Jump to content

Magnetofon vs Gramofon


neskor

Preporučeni Komentari

Daans sam naleteo na zanimljiv post coveka koji ima vrhunski R2R i vinil sistem.

Evo sta on kaze:

The short answer is that R2R is very significantly better than a high quality LP system, providing the source material is ok (s0me tapes haven't survived as well as others, for instance).

1) Speed stability - absolutely rock solid with tape - no wavering on piano notes etc.. Verdier is very good, but you can hear the (very subtle) knock from the knot in the linen thread on every platter rotation

2) Dynamic range - the Verdier with the battery PSU is pretty much inky black on the blank grooves in between tracks. No vinyl noise or mechanical noise. With tape, you can get a tiny bit of tape hiss, esp if the tape used is several generations down from the original; you can minimise this by using something like Dolby A or Dolby SR (I have 2 Dolby 363 machines with A and SR - I just haven't got round to plugging them in yet). However, the tape medium is able to capture and transmit a much greater dynamic range compared to the grooves of an LP. After all the mastering engineer has to apply compression and EQ to cut the lacquer. You can hear this difference very easily between a master tape and a good vinyl pressing.

3) Sound quality on tape is the same at the end as at the beginning - unlike records. Tape has a constants linear velocity of medium over the head (transducer). Records have a constant angular velocity, which means that the amount on information gets less and less with each rotation of the record; hence the inner grooves don't sound as good.

4) Microdynamics are much better on tape - subtleties of brush use on drums, additional bits (e.g. the crowd noise and applause on Sgt Pepper's). General dynamics are faster with tape i.e. drums, crescendos etc

5) Soundstage is uncompromised on tape (obviously this depends on the original recording).

I have been listening to hi-fi for 35 years now, and the last two years of R2R have been a complete revelation. I have heard some very good vinyl replay systems in my life, but none of them approach a 15 IPS master tape.

 

Hi-Fi%202017.jpg

 

 

PlatineVerdier-9010346.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pa , stvar poznata .... ali mozemo da je razmatramo samo na akademskom nivou

prvenstveno zbog toga sto je izbor softwera daleko veci na vinilu .....

sa druge strane - onaj kome cenovni faktor za brand new  tape , izdanja na tape itd nije od krucijalne vaznosti ....... taj ce da ima i tape sistem i nece visiti na forumima 

 

:smesna:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ceo citat, sto ga neskor dade, deluje kao inicijalni marketinski pamflet, fake otvaranje problematike, eto otvara se novo polje za izsizavanje i prenemaganja, naravno, uz znacajne profite.

Svaka tvrdnja je zanesenjacki neistinita, bas kako je i potrebno da se formiraju potrebe potencijalnih potrosaca. Word dropping.

Kakvu li srecu traze u "baterijskim" napajanjima i Dolbiju?

 

Nekada, koju petoljetku pre digitalije, LP je sluzio kao kucni "master", a traka, kao medijum na koji je sniman album, ili set numera za cesto i svakodnevno arcenje.

Nisu u prodaji bile master trake, niti RtR rilpvi sa nasnimljenim materijalom. Za razliku od kaseta loseg kvaliteta.

To je bilo vreme muzike, hifija, a ne hienda, gramofoni su (naj)cesce bili prosecni i bagoviti dok su trakasi bii vise natprosecni. To je vreme kada je i Linn zvucao kao bilo sta drugo srednje klase, rucice su bile uvek najbolje, ali nekako redovno doradjivane i poboljsavane, ploce pocesto vrljave, u najvecem broju presovane, direct cut je bio retkost i skupoca.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Slusao sam pre izvesnog vremena jedan za drugim odlican gramofon i odlican magnetofon. Da me pitate sta je bolje zvucalo ne bih znao da kazem a pozeleo sam da imam obadva. Kao sto rekoste daleko je veci izbor ploca pa se odluka sama namece. Inace sistem bio bas dobar a vinili i trake vrhunski. Tu sam zapazio da DD gramofon svira nalik magnetofonu. Magicno je gledati kako se to okrece. Zahvaljujem jos jednom mom prijatelju koji mi je priredio nesvakidasnji ugodjaj, pre svega mislim na Led Zepp trake i vinil box setove.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

hvala na podsećanju na trakaše koji su sad retkost ali ipak dostupna.

ako mene pitate da li bih ploče koje ne mogu nabaviti a mogu pozajmiti digitalizovao ili snimio na traku za kućnu kolekciju ja bih uvek izabrao traku. Manje zajebancije, veći užitak.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Problem su trake, ne samo zbog cene, već i zbog kvaliteta - po mom iskustvu ove današnje nove proizvodnje nisu dobre.. jedno vreme sam se igrao sa novim trakama i Akai magnetofonom (zaboravio model, ali glave su mu bile presvučene staklom), i nisam uspeo da napravim zadovoljavajući snimak.. imao nekoliko snimljenih traka - to je bilo mnogo bolje.. bilo je zabavno dok nije počelo da opterećuje (previše sam se bavio mašinerijom) pa sam batalio i prodao..

a, da hipnotiše - o daa :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

8 hours ago, vladd said:

Ceo citat, sto ga neskor dade, deluje kao inicijalni marketinski pamflet, fake otvaranje problematike, eto otvara se novo polje za izsizavanje i prenemaganja, naravno, uz znacajne profite.

Svaka tvrdnja je zanesenjacki neistinita, bas kako je i potrebno da se formiraju potrebe potencijalnih potrosaca. Word dropping.

Kakvu li srecu traze u "baterijskim" napajanjima i Dolbiju?

 

Nekada, koju petoljetku pre digitalije, LP je sluzio kao kucni "master", a traka, kao medijum na koji je sniman album, ili set numera za cesto i svakodnevno arcenje.

Nisu u prodaji bile master trake, niti RtR rilpvi sa nasnimljenim materijalom. Za razliku od kaseta loseg kvaliteta.

To je bilo vreme muzike, hifija, a ne hienda, gramofoni su (naj)cesce bili prosecni i bagoviti dok su trakasi bii vise natprosecni. To je vreme kada je i Linn zvucao kao bilo sta drugo srednje klase, rucice su bile uvek najbolje, ali nekako redovno doradjivane i poboljsavane, ploce pocesto vrljave, u najvecem broju presovane, direct cut je bio retkost i skupoca.

dobro jutro i tebi vladd. Hvala na upozorenju o marketinškoj opasnosti zvanoj trakaš koju si dao na početku posta.

međutim, u poslednjem pasusu mi je nejasno šta da mislim, da li trakaši valjadu ili ne, ako tvrdiš da su (u fina vreme hifia- moj dodatak) gramofoni bili bagoviti, da je i "Linn" zvučao kao bilo što srednje klase, ploče bile počesto vrljave (u njihovoj zlatnoj eri - moj dodatak), dok za trakaše tvrdiš da su bili "više natprosečni"... pa se ja ponovo napalim na trakaš onak naivan ... stvarno ljubav nije za nas, sorry, svađaš se i sa sobom i sa hifijem jbg

:)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Tu sam da stitim :) 

Sada su nova vremena i novi obicaji, drzanje RtR je specificno problematicno, malo veca komplikacija nego drzanje gramofona.

Trakasi su dobre sprave, i dobre igracke, i svakako ih treba imati, ko je u prilici, i bez bajki o tome sta bolje vuci ili sta je sonicnije. Ili da je fluter ovakav ili onakav.

Tih godina je tehnika bila postenija, otvarala je put trgovini, a ne trgovina tehnici.

Sada te ubedjuju da je nesto dobro raznim i praznim pricama..

 

Ono sto je glavno pitanje, kada su vec trakasi izbaceni iz studija, a resursi se tope, sta staviti na traku?

Ne vidim dilemu magetofon "ili" gramofon.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

jebiga, ako pretpostaviš dvokanalno snimanje

matematika kaže sledeće:

1 špulna ima 3600 ft iliti 1100m.

1100m ako ide sa 0,19m/s onda će ukupno vreme trake biti 5700 sekundi odnosno 96 minuta. Tu staju dve LP ploče.

ako je cena nove trake oko 40-50€, ispada da te album košta 20-25€ koliko bi za nenađijum albume na vinilu bila OK cena, ako baš teramo kočije u tom pravcu :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zašto se vezivati samo za R2R mag, kada su i kasetofoni na kraju dostigli nivo koji je jako blzu magnetofona (sa metal trakom)?

 

Ključna razlika je inicijalno bila mala brzina kasetofona, koja jednostavno nije mogla ni da liči na dinamički opseg maga pri 19 cm/s na visokim učestanostima, a onda se daje pogoršavala sa često sumnjivom mehanikom kasetofoma, gde su magovi bili daleko ispred. Međutim, već od 1990. godine naovamo kastofoni su jako napredovali - dobili su višemotornu mehaniku, 3 glave su postaje standard, Dolby B je zamenjen sa Dolby C, i najzad pojavio se B&O sistem HX Pro. Dotle, ni Nakamichi Dragon nije mogao da izbegne dinamički problem od snimanja na visokim učestanostima većim od -8 ... -10 dB relativno ka 0 dB VU, ali to jr sa upotrebom pomeutihsistema srezano na + 5 sB VU, što je isto koliko i R2R pri 19 cm/sec bez pomagala (kao što su Dolby i DBX sistemi). Ovo nije teoretisanja, govorim na osnovu posedovanja R2R još od 1967 (Uher Report Stereo), Uher Royal de Luxe (1970.1981) sa blokovima glava sa 4 i sa 2 traga i Philips N4520 (4 traga, brzine 9,5/19/38 cm/s, NAB ili IEC ekvalizacija eksterno podešavanje bias-a, itd) (1981-1996), kada sam kupio Sony TC-K, koji ima maltne SVE u sebi (Dloby B i C, HX Pro, 3 motora, kvarcnu kontrolu Dual Capstan pgona, itd, i STROGO ručno podešavanja bias-a i ekvalizacije sa dve tačke 333 Hz i 9 kHz). Izuzetno je retko i teško pronaći razliku između njega i R2R na 19 cm/s, a i kada je ima, veoma je mala. Rekao bih da je zanemariva.

 

Magnetofonske sprave (R2R i kasetofoni) neizbežno unose modulaciju izazvanu svojim magnetnim  poljem i mikro neravninama na glavama, ali na subjektivan način "pojačavaju" zvuk snimljen sa LP-a, što je mislim u bar 99% slučajeva i kojim se koristio snimanje. Ja sam tako sačuvao moje LP od prevelikog habanja, a pomenuto velika dinamika na visokima mi je pomogla da se odreknem magnetofona kao sprave. Njima je jednostavno isteklo vreme, koliko znm niko ih danas više ne pravi u bilo čemu što bi se moglo nazvati kućnim formatom. Plus, cene traka su poprilične - kada ih uopšte nađete nove, a to nije lako.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Opus3 ponovo izdaje na trakama ali se i sami stide cijene pa je ne objavljuju na njihovoj strani. Ja jednom priupitao kad mi se to vrtilo po glavi ali sam posle odgovora rekao hvala i zbogom.

Danas bih ipak volio da imam jedan R2R ali samo zbog izgleda i da.mi uljepsa pogled u sobi :)

 

Koga ipak interesuje:

http://www.opus3records.com/am_list.html

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Setih se, čitajući ovu priču o trakašima, da je paja959  jednom prilikom pomenuo veoma interesantan slučaj jednog svog poznanika. Naime, čovek je  popazario stvari iz nekog rashodovang analognog studija za bagatelu ... sa sve trakama i trakašima. Sačuvao sam i sliku tih uređaja koje je Paja tada prikazao. Možda se seti i javi se da kaže nešto više o tome. 

P.S.  Na slici su redom : Studer A807, A810 i naravno A80 :wub:.

807 810 a80.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

8 minutes ago, Beli said:

Setih se, čitajući ovu priču o trakašima, da je paja959  jednom prilikom pomenuo veoma interesantan slučaj jednog svog poznanika. Naime, čovek je  popazario stvari iz nekog rashodovang analognog studija za bagatelu ... sa sve trakama i trakašima. Sačuvao sam i sliku tih uređaja koje je Paja tada prikazao. Možda se seti i javi se da kaže nešto više o tome. 

P.S.  Na slici su redom : Studer A807, A810 i naravno A80 :wub:.

807 810 a80.jpg

:loleverybody:..stvari su bile iz rashodovane radio stanice u Becu,sa vise hiljada master traka,bilo je Revox trakasa ko pleve,za bagatelu..jedan sam ja hteo uzeti tada sebi,od inicijalne ideje ostao mi set Mogami kabla koji sam ja tada uzeo,da bih imao odgovarajuce kablove za in-out :D..droga portoroz je to isto..svim tim Studerima sa slike,je 'hebo mater neki Telefunken trakas iz '50-ih,velicine ko 2 komada A80-ki,sa brojacem ko na vodomeru....ima ga jos i sad,sa 2-3 komada Nagra-e...jednu Nagra-u je donosio jesenas na prezentaciju Pointe/Soulines...pisao sam o tome....

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Iole ozbiljniji snimci idu na minimum 15 IPS / 38.10 cm/s dok vrhunski studiji koriste 30 IPS / 76.2 cm/s.

Brzina od 7 IPS /19 cm/s se koristi samo za kucnu radinost.

Imao sam Nakamichi Dragon sveze srvisiran i kalibrisan i mogu reci da nije ni priblizno zvucao kao stari Studer B67 MKII.

Nemojte se uopste zanositi da vrhunski dek moze da zvuci bolje od vrhunskog R2R

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ajd tek sad jos nesto. HI FI video rekorder. Ja bio ponosni vlasnik svojevremeno Panasonika nesto pa 75. Opako to radilo, slusalo se sa Gridom preampom, Crescendom, Marantz cd 73 i Wharfedalom 708. Opasno to snimalo i sviralo. Fora bila da je to sirotinjski DAT. ( mada ruku na srce... rotira glava, .... velika brzina trake u odnosu na glavu....posto rotira jel), nisam siguran kako bih danas, al tada sam bas bio odusevljen. Mali off, al bolje ja nego Vlad. pa da razbalavi temu, pa jos na  zavere daode. Nahebasmo  ocas posla.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne boj se, ja sam ljubitelj stvarcica pre svega, jos ako sviraju kako treba, milina. :) 

Samo tu zbavu vodim na racionalnom a ne na pomodnom osnovu, i pride me zuljaju tehnicke nebuloze, izrecene od marketinskih eksperata.

Ne moze se kasetofon porediti sa RtR, posto je mogucnost promene brzine presudna prednost. Zahvaljujuci (ogranicenim)mogucnostima trake.

Ono sto moze da bude problem je dovodjenje profi sprave u vrhunsko stanje, studiji su imali dobre resurse za razliku od pojedinaca.

A onda se pada u ropstvo raznih radionica i posednika delova... 

A inace razmisljam kao ninja, nabaviti jedan za ukras...pa makar mu samo sijalice radile :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...