Jump to content

Izbor elemenata skretnice/kompromis/cena_kvalitet


parabolis

Preporučeni Komentari

Evo uskoro se vidi kraj zavrsetku diy zvucnika. U pittannu je bookshelf, 13,5 lit je zapremina, driveri su seas l15lry/p i morel mdt 44, bas reflex sa prednne strane. Medijapan 19mm, zvucnicki terminali su cnc kupljdni kod majstora. Ono sto me interesuje je dokle ici sa kvalitetom elemenata na skretnici. Da li uzeti nesto od mundorfa ili italijanskog icel-a, ili rifa, evox. Gospodin Impuls je projektovao skretnjcu i njegova je zadnja, ali cisto. da cujem sta ostLi kazu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sve samo NE skkretnicu u kabinetu. Tipicno kod malih kabineta skretnice su u istoj kutiji.

To odredjuje i velicinu elemenata a oduzima i zapreminu u kabinetu.

...

Kada si vec nabavio kvalitetne i nove drivere, nemoj zaliti da das malo vise novca za u prvom redu induktivitete

koji jednostavno moraju biti motani debelom zicom ispod 2mm ne dolazi u obzir i za visokotonac i za bas.

...

KOndenzatori Block, za start Wima ili neki solidni i NOVI

...

Problem je u tome sto se moraju vrsiti probe sto za promenu vrednosti C nije neki problem.

Ali za L jeste. Tu ljudi najcesce odmah poruce neku vrednost koja nikada nije tacna pre merenja i slusanja.

Pa je najbolje ako moze da se poruce L sa reimo po 3 vrednosti. To je dodatni izdatak ali mnogo znaci.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Za konde ne vidim bolje rešenje od Philips MKC 1uF u Silkenu, pa kombinuj. Ako ti se ne sviđa, Wima MKP10 ili Mundorf MKP 250V će završiti posao (od "jeftinijih"). Pričam o delovima gde ide signal, kod visokotonca. U RC, RLC kompenzacijama nema razloga bacati lovu na skupe konde, te tu možeš i elko bipolarne, a preko njih neki manji kvalitetan (MKP) od 100n recimo. Kalemovi, motaj na vazduhu, 1.5mm pa na gore za midbass, za visoki može i tanje, 1mm je sasvim OK. Kalemovi u RLC ne moraju biti većih prečnika, ali obrati pažnju na otpornost žice. Mislim za sve kablove to treba imati u vidu. Zbog simulacija. Znači može da se uštedi kod paralelne. Kod serijske skretnice bi trebalo malo više pažnje obratiti na kvalitet delova koji su u kolu. Za otpore, vezuj paralelno od 1W, 2W, karbonce/mox/metalne. Smanjuješ im induktivnost i super je varijanta. I tako, svako ima neku svoju filozofiju.

 

Aj baci neku sliku kutija, bilo bi lepo videti.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

2mm žica za induktivitete je morebit malko overkill.

 

Kritičan je redni induktivitet na basu. On je kod 8 Ohm dvosistemaca sa 12dB skretnicom ~1,5-2mH i namotan sa žicom 1,4 ili 1,6mm je i dalje u zoni <5% nominalne impedanse midbasa.

 

Paralelni induktiviteti mislim da nisu toliko kritični, može i tanjom žicom. Pogotovo ako imaju otpornik na red, tu već nema svrhe ići sa žicom preko 1mm.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Evo kutijica malih, prikazana je samo jedna kutija zbog toga sto je deja napravio jednu skrernicu,probnu, kada se kutije ofarbaju taman ce dotle biti gotoba i druga. Ako sve bude kako yteba trebalo bi da de ofarbaju u crnu lak boju, poliuretan ili akril, majstor koji farba je profi autolakirer. Pazio aam na svaki detalj koliko sam mogao maximalno

Ozicenje je sa wirelogic cp 16 ofc cooper zica.

post-1706-0-66271000-1455188577_thumb.jp

post-1706-0-94661400-1455188606_thumb.jp

post-1706-0-67100600-1455188628_thumb.jp

post-1706-0-46775800-1455188679_thumb.jp

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nije overkill nego realnost. To za overkill je propaganda onih koji uzmu jednu vrednost, neki minimum 1mm ili ispod,

a posle slatkorecivo opisuju kako je sve  "Super"

A narocito sa kvalitetnim driverima. :)

...

Ja sam konkretno to isprobao i to vise puta. Cak i za visoke je potrebno jako debela zica ali to su manje dimenzije.

Stvar je jasna motiv je izjednaciti stvari kako bi se opravdali iskljucivo ekonomski razlozi.

Medjutim to nije moguce.

.

Kada se koriste induktiviteti sa tanjom zicom potrebno je primeniti ionako problematicni L-pad za atenuaciju visokotonca.

To je jos jedna od kljucnih stvari - ne koristiti L-pad, nego Bridged T atenuator ili T atenuator.

A Ako su velike atenuacije visokog iznad 4/6db sto je u praksi jako cesto, onda je potrebno 2 blaza bridged T atenuatora,

jedan pre HF networka  a drugi posle neta skretnice za visoki a neposredno pre visokotonca. To jos vise vazi ako su horne u pitanju posto tu atenuacije idu i do -15db.

...

Za setovanje i erenje koristiti prvo obicne karbon otpore po 10 u paraleli a kasnije zameniti nekim odgovarajucim

nekapacitivnim i neinduktivnim otporima.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jeste, sve novo izrezano, medijapan. Uf pogubio sam se u vasim komentarima o kondovima, u deju impulsa imam full poverenje takk da on odredjuje sva crevca u vezi skretnice. Ne bih zeleoda stedim na skretnici, a opet i nema smisla dati nesto previse para. Moja ideja je bila da napravim kutiju slicnih karakteristika kao moj usher s 520. Na prvo slusanje, doduse sa jednom kutijom, mislim da smo uspeli. Drago mi je sto je u izradi kutija ucestvovalo nekoliko mojih dobrih drugara i sam vajb je bio i ostao dobar.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jeste, sve novo izrezano, medijapan. Uf pogubio sam se u vasim komentarima o kondovima, u deju impulsa imam full poverenje takk da on odredjuje sva crevca u vezi skretnice. Ne bih zeleoda stedim na skretnici, a opet i nema smisla dati nesto previse para. Moja ideja je bila da napravim kutiju slicnih karakteristika kao moj usher s 520. Na prvo slusanje, doduse sa jednom kutijom, mislim da smo uspeli. Drago mi je sto je u izradi kutija ucestvovalo nekoliko mojih dobrih drugara i sam vajb je bio i ostao dobar.

 

Onda ostaje samo da uživaš :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Izvini ali dao si kontradiktornu izjavu koja ce odrediti i zvuk kabineta.

"Ne bih zeleoda stedim na skretnici, a opet i nema smisla dati nesto previse para"

Sklopi to po sistemu iz prve i u skladu sa prethodnom izjavom

i

kao sto Nesic rece - uzivaj :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zanatski OK yali meni lično midbas i visokotonac malko previše razmaknuti.

 

Sa većih udaljenosti slušano još nekako ali ako budu slušani nearfield morebit problema.

Razmak je 14cm. Formula po kojoj se racuna je brzima zvuka u vazduhu poddljena sa rezn frekv midbasa. U ovom slucaju je 340:2,4=14cm. To bi trebalo da je dovoljno. A s obzirom na usmerenu karakterisriku visokotnca, kardioidnu na srednjim frek midbasa i kruznu na nizim frek to bi trebalo da je dovoljno. Videcemo kad sd ceo sistem usvira kako zvuci.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Izvini ali dao si kontradiktornu izjavu koja ce odrediti i zvuk kabineta.

"Ne bih zeleoda stedim na skretnici, a opet i nema smisla dati nesto previse para"

Sklopi to po sistemu iz prve i u skladu sa prethodnom izjavom

i

kao sto Nesic rece - uzivaj :)

Mislim da je umetnost a i vestina naci zlatnu sredinu u svemu , pa tako i u ovom hobiju, na to sam mislio.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

razmak drivera koji se odredjuje po (akustickom ) rezu jeste tako racunat , ali je to max. udaljenost izmedju centara

 

za druge stvari - ono , kao , koja mu dodje razlika u Rdc spulne motane sa Fi1.6 i Fi2.0mm , pa se sracuna procentualno da li ti ista znaci ili ne znaci ..... gde je to potrebno - dobiti sto manju Rdc spulne , sky is the limit ....... gde je potrebno Fi1.6 ako se ide na Fi2.0 moze samo da bude koristi ( ako nista drugo ono mirniji san)

 

ali ima dosta pozicija gde je i Fi0.7 prekomerno

 

st o ce reci - i pri generalizacijama treba navesti kontekst

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

razmak drivera koji se odredjuje po (akustickom ) rezu jeste tako racunat , ali je to max. udaljenost izmedju centara

Da li neko moze da miobjasni koje su dobrobiti a koje mane ako drajveri nisu ussglaseni, tj ako razmak nije odgovarsjuci. Ja to posmatram sa akusticke strane, odnosno po frekv karakteristici zracen samog drajvera.visoki su usmeree karakteristike, srednji kardioida ili superkardioida, a niske su kruzne karakteristike. Nisam iskusan , ovo mi je prvi diy zvucnik , svaki savet je dobrodosao.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mislim da je umetnost a i vestina naci zlatnu sredinu u svemu , pa tako i u ovom hobiju, na to sam mislio.

Umetnost opravdavanja je kada se za razliku u ceni od 15-20EU koja se ne namerava dati,

objasnjava o zlatnoj sredini :)

...

nemoj zameriti,

ali stekao sam utisak da si vec sve odredio i isplanirao, a da ti je ova tema onako usput.

Ne verujem da ces u bilo kom aspektu odsupiti od unapred zacrtanih planova i ova tem nece nista promeniti.

Kao i u 90@% slucajeva na forumu :)

...

Zato kazem, sklapaj tako kako si zamislio i pustaj u rad :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

EDIT: Voli Majda malo da zamasti skretnicu :)

 

Da li neko moze da miobjasni koje su dobrobiti a koje mane ako drajveri nisu ussglaseni, tj ako razmak nije odgovarsjuci...

 

Imao sam prilike da slušam takav zvučnik. Subjektivni utisak mi je bio kao da mi je pažnja letela gore-dole između dva drajvera. Nekako mi malo bili utuljeni srednji i to pomeranje zvuka po vertikali. Ne znam kako drugačije da opišem.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...