Jump to content

U poseti kod Brke ( Sax -a ) ....... generalna MOTOBIKE tema


BANAT

Preporučeni Komentari

Neko je osmislio neku teoriju, koja u praksi ocito ne nalazi potvrdu. E sad, iz raznih razloga nastaje inertnost da se to poboljsa, popravi ili promeni.

Inace, sve su gora vremena, ljudi su sve otudjeniji i sebicniji, tesko da ce neko u svom konforu ili bahatosti povecano obracati paznju na motorcikliste.

Sve je vise vozaca koji se bahato ponasaju, stoje popreko na kolovozu, krecu se po volji, imaju zelje i zahvate protivne propisima, nije im cilj da dostizu tacke a ili bi, vec da to urade na licno specifican nacin, oslobodjen stega propisa.

Nagla suluda skretanja, otvaranja vrata ili nelogicna kocenja prave svima probleme, a za bajkere je mnogo rizicnije po zivot i zdravlje. I procentualno se uvecava broj osionih vozaca, narocito okupiranih dramaticnim i neprekidnim  komunikacijama telefonom.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

7 hours ago, Lemić said:

Ova pojava je toliko česta kod biciklista da je u engleskom jeziku dobila naziv "dooring".

Inače, najmanje se dešava u Holandiji. Kako mi rekoše, tamo vozače od početka uče da se vrata vozala iznutra otvaraju isključivo desnom rukom, čak se na ispitu dobijaju negativni bodovi ako se ne ispoštuje. Tako vozač, hteo ne hteo, okrene glavu i vidi da li može da otvori vrata bezbedno.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, ManicP said:

Ova pojava je toliko česta kod biciklista da je u engleskom jeziku dobila naziv "dooring".

Inače, najmanje se dešava u Holandiji. Kako mi rekoše, tamo vozače od početka uče da se vrata vozala iznutra otvaraju isključivo desnom rukom, čak se na ispitu dobijaju negativni bodovi ako se ne ispoštuje. Tako vozač, hteo ne hteo, okrene glavu i vidi da li može da otvori vrata bezbedno.

 

 

Vidis, to sam zaboravio a cuo sam o tome, moram sinu to sada da "usadim" u glavu. :hammer:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne vredi gospodo,

Prosle godine sam gledao degen klince u  nekom nabudzenom puntu, kako namerno skrecu na klinca koji je vozio skuter. (takozvana mosa). Degeni su se smejali, klinac se jedva izvukao da ne padne, bilo ravno pored puta, mali sisao sa asfalta.Ovo se desilo u Jagodini, a kad sam pricao drugarima koji su vozili motor, svi su mi rekli da su bar dva tri puta doziveli slicne stvari. O preticanju iako imas motor u drugom smeru da i ne pricam. Ima tu mnogo degenericne bahatosti. Doduse, posto sam non stop na tockovima, vidjao sam i gomilu suludih preticanja i ultra opasne voznje od strane motordjija. Nista bez dobrog vaspitanja ( Ninja, pametno je to sto klinca na taj nacin ucis), i drakonskih kazni obostrano. I za bahatost vozaca i motordjija.  Meni su skenjali desni retrovizor provlaceci se, dok sam cekao na semaforu. U Beogradu je jako zajebano voziti motor. Mom sinu, iako je cvileo za skuterom, nisam dozvolio da ga vozi. Suvise je neznanja, bahatosti i "hebe mi se" razmisljanja na obe strane.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, grozni said:

Ne vredi gospodo,

Prosle godine sam gledao degen klince u  nekom nabudzenom puntu, kako namerno skrecu na klinca koji je vozio skuter. (takozvana mosa). Degeni su se smejali, klinac se jedva izvukao da ne padne, bilo ravno pored puta, mali sisao sa asfalta.Ovo se desilo u Jagodini, a kad sam pricao drugarima koji su vozili motor, svi su mi rekli da su bar dva tri puta doziveli slicne stvari. .


Bilo bi intresantno da ovakve stvari mogu da se prijave nadležnim organima, uz video snimak kao dokaz. Kamere nikad jeftinije, imaju ih ljudi i na biciklima već.
Da takva junačina popije prijavu za nasilničku vožnju, uz propratnih 10+ bodova i masnu kaznu razmislio bi sledeći put.


Inače desilo se i meni, auto na auto, sestra i ja u kolima. Što je najbolje znam ko je lik (tačnije govedo, bio i ostao), peglao sam se s njim u par navrata u osnovnoj školi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

23 hours ago, ninja said:

Nije samo do jeftinoce, treba da zadrzi pun sleper od prelaza na drugu stranu a i da se lako skida kad vatrogasci/ambulanta/policija treba da predje na drugu stranu pri nesreci. Znam i da je najmanje jedan vatrogasac nastradao kada su spasavali nekoga a onda ta "zica" pukla (bila je rastegnuta zbog udesa) i kao bic pokosila sve oko sebe ....

Točno to je "sajla" i kad pukne to je "bič Božji" - ko je na putu ne pita :( ? Na žalost u kojekekvim proračunima ide se na varijantu uvjetno rečeno "manjeg zla" pa onda su varijacije na temu neograničene ? !

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Uha, pa je ovo audio il moto forum, :(. Neću da citiram, dotaknuto je nekoliko bitnih aspekata što me je iznenadilo za tematski ovakav forum.

TERAZIJE2_zps3c004cd9.jpg

Bahatost, ovo je slika od pre neku godinu, centralna beogradska ulica, Terazije i nastavak u Srpskih Vladara, leto u prvi sumrak. Tačno je da bahatosti ima sa obe strane ali da je motor kao što je auto  učinio polukružno, van sveta i pameti, uz drastično kršenje propisa, imao bi još veću posledicu ne samo po motorcikl već po vozača. Formalno nema razlike između četvotočkaša i dvotočkaša kao učesnika u saobraćaju, ali je razlika očigledna. Svaka destabilizacija na dva točka je verovatno pad, svaki dodir je siguran pad i tad gotovo da vozač nikad ne prođe bez posledica po sebe, dok za povredu vozača u kabini treba udar da bude veoma snažan. Ovo često vozači automobila  ne shvataju i čine što verovatno ne bi čak ni u afektu. Pri nezgodi auta i motora, motorcikl kao uzrok neke posledice prvenstveno nanosi sebi štetu a kad je automobil u pitanju je obrnuto. Praktično, bahatost kao na slici iako ista, posledično je drastično različita ako je učini motorciklista ili automobilista, što govori da nema govora o jednakosti, motociklista je daleko ugroženiji i molim da svi to imamo na umu pre nego iskažemo neko nezadovoljstvo prema motorciklisti, šta god da čine retko kad ugrožavaju nekoga, propisi služe da se krše pa ne zamerajte kad čine ono što autom nije moguće, tehnički je motor potuno drugojačije prevozno sredsvo, da ne širimo.

Spomenuo je neko odgovornost, volio bih da čujem Njinjino saznanje kako je u Švedskoj. Naime, prvi put kada sam davne 1981 otišao u Nemačku u čijem se saobraćaju osećam kao riba u vodi, stric me je naročito upozorio da vodim računa da ne napravim eksces sa detetom, pešakom, biciklistom i motorciklistom, reko, šta ako nisam kriv, naletei neko na mene. Kazao mi je ovako, po zakonu je svako dužan da učini sve da spreči nezgodu, jednako kao i kod nas, međutim, kod Nemaca je drugojačije, koliko god da vozač gleda uvek mu se tovari da nije dovoljno dobro pogledao ili nedovoljno puta i kad se pridoda opšti stav da jači mora da vodi računa o slabijem ma šta bilo,  biciklista je uvek kriv u odnosu na pešaka i tako redom, kamion je krivac u odnosu na autobus, veoma retko može da se prođe bez makar podeljene krivice. Svi to znaju i tako se ponašaju, plus je saobraćajna, a i opšta kultura veoma visoka. Naj banalnije, kad naiđe motor, svi u bočnim ulicama se zaustavljaju barem metar od linije preseka, a ovde uđu na pola ulice tako da mora da se zaobilaze, jednostavno običan osećaj straha koji neki vozač učini nekim gestom je razlog za prijavu koja ne mora da se dokazuje i po pravilu sledi sankcija. To funkcioniše po predpostavci da niko neopravdano i bez razloga ne prijavljuje nikoga, a svaka zlopotreba se oštro kažnjava, praktično je to građanska policija i prisutna je u svim sferama, dok tako ne bude kod nas, nema zakona i broja policije svih vrsta koji mogu da urede sve.

Otvaranje vrata, jeste čest slučaj naročito na semaforima kad auta stoje, obično suvozač tog časa izađe i zato je uobičajeno voženje motora sa desne strane veoma opasno. Takav izlazak suvozača a i vozača je protiv zakona ali se ne sankcioniše. Sam vozač instiktivno uvek pogleda bar malo pre nego otvori vrata i nikad ih ne otvara širom, dok suvozači do kraja i bez gledanja jer nemaju nikakav osećaj, vrata ko u kupatilu. Učenje vozača da desnom rukom otvara vrata je u redu ali ne daje dovoljan efekat, kvake su uglavnom skroz napred i pre se vozač nagne nego što se okrene. Primetio sam da se svi dvotočkaši i motori i bicikli, uvek nekako šunjaju uz auto, preblizo, čak i kad stanu na semaforu. Moja preporuka je da se kreće na metar udaljenosti uvek, toliki je otprilike otklon vrata a i sam manevar skretanja automobila zarad izbegavanja rupe ili šahta je taj metar. Lično retko kad  stojim paraleno sa autom, obično sam napred i ispred jer time onemogućavam trkanje, ili pozadi po sred, u svakom slučaju se postavljam u vidno polje a ako nam se stretnu pogledi klimnem kacigom u znak pozdrava i kao vid molbe za razumevanje i oproštaj što sam prohodniji i što ću izbeći gužvu, to je jedan od razloga korišćenja dva točka u svakodnevnom saobraćaju.  

Provlačenje između automobila je uobičajeno, u mnogim zemljama je dozvoljeno, kod nas nije pročišćeno ali se i toleriše, imam ja neku analogiju iz opšteg pravila vožnje pod pojmom "desno", nije bitno. Lično obilazim i provlačim samo kad kolona stoji, čim automobili krenu svrstavam se i ja. Pri provlačenju se krećem tek da milim, obe noge uz podlogu, svirkam i blicam, imam i posebanu napravicu za to, ne činim to da tražim prolaz samo, već time upozoravam da nailazim da neko ne baci pikavac recimo, kad neko neće da mi se skrajne malo, ništa, čekam stpljivo ma kako mi bilo vruće. Mnogo vozača mi se skloni, pošto nosim flip kacigu, svima se zahvaljujem rečima ili mahnem rukom. Jeste potreba svih nas da preskočimo gužvu ako možemo, ali je to delom i iz razloga što je pod opremom mnogo vruće i samo kretanjem vozač motora može da se ladi za razliku klime u automobilu. Iz tog razloga svuda u svetu se ustupa prednost motorciklisti, na pumpi, na naplatnoj rampi, graničnom prelazu, semaforu itd. Talijani kao jedna od nacija sa najvećim brojem dvotočkaša, ostavljaju nekoliko metara prostora ispred zaustavne crte, tu se napakuju motori i prvi startaju na zeleno, pošto su agilni, ne čine nikakav zastoj automobilima.

(Jeste dugo, ali je materija jako komleksna kad je reč o svakodnevnoj bezbednosti)

Izmenjeno od Lemić
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Puno je kulturnije u Svedskoj, kriv je onaj ko je kriv ali obicno vozaci 4-tockasa su malo vise odgovorni. Ne mozes da zgazis buciklistu ili pjesaka samo zato sto je njegova greska.

Ima i ovdje da je vozac duzan da prilagodi voznju uslovima puta i situacije i pravila su samo osnova. Ako je ogranicenje 70 km/h to znaci max 70 km/h a ne preporucena brzina ...

U svakom slucaju, vozacka kultura je na puno vecem nivou od "Balkana" i okolice a kazne nisu bas toliko puno vece, ali su skole puno ozbiljnije i obimnije.

 

Trebali bi ljudi da su svjesniji kolko su mali i nevidljivi iza kamiona i autobusa i koliko je veliki ugao u kome oni nista ne vide a mnogi "manji" se prikradu i stanu u taj ugao na raskrsnici da bi pre dosli ....

 

Kao sto sam vec rekao, ja bih kao obavezno stavio bar djelomicno upoznavanje i djelimicna voznja svih vozila.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sto se samog polaganje voznje za sve A ide da prvo dobijes neko pitanje oko kontrolre MC, kao kocnica, gume, lanac, .... To je prvo.

Sljedece je "Polako vozenje" sa brzinom hoda, max ca 7 km/h gdje kreces da kotrljas MC u jednom "T" prostoru, kao iz garaze, sjedas, palis i krreces polako u jednoj uskoj 8:ci i nazad na parking mjesto.

Trece ide izbjegavanje prepreke na putu gdje trebas brzo da unrzas do 50 km/h i da izbjegnes prepreku na putu ali bez smanjena gasa, nastavis slalom oko cunjeva do kruznog okretista, tu se brzo okrenes i nazad slalom uz unrzanje do 50 km/h (ne nize) i kocenje sa kontrolom.

To izbjegavanje prepreko moze biti na lijevo ili desno, oni stave na koju stranu je prepreka.

Zadnji dio je kocenje sa 70 km/h pa onda 90 km/h.

E posle svega toga mozes da ides sa jednim koji te prati u sabracaj. Nema veze je li kisa lije ili sunce grije. 

 

Evo i filma kako to i zauprave izgleda.

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ima tu još nešto, tj. ne dozvoliti jačem da napravi grešku ako je moguće. Iskustva su vezana za bicikl ali i skuteru je isto.

Uglavnom je zajeb na raskrsnicama i semaforima, kada dvotočkaš ide kolovozom da vas vozači obiđu i iseku putanju skretanjem u desno. Ja biciklom u ovakvim situacijama pred raskrsnicu (znam da nije baš po propisu) zauzmem desnu traku vožnjom u sredini iste i čim prođem raskrsnicu sklonim se.

Na semaforu isto, ako naiđem prvi, stanem u sred trake na crveno a automobili iza mene. Kad se upali zeleno prođem raskrsnicu i sklonim se u stranu da autići projure. Ako nisam prvi na semaforu pustim prednost.

Često vozim bicikl gde nema staze prometnim beogradskim ulicama uveče (osvetljen kako dolikuje) tipa Požeška, Nemanjina, Brankova... i do sad mi niko u autu nije ni svirnuo kad sam ovako vozio jer je izgubio 3 sekunde vremena.
 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

24 minutes ago, ManicP said:

do sad mi niko u autu nije ni svirnuo kad sam ovako vozio jer je izgubio 3 sekunde vremena.

Pazi samo da ne bude k'o sa grmljavinom - onu koju čuješ nije opasna, a onu koja je opasna, svakako nećeš čuti ... :superstition:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

par ootoobe kanala koji su veoma poucni , i za stare vukove :

- kultura saobracaja i taktike , izvanredna pokazna skola svakodnevne voznje u Londonu ( pa i sire ) : https://www.youtube.com/channel/UCgef_fFE9FEFZGQcHqp9aZw

-bazicna i napredna motomehanika,masinska obrada i pokazna skola zdravog pristupa mehanici : https://www.youtube.com/channel/UCKGXg3bGlGZF55ayX6KR-5g

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

sta ti je te'nika ........

tureo nove svecice , em garant original NGK ( nisu Iridium , mozda se i pruzim ) , em garant adekvatan tip

druga masina - em pali , em pale oba cilindra odmah , em vuce kako treba da vuce

u stvari - vuce kako i nema pravo , s obzirom na decjih 125ccm i na musku tezinu cele skalamerije

naravoucenije , ne samo za sve vlasnike kinezića sa istim ili slicnimmasinama (i problemima) - prvenstveno zahvaljujuci nepostojanju korektne servisne dokumentacije , potrebno je ustanoviti japanski origin i koristiti Hayness ili originalnu servisnu dokumentaciju

 

batali svetske i domace forumske informacije , koristi mozak

vecina vlasnika Sprint Princ (i Par Spydera) i srodnih masina zive u ubedjenju da se mora ziveti sa karburatorima koje je tesko (ili cak i nepotrebno) sinhronizovati , da je normalno da jedan od cilindara mora da radi tek kad se malo podgreje itd.

a , sa druge strane , Honda Rebel ( kao delimicni ili potpuni origin ) je poznata kao jedna od najpouzdanijih i najzahvalnijih malih masinica .......

mda , svecice - kantica kupljena sa (kobajagi?) NGK CR7HSA

zamenjeno sa (garant) NGK CR6HSA

sto bi reko Djura ....... joj razlike ..... :rofl:

u user manualu za CA125 Rebel napisano:

 

 

 

Spyder plugs.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

aj kad vec pominjem probleme sa jednim cilindrom - Princovi i slicno , svi imajuci Rebel 125 (250,400) kao origin .

Svi imaju slabu tacku istu kao i Honda - dobra stvar sto bregasta nema direkt zurnale u glavi , nego ima klizne caure , ali je losa stvar sto te caure mogu da budu malo boljeg kvaliteta

resenje kad propadne (prvo jedna) caura , pa zine zazor klackalica , dakle adio punjenje a uskoro adio i karike :

ne kupuj set bregasta/caure (smesno , ispod 2K) , nego kupi dva iglicasta lezaja RNA4902 , turi njih i cooliraj

napisao vec negde na BJBikers forumu , da znaju ljudi

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

22 hours ago, ninja said:

Puno je kulturnije u Svedskoj, kriv je onaj ko je kriv ali obicno vozaci 4-tockasa su malo vise odgovorni. Ne mozes da zgazis buciklistu ili pjesaka samo zato sto je njegova greska.

Ima i ovdje da je vozac duzan da prilagodi voznju uslovima puta i situacije i pravila su samo osnova. Ako je ogranicenje 70 km/h to znaci max 70 km/h a ne preporucena brzina ...

U svakom slucaju, vozacka kultura je na puno vecem nivou od "Balkana" i okolice a kazne nisu bas toliko puno vece, ali su skole puno ozbiljnije i obimnije.

 

Trebali bi ljudi da su svjesniji kolko su mali i nevidljivi iza kamiona i autobusa i koliko je veliki ugao u kome oni nista ne vide a mnogi "manji" se prikradu i stanu u taj ugao na raskrsnici da bi pre dosli ....

 

Kao sto sam vec rekao, ja bih kao obavezno stavio bar djelomicno upoznavanje i djelimicna voznja svih vozila.

Pokojni Vilko Sever ( ko se bavi motorima zna ko je on)   mi je rekao ( ležali oko mjesec dana u bolnici - trauma) da su za saobraćajku potrebne dvije osobe ! . Ona koja ju je skrivila , i ona koja nije dovoljno pazila . To je bilo 82 lil 83 . On je pao na stazi u Sl Požegi na prvenstvu Yuge , a mene skršio taxista. Ja mu velim nisam kriv ! bio sam u svojoj traci , a on je preko nje skretao lijevo . Veli čovek : kaj nisi " abgasal" , kaj očekivaš od taxista u pol 2 u noći . Bio deda danas mojih godina . od tad nisam imao prometnu nesreću s motorom , a auti su druga priča jer u današnjem prometu nema pomoći :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...