Jump to content
zerowaf

Sure TPA3116 - prvi koraci, lamentacije i zapažanja (split iz "Novopridošlih skalamerija")

Recommended Posts

post-436-0-13182000-1440062139_thumb.jpg

200VA, 2 x 15V za TPA3116. Stiglo iz Švedske za nekoliko dana nakon što sam bio jedini bider na ebayu. :)

Probao sam TPA3116 sa napajanjem od laptopa i bio iznenađen koliko se dobro slaže sa Tannoyem, pa sam si naručio Sure pločicu, Panasonic OsCone i trafo dok ostale pica-boce imam i poigrat ću se sa D klasom u nedostatku vremena, volje i sredstava za Real McCoy pojačalo....a meni ionako ne treba zvijer da slušam mjuzu. :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

trafo.JPG

200VA, 2 x 15V za TPA3116. Stiglo iz Švedske za nekoliko dana nakon što sam bio jedini bider na ebayu. :)

Probao sam TPA3116 sa napajanjem od laptopa i bio iznenađen koliko se dobro slaže sa Tannoyem, pa sam si naručio Sure pločicu, Panasonic OsCone i trafo dok ostale pica-boce imam i poigrat ću se sa D klasom u nedostatku vremena, volje i sredstava za Real McCoy pojačalo....a meni ionako ne treba zvijer da slušam mjuzu. :rofl:

Zero, koju si Sure plocicu nabavio, jel onu novu, sa hokej pak hladnjakom? Ima li pucnja (pop noise) kod gasenja ampa?

Ako si citao one duge (preduge) teme na bigdiya i audiokarmi, verovatno si primetio da u vezi napajanja kazu da tpa3116/3118 najbolje zvuci sa linearnim napajanjem voltaze do 19V i jacom strujom, preko 5A. Ima li istine, ne znam... sam trazim nesto za probu, imam smsl sa-36a pro sa tpa3118 sa osconima, bennic polipropilenima na ulazu i panasonic fm kondovima u napajackom delu, svira sjajno vec 9 meseci. Problem mi pravi jak pucanj (za moj ukus) kod gasenja pojacala, zvucnici su 91db, valjda zato... Na sajtu 360customs.de ima shema kola za anti-pop ali bih morao da nadjem nekog da mi to napravi, stvarno mi se svidja ovo malo pojacalo, nisam ukljucivao harman hk1400 od kad dobih ovog kineza :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos mi nije doslo pojacalo. Nisam znao da Sure ima dvije verzije TPA3116 pojacala. Ovo koje sam narucio stvarno na slikama ima hladnjak koji slici na pak.

Napajanje sam smislio linearno. Zbotic je negdje na forumu (ne mogu sad zraziti jer sam na mobu i na poslu) dao link kad sam ga zamolio da kaze malo vise o svojoj dual mono d klasi. Zanimljivo je da napajanje ima dodan zobel (RC clan prema masi)

Iskoristit cu jedan sekundar ovog trafoa za takvo napajanje jedino necu stavljati Schottky jer ga nemam u ladicama nego klasican metalni grec kojih imam nekoliko.

Za kuciste sam namjenio neispravan Topfield digi TV reciever.

Od tweakova cu staviti samo oscone koje sam takodjer narucio 330uF)

Mozda kasnije stavim vece ulazne kapacitete jer neki kazu da se bolji popuni bas sa njima.

Ta plocica navodno ima serijski napravljen bootstrap mod.

U vezi "popa" kod paljenja jos ne mogu nista reci.

Ako imas negdje sacuvan vjerojatno bi mi koristio link prema stranici sa semom kako sprijeciti pop pri paljenju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos mi nije doslo pojacalo. Nisam znao da Sure ima dvije verzije TPA3116 pojacala.

Ako imas negdje sacuvan vjerojatno bi mi koristio link prema stranici sa semom kako sprijeciti pop pri paljenju.

 

Aha, pogresno sam procitao tvoj post, mislio sam da ti je plocica vec stigla. Koliko se secam, skrstic je imao/ima tu raniju verziju Sure plocice (bez pak hladnjaka). Sada Sure nudi tu verziju sa pakom u dve varijante, kao stereo i kao mono.

 

U vezi pop-a: kod mene se desava pri gasenju a ne pri paljenju poajacala.

Postoji resenje kod paljenja, smislio ga neki italijan (evo link, videti pod Giancarlo circuit)  http://www.diyaudio.com/wiki/TPA3116D2_Boards

 

Kod gasenja izgleda da jedino pomaze ovo sa 360customs   http://www.360customs.de/en/2015/02/tpa3132d2-einschaltverzoegerung-und-schnellabschaltung-anti-pop-auch-fuer-tpa3116-tpa3118/

 

Ustvari, kazu da pop kod gasenja zavisi od vrednosti ulaznih kondova, u smislu da je veci pucanj kod vecih vrednosti i obrnuto. Kod mene su umesto nekih kineskih stavljeni Bennic polipropilen 3.3uF (ista vrednost kao sto su bili), citam da ljudi nemaju izrazen problem pop-a kod gasenja ako su vrednosti ovih kondova manje ali to utice na bass, tj. slabiji je kvalitativno. Posto je, kao sto rekoh, zvuk ampa ovako doradjenog za mene sasvim prihvatljiv ostaje mi da sredim ako mogu taj pop kod gasenja, ali nesto sumnjam da ce to moci da se zbudzi u kuciste od SMSL SA-36a Pro... Jedino da napravim novo kuciste i ubacim plocicu iz SMSL ampa i to 360customs kolo ubacim u to novo kuciste.

 

Tebi su putevi otvoreniji jer pravis sam i ne prepravljas vec gotov skutijani primerak, mozes da ga napravis bas super, dobro napajanje, dobri delovi na potrebnim mestima koje si vec pobrojao, a ako se Neskor ili neko drugi (Skrstic?) ko se zanimao sa TPA javi u ovoj temi, mogli bi da navedu iskustva sa trafoima za koje Neskor (koristio je stare Sowter) rece da su mu dali najbolji rezultat. To isto pisu i na velikom diyA i karmi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Trotter!
Baš radi Skrsticeve teme o d klasi sam se odlučio za Sure pločicu. Nisam znao da je ovo novija verzija pločice od njegove. Sjećam se da je Neskor stavio neke dobre trafoe na ulaz umjesto kondenzatora i da je njemu i Skrsticu takav zvuk bio najbolji, ali i da je komentirano kako je i malo manje basa (nadam se da ne griješim u tom svom prizivanju u sjećanje jer nemam namjeru davati pogrešne informacije drugima koji ovo čitaju!)
Nakon ovoga što sam naručio i što imam mislim da je jedino s čime se još mogu igrati izmjena kondenzatora za bootstrap, te ulaznih i izlaznih kondenzatora. Nemam trafoa koje bih isprobao sa pločicom, a neću ih ni kupovati napamet. Kad bi ih imao po ladicama isprobao bi ih i na ulazu i na izlazu tek da se uvjerim što se događa sa zvukom.
Imao sam na slušanju jedan kineski (ne znam koji!) TPA 3116 bez ikakvih modifikacija i sa napajanjem za laptop. Iznenadio sam se kako se dobro složio sa Tannoyem HPD315 i od tada me kopkalo kako bi tek bilo kad bi se pločica nahranila sa poštenim napajanjem.
Kad stigne sve što mi treba ću otvoriti temu i vjerojatno u nju ubaciti ove postove ovdje i od tamo gdje je Zbotic stavio link i svoje kratko objašnjenje kakvo napajanje koristi u svom ampu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na čemu. Pa, da, može se uraditi tih sitnih tvikova, što da ne a i cena je sitna te nema mnogo razmišljanja, mislim bootstrap, OsCon gde treba i tako to. Vama  što baratate sa lemilicom i elektro teorijom i praksom to nije problem, meni jeste jer nisam diyer, sve na mom ampiću sam morao da zamolim kolegu sa drugog foruma da mi uradi i uradio je super, ali ipak bih voleo da umem sam, no, jbg...

 

Kad budeš imao viška vremena dok čekaš pločicu, možeš malo da istražiš po netu i o ostalim stvarima oko ove zanimljive teme, na primer, mogu da se promene induktori za bolje, čak su izmozgali da na kineskim pločicama (a sve su kineske) na nekim pločama (pominje se i prva Sure pločica) vrednosti induktora nisu bile po Texas Instruments spec sheet-u. Postoji i proračun na diyaudio oko preporučenih vrednosti u odnosu na impedansu zvučnika, može se izguglati lako. To spada u jeftine promene, pa možeš da probaš :Flying: .

 

Svakako otvori temu, baš bih voleo da pročitam što više o ovim malim pojačalima i na našim jezicima a ne samo na engleskom. Malo me čudi što ovde, generalno, nije bilo većeg interesovanja među diyerima, obzirom na cenu pločica i delova za modifikacije, voleo bih da pročitam i razloge zašto je to tako, nisam sujetan, ne smeta mi ako neko kaže da je to krš, meni odlično svira i zainteresovalo me jer mislim da ulazi u onu retku vrstu gde se može reći bez komercijalnog magazin bullshita da zvuči mnogo bolje nego što mu cena dozvoljava :oldtimer:

 

Evo je moja ugojena pločica sa 8 Panasonic FM, 2 Panasonic OsCon i 2 Bennic na ulazu a već su mu kinezi uradili bootstrap pa to nije moralo da se radi.

 

16ldwu1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trotter

Da li su ulazni Bennic blokovi iste vrednosti kao i originalni, ako su veće vrednosti onda bi morali i blokovi na - (minus) grani da se povećaju na istu vrednost jer u slučaju da su različite vrednosti na + i - grani dolazi do toga "puc" (negde pročitao ranije na diyAudio sajtu - ne mogu sada da nađem).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapacitivnost Bennic-a je ista kao na SMSL originalnoj pločici 3.3uF, bem li ga sad da li su kinezi stavljali neke manje vrednosti a pisali na kondovima 3.3uF :)

Da prostiš, a koji su mu ovde na slici blokovi na minus grani, slabo ja razabiram elektro zakonitosti zbog radi električne nepismenosti? Pop pucanj kod gašenja je, koliko se sećam, bio i pre zamene ulaznih kondenzatora istog inteziteta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vama  što baratate sa lemilicom i elektro teorijom i praksom to nije problem


Baratam lemilicom, ali ne vladam teorijom i praksom. Tek pokušavam povezati unaprijed numerirane točkice. Kao nekada u Mikijevom almanahu kad nakon što povučeš crtu po rednim brojevima ugledaš nekakav crtež. :cheers:

Zašto d klasa nije zastupljenija kod nas? Ne znam. Pretpostavljam da je dijelom radi predrasude, a dijelom jer majstori koji stvarno barataju znanjem već imaju napravljene babaroge od pojačala i ovo bi im bio korak unatrag. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapacitivnost Bennic-a je ista kao na SMSL originalnoj pločici 3.3uF, bem li ga sad da li su kinezi stavljali neke manje vrednosti a pisali na kondovima 3.3uF :)

Da prostiš, a koji su mu ovde na slici blokovi na minus grani, slabo ja razabiram elektro zakonitosti zbog radi električne nepismenosti? Pop pucanj kod gašenja je, koliko se sećam, bio i pre zamene ulaznih kondenzatora istog inteziteta.

 

Hmmm, evo slike bez ugradjenih delova i sad je jasnije gde su blokovi na minus grani

 

post-1746-0-52358000-1440248262_thumb.jp

 

To su C10 za desni i C21 za levi kanal. Problem je što je C21 posle ugradnje velikih Bennic nepristupačan. Druga stvar, na osnovu pisanja odavde  http://www.diyaudio.com/forums/class-d/237086-tpa3116d2-amp-446.html

 

nije baš ni jednostavno promeniti ih čak i da su dostupni, sudeći po napisanom... Koliko razumem diskusiju, pretpostavlja se da su iste vrednosti kao i na pozitivnoj grani (3.3uF) ali tu jedan član kaže da pošto se radi o keramičkim SMD klase 2 kondenzatorima najverovatnije da kada je amp uključen vrednost pada, i on je procenjuje na oko 2.2uF.

 

Eto ti šta je problem kad ne umem sa lemilicom: da umem mogao bih da probam da zamenim Bennic na 2.2uF i vidim da li se pop smanjuje, ovako mogu samo da nagađam.

 

Nego, može li neko da mi kaže kolika bi približno pločica (dimenzije širina x dubina x visina) trebala biti ako se napravi po onoj šemi za anti-pop kolo sa 360customs.de uzimajući u obzir potrebne delove označene na šemi? Još jedno mi tu nije jasno, da li treba posebno napajanje za to kolo ili se ono napaja sa već postojećim napajanjem pojačala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×