Jump to content

DIY pojačala ...... izborno Babelfish J Mini , a posle ko zna


progster

Preporučeni Komentari

Ja sad htedoh da priključim pojačalo da poslušam još malo pre nego ga odložim, kad ono ne radi jedan kanal, otvorim da vidim, nije ništa razlemljeno.. Oba zvučnika bruje kad se uključi, ali jedan ne svira, izmerih DC ofset na tom kanalu on pokazao 12V, reko odlično... A sinoć je sve radilo, naštelovao sam offset isključio i tako ostavio, ništa nisam čačkao u međuvremenu... Krenulo me je. :D

Ne gine mi da iskupujem šaku rezervnih delova, i 5m kabla pa da sve ovo prepakujem kad se vratim..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ma ne treba mi uteha, ali hvala. :) Znam da je sve ovo normalno, a i ovo mi je prvi rad, mene je čudilo kad je to prosviralo iz prve, a i koliko sam do sad radio na njemu pravi mi je čudo što je sve ostalo ispravno... Evo baš malo pre ja palim i ne čujem brum, ja se ponadao nestao sam od sebe, ja pustim nešto ono radi samo jedan kanal...

Samo se nadam da nisu jfet-ovi, mada sumnjam da oni tako lako mogu da izgore sami od sebe, nisu baš osetljivi.. Ostalo sve mogu da pribavim na traficie... Ne greju se izlazni mosfet-ovi uopšte, ne znam šta bi moglo da bude, možda se neki od onih mostova prekinuo, videću..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

... možda nemaš napajanje...

 

Trpao si podebele žice, lemio, odlemljavao... Da se ja pitah, rekao bih ti da ti je savršeno dovoljno 1,5mm2, plafon 2,5mm2

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Konzervativna matematika iz recimo pedesetih godina prošlog veka (kada je kvalitet laka za izolaciju bakarne žice bio ipak slabiji nego danas) rukovodila se računicom da gustina struje ne bi smela da pređe 2.5A/mm2... Pošto kod tebe ne računamo trafo, ali isto tako i nemaš dugačke provodnike (pa se može smatrati da je na postojećim dužinama vodova gubitak tj pad napona zanemarljiv) teorija nalaže u duhu razumnog delanja da se ne spuštaš ispod 1mm2, a praksa pokazuje da u ovakvim i sličnim slučajevima 1,5mm2 licnasti vod ima sve neophodne minimalne kriterijume zadovoljene a sa druge strane, omogućava poprilično lagano baratanje krajevima vodova u smislu lemljenja kako pojedinačnih, tako i više spojenih krajeva (npr. CTM) ako je to potrebno. Pri tom, značajno se smanjuje rizik od hladnih lemova, pogotovo na mestima gde se to lako može desiti, na primer spajanje voda između pločice i nožica izlaznih tranzistora (desilo mi se, otud znam) i na CTM te sličnim pozicijama.

 

Postoji jedno pravilo (to je pogotovo važno, da ne kažem kritično) kod cevnih uređaja, što se tiče mase i uzemljavanja iste - uvek se prati šema. Masa, jašta, sme biti uzemljena samo na jednom mestu, ovde se to radi preko NTC-a što si i odradio, međutim, kako se meni čini, odmah između trafoa i elektrolita. Ja sam se nagledao fabričkih uređaja (pričam o dobro odrađenim uređajima) i kod velike većine je rupa na šasiji za uzemljavanje praktično odmah kod ulaza 220V. Sve mase koje se imaju uzemljavati (sa ili bez NTC-a) vode se do te tačke, makar to značilo da se npr izvod slepog navojka sa trafoa mora produžavati. Ja sam kod mene u dosta pojačala stavljao grec/grecov spoj od dioda na komad limene ploče koja predstavlja pregradu između trafoa i filtarskih elektrolita, može da pomogne ako je to mesto gde se može generisati problem... Evo slike kako to recimo može da izgleda (umesto klasičnog greca korištene brze diode u TO220 kućištu)

 

post-13-0-84120800-1428943579_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

 

 

Da stavim još koji taj krš ili da menjam sve?

 

 

 

Nzm, ja se razmisljao da jednom zauvek resim zajebanciju, uzmem 4 ova http://www.ebay.com/itm/Mundorf-Kondensator-Elko-47000uF-25V-125-C-MLytic-AG-Audio-Grade-853518-/311188318988?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item487444eb0ci teram sve vise sa tim brumom u qrac krasni.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nzm, ja se razmisljao da jednom zauvek resim zajebanciju, uzmem 4 ova http://www.ebay.com/...=item487444eb0citeram sve vise sa tim brumom u qrac krasni.

 

Ha ha ahhh... Ej, nije ti niko rek'o da to ne pomaže? Napraviš pošteno pojačalo i ne treba ti nikakva egzotika u filtraciji... :rofl:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Masala... Ali da li je 4 ok za 2A? Ali mnogo... Da probam nesto jeftinije, mada bih voleo da stavim ove..

@stein

Hvala za info, paste rreorganizacija.. Hteo i ja brze kasnije da stavim, da dobijem jos koji V na psu...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Masala... Ali da li je 4 ok za 2A

 

Ne znam kako se to računa... ali se držim nekih smernica... Kažu da je neophodna vrednost kapaciteta proporcionalan korenu snage... Šta god to značilo. Nekada je bilo (nepisano) pravilo da za svaki W obezbediš najmanje 1000uF - manje ne, više može koliko god mesta u kutiji pojačala ima i para na računu/novčaniku bude da se to isprati.

 

Najpoštenije postavljena formula je ovde: http://sound.westhost.com/power-supplies.htm#capacitor-value

 

Elem, Pass je u svoj F5 stavio po 4 komada od 15.000uF po kanalu, meni se bahatilo pa sam naguzio po osam komada od 33.000uF po kanalu. I pored svega toga, uterivao sam pojačalo u klipping sa ovim mojim elektrostaticima, bivšim, doduše... Dakle, nije bilo više snage, samo više para u kondenzatorima...

 

f5_sid10.jpg

 

elem, na originalu se lepo vidi da je AC vod ka grecovima, zajedno sa istima pomeren na suprotnu stranu od filterskih kondenzatora. Nisam pitao Nelsona što baš tako ali... (na gornjoj slici je moj bivši F5 - jedan od dva blizanca - grecovi su pomereni od sredine ka kraju kutije)

 

2_5.jpg

 

Dakle, za F5 koji ima 25W/8E sa nekih 63W disipacije po kanalu, Nelson Pass je stavio po 3mF po grani napajanja, total nekih 6mF za kanal. E sad, ti onda računaj da li ti sa manjim naponom napajanja i manjom snagom imaš dovoljno ili ne.

Poenta je da nije uvek sve u količini.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Do klipinga sa F5 je doslo vjerovatno zbog napona napajanja, sto se kondenzatora tice ne vjerujem da ih je bilo malo.. Veca kolicina uF hoce malo da skine brum ali ga ne rjesava ako nesto drugo nije u redu... Evo jednog primjera sa moje strane sto se kondenzatora tice: 

 

Sa Alephom 5 sam imao 2 x 47000 plus 4 x 27000 u napajanju. Znaci ukupno 202 000 uF za dva kanala i to je radilo dobro.  Medjutim poslije godinu dana rada jedan od 47 000 mi je procurio, posto nisam imao zamjenu jednostavno sam skinuo prvu banku i ostala su 4 x 27000, znaci 108 000 uF. Sum se nimalo nije povecao i mogao bih da se zakunem da je pojacalo radilo za nijansu BRZE. Nikakve degradacije ni manjka dinamike nije bilo. Isti vrag kao i sa prepunom bankom sa kojom sam jedva zatvarao kutiju. Jeste da mi vrag ne da mira i da sam opet pretrpao moje nove Alephe sa kondovima ali mislim da samograditelji ( i ja sam jedan od tih ) cesto pretjeruju... :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ali mislim da samograditelji ( i ja sam jedan od tih ) cesto pretjeruju... :)

 

Baš tako... Ali... Kad sam poučen pređašnjim iskustvima upitao Sipija a vezano za njegov cirklotron, koliko mi zapravo treba filtracije da bi to radilo ispravno, odgovor je bio 2x47.000uF po kanalu, ali može da prođe i 4x22.000 a prema više, samo je nebo granica. Da konkretizujem, dodatno sam pitao šta se gubi ako se stavi na primer 2x22.000uF, odgovor je bio jednostavan - manjak filtracije ako se ide na veliku struju u A klasi a nisku opteretnu impedansu... Uglavnom, na basu (4x15" basovi na OB, f<120Hz) ide sa 4komada od 22.000uF/po kanalu i nikada, ni na momenat nisam osetio da ima neki problem zbog nedovoljne filtracije ili slično - bilo je drugih problema (masa, ožičavanje, smetnje and sh*t) ali ne i problemi vezani za nedovoljne količine filtracije. Matematički, amp daje 32/64W RMS u A klasi pri 4 odnosno 8 oma...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako nista ne pomaze probaj ovo http://www.diyaudio.rs/topic/4628-hiraga-brum/?p=169704

Kod mene je takodje lose oziceno ali sam uspeo da svedem brum na minimum ovim trikom i pomeranjem AC 220 kablova po kutiji.Probaj da ih izvedes spolja po dnu.

 

Jednom mi je takodje pomoglo spajanje obe mase na cincevima i izbacivanje/prespajanje "ground loop break" kola. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja sam pre par godina na gramofonu oklopio RCA alu folijom da bih uklonio zujanje. Bio je neki tangecijalni Technics, to je prvi gramofon koji sam kupio, prodao ga u septembru i kupio Q2... Ništa nije pomoglo, šta god ja radio zujao je i dalje, a to je jednostavno rešilo problem..

Hoću da kažem da ću i ovome doakati kad-tad. :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 nedelje kasnije...

Ovako, pošto sam ja totalno zaludeo od svega ovog, više ne znam ni šta ću ni kako ću, da dam ja predlog, a vi meni kažite valja li ili ne... Znači čisto ožićenje, ne modujem pločice niti nešto slično, hoću da napravim da ožičenje bude kako valja... Da vidimo da li je moguće da su kondovi toliki krš... Znam da smo sve ovo prešli u ovoj temi i šire, ali meni to nije pomoglo... Više predloga, a ja ne bih da probam sve, tražim pravi..

 

Dakle, 220V AC bih vodio ispod dna kutije, sa spoljne strane, do trafo-a, izvušiću odgovarajuće rupe za to...

 

Elem, evo plana.  Svi kablovi upleteni, ali nisam imao živaca da crtam to... Ova 4 koji su na slici preko PSU, idu ispod...

post-1764-0-48251600-1429983106_thumb.pn

 

1)Grec-ove pomerim pored trafo-a napred, kao na slici. Onda od grec-a vodim DC vodove do PSU, ali sada sa skroz suprotne strane ispod PSU (20ak cm). Na ovaj način mogu da svedem uticaj AC vodova na minimum. NTC odmah do konektora sa zadnje strane. Grec-ovi mogu još napred da se povuku... Kablove bih naravno vodio što bliže i zajedno po sredini...

 

2) Druga dobra stvar je što su mi glavni vodovi od PSU do pločica minimalne dužine, i mogu da ih vodim najbližim putem...

 

3) Out i masu za zvučnike sad vodim sa kanala, a ne sa PSU?

 

4) Signalni... Ne sviđa mi se ideja da približim RCA, morao bih da bušim back, a Zen je pisao da to nije presudno, pa bih pokušao da izbegnem to. Ja gledao slike, i ljudi ih vode praktično totalno slobodne pa se ne žale na brum, a i ovde smo eliminisali signal kao uzrok problema...

 

Ima li ovo bilo kakvu manu? Jedino mi ostaje da lupim pregradu po sred kutije i tako oklopim trafo, ali to ću prvo da testiram, izbaciću trafo iz kutije da eliminišem to...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kao prvo probaj ono sto smo pricali, mozda ti je problem sto guras 2 ampera kroz kondove pa ne mogu da isfiltriraju, ako na 1 amper biasa imas i dalje brum onda kupusaj sve. Kao prvo uzmi tanje zice, te su ti predebele za manipulisanje, tesko se uvrcu i slicno. onda greceve stavi sto dalje od plocica i priblizi ih jedan drugome, do greceva i od njih maksimalno uvrni sve zice i tako sredinom kutije vodi do kondenzatora. tamo ih sve vezi i od PSU vodi desno i lijevo zice max uvnute kao sto si nacrtao na svom planu. Pogledaj kako drugi vode u pojacalima. Pogledaj i moju temu Aleph 2 monoblokovi i kako sam ja vodio zice, naravno meni je bilo lakse jer je monoblok u pitanju ali princip je slican. 

Opet ponavljam, za pocetak provjeri kako radi sa manjim biasom, cisto da vidis ima li suma, ako ima promjeni zice za tanje i sve uvrni max. Nije resenje u pregradi, ne muci se, kreni od osnove ponovo pa polako. Sa srecom.

Ako sve ovo ne pomogne uzmi jedan jaci grec pa pokusaj da odradis napajanje sa jednim umjesto dva. Napravi zajednicku nulu pa vuci sve do plocice, mozda bude bolje. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

za pocetak iskljucite napajanje jednog kanala pa vidite da li drugi bruji kad je sam. Zatim to isto uradite sa drugim. Ako nema bruma sa samo jednim kanalom, smanjite mirnu struju i vidite da li se tada smanji i brum. Ako da ipak je problem kolicina kapaciteta

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...