Jump to content

Stabilisano napajanje za M2Tech vozic


ab

Preporučeni Komentari

po priči od žabara, napon i potrošnja su

hiFace Evo

Supply voltage:

7-11VDC (15VDC max.) ovo ako koristiš spoljno napajanje.

Supply current:140mA (idle, no output connected)

Evo Dac

Supply voltage: 9V

Supply current: 350mA

Evo Clock

Supply voltage: 9V

Supply current: 150mA

sa ovakvim potrošnjama ti ne treba švajs aparat, već najnormalnije napajanje.

naravno da se može preterivati , stvar je ukusa.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 48
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

ujbt, oš mi budeš "menađer"??

pretera ga samo tako

pa sigurno da moze i jeftinije

ali onda se dobijaju trafoi jkoji zuje i greju se sa indukcijom primara od 1.6T

dimenzionisani za tek malo vise od struje potrosnje.

to su oni mali plasticni iz radnje i slicno...

.

Ipak sa ovim manim strujama potrosnje cak i da se dimenzionosu x 2

kvalitetni trafoi ce biti malo jeftiniji. Mislio sam da su vece potrosnje?

Ipak bi trebalo to predvideti duplo vise recimo na oko 450 do 500mA

.

Losa kutija koja ni na sta ne lici i upadljivo se izdvaja od uredjaja koje napaja.

.

Ako se vec radi nesto nije cilj da bude losije od ostatka sistema nego bolje.

Drugo, cenom mora da bude koliko toliko priblizno ceni fabrikih uredjaja

a ne da tu postoji razlika...

.

Mogu da se postave i mali hladnjaci tek da prihvate elemente ali ce se grejati i smanjivace se radni vek i pouzdanost...

Sve to moze naravno pitanje je sta se dobija

.

Treba imati u vidu i cinjenicu da su ustvari to 3 kompletna napajanja u jednoj kutiji :)

A i rekao sam da sam to procenio na brzinu i napamet.

Pa sam okvirno predvideo neke maksimalne troskove.

Potrebnio je okrenuti neke telefone i raspitati se oko cena preciznije.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

a tamo lepo kažu

3) COMPACT SIZE AND EASE OF USE

.....................................

No external power supply is required, as hiFace draws its power from USB bus itself and regulates it with its internal regulators.

 

 

Video sam ja ovo pisanije, ali sta cemo ako nije tacno?

Iz prve ruke:

 

- Hi Face EVO nece da radi i da pobudi I2S vezu sa DAC-om ako nije prikljucen na chopersko napajanje tj.ako je prikljucen samo na USB vezu sa porta Mac Mini-ja.

- Hi Face EVO nece da radi i da pobudi I2S vezu sa DAC-om ako je prikljucen na chopersko napajanje koje sam dokupio za HI Face EVO i koje je 9V/0,85mA?!

- choperska napajanja (2 kom) koja fabricki dolaze uz EVO Dac i EVO Clock su 9V/2A?!

- chopersko napajanje 9V/0,85A koje sam dokupio sada kacim na EVO Clock zato sto bi trebalo da ima najmanju potrosnju.

- da li to znaci da HI Face EVO zahteva vecu potrosnju od 0,85mA kada rade u nizu sve tri kockice?

 

po priči od žabara, napon i potrošnja su

hiFace Evo

Supply voltage:

7-11VDC (15VDC max.) ovo ako koristiš spoljno napajanje.

Supply current:140mA (idle, no output connected)

Evo Dac

Supply voltage: 9V

Supply current: 350mA

Evo Clock

Supply voltage: 9V

Supply current: 150mA

sa ovakvim potrošnjama ti ne treba švajs aparat, već najnormalnije napajanje.

naravno da se može preterivati , stvar je ukusa.

 

Uzmi u obzir sta sam napisao "iz prve ruke" i reci da li si mislio sa ovim crvenom bojom naglasenim da su mi dovoljna choperska napajanja i da nista ne diram, jer i ja nisam bas siguran. Tehnicki i logicki bi trebalo, ali sam pokrenuo temu najvise zbog toga da neko iz sopstvenog iskustva (najbolje sa ovakvim konkretnim slucajem) da svoje misljenje i potvrdu.

 

Hvala sto si se ukljucio u diskusiju.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Trebao bi provjeriti je li to napajanje stvarno daje 9V pri opterećenju. Pretpostavljam da si mislio da je 0.8A (ne mA).

 

Kvaka je u tome što u uređajima može biti neki LDO regulator koji ne podnosi ni prevelik ni premalen napon pa će mu npr sve izvan raspona 8.8 - 9.2 onemogućiti rad. Kod većeg napona možda ti čak kaže i bay bay uređaj. :) (DAC ili štogod)

 

 

P:S: možda je bolje da ne pitam, ali ima li to čudo nekakvu sklopku gdje mu se isključuje USB napajanje? :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kod I2s veze master clock je u uređaju koji konvertira USB u I2S i ako on ne radi, ne radi ni sve ostalo na što god bilo priključeno......

 

Edit: sada vidim da postoji poseban clock, e onda i taj mora imati napajanje "po zanatu" :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Trebao bi provjeriti je li to napajanje stvarno daje 9V pri opterećenju. Pretpostavljam da si mislio da je 0.8A (ne mA).

 

Kvaka je u tome što u uređajima može biti neki LDO regulator koji ne podnosi ni prevelik ni premalen napon pa će mu npr sve izvan raspona 8.8 - 9.2 onemogućiti rad. Kod većeg napona možda ti čak kaže i bay bay uređaj. :) (DAC ili štogod)

 

 

P:S: možda je bolje da ne pitam, ali ima li to čudo nekakvu sklopku gdje mu se isključuje USB napajanje? :)

 

 

Oprostite, mislio sam na 0,85A, a ne kao sto sam prethodno napisao. Hvala na ispravci.

Cudo nema nikakvu sklopku za iskljucivanje USB napajanja, ubodes i vozis.

 

Kod I2s veze master clock je u uređaju koji konvertira USB u I2S i ako on ne radi, ne radi ni sve ostalo na što god bilo priključeno......

 

Edit: sada vidim da postoji poseban clock, e onda taj mora imati napajanje "po zanatu" :)

 

I2S veza se uspostavlja i bez Cloca u lancu, mora da je to sto i Hi Face EVO ima vec ugradjene oscilatore, doduse skromnije nego u Clocku ( lopovi iz M2Techa su mogli da taj deo pojacaju pa se ne bi trebao kupovati Clock ).

 

ps. u manual-u za EVO Clock pise da je potrebno min. 0,5A za rad.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Clock sigurno najmanje troši i tu je bitno samo da je niskošumno napajanje i da su spojni kabeli iznimno kratki.

 

Očito to napajanje koje imaš ne odgovara naponom pod opterećenjem, onako kako sam već prije napisao.....

 

 

Žurim na kavu, vratim se za sat - dva.......

 

Možda na utikaču vanjskog napona postoji kakav unutrašnji prekidač, a nije nemoguće da i on zeza.....

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sorry ne Master clock NE konvertira nista.

.

Master clock je jednostavno osnovna i najvisa frekvencija na osnovu koje se dobijaju sve ostale frekvencije i signali.

jednostavno sve sto se desava se ravna u odnosu na master clock.

Sto je kvalitetniji master clock, i ostale f digitalnog busa trebalo bi da budu bolje.

.

I tu imamo 2 vrednosti master clocka.

jedan je za 44.1KHz bazu (88.2KHz, 176.4KHz, 352.8KHz) sampling rejtove

to je obicno 44.1KHz x 512 = 22.5792MHz ali moze biti i veci x2 ili x4

.

drugi je za 48KHz bazu (96KHz, 192KHz, 384KHz) sampling rejtove

i to je obicno 48KHz x 512 = 24.576MHz isto moze biti i x2 i x4

.

U hiFaceu master clock kutijica sadrzi oba ova oscilatora koja bira u odnosu na to koji je sampling rejt

pesma koja ide...

.

Druge digitalne linije I2S busa ili bilo kog drugog busa su

SCK sistem clock koji je obicno 64 x manji od MCK

polovina ovog perioda je DATA podatak ili 1 bit

i L/R latch koji odredjuje Levi i desni kanal podataka...

.

to je sve - Svi signali su jednostavno sinhronizovani master clockom Ustvari Sistem clockom

koji se dobija od master clocka... :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Moj konačni prijedlog ti je.

 

Napravi dva napajanja sa solidnim transformatorima (recimo 30W) za konverter i DAC i to tako da napraviš graetz, kondenzator 3300 uf, otpornik recimo 10 ohma, kondenzator 3300uf i nakon toga regulator sa LT1085 (može i LT1083).

 

Napajanje za clock kupi ono iz mog prijašnjeg linka na Ebay-u, dodaj transformator i to je to.

 

Ima tu jedna napomena. Trebalo bi naći shemu od tog clocka i vidjeti na koji način se prebacuju frekvencije. Ukoliko to radi neki čip sumnjive kvalitete cijeli trud oko clocka je uzalud jer je taj čip onda najveći izvor jittera. S obzirom da ovi talijani imaju neki prekidač preko kojeg se valjda onda ručno bira sampling rate, možda su i o ovome vodili računa pa onda to može biti i jako dobro rješenje. Ne znam što je posrijedi pa će ovdje učinkovitost napajanja ostati s moje strane nepotvrđena.

 

 

Sve zajedno ne vjerujem da može koštati više od 80-100 eura. Na kutije možeš potrošiti koliko te volja, svejedno je... :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Moj konačni prijedlog ti je.

 

Napravi dva napajanja sa solidnim transformatorima (recimo 30W) za konverter i DAC i to tako da napraviš graetz, kondenzator 3300 uf, otpornik recimo 10 ohma, kondenzator 3300uf i nakon toga regulator sa LT1085 (može i LT1083).

 

Napajanje za clock kupi ono iz mog prijašnjeg linka na Ebay-u, dodaj transformator i to je to.

 

Ima tu jedna napomena. Trebalo bi naći shemu od tog clocka i vidjeti na koji način se prebacuju frekvencije. Ukoliko to radi neki čip sumnjive kvalitete cijeli trud oko clocka je uzalud jer je taj čip onda najveći izvor jittera. S obzirom da ovi talijani imaju neki prekidač preko kojeg se valjda onda ručno bira sampling rate, možda su i o ovome vodili računa pa onda to može biti i jako dobro rješenje. Ne znam što je posrijedi pa će ovdje učinkovitost napajanja ostati s moje strane nepotvrđena.

 

 

Sve zajedno ne vjerujem da može koštati više od 80-100 eura. Na kutije možeš potrošiti koliko te volja, svejedno je... :)

 

Svaka cast, ovako resenje imam od pocetka na umu, ali znas meni sa nepoznavanjem elektronike je neophodna potvrda nekog iskusnijeg. Razliku u reprodukciji muzike cu sam cuti, tu mi ne treba potvrda nekog drugog.

 

Clock ima preklopnik ciji se polozaj rucno odredjuje, dakle nikakav cip koji to automatski odredjuje, tako da resenje moze bit sjajno, ali kvalitet oscilatora je upitan - sigurno da je moglo nesto skuplje i bolje da se ugradi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

što se tiče kocke kojoj treba napajanje a možbit da ne treba, stvar je u jacku, ako ubodeš externo napajanje, preklopi se u jacku

ili slično a ono da neće da radi šta bi trebalo je čudno pošto tvrde da to rade preko trafića (govorim o signalu)

nijesam detaljisao, samo pogledao zarad priče o švajsaparatu i stotinama evra..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

što se tiče kocke kojoj treba napajanje a možbit da ne treba, stvar je u jacku, ako ubodeš externo napajanje, preklopi se u jacku

ili slično a ono da neće da radi šta bi trebalo je čudno pošto tvrde da to rade preko trafića (govorim o signalu)

nijesam detaljisao, samo pogledao zarad priče o švajsaparatu i stotinama evra..

 

Paz' kad moze biti da si upravu, 

zapravo nisam siguran da je mom USB kablu cvikovan vod za napon osim svega ostalog, pa da ustvari radi samo kao data kabl umesto power/data. 

Drugo, i svicerso napajnje koje sam spomenuo naknadno nabavljeno od 9V/0,85A moram da ispitam koji napon daje pa javljam cim se docepam necijeg voltmetra.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zapravo, ovo prethodno moze biti logicno jer i sam M2Tech kod eksternih napajanja (baterijsko ili Van der graaf) nigde ne nude resenje za tri kockice, uvek je tu duo napajanje ili kod Van der Graafa 2x2 tj. 2 kom za 9V i 2 kom za 15V.

 

Kao sto sam rekao, javljam cim proverim na delu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

graaf ima svičersko napajanje i post regulaciju/stabilizaciju/peglanje, tj linearni stepen mada oni mikrovolti koje pominje

su malko nestvarni.

u svakom slučaju, na dve jače digitalije, probaj da porediš svičeske kockice i paket običnih (ili neobičnih) baterija pa reci svoje slušne utiske.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sorry ZBotic nisam primetio :(

.

Ponavljam i dalje su nakriticniji trafoi.

Bas sam pogledao i proverio 

Iako potrosnje nisu velike, potrebna su veca jezgra zbog veceg prostora za smestanje namotaja

koji se za nize indukcije povecavaju, a takodje i za nize gustine struje.

Kada se tome doda potreban prostor za slepi namotaj i izolaciju izmedju namotaja i tela

+ izmedju primara i sekundara

ta tela su veca. Ne zbog snage za zavarivanje, vec zbog kvaliteta i kolicine bakra.

I zbog toga su za nijansu skuplji nego trafoi za aparate za brijanje.

.

ovo sa greatzom nije dobro. Uvek su bolja napajanja sa direktnim Ground C.T. vodom.

A to zahteva 2 sekundara (primer su cevna punotalasni ispravljaci...)

a specijalno u slucaju dugackih vodova kao sto je to slucaj kod napajanja odvojenih od uredjaja.

.

Ako je osnovni cilj da se uradi najlosije resenje u kutiji od cipela onda moze.

procices i jeftinije.

.

U principu mozes nabaviti onda i 3 ona mala univerzalna plasticna ispravljaca i povezati - nema nikakve razlike. Cak ni sa LT regulatorom.

.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jeste. Uvek. :)

C.T. je ujedno i fizicki ground zajednicki i za AC i za DC komponentu.

Jasno se razlikuje, napravi bilo koji uredjaj malih signala i promeni tip punotalasnog ispravljaca i prosvetlices se sam od sebe :)

I to je ujedno balansirani oblik power signala...

...

U skoro svim slucajevima u audio prieni slepi namotaji ili neki drugi oblik shield-inga su nezostavni.

A ovde je to jos potrebnije zbog kapacitivnosti izmedju primara, sekundara i jezgra, koje je potrebno izolovati.

.

Ali radice i najprostija varijanta sa losim trafoima i greatzom. Samo jednostavno nisam spreman da pomislim da je to bolje :)

ili isto - Samo zbog toga sto je jeftinije.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Što da radi sa central tapom kada mu treba nesimetrično napajanje...

 

Ako bi rastavljao DAC priča je sasvim druga, to smo već napomenuli kao optimalan zahvat... :)

 

 

 

Edit: tek sam sada shvatio što bi ti napravio, dvije diode i central tap za ground. Može i tako, nemam ništa protiv, a da će biti nešto bolje pored dva elektrolita i regulatora i još nekoliko regulatora u uređau, vjerojatno neće..... :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...