Jump to content

Bato MM-Amp (LM-most by macolakg)


Preporučeni Komentari

Bato MM preuzet od kolege Ubledelog. Necemo ga kaciti kod mene dok ne dobimo clearance da je bezbedno i za Batoa a i za moje zvucnike (kompikovana prica - gainlconovi u basovima mojih Swingova se ne ljube sa bridzovanim centralnim pojacalom u sistemu sa kojim su povezani preko zvucnickog izlaza preko pasivnog fitlera, a posebno je pitanje sta ce proizvesti to sto Bato MM nije uzmeljen pa ce preko tog filtera videti masu pojacala u Swing basovima)

 

Enivej probacemo ga kod kolege Neskora na Tannoyima, mada bih iskreno vise voleo da vidim kako bi ovo teralo neke vece JBL mrcine, to bi bio ozbiljan test. Tannoyi nisu bas neki preterano zahtevan zvucnik.

Velis ko hebe Tannoy-e, nije steta ako izgore[emoji3]

 

Salu na stranu, prenesite utiske.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@grau: To bi onda značilo da je kod tebe korišćena  tzv serijska skretnica. U suprotnom, ako su basovi sa ostatkom(lavorima) povezani uobičajenom, paralelnom skretnicom,  lako bi se mogli odvojiti od ostatka.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Oris swing ima kombinovanu aktivnu i pasivnu skretnicu. Za donji deo ide prvo pasivni RC filter pa odatle signal ide u gainclone verziju pojacavaca. Tako da je bas podrucije aktivno pogonjeno ALI sa pasivnim RC filterom ispred. Koncept, RC pasivnu skretnicu, Chip amp, i napajanje projektovao ing. Mirko Weitzig.

Gornji opseg pogoni koaksijalna kompresiona jedinica i tu je klasicna RLC pasivna skretnica. Tu pasivnu skretnicu, za koaksijalnu jedinicu koje je btw i modifikovana, odlično projektovao ing. Gerner Christensen. (Uopste se ne moze prepoznati da su to ustvari dva zvucnika...)

Signal se uzima sa pojacala koje pogoni zvucnike i zajednicki je i za LF i za HF sekcije.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

22 hours ago, grau said:

Enivej probacemo ga kod kolege Neskora na Tannoyima, mada bih iskreno vise voleo da vidim kako bi ovo teralo neke vece JBL mrcine, to bi bio ozbiljan test. Tannoyi nisu bas neki preterano zahtevan zvucnik.

Ako treba nešto teže za pogon, može i kod mene da se proba sa AR-90?

...A usput, i mene interesuje kako radi taj Bato. :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@grau Plašio sam ženu s tvojim zvučnicima. Izvini.

@Kuja Nisam imao utisak da su AR-90 teški za pokretanje tpa3116 ih je pokretao bez problema. Kaže Recommended Amplifier: 50 to 300W. Bitnije je to što su dobri zvučnici i pokažu sve. Naravno ako ih udaljuš od zidova.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

12 hours ago, Beli said:

Ako sam dobro razumeo Zokija, dodavanjem  bafera ispred NF filtera(RC), rešio bi se taj problem.

Mislim da tu nema nikakvih problema u tom smislu. Filter ispred ampa unutra je visokoimpedantni. Verovatno stotinu puta ili vise od impedanse paralelnog zvucnika HF jedinice. Tako da ne utice na signal koji dolazi iz pojacala ispred, koje je vec neka vrsta buffera u smislu niske izlzne otpornosti kao generator.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

8 hours ago, prophet said:

Ja sam shvatio da je želeo da proba Bato umesto postojećeg.

Ne verujem... To je ipak slozenija operacija, naravno nije neki rocket sciense, ali je potrebno vise vremena i planiranja. Nije bas jednostavno otvarati kabinet, lokalizovati pasivni filterski deo, otkaciti amp posle filtera, otkaciti zvucnike, i na mesto tog ampa postaviti bato amp. Ne verujem da ima prostora da bato stane unutra? Tako da za tu operaciju treba izvuci kablove od filtera i duple kablove od zvucnika posto bato amp ima one izvode za povratnu spregu tako nesto... Najsvrsishodnije je tu napraviti isti takav pasivni RC filter i postaviti ga ispred bato ampa eksterno. A samo otkaciti sve unutra i izvesti vodove zvucnika.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@ZZZ : Ma naravno, nije u tome problem, potrebno je galvansko odvajanje zbog masa ... i ja sam stalno imao na umu da će BatoMM ići umesto postojećeg  chipampa, tako da mi je  potpuno promakla koncepcija tog projekta na prvo čitanje ... praktično, to je u stvari pasivna skretnica gde se na NF granu kači chipamp umesto zvučnika, da bi se na taj način izbegla pasivna atenuacija u VF delu skretnice.

Ja sam do sada bio u uverenju da grau lampašima pogoni samo ''lavore'', tako da je ovo što sam napisao posledica toga i brzopletosti pri čitanju ... primetio sam to još sinoć, al' sam bio previše ''ubiven u pojam''  za bilo kakvu upotrebu mozga ... bio me strah od toga šta bi mi sve moglo pasti na pamet.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

17 hours ago, Kuja said:

Ako treba nešto teže za pogon, može i kod mene da se proba sa AR-90?

...A usput, i mene interesuje kako radi taj Bato. :)

Ako se vlasnik (Ubledeli) slaze, nemam nista protiv. Sinoc smo ga izlozili verovatno prejakom testu protiv NAT SE-1 sto je amp vredan verujem najmanje 10-tak hiljada evra ali smo culi da ima potencijal, narocito spram cene. Trebalo bi ga probati sa ostrijim zvucnicima a tvoji koliko znam to jesu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

21 hours ago, skrstic said:

@Kuja Nisam imao utisak da su AR-90 teški za pokretanje tpa3116 ih je pokretao bez problema. Kaže Recommended Amplifier: 50 to 300W. Bitnije je to što su dobri zvučnici i pokažu sve. Naravno ako ih udaljuš od zidova.

Ima "pokretanja" i pokretanja... :)

Jednom sam ih probao sa nekim modernijim profi Yamaha snagašem od nekih 700W po kanalu (mislim P5000S) i dobio sam iz njih nešto što nikada nisam imao prilike da čujem kod sebe. Tu neku nestvarnu, prosto fizičku opipljivost zvuka.

Paradoksalno, taj dobitak je bio najizraženiji kod noćnog ultra tihog slušanja - tiho sviraju a čuje se sve, kao da sam prislonio uši uz kutije.

 

 

5 hours ago, grau said:

Ako se vlasnik (Ubledeli) slaze, nemam nista protiv. Sinoc smo ga izlozili verovatno prejakom testu protiv NAT SE-1 sto je amp vredan verujem najmanje 10-tak hiljada evra ali smo culi da ima potencijal, narocito spram cene. Trebalo bi ga probati sa ostrijim zvucnicima a tvoji koliko znam to jesu.

'Ajmo onda da probamo. :) Kako ćemo?

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

55 minutes ago, Kuja said:

Ima "pokretanja" i pokretanja... :)

Jednom sam ih probao sa nekim modernijim profi Yamaha snagašem od nekih 700W po kanalu (mislim P5000S) i dobio sam iz njih nešto što nikada nisam imao prilike da čujem kod sebe. Tu neku nestvarnu, prosto fizičku opipljivost zvuka.

Paradoksalno, taj dobitak je bio najizraženiji kod noćnog ultra tihog slušanja - tiho sviraju a čuje se sve, kao da sam prislonio uši uz kutije.

 

 

'Ajmo onda da probamo. :) Kako ćemo?

 

 

Nije slucajno da je Yamaha dala tu opipljivost u zvuku, odavno sam to primetio i iskoristio topologiju za AX20R. Kad se odbace svi filteri i balansirani ulaz pa signal ne prolazi kroz nekoliko OP ampova, uz to se izbaci TD klasa iz izlaznog stepena ostaje samo diskretno pojacalo 'carobnog' zvuka kako su ga neki opisali. SE kaskadni VAS inace na slusnim testovima vecina ocenjuje kao najprijatniji i najprirodniji zvuk.

 

APEX AX20R.JPG

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Poenta je uterati tu finocu u masu kondova, zavojnica i pet drajvera u AR90-ki. Vrlo neprijatne reaktivne komponente, pride zvucnici koji silaze na par oma sa impedansom..

Klasicni sistemi i AB topologije su osetljive na te stvari i svako pojacalo reaguje drugacije, zavisno od raspolozivih struja, damping faktora, brzine..

Zato bi ih i trebalo probati sa BatoMM, da se vidi sta se dobija sa doticnim fidbekom, radom u mostu, visokim psrr, cmrr, izuzetno brzih pojacavaca..

To su cipovi koji nemaju pad amplitude sinusoide do 500KHz..mereno..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...