Jump to content

Thorens turntable


revox

Preporučeni Komentari

evo mali nastavak

 

danas ufatih vremena da napravim inspekciju novog

ono što je vidljivo i sa prošlih fotki je da je potrebno polirat i tanjir i poklopac

i za jedno i za drugo imaju adekvatne paste pa će se to raditi na kraju kad se završi sređivanje

 

elem unutrašnjost  grama je sasvim ok u smislu da nije ništa rađeno i brbano

post-38-0-35161200-1418581699_thumb.jpg

160 je isti kao

post-38-0-94868400-1418580338_thumb.jpg

147 ili obratno kad se pogleda damping gornje ploče i sub šasije

 

naravno 160 je na 220v

post-38-0-28101300-1418580376_thumb.jpg post-38-0-92116300-1418580404_thumb.jpg

a 147 na 16v i ima auto shut of što je dobra stvar kad se prispe uz muziku

 

moraće se uraditi podmazivanje osovine motora što nije problem

post-38-0-09216000-1418580446_thumb.jpg

podmazuje se piksna sa gornje i donje strane sa par kapi ulja, ja stavljam mašinsko za podmazivanje šivaćih mašina

 

post-38-0-25209000-1418580554_thumb.jpgpost-38-0-63043700-1418580584_thumb.jpgpost-38-0-64203800-1418580602_thumb.jpg

donji poklopac kod 160 je od iverice dok je kod 147 od mediapana što je čini mi se bolja varijanta

ne preostaje ništa drugo do napraviti novi od mediapana i ofarbati ga

 

post-38-0-38859300-1418580652_thumb.jpgpost-38-0-48318300-1418580663_thumb.jpg

ležište ručke je urađeno od mediapana za razliku od 147 koji je od plastike stim da sam ga napunio sa epoxy repair kitom jer umije da puca naročito gdje su otvori za šarafe

mislim da je ovo od mediapana original thorensovo ležište, nešto mi ne liči da ima stolara, naročito u to doba da je mogao ovako izrezati mediapan

 

post-38-0-30523100-1418580714_thumb.jpgpost-38-0-55852500-1418580733_thumb.jpg

osvina sub tanjira je ok ista kao i kod 147 i nije oštećena a i nema lufta u osovini. Naravno da slijedi čišćene  ležišta i zamjena ulja

 

post-38-0-92678400-1418580797_thumb.jpgpost-38-0-31215300-1418580809_thumb.jpg

707 skinuta očišćena čekirani vodovi od glave do konektora i sve u redu

 

 

post-38-0-08236800-1418580873_thumb.jpgpost-38-0-67565200-1418580881_thumb.jpgpost-38-0-31186900-1418580901_thumb.jpg

preostaje da se zamjene žice u headshelu jer su prekratke

 

i da se pokuša serditi petopolni konektor

post-38-0-57525300-1418580948_thumb.jpg

mijenjan je kabl pa je nadovezivan,

moram vidjeti ima li što slično da se kupi a ako ne ima da radi sklpel i epoksi repair

i samo da nađem dobar kabl za ručku

tu bi mi valjala koja preporuka da ne gatam

 

lift sređen- bi zaribao

rastavljen opran ubačena  nova silikonska mast

post-38-0-81880700-1418581022_thumb.jpg

i fercera kao nov

 

sređivanje lifta nije fotkano radi masnih ruku od silikona, da se ne ukakim u aparat, ali ako koga intresuje nije problem objasnit

brzina spuštanja zavisi od opruge koja gura klip, tako da se sa jačinom opruge da usporiti ili ubrzati

 

eto toliko za sad

 

kako koja faza bude rađena nakačiću koji fotku da se vidi

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Revox, ukljuci gramofon i pusti plocu na "blanko" delu na kraju.

pot moze za pocetak na normalnom nivou slusanja.

Zatim iskljuci gramofon (motor), a ovo sve drugo ostavi ukljuceno. igla isto na praznom delu.

Pokusaj prstom po etiketi da vrtis plocu sto pribliznijom brzinom brzini okretanja.

Bice ti sve jasno :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

petopolni steker,Cardas

 

http://www.partsconnexion.com/accessories_analog_cardas.html

 

Discovery cabl,za zicenje rucki,od toga radis ceo spoljni kabl:

 

http://www.partsconnexion.com/wire_tonearm_discov.html

 

fala drug, vidio no to mi malo skupo

 

a bio bih bezobrazan sam prema sebi

a i prema prethodnoj trgovini da hebeni kabl/konektor, makar to bio i cardas  platim kolko me koštala cijela konfiguracija 160+707+881 :laugh1tooht:

 

u skladu sa forumom gledam neku diy varijatu, pa me tu zanima koji kabl koristiti

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da nastavim - motor je spojen na metalnu sasiju.

I dodaje znacajnu kolicinu bruma i zamucuje sliku.

Jeste to nekako izolovano ali sasvim nedovoljno.

To je mali motor od 20W. Ali svako ko je taj motor drzao u ruci dok radi osetio je koliko tu ima mehanicke energije...

Sve se to prenosi do igle. Jednostavni test to pokazuje.

.

Resenje je premestiti motor sa metalne sasije, na drveni nosac tako da zadrzi istu poziciju. Nije komplikovan zahvat.

dodatak mreznog transformatora 220V:220V ili 235V:220V oko 35-40W je isto dobar dodatak ispred motora.

(235 zato sto je kod nas skoro uvek malo veci napon u mrezi, brzina motora zavisi od frekvencije mreze,)

Takodje skinuti shemu povezivanja i kvalitetnijim elementima zameniti 2-3 elementa u kolu prekidaca.

Nosac tih elemenata, kratka letvica je losa tako da je i to potrebno zameniti boljom.

.

Ja sam promenio i okvir od iverice, jako me je nerviralo to. napravio sam neki od jasena.

Donja ploca je od lesonita, tu sam stavio sper-plocu 4mm, one kao gumene male nogice su isto lose i potrebno ih je zameniti.

Ja sam to sve uradio na jednom TD 160 Mk II. Posle je sve bilo druga prica. :)

my 2 euro cents

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Revox, ukljuci gramofon i pusti plocu na "blanko" delu na kraju.

pot moze za pocetak na normalnom nivou slusanja.

Zatim iskljuci gramofon (motor), a ovo sve drugo ostavi ukljuceno. igla isto na praznom delu.

Pokusaj prstom po etiketi da vrtis plocu sto pribliznijom brzinom brzini okretanja.

Bice ti sve jasno :)

 

drug, skonto sam što mi hoćeš reći no ne stižem probat

 

jedva sam uspio od kad ga uzeh da skinem stanton 881 i da je montiram na 147 radi probe

 

sa glavom sam prezadovoljan i poslije 30 i kusur godina fenomenalno radi

 

ima dubinu fokus dobru separaciju dosta detalja u visokim

 

fenomenalna glava

 

lagano je "usviravam" ponovo poslije toliko godina

 

 

Da nastavim - motor je spojen na metalnu sasiju.

I dodaje znacajnu kolicinu bruma i zamucuje sliku.

Jeste to nekako izolovano ali sasvim nedovoljno.

To je mali motor od 20W. Ali svako ko je taj motor drzao u ruci dok radi osetio je koliko tu ima mehanicke energije...

Sve se to prenosi do igle. Jednostavni test to pokazuje.

.

Resenje je premestiti motor sa metalne sasije, na drveni nosac tako da zadrzi istu poziciju. Nije komplikovan zahvat.

dodatak mreznog transformatora 220V:220V ili 235V:220V oko 35-40W je isto dobar dodatak ispred motora.

(235 zato sto je kod nas skoro uvek malo veci napon u mrezi, brzina motora zavisi od frekvencije mreze,)

Takodje skinuti shemu povezivanja i kvalitetnijim elementima zameniti 2-3 elementa u kolu prekidaca.

Nosac tih elemenata, kratka letvica je losa tako da je i to potrebno zameniti boljom.

.

Ja sam promenio i okvir od iverice, jako me je nerviralo to. napravio sam neki od jasena.

Donja ploca je od lesonita, tu sam stavio sper-plocu 4mm, one kao gumene male nogice su isto lose i potrebno ih je zameniti.

Ja sam to sve uradio na jednom TD 160 Mk II. Posle je sve bilo druga prica. :)

my 2 euro cents

 

 

ovo što ti predlažeš luka luka je radio

 

Ja sam moj TD 145 preradio da bude praktično TD 160 + nova baza i eksterno napajanje, tvrdim da je sve imalo smisla raditi. E sad koliko to je već posebna tema :)

 

što se tiče napajanja motora, neđe po forumu ima šema njegovog napajanja

 

meni se sad tako nešto i ne radi

 

napajanje za 147 sa riješio sa project speedbox S

 

načekao se skoro dvije godine da dođe sinhronizovan za mrežu 50 hz i to sad radi više nego li korektno

 

za ovoga 160  ili slične modele čitao sam da ljudi prebace motor sa šasije na plnt

 

gledao dvije varijante sa metalnim nosačem i drvenim na kačenim na plith

 

to mogu probat

 

lukaluka je išao na smanjenje napona na motoru radi postizanja mirnog rada ali je i dalje ostavio motor na šasiji

 

ovo sa trafoom 220 na 220 mi se vrti kroz glavu i to ću uradim

 

čak mi se čini da imam neđe step down trafo sa 220 na 110v koji bi mogao da iskoristim stim kolko držim da bi tu veze na motoru trebalo da isprebacam drugačije

 

čitam da je smireniji rad motora sa 100v ili čak 90 i da se to lijepo čuje

 

 

e sad ovi elemti štoih pominješ u kolu prekidača čine mi se da su ok mislim kvalitetni . vide se na gornje fotke kao tako, mada ih nije problem ni promjeniti

 

u svrhu izrade novog plinta za 147 u podrumu stoje parket lajne od hrasta već godinu i kusur

 

to treba sad da uradim za oba grama

 

reko ranije da je na 147 donja ploča od mediapana 20mm kou treba da uradim i za 160 jer je na njemu iverica

 

kod tebe je bila ona prva verzija 160 koja je imala lesonitza donju ploču

 

u tom pravcu pribavljene mjere za izradu plinta

 

post-38-0-92001500-1418852868_thumb.jpg

 

treba se samo naklatit i to napraviti

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ispravka, nisam ostavio motor na šasiji. Nažalost nemam dokumentovano, ali sam motor odvojio sa šasije i drvenim nosaćem ga vezao za plint, tako da ne prenosi nikakve vibracije na samu šasiju. Tvrdim da je imalo svrhe.

 

+ još jedan savet. Jako dobro izmeri šasiju, pogotovo u čoškovima gde se šrafi na plint, da ne napraviš prevelike te (tro)ugaone nosače za šasiju, jer ćeš posle morati da ih delješ - to se meni desilo.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

 

sa glavom sam prezadovoljan i poslije 30 i kusur godina fenomenalno radi

 

ima dubinu fokus dobru separaciju dosta detalja u visokim

 

fenomenalna glava

 

 

 

 

hebiga,ja neke novije zvucnice (MM/MC) od cenovnog ranga cca 500 eura,nisam ostavljao sebi zbog 881S.. :wink2:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ispravka, nisam ostavio motor na šasiji. Nažalost nemam dokumentovano, ali sam motor odvojio sa šasije i drvenim nosaćem ga vezao za plint, tako da ne prenosi nikakve vibracije na samu šasiju. Tvrdim da je imalo svrhe.

 

+ još jedan savet. Jako dobro izmeri šasiju, pogotovo u čoškovima gde se šrafi na plint, da ne napraviš prevelike te (tro)ugaone nosače za šasiju, jer ćeš posle morati da ih delješ - to se meni desilo.

 

e to nisi pisao, pratio sam temu, pa se zapitah dal sam toliko posenilio :wink2:

 

mada cijeli posao oko prebacivanja motora sa šasije na plit sam vidio, sva je prilika, na komšijskom forumu, sinoć izgubih dva sata da to nađem al mi ne polazi za rukom

 

tu imam dilemu kako zadržati visinu motora koju sada ima ako se motor skida sa šasije a skida se

 

po meni može jedino da se montira na neki L komad od aluminijuma koji opet uzima najmanje 5 mm visine puley-a jer lim neka bude 2mm i da se lim odmakne od šasije za 1mm to je 3 mm za knap postavljanje znači ako damo neku toleranciju od još 2mm to je 5mm a toliko povuči puley put dolje belt već nećeležati na puley-u kako treba

 

moga bi to što si uradio objanit ako ti nije problem

 

hebiga,ja neke novije zvucnice (MM/MC) od cenovnog ranga cca 500 eura,nisam ostavljao sebi zbog 881S.. :wink2:

 

e baš ga hebi i to na kvadrat

 

dakle od svih glava koje imam jedino ću da ostavim ovu stenton 881S

ostaviću ortofon vms10 km2

ove stare stvarno sviraju do bola

 

ova stanton polovna na eby ide 200-200usd - ne mogu da vjerujem

 

ostviću i sumiko pearl jer stvarno radi do jaja

to je jedina glava sa kojom sam zadovoljan od ovih što sam kupio,

 

naravno ostviću i AT95 za lošije očuvane ploče

 

na prodaju će da ide at120e grado green1 i sve sa TP63 Arm Wand

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

jedna dopuna i savjet za luku

 

ja sam na 147 glavnu šasiju od plinta odvojio gumenim rolerima od deka

 

makao onu plastiku iz rolera i stvio gumu umjesto onih bijelih plastičnih podložaka

 

možeš da staviš ispod gumenog rolera na drvo prvo one samoljeplive krugove od čohe

 

dalo efekta da ne prenosi vibracije od podloge na kojoj je gram i plinta na šasiju

 

to bi tebi neviđeno valjalo pošto si prebacio motor na plint

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Problem je što to nisam detaljno fotografisao kad sam radio. Probaću jednom prilikom da uslikam kako to sada izgleda.

 

Ovo je jedna fotka plinta iznutra pre nego što sam elektroniku komplet uklonio:

 

post-123-0-35731200-1418930365_thumb.jpg

 

Ideja za ubacivanje dodatnih dampera između šasije i plinta nije loša, jedino još da se nagovorim da se time bavim :)

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ideja za ubacivanje dodatnih dampera između šasije i plinta nije loša, jedino još da se nagovorim da se time bavim :)

 

nagovori se :wink2:

 

imaš 4 šrafa da odvrneš i da zavrneš i da ubaciš ovo

 

post-38-0-08679300-1418939485_thumb.jpg post-38-0-49375400-1418939498_thumb.jpg

 

sve u svemu 15 minuta :wink2:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

sfatah danas vremena da sredim grace 707

 

matora more mnogo :wink2:

 

generalno problema sa ručkom nije ni bilo, liše lifta koji je bio zaribao i koji sam sredio i konektora ručke koji sam ostvio za kraj.

 

sve ostalo ispravno

 

headshel malo izgerban, malo ga pedantni majstori dofatili lemilicom, odlijepila se štampa koja drži vodove, odlijepila se izolaciona ploča unutar headshela, pokidao se spoj te ploče sa masom, odlijepio se gornji dio hedashela za pomjeranje ručice

 

sve fino rastavljeno, očišćeno, ispolirano, polemljeno rekonstruisano i sastvljeno

 

jedno lijepo popodne, kad ti posao krene od ruke, uz laganu muziku satrakaša

 

nastavak slijedi kad smontiram petoplni konektor ručke

 

sva je prilika da ću staviti cordial interkonekt cpk 220

 

post-38-0-04627200-1419182532_thumb.jpgpost-38-0-64751800-1419182548_thumb.jpgpost-38-0-63219600-1419182557_thumb.jpgpost-38-0-08295200-1419182568_thumb.jpgpost-38-0-18007400-1419182580_thumb.jpgpost-38-0-55115700-1419182597_thumb.jpgpost-38-0-04358000-1419182608_thumb.jpgpost-38-0-70363000-1419182630_thumb.jpgpost-38-0-65279800-1419182646_thumb.jpgpost-38-0-93896200-1419182657_thumb.jpgpost-38-0-61539700-1419182666_thumb.jpgpost-38-0-32681500-1419182682_thumb.jpgpost-38-0-95358700-1419182689_thumb.jpgpost-38-0-44786100-1419182699_thumb.jpgpost-38-0-95653900-1419182714_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

zato što nema dovoljno žice u ručici da bi se to napravilo te da bi to napravi morao bih da mijenjam kompletno ožičenje ručice a to mi se nešto ne radi.

 

vjerovatno bi tada krenuo da mijenjam i hedashel i otvorio bi se posao

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

sfatah danas vremena da sredim grace 707

 

matora more mnogo :wink2:

 

generalno problema sa ručkom nije ni bilo, liše lifta koji je bio zaribao i koji sam sredio i konektora ručke koji sam ostvio za kraj.

 

sve ostalo ispravno

 

headshel malo izgerban, malo ga pedantni majstori dofatili lemilicom, odlijepila se štampa koja drži vodove, odlijepila se izolaciona ploča unutar headshela, pokidao se spoj te ploče sa masom, odlijepio se gornji dio hedashela za pomjeranje ručice

 

sve fino rastavljeno, očišćeno, ispolirano, polemljeno rekonstruisano i sastvljeno

 

jedno lijepo popodne, kad ti posao krene od ruke, uz laganu muziku satrakaša

 

nastavak slijedi kad smontiram petoplni konektor ručke

 

sva je prilika da ću staviti cordial interkonekt cpk 220

 

attachicon.gif1.jpgattachicon.gif2.jpgattachicon.gif3.jpgattachicon.gif4.jpgattachicon.gif5.jpgattachicon.gif6.jpgattachicon.gif7.jpgattachicon.gif8.jpgattachicon.gif9.jpgattachicon.gif10.jpgattachicon.gif11.jpgattachicon.gif12.jpgattachicon.gif13.jpgattachicon.gif14.jpgattachicon.gif15.jpg

nesto ne vidim dobro...jel to kuciste headshela od plastike?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da nastavim - motor je spojen na metalnu sasiju.

I dodaje znacajnu kolicinu bruma i zamucuje sliku.

Jeste to nekako izolovano ali sasvim nedovoljno.

To je mali motor od 20W. Ali svako ko je taj motor drzao u ruci dok radi osetio je koliko tu ima mehanicke energije...

Sve se to prenosi do igle. Jednostavni test to pokazuje.

Ispravka, nisam ostavio motor na šasiji. Nažalost nemam dokumentovano, ali sam motor odvojio sa šasije i drvenim nosaćem ga vezao za plint, tako da ne prenosi nikakve vibracije na samu šasiju. Tvrdim da je imalo svrhe.

Zanimljivo!

Ja sam mislio da su kod modela TD-160 dovoljne opruge.

Srećom, izgleda da sa mojim TD-126 MkI nemam problem sa prenošenjem vibracija motora do igle.

Uradio sam sledeći test:

Podigao sam tanjir i skinuo sam kaiš sa subtanjira.

Vratio sam sve na svoje mesto i stavio LP.

Uključio sam gramofon i spustio sam iglu na ploču.

Znači motor se bez kaiša vrti na prazno.

Ideja je bila da igla stoji na ploči koja se ne okreće,

kako bih mogao da jasnije čujem eventualne efekte prenošenja vibracija motora kroz šasiju do zvučnice.

Opruge su jedina veza izmedju baze sa motorom i plivajuće šasije sa tanjirom i ručicom.

Izgleda da dobro rade posao i izoluju vibracije,

pošto se čak i sa maksimalno odvrnutim volume potom na pojačalu,

ne čuje nikakva razlika između stanja mirovanja i stanja rada motora. :)

 

Sve što se čuje je šum phono sekcije i jedva primetni 50Hz brum (volume je na maksimumu),

koji od negde dolazi (strujni kablovi mozda suviše blizu phono interkonektu, itd...).

 

Ovi šumovi su potpuno isti i nema apsolutno nikakve razlike kada motor radi i kada miruje,

znači nisu prouzrokovani vibracijama istog.

 

 

Naravno TD-126 je masivniji gramofon od TD-160, sa nešto drugačije rešenim vešanjem i težom livenom šasijom.

.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Srećom, izgleda da sa mojim TD-126 MkI nemam problem sa prenošenjem vibracija motora do igle. Uradio sam sledeći test: Podigao sam tanjir i skinuo sam kaiš sa subtanjira. Vratio sam sve na svoje mesto i stavio LP. Uključio sam gramofon i spustio sam iglu na ploču.

 

Ne tvrdim da se vibracije prenose kad se remen vrati na mesto, ali kad je remenica motora spojena preko remena na ostatak pokretnog sistema, slika je ipak donekle drugačija.  U normalnoj situaciji belt bi trebalo da prenosi samo rotaciju na tanjir ali uvek prenosi i nešto od vibracija sa motora ako ih ima... U slučaju da se vibracije prenose sa motora onda znači da motor treba smiriti, jer je isti generator neželjenih vibracija. Što je krući remen kojim se spaja okretni deo - tanjir sa motorom, utoliko gore. Ako je remen previše elastičan, ni to ne valja baš... Ovo sve kažem kao načelnu stvar, nevezano za neki konkretan slučaj.

Što se tiče snage motora, 20W uopšte nije malo, štaviše... Ne znam da li je stvarno u pitanju 20 ili je omaška, ali da je 2W, to bi bilo malo, 20W motor uopšte nije malo za gramofon...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...