, a to je da delove plastificiraš - kao kod biciklova gde je zadnji sloj zaštita od UV zraka - Stein bi ti mogao dati par korisnih saveta, ako je voljan

koliko sam video, Kuzma kod Stabi S gramofona takodje plastificira mesing da ne potamni

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Bronza se stiti incralac-om, kada su u pitanju spomenici.

Manje komade i izratke od bronze i bakarnih legura se pasiviziraju, ali mi je sada to slabo dostupna procedura(zahteva par egzoticnih kiselina i hemikalija) a meni se dopala zastita narandzastim ili bledim selakom ili carnauba voskom.

Nekako mi da drugu dimenziju materijala..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

bronza je tvrda i teska za obradu,legura bakra i kalaja sa dodacima.retkost je da je neko koristi sem za lezajeve.mesing je bakar sa cinkom i lako se obradjuje.uzmi iglu za obelezavanje sa stidijom ili neki  celik,malu turpiju i zagrebi povrsinu metala.ako ostane trag onda je to mesing.Vazno je da budes siguran od cega su delovi i onda prema tome odredjujes sta ces dalje.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mogu ti preporučiti PLASTIC SPREJ. Iz ličnog iskustva znam da je vrlo postojan i nešto otporniji na pucanje i atmosferilije a i na grejanje. Potrebno je malo više veštine da odrediš debljinu nanošenja, da bude dovoljna i ne predebela. Ovaj lak sprej ima karakteristiku da vrlo lepo pokriva i fino se zateže preko površine tokom sušenja. Ako je dovoljno tanko naprskan, skoro se ne primećuje a zaista sprečava oksidaciju i potamnjivanje, u ovom slučaju bronze. Dobro je da prvo na jednom probnom komadu uradiš pripremu, poliranje i odmašćivanje ( alkohol 96% ili aceton ) sušenje čistim papirnim salvetom i zatim preprskaš plastik sprejom. Suši brzo i totalno je proziran, bez efekta bojenja. Inače je namenjen za zaštitu elektronskih elemenata.

   http://www.mikroprinc.com/proizvodi/elektromehanicke-komponente/hemijski-proizvodi/sprejevi/sprej-plastik-70-200ml/index.php

Rezultat slika za plastik sprej

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, dunavko said:

bronza je tvrda i teska za obradu,legura bakra i kalaja sa dodacima.retkost je da je neko koristi sem za lezajeve.mesing je bakar sa cinkom i lako se obradjuje.uzmi iglu za obelezavanje sa stidijom ili neki  celik,malu turpiju i zagrebi povrsinu metala.ako ostane trag onda je to mesing.Vazno je da budes siguran od cega su delovi i onda prema tome odredjujes sta ces dalje.

Хвала на допуни. Да пишем још једном - ради се о бронзи. Ова коју користим је легура бакра са калајом, и додатак олова. Да, користи се за лежајеве и у мом случају. Али, како је цело тело лежаја од бронзе, а не само пиксна (уметак) види се лепо и вањска површина.

Надам се да је сад јасније - прилично сам сигуран да је бронза, а не месинг. :)

1 hour ago, Leonardo said:

Mogu ti preporučiti PLASTIC SPREJ. Iz ličnog iskustva znam da je vrlo postojan i nešto otporniji na pucanje i atmosferilije a i na grejanje. Potrebno je malo više veštine da odrediš debljinu nanošenja, da bude dovoljna i ne predebela. Ovaj lak sprej ima karakteristiku da vrlo lepo pokriva i fino se zateže preko površine tokom sušenja. Ako je dovoljno tanko naprskan, skoro se ne primećuje a zaista sprečava oksidaciju i potamnjivanje, u ovom slučaju bronze. Dobro je da prvo na jednom probnom komadu uradiš pripremu, poliranje i odmašćivanje ( alkohol 96% ili aceton ) sušenje čistim papirnim salvetom i zatim preprskaš plastik sprejom. Suši brzo i totalno je proziran, bez efekta bojenja. Inače je namenjen za zaštitu elektronskih elemenata.

   http://www.mikroprinc.com/proizvodi/elektromehanicke-komponente/hemijski-proizvodi/sprejevi/sprej-plastik-70-200ml/index.php

 

Хвала Лео. Ево тражим локално, па јавим резултате.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

da ne poveruje covek - bronza. ali dobro.evo ruski recept sa benzotriazolom ,to je hemijska reakcija.Valjda ima neki hemicar na sajtu da to malo bolje objasni.

Защита меди, медных сплавов и серебра.

Для защиты от коррозии предметов из меди, медных сплавов и серебра музейными реставрационными лабораториями всего мира, используется контактный ингибитор бензотриазол. Бензотриазол (БТА) C6H5N3 peaгирует с солями одновалентной и двухвалентной меди и образует полимерные соединения, которые не растворяются в воде и устойчивы при температуре до 200°С. Благодаря образованию новых нерастворимых соединений бензотриазол задерживает также развитие «бронзовой болезни». Зарубежные реставраторы рекомендуют защищать бензотриазолом как очищенные археологические предметы, так и предметы, на которых сохранен коррозионный слой или благородная патина. Потемнение отполированных бронзовых, медных и серебрянных музейных предметов (посуда, осветительные приборы) также может быть замедлено обработкой бензотриазолом. Как опыт показывает, что бензотриазол защищает музейные предметы из цветных металлов и очищенные археологические предметы. Металл, на котором активный коррозионный процесс уже начался, или предметы, с которых коррозионные продукты удалены не полностью, бензотриазолом не защищаются.

Очищенные от загрязнения и обезжиренные предметы погружаются в 3% водный раствор БТА на 6 часов. Температура раствора должна быть не менее 20°С. Затем предметы высушивают и протирают мягкой хлопчатобумажной тканью, смоченной в дистиллированной воде для удаления излишков бензотриазола. Дальше консервация может проводиться обычными способами. Музейные крупные предметы обрабатываются нагретым до 50°С 3% раствором смачиванием. Такая обработка проводится несколько раз с промежуточной сушкой при комнатной температуре.

При работе с бензотриазолом надо помнить, что он канцерогенен, поэтому необходимо исключать прямое попадание его на кожу и всю работу с ним проводить в перчатках.

К серудержащим ингибиторам, применяемым для защиты медных сплавов и серебра, относится 2-меркаптобензотиазол (МБТ), известный в промышленности как "каптакс". Обработка меди и бронзы 3% спиртовым раствором МБТ позволяет резко повысить коррозионную стойкость металла. Лучше результаты получаются при погружении предмета в раствор с температурой 60- 80 градусов С на 30 мин. В некоторых случаях МБТ оказывается эффектнеенее бензотриазола.

Среди неорганических ингибиторов, применяющихся для защиты цветных металлов, ведущее место принадлежит хроматам. Хроматная пассивация является одним из наиболее экономичных способов защиты от потускнения меди и серебра, а также сплавов на их основе. Пассивирование проводят как с наложением катодного тока, так и без него. Состав электролита и режим работы при хроматировании могут колебаться в широких пределах без ухудшения защитных свойств получаемых пленок. Медь и медные сплавы выдерживают в течение нескольких минут в растворе содержащем. I г/л хромовой кислоты. Образующаяся при этом пленка обладает высоким сопротивлением к воздействию влаги, сероводорода, солевых растворов.

Серебряные изделия надежно пассивируют при наложении катодного тока в электролите, содержащем 20-40 г/л бихроматй натрия 20 г/л - едкого натра и 40 г/л карбоната калия, плотность тока 0,1 а/см2, время выдержки - 40-60 сек., температура раствора - комнатная. Простое погружение в чистый раствор хромового ангидрида или бихромата без применения тока также позволяет запассивировать серебро. Эти растворы должны быть свободны от посторонних кислот. Хорошие результаты получает при двойной обработке: сначала катодной, а затем ополаскиванием в чистом растворе хромового ангидрида или бихромата.

Хроматы и бихроматы вредно действуют на кожу, пары их разъедают дыхательные пути. Поэтому необходимо работать в резиновых перчатках и под тягой.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

bronza se mnogo redje srece nego mesing a i sama namena joj je za lezajeve -grafitna bronza.ima situacija u praksi gde je mnogo bolja nego lageri . a i mnogo teze se obradjuje nego mesing .a i   obe legure spolja su slicne , eto to je razlog zasto sam pomislio da je mesing .kod nas u Srbiji mnogo se koristio mesing pogotovo u odrzavanju raznih masina po fabrikama, jer je lak za obradu a i bio je jeftin - zbog rudnika bakra .koliko puta sam posmatrao reakcije stranaca sa kojima smo saradjivali ,nemci,italijani,rusi,japanci itd kada su videli koliko mnogo koristimo mesing u odrzavanju .sada se situacija malo promenila .gledam po otpadima,godinama unazad ogromne kolicine bakra i mesinga, koje se otkupljuju za dobre pare .jedno vreme je cena na berzi bila manja nego sto su ovde placali bakar.pokusavao sam da dokucim razlog i jedino prihvatljivo objasnjenje je u tome da se u tom nasem bakru nalaze  primese plemenitih metala i da je to neko pametan organizovao i da te metale izvlaci boljom tehnologijom . ko bi ga znao....samo mi se cini da je zvuk bio bolji kada je struja tekla na onim starim socijalistickim zicama iz Bora.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

24 minutes ago, dunavko said:

bronza se mnogo redje srece nego mesing a i sama namena joj je za lezajeve -grafitna bronza.

Ево шта се треба заштитити:

Screen Shot 2017-03-21 at 11.30.36 PM.png

И још пар неких ситних делова.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ovaj strugar je majstor ako je ovako obradio bronzu,nesto me podseca na mesing po boji.probaj negde da zagrebes sa turpijom i ako ostavi trag onda je to neka "meka bronza".iako ne menja na stvari,za onaj ruski recept je svejedno.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

PAre bi nam uzeo da se kladimo da je mesing. :) 

No nebitno..

Onaj protectaclear deluje interesantno, samo kada bi se znao sastav. Cinjenica je da se ovi delovi nece dodirivati rukom svaki cas.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

2 hours ago, dunavko said:

ovaj strugar je majstor ako je ovako obradio bronzu,nesto me podseca na mesing po boji.probaj negde da zagrebes sa turpijom i ako ostavi trag onda je to neka "meka bronza".iako ne menja na stvari,za onaj ruski recept je svejedno.

Ама човече, стварно је бронза.

И да, стругар је мајстор.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

11 minutes ago, InSides said:

Ама човече, стварно је бронза.

И да, стругар је мајстор.

A jesi li baš, baš siguran ? ... zakuni se, ako smeš . :buehehe:

Izvinjavam se zbog ovoga, al' baš ste me jutros zasmejali i bar na tren odvratili misli od ovog rijalitija u kome životarimo.

  • Love 1
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...