Jump to content

Избацивање хард-а ван кућишта


Дане

Preporučeni Komentari

Имам 2 SATA хард-а od 3.5' у кућишту а хтео бих да их избацим напоље, заправо бих хтео да имају прекидач тако да их у функцију стављам по потреби. За једног од њих би било пожељно да остане на SATA контролеру, да би имао фул брзину а други може и на USB или Firewire...И наравно ако може неко јефтино решење. Хвала.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Имам 2 SATA хард-а od 3.5' у кућишту а хтео бих да их избацим напоље, заправо бих хтео да имају прекидач тако да их у функцију стављам по потреби. За једног од њих би било пожељно да остане на SATA контролеру, да би имао фул брзину а други може и на USB или Firewire...И наравно ако може неко јефтино решење. Хвала.

 

Externi USB 2.0 il 3.0 rek sa napajanjem, imaš na svakom kućištu pozadi taster i hard će ti pilati poprilično brzo...   elegantno i jeftino rešenje! Malo skuplje je recimo Docking Station (samo nabadaš diskove u njega) ili najskuplje NAS.

:oke:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nije odgovor ali možda jeste: Ja sam imao "viška" 2 komada 3.5" od po 1T i prodao ih a namesto njih unutar kompa stavio 2T 3.5" (sistemski je SSD od 120G pa nema mesta za skladištenje, samo sistem i aplikacije) i još pride za muziku + filmove uzeo 2 kom tj po jedan 2.5" eksterni od po 1T (USB 3.0).

U BIOS-u je podešeno za diskove da bude AHCI (umesto IDE) i omogućava (teoretski) da se bilo koji disk naprosto "otkači" tokom rada - glupi win to dozvoljava i za sistemski disk (verovatno bi to bilo baš upotrebljiva opcija (+ sarkazam))

Setovanje sa IDE na AHCI je donelo povećanu brzinu na sistemskom disku ali se ne može izvesti bez resetovanja registra u windowzu ili kompletno nove reinstalacije. Ne mogu da kažem da se to desilo i sa diskom od 2T na kojem držim podatke, nisam testirao ni na koji način - subjektivni osećaj brzine rada je krajnje nemerodavan.

Eksterna kućišta za 3.5" diskove su reda veličine 20 i više evra (nova) i dolaze sa svojim eksternim ispravljačima i trebalo bi da imaju svoj power prekidač za disk.

 

Prenosivost mi je bila prilično važna pa sam između diska od 1T 3.5" sa glomaznom kutijom, dodatnim ispravljačem (zahteva dodatni šteker za struju + kabel za napajanje + kabel za spoj hdd/PC) odlučio da taj ekstra novac uložim u prenosivi 2.5" disk od 1T. Ovakav disk (1T Hitachi Touro USB 3.0) košta oko 60-65€ nov - jedina je kvaka da moraš na matičnoj imati podršku za USB 3.0...

 

Zavisi gde i kako misliš da koristiš te eksterne diskove - kod mene je jedan direktno priključen na SMART TV sa filmovima a drugi se kači na laptop koji je namenjen za muziku koja se sluša u sistemu - u muzičkom sistemu ima 13 utičnica koje su zauzete kojekakvim potrošačima a kod kompa imam razvodnik sa 5 mesta a od toga 4 su zauzeta - eksterna kutija koja traži još i utičnicu je dodatni smor...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

eksterna kutija koja traži još i utičnicu je dodatni smor...

Posebno napajanje se pokazalo kao značajan factor pouzdanosti tako priključenih HDD-ova. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Posebno napajanje se pokazalo kao značajan factor pouzdanosti tako priključenih HDD-ova. 

Tu nema spora - pitanje je samo šta potrošač traži, tj koliko. Malo stariji FS-Storagebird (500G) sa e-sata priključkom naprosto ne kreće ako se samo poveže na USB. Najviše što može da uradi je da upali plavo svetlo i klikće - naravno, ispravljač koji ide uz disk je deklarisan kao +5V/2.0A. HGST(WD) Touro od 1T je deklarisan kao 5V/900mA...

I mala opaska - na klasičnom PC-u, za iole pristojan rad, skoro je obavezujuće povezivanje USB veze na zadnji konektor, tj direktno na USB konektor koji se nalazi na matičnoj ploči - međuveza (USB-USB kabel) mora biti masivan, pristojnog preseka i dobrog kvaliteta da bi mali disk radio kako treba. Prednji konektori su dobri samo za USB stikove.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Čova pito za jeftinu opciju a ne portable, ima tih rekova (za 3.5") ponekad na limuntusu za 500 dinara, ja kupijo par komada...

2.5" diskovi su uglavnom spori i skupi. Većina dolazi sa duplim usb konektorom pa onda može da radi i sa prednje strane pc

kućišta jer su ti štekeri povezani kablom na matičnu ploču...  pa neće valjda i ovde da bude bitno tih poslednih 30-tak cm na

kvalitet rada kao u hajfiju? Baš će sad tu nešto kabel da utiče na rad ili nedajbože na zvuk?

:angry27:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako ti je bitna brzina uzmi nesto ovakvo (a verovatno je i najjeftinije resenje)

 

http://www.kupujemprodajem.com/Esata-bracket-20767791-oglas.htm

 

Ovo sa KP sam stavio samo da vidis kako izgleda jer treba da dobijes i dva esata na sata kabla i molex na esata napojni kabl kao na slici

 

 

post-977-0-67952200-1427625368_thumb.jpe

Izmenjeno od pp3nalozi
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

2.5" diskovi su uglavnom spori i skupi

 

Davno prošlo vreme. Više nisu skupi - za isti kapacitet može čak i da bude jeftiniji od kombinacije disk + eksterno kućište, a nešto i ne bih rekao da su spori. Kome stalno treba da upisuje i iščitava velike količine podataka, svaki klasičan disk će biti spor - onda pravac SSD ali to ovde nije tema.

 

 

 

Većina dolazi sa duplim usb konektorom

 

Eksterni diskovi sa USB 3.0 standardom ne dolaze drugačije no sa po samo jednim konektorom na obe strane kabla. Štaviše, "dedicated" USB 3.0 priključak nije istog oblika kao dosadašnji konektor za USB 1.0 - 2.0...

 

 

 

može da radi i sa prednje strane pc kućišta jer su ti štekeri povezani kablom na matičnu ploču... pa neće valjda i ovde da bude bitno tih poslednih 30-tak cm na kvalitet rada kao u hajfiju? Baš će sad tu nešto kabel da utiče na rad ili nedajbože na zvuk?

 

Stariji (USB 2.0) eksterni diskovi ako nemaju svoje napajanje a spoje se preko tankog a dugačkog adapter kabela (internog ili eksternog) mogu da zaškljocaju a zbog pada napona. Provereno. Noviji diskovi su optimizovani za manju potrošnju pa kod njih nije toliko kritično. Brzina rada nije u pitanju (kvalitet komunikacije pri upisu ili čitanju) nego kvalitet napajanja...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ОК, хвала, значи екстерни рек са својим напајањем и USB каблом је једна опција. Имају ON/OFF прекидач.

Дискови би увек били на мом компу, никаква преносивост, само да могу да их палим и гасим кад ЈА ХОЋУ!

Битно је да на један диск могу да инсталирам пар програма од по 40-50 гигабајта и да то ради без проблема.

Други диск је само за податке. Системски је SSD.

 

Ako ti je bitna brzina uzmi nesto ovakvo (a verovatno je i najjeftinije resenje)

Свиђа ми се, али ми није јасно како бих палио и гасио дискове. У принципу ми одговара и да их палим и гасим штекањем и извлачењем кабл(ов)а ако се г. Виндоус не би бунио. AHCI је постављен у BIOSу.

 

Гадна ствар то са још 2 заузета штекера, још 2 кабла у близини хифе, ионако је већ превише каблова.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako ti je AHCI mode setovan, onda možeš naprosto da probaš i sada. Sistemski je SSD pa obrati pažnju da ne bude greškom... Elem, svi diskovi koje windows vidi (seting AHCI) treba da ti se pojave u donjem desnom ćošku kod sata tj u opciji "Safely Remove Hardware and Eject Media"

Klikni i izaberi jedan od tih "data" diskova i odradi proceduru za remove hardware. Nakon toga naprosto otkačiš napojni kabel i gotovo. Za ponovno aktiviranje mislim da moraš otkačiti i data kabel pa onda nakačiti napojni konektor pa  onda nakačiti data kabel i windows bi trebalo da ponovo registruje novi hardver...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Davno prošlo vreme. Više nisu skupi - za isti kapacitet može čak i da bude jeftiniji od kombinacije disk + eksterno kućište, a nešto i ne bih rekao da su spori. Kome stalno treba da upisuje i iščitava velike količine podataka, svaki klasičan disk će biti spor - onda pravac SSD ali to ovde nije tema.

 

 

 

 

Eksterni diskovi sa USB 3.0 standardom ne dolaze drugačije no sa po samo jednim konektorom na obe strane kabla. Štaviše, "dedicated" USB 3.0 priključak nije istog oblika kao dosadašnji konektor za USB 1.0 - 2.0...

 

 

 

 

Stariji (USB 2.0) eksterni diskovi ako nemaju svoje napajanje a spoje se preko tankog a dugačkog adapter kabela (internog ili eksternog) mogu da zaškljocaju a zbog pada napona. Provereno. Noviji diskovi su optimizovani za manju potrošnju pa kod njih nije toliko kritično. Brzina rada nije u pitanju (kvalitet komunikacije pri upisu ili čitanju) nego kvalitet napajanja...

 

Trudiš se objasniti meni nešto uvezi diskova a ja posedujem 15-tak takvih 2,5" novijih i starijih    ccccc....

Nub si neviđen i oko tog ahci moda jer je to default opcija a samo ko želi stariji disk (koji iz nekog razloga

ne radi sa novijim matičnim da koristi) uzima IDE compatibility mode...  ako si tako koristio vindovz i to sa

onim "sporim" x4 amd što si imao onda je sve jasno, ali tu je i gugl.  :wink2:

Mogao bih ti lepo objasniti stavku po stavku jer nigde nisi u pravu ali eto ostaviću da bude kako ti kažeš.

Ja se recimo ne trpam u temu sa biciklama i slično...  mada i oko vožnje bicikala imao šta da objašnjavam...

 

Lepo sam odgovorio Danetu šta da radi ili da kupi, sve je u toj jednoj rečenici...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Stein,  може, ради, повезао сам овај green хард, прво сам повезао кабл за податке а после за напајање. Препознао га Виндоус и лепо ради. Може и да се гаси онако како си рекао.

Значи испада сад да је могуће решење SATA bracket и дужи каблови. Радило би на фул брзини и без икаквих USB интервенција.

 

ЕДИТ:

 

 

Lepo sam odgovorio Danetu šta da radi ili da kupi, sve je u toj jednoj rečenici...

Јел може ова последња варијанта?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

A iskljucenje harda u toku upisa na hard kako utice na podatke?

 

 

Unosi lepršavost.

Кад се иде на Safely Remove Hardware или Eject, престаје сваки упис података. После тога иде гашење екстерног харда прекидачем или чупање каблова.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Кад се иде на Safely Remove Hardware или Eject, престаје сваки упис података. После тога иде гашење екстерног харда прекидачем или чупање каблова.

Naravno, da se ne bi prešlo na čupanje kose... ;) Verujem ja Vama jer su Vaši podaci u pitanju. Samo sa se našalio, nisam izdržao.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ма наравно. Ту смо да дискутујемо, да сагледамо унапред како би се одвијао неки процес, да не би било чупања косе кад буде било касно. Захвалан сам за све предлоге. Може и шала, шта фали. Можда ја и нисам разумео шта је Impuls мислио, тако да може и да појасни. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

gubitak napajanja dok hard upisuje podatke u sebe uzrokuje prepisivanje nekontrolisanih podataka preko nezeljenih mesta pa se desi da pogubite nesto drugo. Veci problem je ako Vam glava za upis osteti FAT, tada izgubite sve ali moze da se povrati. Najveci problem je ako Vam se nesto nekontrolisano upise u MBR, tada pomaze samo dosovska komanda fdisk i zaboracite na sve sto je bilo na hardu

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

gubitak napajanja dok hard upisuje podatke u sebe uzrokuje prepisivanje nekontrolisanih podataka preko nezeljenih mesta pa se desi da pogubite nesto drugo. Veci problem je ako Vam glava za upis osteti FAT, tada izgubite sve ali moze da se povrati. Najveci problem je ako Vam se nesto nekontrolisano upise u MBR, tada pomaze samo dosovska komanda fdisk i zaboracite na sve sto je bilo na hardu

 

u 99% slučajeva dovoljno je odraditi checkdisk na sistemskom disku i popraviće se problem (ako se koristi noviji os, kod starijih treba boot disketu naporavit i snjom onda A:FDISK.EXE /MBR ili B ako je tamo disketna jedinica) ako je baš master boot record oštećen i onda ima rešenja razni programi za popravku ili recover programi odrade sve...   u novijim vindowzima 2000, XP, Vista, 7 ....   imate cd ili dvd sa kojeg ste instalirali vindovz pa butujete snjim u repair mod po pokrenete rikoveri konzolu pa odatle ukucate C:\> FIXMBR \Device\HardDisk0      mada je sve ovo smaranje za većinu korisnika i realno nema ni potrebe danas za takvim stvarima jer će se i oštećeni usb hard popraviti sam kad ga šteknete ponovo na neki vindovz os.   Originalni računari (toga kod nas i nema) dolaze uvek sa još jednom particijom koja je ili skrivena ili zaštićena od brisanja na kojoj je ceo sistem tako podešen da sve vrati na svoje usled nestanka struje ili oštećenja nekih bitnih sektora...   vrlo elegantno rešenje...

 

E sad onaj koji ima važne podatke na računaru drži kopije na diskovima dvdima ili sve to i na drugim diskovima (možda neko ima i rejd?) a najbolje je koristiti neki vid bekapa npr. u 7ci ima jeli lep bekaper a ima ih bogami i na netu koji valjaju pri tom ne mislim na sistem restore.

Bekap je majka!

Moja preporuka Acronis!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

gubitak napajanja dok hard upisuje podatke u sebe uzrokuje prepisivanje nekontrolisanih podataka preko nezeljenih mesta pa se desi da pogubite nesto drugo. Veci problem je ako Vam glava za upis osteti FAT, tada izgubite sve ali moze da se povrati. Najveci problem je ako Vam se nesto nekontrolisano upise u MBR, tada pomaze samo dosovska komanda fdisk i zaboracite na sve sto je bilo na hardu

Сад сам се подсетио давних играрија у DOSу, прављења системских дискета, бутабилних, mscdex, fdisk /mbr, едитовање config.sys, autoexec.bat....тотални PC Vintage :) Цела наука док дођеш до куцања setup.exe да би покренуо инсталацију Виндоуса 95. А немаш нет па да скинеш потребне фајлове...ух....

 

Елем, добро је, разумели смо се одмах, управо за то служи команда Eject у Win7/8/10 и Safely Remove Hardware у Win XP. А постоје и варијације на тему:

post-834-0-98485000-1427659181_thumb.png

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Сад сам се подсетио давних играрија у DOSу, прављења системских дискета, бутабилних, mscdex, fdisk /mbr, едитовање config.sys, autoexec.bat....тотални PC Vintage :) Цела наука док дођеш до куцања setup.exe да би покренуо инсталацију Виндоуса 95. А немаш нет па да скинеш потребне фајлове...ух....

 

Елем, добро је, разумели смо се одмах, управо за то служи команда Eject у Win7/8/10 и Safely Remove Hardware у Win XP. А постоје и варијације на тему:

attachicon.gifremove.png

 

Zbog svega toga se i ide u provereni servis računara i to se sve sredi vrlo brzo...  usb možeš slobodno da vadiš i štekaš ništa nećeš oštetiti ako nisi išao na opciju Safeta rimuv hardver  :wink2: no ako se bolje osećaš onda klikći.

 

P.S: na Amiga računare možeš mećat i skidati hardove na živo (dok je računar uključen) a i ne postoji opcija šat daun  :unbelieveble: samo pritisneš POWER taster na kućištu i to je to...  eh nije samo hajfi nekad bio izvrstan...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...