Jump to content

Koje pojacalo napraviti? Saveti, iskustva, ideje...


pakonja

Preporučeni Komentari

  • Odgovora 173
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

Ima Elektor i bolje pojačalo od tog Crescenda. npr ovo:

 

http://www.seekic.com/blog/project_solutions/2011/08/21/HIGH_END_POWER_AMP_High_class_watts_%EF%BC%881%EF%BC%89.html

 

Mana mu je što nema previše Wati, ali mu to jako snizuje cijenu izrade.

 

Inače toga i ja imam jedno 90% gotovog. Imam i dvije original  pločice popunjene sa  svim kritičnim dijelovima za prodaju. Ako je netko ozbiljno zainteresiran može pitati. Zbog teško nabavljivih tranzistora odmah ću kazati da nije džabe.

 

 

Inače po onome što vidim na shemi taj Crescendo je solidno pojačalo, ali ne više od toga.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

U cirklotronu bi verujem bila višak - tamo gde treba, treba, tamo gde ne treba, ne treba - šta ja znam - znam da je to nekome važno da zna. Da nije važno, ne bi (neki) proizvođači to posebno naglašavali da je nema, kad je nema, naravno... A možda i nije važno... al' eto. Ja rek'o i ostado' živ :)

Da te ne gnjavim, Stein, ali teorija i praksa negativne povratne sprege je vrlo iziričita. Ta moda da se radi bez nje je, po mome mišljenju, baš to, čista moda, iako sadrži u sebi i dosta istine. Sve se vrti oko jednog ključnog stava - čemu u konkretnom slučaju služi ta petlja? Činjenica je da je globalni NFB jako zloupotrebljavan kao lek koji leči sve, što naravno ne postoji, i što je naravno pogrešno, jer rešimo neke probleme, ali onda stvorimo neke druge. Međutim, ako se on koristi samo kao "šlag preko torte", dakle da nešto već dobro samo još malo poboljša, onda je on veoma poželjan.Do sada sam čuo popriličan broj pojačavača snage koji su se dičili time da nemaju globalnu NFB petlju, i ma kako različito zvučali između sebe, jedna stvar im je bila zajednička: uvek su me nekako ostavljali sa nekim osećajem nedorečenosti, kao da je uvek nešto malo nedostajalo. Istina, uređaju sa jako mnogo globalnog NFB-a su me mnogo češće razočaravali rezultatima, čak i kada se statistički izjednače procentualno pošto ih ima daleko više nego onih bez.Poenta je, globalni NFB je samo alat, a koliko dobar posao se može obaviti sa njime je stvar majstora u čijim rukama je taj alat. Kao i uvek, kao i sa maltene svim drugim.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@zika:

Ne, ne, ne... nije takav... ovaj sto sam slusao je roze boje... :)

 

Crescendo koji sam slusao je modifikovan od strane jednog mog zemljaka koji se bas pozabavio njime a glupo mi je da ga pitam tacno sta je sve radio jer on prodaje ta pojacala i ne verujem da bi mi dao sve na gotovo... ipak on je ulozio godine i godine rada na njemu da ga usavrsi... I mislim da je uspeo u tome... :)

 

 

P.S. Salim se za rozu boju :) Da ne bude da me neko ozbiljno shvati :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ima Elektor i bolje pojačalo od tog Crescenda. npr ovo: http://www.seekic.com/blog/project_solutions/2011/08/21/HIGH_END_POWER_AMP_High_class_watts_(1).html Toga i ja imam jedno 90% gotovog. Imam i dvije original  pločice popunjene sa  svim kritičnim dijelovima za prodaju. Ako je netko ozbiljno zainteresiran može pitati. Zbog teško nabavljivih tranzistora odmah ću kazati da nije džabe. Inače po onome što vidim na shemi taj Crescendo je solidno pojačalo, ali ne više od toga.

Zorane, ovaj uređaj ima dve mane. Prva su ulazni dualni tranzitori, koji se, koliko znam, više ne proizvode. Naći ih ne da nije lako, nego je muka živa, a pošto više nema originala, verovatnoća da neko uvali bog te pita šta umesto njih je utoliko veća - a kinezi su JAKO skloni tome.Druga je snaga. Sa napajanjem od +/-25V, čak pretpostavljajući i apsolutno "kruto" napajanje, dakle bez ikakvih varijacija bez obzira na snagu, tu teško može biti više od 30-ak W/8 Oma. Po mome mišljenju, to je ozbiljno ograničenje, ne mislim da bez 400W/8 Oma nema dobrog zvuka, ali i ovo je baš pa malo. Tu si doživotno vezan strogo na sobni nivo ako ne želiš kompresiju.Treća stvar je principijelna. SEPP izlazi imaju prednost uparivanja, jer se uparuje samo jedna par izlaznih tranzistora, što je mnogo lakše nego više njih. Ali, to ujedno drži izlaznu impedansu višom, pa imamo manji faktor prigušenja (Damping factor) i prirodno ograničava maksimalnu moguću struju (što ovde ne bi trebalo da bude problem usled malih napona napajanja, koji dozvoljavaju veće struje bez opasnih izleta van SOAR režima tranzistora).Pošto ga nisam čuo, ne znam kako zvuči, ali znam da je i te kako moguće da radi jako dobro. Ako malo računaš, videćeš da je razlika u ceni izmeu ovog i recimo nekog drugog sa 100W/8 Oma po kanalu daleko manja nego što to možda izgleda na prvi pogled, ali bi i razlika u zvuku mogla biti sasvim solidna. Jednostavno, dinamički raspon je bitno širi, i nikakva teorija to ne može da opovrgne.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Rekao sam da kritične dijelove imam.

 

Također i da je manje snage, što mu se donekle i može povećati podizanjem napona. Većina ljudi ne sluša na snagama većim od 5W nikada u životu, ali to je za neku drugu temu i raspravu.

 

Damping faktor pojačala je cca 400 što je više nego što netko ikada može zatrebati i više od 99% današnje produkcije.

 

high - end power amp high - end power amp - Audio Stereo

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Apropo NFB... Inicijalno, držao sam se osnovne šeme pri izradi: http://www.diyaudio.rs/topic/947-bastard-anyone/#entry21035 gde nema te NFB ali sam dobio od Sipija i "ponudu" da probam da uvedem neku vrstu NFB... Na šemi su crvenim ucrtani vodovi za uvođenje NFB...

 

Postavljena slika

 

edit: pojedinačne vrednosti elemenata odstupaju od naznačenih vrednosti - šema je više zarad prikaza principijelnog načina spajanja... detaljniji prikaz svega je u temi http://www.diyaudio.rs/topic/947-bastard-anyone/

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Rekao sam da kritične dijelove imam. Također i da je manje snage, što mu se donekle i može povećati podizanjem napona. Većina ljudi ne sluša na snagama većim od 5W nikada u životu, ali to je za neku drugu temu i raspravu. Damping faktor pojačala je cca 400 što je više nego što netko ikada može zatrebati i više od 99% današnje produkcije. high - end power amp high - end power amp - Audio Stereo

Kao i obično za Elektor projekte, sve je tehnički odlično obavljeno, tu nema kiksa.Konceptualno, po meni, trebalo je da dupliraju snagu za nešto stvarno ozbiljno. Giesberts inače ima običaj da baš masno zakomplikuje stvari, seti se samo Giganta, no nije bitno.Damping faktor od 400 pa makar i za 8 oma, znači izlazna impedansa od (8:400) 0,02 Oma. Ako je on to stvarno postigao sa SEPP izlazom, onda je to bilo moguće uz upotrebu masivne NFB sprege, ili je otkrio taju koju niko drugi ne zna. U životu nisam video pojačavač sa tako malom izlaznom impedansom koji na izlazu nije imao minimalno 4 para bar jednako jakih izlaznih tranzistora i proporcionalno veće napajanje. Tako da mu za to baš i ne verujem, bez obzira na moje poštovanje prema njegovom radu, koji se trudim da pratim koliko mogu.Pojačavač sa SEPP izlazom koji postigne i celih 100 damping faktora je već pomalo čudo. Ko ne veruje, neka prelista malo podatke i za ono što je bilo do sada, i za ono što sada jeste.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Apropo NFB... Inicijalno, držao sam se osnovne šeme pri izradi: http://www.diyaudio.rs/topic/947-bastard-anyone/#entry21035 gde nema te NFB ali sam dobio od Sipija i "ponudu" da probam da uvedem neku vrstu NFB... Na šemi su crvenim ucrtani vodovi za uvođenje NFB...

 

Postavljena slika

 

edit: pojedinačne vrednosti elemenata odstupaju od naznačenih vrednosti - šema je više zarad prikaza principijelnog načina spajanja... detaljniji prikaz svega je u temi http://www.diyaudio.rs/topic/947-bastard-anyone/

Da sam ja na tvom mestu, bar bih to probao. Mislim da bi mogao da se baš začudiš, naravno, u pozitivnom smislu.

Pođi od proste činjenica da bar 80% izobličenja nastaje na samom izlazu, u vezi izlaznog stepena i bog te pita kakvog radnog opterećenja, tj. zvučne kutije. Ako sada makar i mali deo tog signala vratiš nazad na ulaz kao negativnu reakciju, to je jedini način da smanjiš ta izobličenja, ma kako možda mala naizgled bila. Istim potezom obaraš i izlaznu impedansu celog sklopa, što popravlja tvoj faktor prigušenja (damping), odnosno kontrolu zvučnih kutija.

Uostalom, to i jeste suština povratne sprege - nije njeno da popravlja koje kave brljotine napravljene usput, nego da dobru stvar učini još boljom. A to što je taj princip debelo zloupotrebljavan do sada je već neka druga priča.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Apropo NFB... .....

 

 

ako si napravio po semama koje u nacrtane od strane Sipija i mene , onda znam sta si napravio

 

al' je zanimljivo sto svako malo ispada da je nesto drugo na/pravljeno

 

ceo amp je SUSY** , a sad da li je OS ukljucen u SUSY fb loop , to moze biti izbor , zavisno od prirode loadinga ..... ako je modul impedanse zvucnika miriji , OS moze da bude iskljucen iz fb loop , a ako je iole zajebaniji , onda OS mora da udje u loop

 

**SUSY  (Supersymmetric , patented by NP)je mehanizam baziran na crossfeed NFB , sto ce reci da je NFB conditio sine qua non e da bi sklop i bio SUSY

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pre svih odgovora datih bilo je potrebno utvrditi sledece.

.

koliki stepen slozenosti uredjaja je ostvariv?

koliko je iskustvo u gradnji?

koji je budzet za buduce pojacalo?

.

na osnovu odgovora na ova pitanja relativno lako se utvrdi kojia

su naredna pitanja u nizu na koja bi trebalo odgovoriti

.

koja snaga je potrebna?

itd itd.

:)

u principu retko komentarisem tranzistorske teme i ovako postavljene teme - sorry :)

.

Ako su odgovori na pitanja po mojim nekim predvidjanjima - pogledati motorola design handbook

baziraju se na darlington tranzistorima (sedamdesete su u pitanju)

ima veoma dobrih primera ne previse komplikovanih, lako podesivih sklopova, sa velikom verovatnocom uspeha,

koji nisu uopšte zahtevni po pitanju delova... :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

imao sam nekada to, pre personalnih racunara, fotokoprano

to je ovo stivo

″15 to 60 Watt Audio Amplifiers Using Complementan Darlington Output Transistors,″ Motorola、 Phoenix, AZ 1974, AN-483B

u AN je solidno dato vise shema sa pcb i objasnjenjima...

ima i deo na ovom linku

http://www.seekic.com/circuit_diagram/Amplifier_Circuit/60_W_WITH_DC_COUPLED_OUTPUT.html

http://www.seekic.com/circuit_diagram/Amplifier_Circuit/Amplifier_Circuits-Audio/60_W_WITH_AC_COUPLED_OUTPUT.html

:)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pre svih odgovora datih bilo je potrebno utvrditi sledece.

.

koliki stepen slozenosti uredjaja je ostvariv?

koliko je iskustvo u gradnji?

koji je budzet za buduce pojacalo?

.

na osnovu odgovora na ova pitanja relativno lako se utvrdi kojia

su naredna pitanja u nizu na koja bi trebalo odgovoriti

.

koja snaga je potrebna?

Sto se tice stepena kompleksnosti nije mi toliko bitan ukoliko se uklapa u finansije... snasao bi se sa svakim pod uslovom da imam skicu PCB-a sa rasporedom delova i da ne moram sam da projektujem PCB. :)

 

Iskustvo u gradnji pojacala je nikakvo... tj nikada nisam nijedno pojacalo uradio ali ukoliko nadjem skicu PCB-a sa shemom i rasporedom delova lako se naprave plocice i sve da se izlemi... To nije neka mudrost, ali ono za sta ce mi trebati podrska sa vase strane je za fina podesavanja koja bi voleo da naucim da radim i tu je sve ono iskustveno i sto bi rekli "suva pamet"... Lako se izfizikalise i izlemi ali treba znati gde, sta, kako i zasto je to tu gde jeste... to je taj deo sto bi kroz gradnju voleo da naucim a ujedno i da dobijem kvalitetnije pojacalo sa detaljnijom slikom i sirom pozornicom od mog trenutnog.

 

Budzet.... to je uvek tricky... recimo oko 200-300e... bez kutije i hladnjaka zato sto neke hladnjake imam tako da cu kutiju praviti po tim hladnjacima... mislim da svi ovi do sad predlozeni mogu za taj novac da se urade? Nisam stavljao na papir sve delove ali ovako odokativno mislim da moze...

 

Sto se snage tice tu nisam ni sam siguran koliko je dovoljno... tj sto vise to bolje ali opet treba imati neke granice... zato sam naveo koji su moji zvucnici pa da cujem i sta ostali misle...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jako je bitno da kažeš dimenzije hladnjaka :-) Recimo, Aleph 5 je čista A klasa (najbolji zvuk), tu je stepen korisnog dejstva samog pojačala mali, a grejanje je straobalno, mislim da je disipacija oko 150w po kanalu - drugim rečima barem 4 kila dobro profilisanog aluminijuma. Ili aktivno hladjenje sa ventilatorima.Poslato sa čamca na sred Dunava

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jako je bitno da kažeš dimenzije hladnjaka :-) Recimo, Aleph 5 je čista A klasa (najbolji zvuk), tu je stepen korisnog dejstva samog pojačala mali, a grejanje je straobalno, mislim da je disipacija oko 150w po kanalu - drugim rečima barem 4 kila dobro profilisanog aluminijuma. Ili aktivno hladjenje sa ventilatorima.Poslato sa čamca na sred Dunava

 

Optimista sa Dunava. :)  Ja još u praksi/uživo nisam dotakao tako dobro profilisan(e) hladnjak(e) koji mogu/že bez ventilatora da izdrži 300W disipacije a da ne gura(ju) vagu daleko od 4 kile aluminijuma... Tj nije hladnjak u pitanju - on će da izdrži, nego izlazni elementi pojačala teško da će :) Za pošteno odrađen A5 treba poštena masa hladnjaka uz dobar profil... I da ne bude zabune, nije pojačalo koje vredi raditi ako se nema vremena za pripremu pred slušanje muzike - treba mu sat vremena rada pre nego počne da "svira" kako je zamišljeno, projektovano i predviđeno:

 

"This amplifier runs hot. The heat sinks will warm up in about an hour to a temperature whichwill not be comfortable to touch for more than a moment or two, which is 120 to 130 degreesFahrenheit (50 to 55 degrees Celsius). This is normal, and there is a thermal shut off systemwhich will shut down the amplifier at internal temperatures in excess of 160 deg. F. and 70deg. C.It takes at least an hour of warm up time to get the best performance out of the amplifier. Itwill take that long to reach operating temperature and exhibit lowest distortion and noise. Thisis not a subjective judgement, but based on actual distortion and noise measurements. Youmay find somewhat greater residual noise coming through the loudspeaker when the amplifieris first turned on, but it will decrease as the amplifier warms up."

 

(isečak iz manuala za Aleph 5)

 

Što se tiče samograditeljskog iskustva, uvek je poželjno. Primera radi, ja sam i pored iskustva natrčao na neke sitne, skoro pa banalne probleme tokom gradnje cirklotrona u hibridnoj verziji koji su mi baš zagorčali život. Ali sve je napisano u temama o gradnji cirklotrona, i jednog, i drugog. Za početak, svakom zainteresovanom bih preporučio da prvo sagradi verziju sa OPA1632. Lakše je, brže, jeftinije, a zvučna razlika se svodi na minijaturne i tanušne nijanse u konačnom zvuku. Cevna varijanta zahteva više novca i angažovanja oko samog napajanja a veoma je moguć i problem koji sam imao sa cevima - nije se baš svaka cev dala upotrebiti - sklop je zahtevan po pitanju uparenosti karakteristika trioda unutar istog balona...

 

Za razliku od Alepha5 koji je u A klasi all the way, svih 60W, Cirklotron se može podesiti po želji, ukusu, mogućnostima i na 5 i na 30W u A klasi ili bilo gde između... a da to ne degradira kvalitet reprodukcije... Ako imaš više hladnjaka, guraš ga dublje u A klasu, ali ako nemaš, podešavaš shodno količini koju imaš. Ako jednog dana nabaviš bolje hladnjake, može da se prepodesi... Veoma fleksibilno rešenje...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Optimista sa Dunava. :) Ja još u praksi/uživo nisam dotakao tako dobro profilisan(e) hladnjak(e) koji mogu/že bez ventilatora da izdrži 300W disipacije a da ne gura(ju) vagu daleko od 4 kile aluminijuma...

Ma druže Štajn, lupih 4 kile... Hteo sam neki broj kilograma da rečem a da nam se pakonja ne uplaši :DMoja preporuka, sa manjkom iskusrva u gradnji, je Crescendo. I to polako i natenane uraditi....Poslato sa čamca na sred Dunava
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ma druže Štajn, lupih 4 kile... Hteo sam neki broj kilograma da rečem a da nam se pakonja ne uplaši :DMoja preporuka, sa manjkom iskusrva u gradnji, je Crescendo. I to polako i natenane uraditi....Poslato sa čamca na sred Dunava

 

U datoj situaciji, i ja bih procenio da je možda najbolji izbor Crescendo.

 

Apropo hladnjaka... Kod mog cirklotrona (solid state izvedba) je po kanalu upotrebljen hladnjak koji je malkice predimenzioniran za biasovanih 32W u A klasi (@4 ohma) a na vagi dva guraju tek nešto manje od 10kg. Moglo bi, verujem i sa nešto manje rashladne površine ali ne mnogo manje pri ovako podešenom pojačalu. Limit je zapravo u naponu napajanja i veličini ispravljača (trafo 400VA 2x25VDC (puta dva) za stereo amp) a ne u broju izlaznih elemenata i hladnjacima...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jako je bitno da kažeš dimenzije hladnjaka :-) Recimo, Aleph 5 je čista A klasa (najbolji zvuk), tu je stepen korisnog dejstva samog pojačala mali, a grejanje je straobalno, mislim da je disipacija oko 150w po kanalu - drugim rečima barem 4 kila dobro profilisanog aluminijuma. Ili aktivno hladjenje sa ventilatorima.Poslato sa čamca na sred Dunava

Kolega, čista A klasa ima svoje prednosti, nema sumnje, ali ima i svoje mane. Sama činjenica da nešto radi u čistoj klasi A ne garantuje i najbolji zvuk. Uzmi samo primer starog Quad 303 pojačavača snage, njegova struja mirovanja je neverovatno malih 4 mA! Pa opet svira sjajno i dan-danas.Na stranu što se proizvođači frljaju sa čistom klasom A kao besni - dobar primer je Musical Fidelity, njihov mali integralac (zaboravih mu oznaku), koga su nudili kao čistu klasu A, je u stvari klasa AB, ali radi u čistoj klasi A do otprilike polovine nominalne snage. Pa ako imaše neke hiper efikasne zvučnike, kao recimo stari Altec Lansing modeli, sa efikasnosti od 108 dB/!W/1m, onda stvarno ni ne napuštaš čistu klasu A, ali ako imaš neke kutije realnije za to doba, sa efikasnosti od nekih recimo 88 dB/1W/1m, onda ćeš čak i pri kućnim uslovima slušanja tu i tamo preskakati u klasu B. Ista stvar i sa Marantz-ovom "Quarter A" topolgijom, sem što ti je dinamički prozor daleko otvoreniji.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

U datoj situaciji, i ja bih procenio da je možda najbolji izbor Crescendo. Apropo hladnjaka... Kod mog cirklotrona (solid state izvedba) je po kanalu upotrebljen hladnjak koji je malkice predimenzioniran za biasovanih 32W u A klasi (@4 ohma) a na vagi dva guraju tek nešto manje od 10kg. Moglo bi, verujem i sa nešto manje rashladne površine ali ne mnogo manje pri ovako podešenom pojačalu. Limit je zapravo u naponu napajanja i veličini ispravljača (trafo 400VA 2x25VDC (puta dva) za stereo amp) a ne u broju izlaznih elemenata i hladnjacima...

Ključno pitanje: kako stoje stvari na leto, kada je ambijentna temperatura ne 22-24 kao zimi, nego 35-40, kako kada? Ako se ni tada ne pregreva, onda je sve OK.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ključno pitanje: kako stoje stvari na leto, kada je ambijentna temperatura ne 22-24 kao zimi, nego 35-40, kako kada? Ako se ni tada ne pregreva, onda je sve OK.

 

Kod mene je temperatura u kući uvek u granicama normale, dakle, oko 30 stepeni leti. Mogao bih leti da dodatno dogrevam otvaranjem prozora ali to ne činim(o) ako ne moramo. Dve ključne reči: izolacija i klimatizacija... :)

OT: ako bude kako bi trebalo - a planiram i nadam se realizaciji, u skorijoj budućnosti prelazimo na toplotnu pumpu...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sto se tice stepena kompleksnosti nije mi toliko bitan ukoliko se uklapa u finansije... snasao bi se sa svakim pod uslovom da imam skicu PCB-a sa rasporedom delova i da ne moram sam da projektujem PCB. :)

 

Iskustvo u gradnji pojacala je nikakvo... tj nikada nisam nijedno pojacalo uradio ali ukoliko nadjem skicu PCB-a sa shemom i rasporedom delova lako se naprave plocice i sve da se izlemi... To nije neka mudrost, ali ono za sta ce mi trebati podrska sa vase strane je za fina podesavanja koja bi voleo da naucim da radim i tu je sve ono iskustveno i sto bi rekli "suva pamet"... Lako se izfizikalise i izlemi ali treba znati gde, sta, kako i zasto je to tu gde jeste... to je taj deo sto bi kroz gradnju voleo da naucim a ujedno i da dobijem kvalitetnije pojacalo sa detaljnijom slikom i sirom pozornicom od mog trenutnog.

 

Budzet.... to je uvek tricky... recimo oko 200-300e... bez kutije i hladnjaka zato sto neke hladnjake imam tako da cu kutiju praviti po tim hladnjacima... mislim da svi ovi do sad predlozeni mogu za taj novac da se urade? Nisam stavljao na papir sve delove ali ovako odokativno mislim da moze...

 

Sto se snage tice tu nisam ni sam siguran koliko je dovoljno... tj sto vise to bolje ali opet treba imati neke granice... zato sam naveo koji su moji zvucnici pa da cujem i sta ostali misle...

na osnovu tvog odgovora da ti je najvaznije da imas pcb

procenjujem da se ne bi snasao sa pojacalima koja zahtevaju podesavanje vece ili velike mirne struje

u korelaciji sa off-set naponom.

I velika je verovatnoca da bi spalio izlazne tranzistore a mozda i jos ponesto.

..

Ukratko tip je sledeci - da prvo napravis nesto veoma jednostavno sto cak i ne zahteva stampanu plocicu ako na primer neki klon gauncarda - gainclone,

ili neki amp u ab klasi sa manjom mirnom strujom, automatski ogranicenom,..

u ovoj motorolinoj aplikaciji postoje i PCB ali ne moze da se nadje kompletna na netu

ili barem ja nisam uspeo.

 

.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@PakonjaKoliko snage je ključno pitanje. Na žalost, nema lakog odgovora jer ima dosta varijabli.U mom slučaju, sa efikasnosti od 92 dB/2.83V/1m, za svakodnevno slušanje verovatno bi mi i 2x25W bilo sasvim dovoljno, prosečna disipirana snaga je 0,5-0,8W, špicevi mogu dostići i 12W. Pre nekog vremena, drugar i ja odvalimo stvar malo jače, nismo imali SPL metar pa nismo mogli da premerimo, ali otprilike smo povukli oko 96 dB na 3 metra, što je oko 102 dB na 1 metar. Tu se prosek kretao oko 15-20W, a špicevi su dostizali i 70W. To je JAKO glasno, nema šasne da se tako sluša na dugi rok, ne zbog oklagije koja će doleteti iz kuhinje, nego brate zaboli te glava posle pola sata, bar mene. Dakle, stvar je u ličnoj granici zvučnog pritiska.U mom slučaju, pojačavačima je lako jer pobuđuju lako, "čisto" opterećenje. Čak i kada se uračuna onaj fazni pomer od -25 stepeni, ispada da nikada ne vide manje od 5,3 Oma. Po dtim uslovima, i Technics kuplje u mini marketu radi najbolje što može. Ali, ako neko poseduje recimo B&W 601, za koga proizvođač navodi da ima najmanju impedansu od 3,3 Oma, pa kada se uračuna i nekakav fazni pomer koga sigurno ima (ne znam koliki je), ispada da će pojačavač videti ekvivalent impedanse od 2,5 Oma ili manje. To će ga sigurno opteretiti duplo više nego da pobuđuje moje kutije. Pošto su napajanja u serijskim uređajima najčešće njihova najveća mana, može se očekivati da će neki špicevi biti komprimovani, reprodukovani sa manje energije nego što bi trebalo (NIJE isto što i kliping, ovo je mnogo benignije). Dakle, pitanje kutije, velika varijabla.Onda dolazi pitanje šta slušaš. Poređenja radi, picikato na violini će tražiti recimo 2-3W u sobi, i to prilično glasno, ali ako uleti timpan, ili ne daj bože japanski taiko bubnjari, ili Blue Man Group, to će tražiti bar 50-70W sbage da bude bez kompresije. Pogrešno se misli da to znači da će sve biti glasnije - neće, ovde se govori samo o tome da taj timpan bude reprodukovan onako kako je zašisan na nosaču zvuka, tj, da ne izgubi dinamiku i energiju koju na zapisu ima.JAKO pojednostavljeno, stvar se svodi na ovo - kupuješ pojačavač od 100W zato da bi bio siguran da če odsvirati neki timpan dobro na 50W, očekujući da pojačavač od 100W ima napajanje koje je dovoljno dobro da se sa time ne muči. Pošto verovatno ne sediš u sobi i ne slušaš sinusne talase pri maksimalnoj snazi, moraš da uzmeš u obzir da je muzika promenljiva, da pulsira, čas je glasnija, čas tiša, pa kada uračunaš potrebnih recimo 12 dB rezerve za glasne delove, realno pojačavač od 100W je upotrebljiv do prosečnih 25W snage.E, kada skockaš u glavi i na papiru sve te elemente, dobićeš jasniju predstavu kolikosnage je tebi dovoljno.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...