Jump to content

Gramofonska tema


grau.

Preporučeni Komentari

10Hz je odlično, pogotovu ako je niskog intenziteta, mada koliki god da je nije sigurno uticajan na toliku masu. Nedostatak otvorenosti može da bude uzrokovana novom glavom kojoj treba više desetina sati da se ulegne.

Vazduh nije stabilan omotač bez obzira na pritisak za razliku od uljnog filma, ako je osa osovine apsolutno vertikalna onda je i zazor između nje i čaure ravnomeran svud u krug pod predpostavkom da se tačno centrira i da nema nikakve sile koja vuče u stranu ala kaiš, da li je to tehnički ostvarivo baš tako u praksi ne znam, možda je prisutan pojam samocentriranja koji se javlja kod tečnih fluida, za vazduh ne znam, nisam toliko učen niti sam imao potrebe da se srećem u samsvom "majstorisanju".

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

9 hours ago, Dacho said:

Pardon, krivo sam napisao. 30 SATI se moze vrtjeti bez opterecenja. Sa spustenom iglom 8 minuta.

Dakle radi se o najnovijoj verziji XL gramofona i te činjenice je iznjeo prije nekoliko dana na jednom posebnom predavanju u Zg.

Kratki osvrt: 

http://tooloud.co/rotary-audio-analog-workshop-franc-kuzma/#more-12048

 

"Mene su također neke stvari zanimale pa se nisam suzdržavao od postavljanja pitanja. Prvo je bilo – koju zvučnicu odabrati? Naime, zvučnica je jedna od rijetkih, ako ne i jedina komponenta u HIFI sustavu koja se ne može isprobati prije kupovine. Bar ne u Hrvatskoj. Sve ostalo više-manje možete. Uz polog ili dobro volju trgovca, isprobat ćete u svom domu i u svom sustavu, zvučnike, pojačala, pretpojačala, razne playere, kabele, gramofone, ali ne i zvučnicu. Ovim ću se posebno pozabaviti u jednoj od sljedećih tema, sad bih samo napisao odgovor koji sam dobio od Franca Kuzme – odaberite najskuplju!"

 

Francek lurkuje na forumu i krade nase misli i ideje!

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

...aha, jedan od grauizama glasi (citiram iz sećanja), "bolje zvuči jedna zvučnica tri puta skuplja nego tri kupljene za trećinu cene na gomili"...

grauizam primenjen kod mene i na MC-SUT i nisam se pokajao. Jedino što mi golica ticala od SUT-ova je Tango koji je u istom cenovnom razredu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sad mi pade napamet jos jedno resenje pogona koje vec postoji u praksi. 47 labs model Koma. Pogon je spoljasnjim remenom ali u oba smera i ima 2 diska koji se okrecu u suprotnim pravcima. Tako da ovaj belt koji obuhvata skoro celim obimom diskove, moze da se smatra i nekim spoljasnjim inverznim idlerom.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

3 hours ago, Lemić said:

Kad je u pitanju stabilnost rotacije, stvari stoje pomalo suprotno. Sam sistem pogonjenja je kolebljiv u manjoj ili većoj meri kakav god bio a uvo jako osetljivo  i to se ne može izbeći već samo umanjiti pa kako kom uspe. Kad se izuzmu negativni faktori i ostali činioci i gleda samo koeficijent otpora, pod istim oscilujućim  dejstvom dd motora, nestabilnost brzine okretanja je veća kod ležaja sa manjim otporom i amplitude veće, nego kod onog sa većim otporom

Tu je negde kompromisna istina. Prakticno prigusenjem anulirati, "poravnati" impulsni pogon. Mada bi bilo bolje da je, kao kod Gararda nezavisno i sto je najvaznije beskontaktno prigusenje, sto izbegava generisanje suma. Svaki otpor u lezaju znaci silu trenja, a sila trenja proizvodi sum. I to random.

Ali vazdusni lezaj je bolji uz bocu komprimovanog azota, sto malo izvodi sistem u neku ezoteriju i komplikaciju.

Interesantna i skupa resenja izolacije od okolnog bruma su za opticke stolove

https://www.newport.com/f/pneumatic-vibration-isolators-with-automatic-re-leveling#accessories

a jos je interesntnija analiza random uznemirenja

https://www.newport.com/t/about-optical-table-performance-specifications

I analiza komplijanse sistema.

https://www.thorlabs.com/tutorials/tables3.cfm

Sto se u nekoj meri moze primeniti na konstrukciju osnove, i efektnije eliminisati okolne vibracije od prostog teskog postolja.

 

Mikronske tolerancije su visestruko nezgodne. Zato sami predlozio DLC, otporniji je na temperaturu, znacajno je metalografski ravniji od superfinisa na metalima. Zato je za metale najtrajniji i najoptimalniji uljni film, visoka tolerancija samo smanjuje potrebnu viskoznost ulja.

Druga nezgodacija sa visokim tolerancijama sto zahtevaju proracune dilatacija delova pri promenama temperatura, za desetak stepeni, u slucaju razlicitog sirenja osovine i caure, tolerancija moze da se izgubi ili dodje do preklopa. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

39 minutes ago, ZZZ said:

Sad mi pade napamet jos jedno resenje pogona koje vec postoji u praksi. 47 labs model Koma. Pogon je spoljasnjim remenom ali u oba smera i ima 2 diska koji se okrecu u suprotnim pravcima. Tako da ovaj belt koji obuhvata skoro celim obimom diskove, moze da se smatra i nekim spoljasnjim inverznim idlerom.

Zoki mislim da Kronos radi nesto slicno...

Kronos_Audio_Turntable_WEB.jpg

kronos pro noir angle-crop-u1517.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

41 minutes ago, ZZZ said:

Sad mi pade napamet jos jedno resenje pogona koje vec postoji u praksi. 47 labs model Koma. Pogon je spoljasnjim remenom ali u oba smera i ima 2 diska koji se okrecu u suprotnim pravcima. Tako da ovaj belt koji obuhvata skoro celim obimom diskove, moze da se smatra i nekim spoljasnjim inverznim idlerom.

Kronos nije elegantan kao Koma

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

3 minutes ago, grau said:

Ljudi, nadrljali smo

 

Ne verujem im ništa. Oni hoće da naprave Zajednicu srpskih opština, a da od toga naprave nevladinu organizaciju koja će da pušta gramofonske ploče.

 

Ovo je idealno za onog banovanog sto je taman kupio gramofon za tu nevladinu organizaciju od ZSO

WTF?!?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

13 hours ago, grau said:

 

"Mene su također neke stvari zanimale pa se nisam suzdržavao od postavljanja pitanja. Prvo je bilo – koju zvučnicu odabrati?  . . . . 

. . . .

sad bih samo napisao odgovor koji sam dobio od Franca Kuzme – odaberite najskuplju!"

 

Francek lurkuje na forumu i krade nase misli i ideje!

 

Filozofski odgovor, nema sta.

Za Franca K. i njegovu firmu Kuzma je to i ocekivano za reci u kontekstu prodavca.

Ako njegove gram. baze i rucice kostaju toliko, ne pada mu napamet da sada dokazuje kako to moze i zvucati sa 10 x jeftinijim zvucnicama.

Sa druge strane, i sam je razvio liniju svojih zvucnica koje nisu ni malo jeftine. Pa ko voli, nek izvoli.

 

Ja se vodim onim sto je svojevremeno pokojni Bo Hansson, producent, ( ne pomesati sa klavijaturistom, takodje pokojnim ), osnivac poznate diskografske kuce Opus3 i Rauna/Opus3 audiofilske firme koja je proizvodila gram. baze ( Continuo ) , rekao.

Njegov stav je da bi za zvucnicu trebalo izdvojiti max. 1 k euro. Ja se time rukovodim.

Vodili smo diskusiju i ranije na ovu temu, ali da pojasnim.

Meni licno ne pada na pamet da imam svesku, olovku pored gramofonske baze i udaram recku po svakoj preslusanoj strani sto rade "hard core" audiofil ( jedna strana u proseku 20 min., pa x 3 - 1h rada zvucnice ). Na svakih par stotina sati skidaju tu zvucnicu, nose na pregled pod mikroskopom. Beleze. Prate.

Sa druge strane, nisam u grupi audiofila koji imaju 15-20 LP-a i slusaju muziku sa streamer-a i koznaveccega, a LP pustaju samo praznikom ili kada im neko dodje u goste, pa da se pokazu.

Naravno, nemam licno nista protiv i jednih i drugih, ali nisam iz tih grupa, nikada bio, niti cu biti.

Moj LP fundus se sastoji od nekoliko hiljada vinila. U toku nedelje preslusavam muziku vise od 10 h ( blize 20 h/nedelja ) kada se sve sabere od ponedeljka do ponedeljka.

Bila je ideja sa dve gramofonske rucice, pa sa dve gramofonske baze, pa sa headshell-ovima i zvucnnicama u rezervi, ali do sada nisam nista do toga realizovao.

Ono sto sigurno znam je to da NIKAKO necu unistavati VPI HW-19 gramofonsku bazu dodatnim otvorima za dodatnu rucicu, niti cu dodavati sa strane na postolju, jer tako narusavam vizuelni dozivljaj ove predivne gramofonske baze.

Najblizi sam trenutno gramofonskom setup-u br.2, cime bih "pomirio" i iskoristio mogucnosti preslusavanja MM i MC zvucnica.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, Doktor said:

Filozofski odgovor, nema sta.

Za Franca K. i njegovu firmu Kuzma je to i ocekivano za reci u kontekstu prodavca.

Ako njegove gram. baze i rucice kostaju toliko, ne pada mu napamet da sada dokazuje kako to moze i zvucati sa 10 x jeftinijim zvucnicama.

Sa druge strane, i sam je razvio liniju svojih zvucnica koje nisu ni malo jeftine. Pa ko voli, nek izvoli.

 

Ja se vodim onim sto je svojevremeno pokojni Bo Hansson, producent, ( ne pomesati sa klavijaturistom, takodje pokojnim ), osnivac poznate diskografske kuce Opus3 i Rauna/Opus3 audiofilske firme koja je proizvodila gram. baze ( Continuo ) , rekao.

Njegov stav je da bi za zvucnicu trebalo izdvojiti max. 1 k euro. Ja se time rukovodim.

Vodili smo diskusiju i ranije na ovu temu, ali da pojasnim.

Meni licno ne pada na pamet da imam svesku, olovku pored gramofonske baze i udaram recku po svakoj preslusanoj strani sto rade "hard core" audiofil ( jedna strana u proseku 20 min., pa x 3 - 1h rada zvucnice ). Na svakih par stotina sati skidaju tu zvucnicu, nose na pregled pod mikroskopom. Beleze. Prate.

Sa druge strane, nisam u grupi audiofila koji imaju 15-20 LP-a i slusaju muziku sa streamer-a i koznaveccega, a LP pustaju samo praznikom ili kada im neko dodje u goste, pa da se pokazu.

Naravno, nemam licno nista protiv i jednih i drugih, ali nisam iz tih grupa, nikada bio, niti cu biti.

Moj LP fundus se sastoji od nekoliko hiljada vinila. U toku nedelje preslusavam muziku vise od 10 h ( blize 20 h/nedelja ) kada se sve sabere od ponedeljka do ponedeljka.

Bila je ideja sa dve gramofonske rucice, pa sa dve gramofonske baze, pa sa headshell-ovima i zvucnnicama u rezervi, ali do sada nisam nista do toga realizovao.

Ono sto sigurno znam je to da NIKAKO necu unistavati VPI HW-19 gramofonsku bazu dodatnim otvorima za dodatnu rucicu, niti cu dodavati sa strane na postolju, jer tako narusavam vizuelni dozivljaj ove predivne gramofonske baze.

Najblizi sam trenutno gramofonskom setup-u br.2, cime bih "pomirio" i iskoristio mogucnosti preslusavanja MM i MC zvucnica.

Sve glave se u suštini prave na isti način gledano zanatski, sami vrhovi kao drago kamenje ajd da se razume različitost cena, možda bi neki kriterijum finalne kontrole bio razumljiviji, šta se pušta u prodaju a šta se lomi čekićem kad ne zadovoljava kao što je Mr. Sugano svojevremeno radio sa Kuetsom.

Sam kantilver i šlif ne moraju uvek da se poklope sa geometrijom kućišta pa podešavanje gramofona pomoću mehaničkih pomagala nije tačno i jedino se pod mikroskopom može videti da li igla gazi kako treba,  na taj način se isto može zaključiti da li je pogođena odgovarajuća gazna sila, napadni ugao i protiv klizna kompenzacija do čijih poremećaja može doći neprimetno, recimo, pomeranje police zarad brisanje prašine može drastično da izvrši naruši podešenost i onda se nepravilno haba a kantilever krivi i radni vek neuporedivo kraći. Dok je Neša  Đorđević bio aktivan, intervalno sam nosio glavu na pregled, čišćenje, podmazivanje vrha i gumenog oslonca i naravno, gledanje kakav je otisak. Udarao sam table na papiriću čisto da bi znao koliko je radnih sati jer čovek vremenom ne primićuje konstantno starenje jednako ko u ogledalu, svaki dan isti a kad se usporede fotografije onda se zabezekne.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...