Jump to content

U poseti kod Brke ( Sax -a ) ....... generalna MOTOBIKE tema


BANAT

Preporučeni Komentari

Avto Magazin

imali su izdanja na slovenackom i na hrvatsko-srpskom (to izdanje se zvalo Auto Magazin)

ja ga redovno kupovao jos u osnovnoj ..... pajz kad smo otisli na exkurziju u Postojnu ....... a ja kupio friski broj

tek u autobusu skontao da malo teze citam :smesna:

 

znas da rekoh da sam tamo citao o Imre Salmi

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da, da "ic ne vem" citanje :) 

70'ih sam bio klinac, samo zaludjen za tehniku, sa mizernim znanjem. Motor je bio iracionalan po svim pitanjima, od izrade do cene, nekako bih rekao high end motora 70-ih..

Bilo je raznih modela i ozbiljnih problema, ali je, bar po ceni, uz sve tehnicke probleme, ostao RR medju motorima.

Sa ove pozicije gledano, jedno parce zanimljive i spektakularne istorije.. :) 

 

Meni je ludo zanimljiv i NSU sa jednim cilindrom i 2000 kubika :) 

 

 

nsu2000.jpg

nsu2000c.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

13 minutes ago, ninja said:

Js bih rado jedan sa Wankel motorom, puno manji gabariti.

 

Točno ! sa današnjom tehnologijom i kvalitetom  materijala ( u  smislu brtvi i kojekakvih semeringa  ) ne bi trebao biti problam ? - jednako kao što su "renomirane" firme  svojevremeno  kupile patent "cvajtakt dizla" izum " naše gore lista" . isto u smislu  rotacionog motora i lijepo ga "pospremile" u ladicu ! . Naravno da sad bumo govorili o teoriji zavjere ? , al  na kraju krajeva u čiju to korist ide ? . Ku bu Bog ? menjal cijele koncepcije , alate itd dok nebu trebalo ? , a tu su i oni auti  kaj idu sam  sssssss  , a ak očeš  zvuk uključi audio sustav i izaberi očeš se vozit u Ferariu , Lamburginiju il u renolu 4 ? :)  Na žalost nema veze sa prvim aprilom ? :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pisao sam svojevremeno tutorijal o Wankel motoru, koji je u stvari jedna od mnogobrojnih pravih germanskih trgovackih prevara. Pocelo je sa entuzijazmom, dok se nisam zgranuo sa pricom..

Wankel je bio zasluzni gradjanin, nekakav obersturmbanfirer, kojem je dato da se igra(jedino je Ferinand Porsche imao dovoljno autoriteta da otera diletanta) sa konstrukcijom, i koja nikada nije zavrsena u Germaniji. Ali je patentirana, po obicaju prosla dva veka, i prodat je patent Japancima, koji su se mucili nekoliko godina, i tek uz pomoc teskog inzenjeringa i metalokeramika, napravili spravu koja radi, ali su je nazvali "rotacioni motor"(ili rotarijanski motor :) ), rotary engine,..nije bilo fer da podlegne pod patent, uz tolike izmene, poboljsanja i unapredjenja.

 

Odlicni motor su ubili ekoloski propisi,  koje naravno najsladje krse isti ti koji su ih i zategli, posto ni sami ne mogu da dostignu standard..

Mada se nesto suska da ce Mazda obnoviti izradu rotacionih motora..za neka fun trzista..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

10 minutes ago, vladd said:

Pisao sam svojevremeno tutorijal o Wankel motoru, koji je u stvari jedna od mnogobrojnih pravih germanskih trgovackih prevara. Pocelo je sa entuzijazmom, dok se nisam zgranuo sa pricom..

Wankel je bio zasluzni gradjanin, nekakav obersturmbanfirer, kojem je dato da se igra(jedino je Ferinand Porsche imao dovoljno autoriteta da otera diletanta) sa konstrukcijom, i koja nikada nije zavrsena u Germaniji. Ali je patentirana, po obicaju prosla dva veka, i prodat je patent Japancima, koji su se mucili nekoliko godina, i tek uz pomoc teskog inzenjeringa i metalokeramika, napravili spravu koja radi, ali su je nazvali "rotacioni motor"(ili rotarijanski motor :) ), rotary engine,..nije bilo fer da podlegne pod patent, uz tolike izmene, poboljsanja i unapredjenja.

 

Odlicni motor su ubili ekoloski propisi,  koje naravno najsladje krse isti ti koji su ih i zategli, posto ni sami ne mogu da dostignu standard..

Mada se nesto suska da ce Mazda obnoviti izradu rotacionih motora..za neka fun trzista..

Sory zaboravio sam reč da je cvajtakt  dizl bio patentiran u Australiji !  , al več si dovoljno reko i vidi se da znaš znanje ! . Na žalist od informacija kako ko ima koristi ? :( 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

http://www.foxnews.com/auto/2016/11/23/mazda-rotary-engine-returning-in-2019.html


 

Ne u punom sjaju rotacionog benzinskog motora.

3 hours ago, black coffe said:

Na žalist od informacija kako ko ima koristi ? :(

Sagledavanje prave slike sveta, makar u sitnim kockicama mozaika, a meni to lici na mythbusters syndrom, kako informativni vek razvejava bajate muljavine.. :)

Zanimljivo, i tera na razmisljanje i kriticki stav...

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nebitno, suskalo se na raznim stranama. Nije Mazda lako odustala od svog najomiljenijeg i najprodavanijeg spajdera..

Problem je mikro minimalna potrosnja ulja, koja jako komplikuje katalizator. Resili su da gabaritno smanje motor, pa bi imali i manju potrosnju ulja i manji katalizator, sto bi se nekako utisnulo u norme. Plus kod kvazi hibrida se upolovaci procenat zagadjenja pri predjenim km. 

Inace je masinica skoro savrsena, rotaciono kretanje klipa, nema prelaza linearnog u obrtno kretanje, brzina okretanja prakticno zavisi od brzine plamena...radi skoro kao elektromotor, prakticno na pola puta izmedju klasicnih motora i elektromotora(inace nedostizan sa svojim max obrtnim momentom pri nula obrtaja)

Ali taj minimalni sloj ulja u cilindru, pri svakom okretaju sagoreva i izlazi napolje...

 

P.S.

jedino da ubudzimo neki rotacioni motor na ram, pa da se uklopimo i u motorbike temu :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja i da si priustim bajak, kolena se bune, ne pusta me upala ligamenata, a kako idu godine, nista nece biti veselije.

Jedino da se dokopam nekog vintage krsa, pa da ga jedno 10 godina restauriram, sraf po sraf, to bi moglo da prodje... :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ide deda na starome motorinu ...... polako ........

 

prolete klinac na yamasukiju , pokaza dedi prsat

 

posle po sata ......... prolazi deda , klinac krvav kraj puta otresa glavom i dolazi sebi

 

pokaza deda prsat i poalko odjezdi dalje

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Lepa pricica. 

Mada, pogubim zivce u saobracaju i kada sam u kolima od bahatih, stajanje na sred ulice, okretanja gde im dune, pisanje porukica u voznji ili na semaforu, neprestano torokanje telefonom, redovno poprecno stajanje na kolovozu ili pri prestrojavanju, hvatanje ajnslaga pri skretanju kao da voze fapa..

Samo da zamislim da sam na motoru pa se prepadnem... ovako racunam na parce lima izmedju... 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

13 hours ago, sir Oliver said:

Mislim da je veliki problem i klasifikacija motora. Proizvodjači običnih motora traže da se rotacioni deklariše na 3 puta veću zapreminu i adekvatno oporezuje.

A što to nisu tražili za turbo motre? :) . Al ako ćemo za istač motori sa unutarnjim sagorijevanjem će napretkom kapaciteta baterija otići polako u prošlost komercijalno, kao i nažalost "lampaška" pojačala . No mi se toga ne moramo bojati jer je još previše love u igri ? . Neki dan sam se s jednom mojom mušterijom vozio u BMW u 1 električnom . Čudan osjećaj ? niš se ne čuje ? čak ni kotrljanje guma po asvaltu ! . A kad da "gas" lepi za sic .Veli čovek domet mu je 250 km i za grad je savršen . Na žalost neću doživjeti električne motorkotače , al tu bude bilo svašta ? Zamislite kolko je jednostavnije po pitanju težišta postavit bateriju nego "agregat" , pa pogon na 2 kotača pa ......  ? Hm zalutao ja ? :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mi imamo sad 3 naša (Volvo) autobusa u gradu koji su samo na struju, voze se vec 3 godine po gradu kao test pred serijsku proizvodnju, meni prvih puta bilo zastrašujuće kada se popnes na "skelu" pored njega da vidiš nesto a on samo ode, bez suma...

Ali, najvjerovatnije ce zakonski morati staviti neki zvuk, zbog sigurnosti.

 

A kod mene upravo počela prodaja električnih na 2 tocka, 188 kg, 157Nm, Zero Motorcycles. Morat cu otici da vidim i provozam.

http://www.zeromotorcycles.com

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...