Jump to content

Gramofonska tema


grau.

Preporučeni Komentari

ne moras to meni da crtas, slazem se sa tobom. ja mislim da je do tog preradjivanja sa idlera na belt doslo iz vise razloga, prvo covek je inzenjer i dosadno mu je pa se pravio pametan, drugo moguce je da nije mogao da nadje zamenski idler, pricamo o vremenu pre revivala idlera, trece mislim da on stvarno misli da je uradio dobru stvar. bizarno je sto si okacio JC verdier link jer se radi o coveku koji je odavde iz beograda dizajnirao njihov EL34 push pull.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ne crtam tebi , nego 'nako ....... 

ne bih dalje komentarisao belt na EMT , svako od nas ima svoje loodilo

 

edit - gumari iz Pazove su bili mnogo jaki i pre 3 decenije .......sad su vala i jaci

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

9 hours ago, neskor said:

evo malo zanimljivosti:

In 1980 at the peak of all things analogue, when the Japanese major manufactuers were still trying to come up with the perfect statement product to take on the rest of the world, Stereo Sound Magazine journalists Fuyuki Segawa and Keizo Yamanaka reviewed the best of the best with honours...

And the finest turntables in the world were

1st = EMT 930st (German Idler Drive)
1st = Pioneer Exclusive P3 (Japanese Direct Drive)

2nd = Sony PS-X9 (Japanese Direct Drive)
2nd = Micro RX/RY-5000 (Japanese Belt Drive)

3rd = Linn Sondek LP-12 (British Belt Drive)
3rd = Pioneer Exclusive P10 (Japanese Direct Drive)
3rd = Micro RX-3000 (Japanese Belt Drive)
3rd = Marantz TT-1000L ( US / Japanese Direct Drive)
3rd = Yamaha PX-1 (Japanese Direct Drive)
3rd = Thorens TD-126 mkIIIC (Swiss / German Belt Drive)
3rd = Technics SP-10mkII (Japanese Direct Drive)
3rd = Luxman PD-555 (Japanese Direct Drive)
3rd = Kenwood L-07D (Japanese Direct Dri

http://www.thevintageknob.org/MISCELLANEOUS/SS1980TT/SS1980TT.html

"(Knowing the fascination japanese journalists seem to have for anything EMT, I'd shift that podium up by one position ;-) "

:lol:

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Inace pre neki dan sam uradio uporedni test Garrard 401 vs Thorens TD124 MKII vs EMT 930st. Sva tri su koriscena samo kao transport. Svaka baza je inace sveze servisirana.

U svim poredjenjima rucka je bila Thomas Schick od 12" sa Ortofon SPU Gold zvucnicom , samo se baza menjala.

PO MENI, definitivno EMT 930st je bio pobednik u svim segmentima, zatim vrlo blizu Garrard, a tek zatim Thorens.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

8 hours ago, Zen Mod said:

ne bih dalje komentarisao belt na EMT

Pa komentarisi. Da se zna kako i zasto nastaju budalastine i preterivanja.

To kritizerstvo generisanja magle i glupiranja, ima par dobrih razloga, jedan je da cavrljamao(a ne vadimo oci :) ) , a drugi, ne manje vazanje da se rascivijaju neki detalji, sta je bitno sta jos bitnije, gde se preterivalo a gde se cmoljavilo sa ustedama.

A ne da se mesingana caura i gvojzena osovina vode kao vrhunski dizajn.

Ocito se na doticnom EMT slabo stedelo i koristili malo tvrdji principi projektovanja i izrade, za potrebe tezeg maltretiranja sprave i neprekidnog rada...pa sledi i sve ostalo..

Ali nema dovoljno emt da svi budu sreca sreca radost.. :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, neskor said:

Inace pre neki dan sam uradio uporedni test Garrard 401 vs Thorens TD124 MKII vs EMT 930st. Sva tri su koriscena samo kao transport. Svaka baza je inace sveze servisirana.

U svim poredjenjima rucka je bila Thomas Schick od 12" sa Ortofon SPU Gold zvucnicom , samo se baza menjala.

PO MENI, definitivno EMT 930st je bio pobednik u svim segmentima, zatim vrlo blizu Garrard, a tek zatim Thorens.

 

EMT ima samo jedan problem, to sto moras da budes ili samac ili da imas svoj deo stana ili kuce u kome ces da ga trosas. mnogo je ruzan (PO MENI) :)

salim se, kiselo grozdje. meni je proslo nekoliko kroz ruke, nudjena su mi 2 komada za 2500e pre jedno 5 godina sa sve pripadajucim iznutricama (RIAA etc), pravio sam se pametan kao skupo, ode za nakupca iz banjaluke pa preko njega dalje u beli svet. onda su bila nadjena 2 u podrumu radio stanice u kojoj je bila poplava, sve je bilo toliko uzasno zahrdjalo da me dusa bolela da uopste razmisljam o tome a neko bi bio srecan da skida rdju, rasklapa delove i potapa u benzin.

nego neskore jedno drugo pitanje kad smo vec kod 401, vidim da imas a la loricraft plinth, jel to radjeno ovde ili si ga tako "nasledio" i drugo pitanje - taj vs skeleton plinth, ima li utisaka? 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Plith sam ja pravio ovde u BG.

Meni se cini da je bolje svirao skeleton plinth. To nije bas validno poredjenje jer je dosta vremena proteklo u medjuvremenu, a i pitanje je da li se isto cuju ta dva Garrarda.

Bilo bi dobro kada bi se isti gramofon testitao na oba plintha.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

3 hours ago, vladd said:

Pa komentarisi. Da se zna kako i zasto nastaju budalastine i preterivanja.

........

pa sta da komentarisem pored pdf-a koji zakacih

remen na EMT ne ide a da se ne otkloni frikciona genguraljka , ciju funkciju je lepo opisao cika Verdier

istu gresku - uklanjanja vaznog elementa u konstrukciji - poneki cine na G401 - skidaju disk sa motora koji regulise brzinu (vrtlozne struje) pa onda idu na minimalni napon , ne bi li smanjili hogging motora

jbga , ako vec imas amp u A klasi , ne ides da ga bacas u B klasu

ono - onol'ko  puta u zivotu sam se zanimao mudroseranjima , a u najboljem slucaju otkrivao toplu vodu

naucio sam da pravljenje bajkova i trajkova lepo treba da prepustim Steiniki

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ti si nasao stajniku, a mi ostali moramo da se snalazimo :) 

Ja mislim da su malo preuvelicali doticni hoging u nekim slucajevima, a narocito kod tezeg tanjira. Valjda misle da je magnetno polje previse siljato i da se gubi.

Tu negde leze nijanse, izrade ili poboljsavanja, da se ne overdampuje neki problem, na stetu nekih drugih efekata. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ova tema je više za maštanje, koliko ja vidim. Za sve ove analize , ukazivanja itd trebalo bi barem poslušati svaki gramofon o kojem se priča. Koji će se držati kući jeste stvar ličnih afiniteta i finansijskih mogućnosti - svaki gramofon ili komponenta prosto očekuje da bude u okruženju koje je u mogućnosti da prezentuje/dočara krajnje domete te komponente. 

U budućnosti svakako planiram nabavku G301 ili G401 u kombinaciji sa SME3012 - formiraću jedan polu vintage setup za dnevnu sobu i tu će naći svoje mesto

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, ivan_ said:

Jel neko mozda pravio sand-box u kucnoj radinosti, a da ima neke slike da pokaze?

nemojmo sad od toga praviti mistifikaciju,google search....uzmes napravis,il das da se napravi jedna "fijoka",izmeris lepo spoljne dimenzije gramofona,fijoka da se napravi tako da okolo nigde ne dodiruje bazu gramofona,ili dasku/staklenu plocu/aluminijumsku na koju stavljas gramofon..mozes uraditi tako da dimenzije fijoke budu tako da  gornja ivice fijoke  bude u ravni sa gornjom plocom gramofona ili (znaci stavio si x cm peska/sljunka,na to podlogu na sta stavljas gram,dodas visinu gramofona) ,u zavisnosti od mogucnosti i zelja,moze biti i velicine zardinjere...sto vece-teze,,to bolje,tako kazu,pitanje samo WAF faktora oko dimenzije..gledaj da nadjes sitan sljunak,granulati oko 3-5mm,a ne pesak....meni fino radi posao za drzalje sveca tako sta (ostatak materijala iz jednog sandblastera)..al sam video vec sa TD124,Kuzma Stabi S uradjeno tako da je ploca razrezana=razdvojen deo gde se nalazi jedinica motora,a ostalo se nalazi na drugom delu)..moze da ti se i svidi,al i ne dobijeni sonicni rezultat..

sandlaster.jpg

peterson.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

A sta bi se to culo u poslusavanju. Gramofon, rucka, glava, preamp, amp zvucnici, kablovi(narocito oni posle pikapa)..soba..

Jednostavno se malo detaljise, tehnicki, sta je to sto je kod gramofona vredno truda, novca i apgrejda.

A slusanja i druzenja su mesto gde se srecu i diyeri i fifisti, i oni treci, wanabee. :) 

Kada jedan konstruktor u svom pdf ispisu autoritarno posvecuje odeljak dva dvopolnom prekidacu.., dramaticno potencira gravitaciono liveni aluminijum ...jasno je kome se obraca..japijima pre nego malobrojnim(i vecito sirotim) tehnikusima..

U nekoj drugoj prezentaciji, organizuju merenja kojih bi se sramila i decica iz Petnice.

Pa zar je sva mudrost u mesinganim ili bronzanim caurama, laminiranoj kutiji i tanjiru od 15+ kila? Motor nekako biraju da vise ne znam po kom  kriterijumu,u odnosu na potrebe....

Ili je ohrabrujuce sto se moze procitati da je "najbolja" rucka na svetu izgubila popularnost zbog nekih promasaja..

Pa zar nije vredno diskusije medju iskusnim rendisamai iskusnim slusaovcima.

Bar da se dorade i poboljsaju neki sitni propusti, gde smo svi sigurni u ishod.

Svi imamo razlicite fondove, nivoe zagrizenosti i jos razlicitije i nestabilne usi, pa to merilo ne pripada objektivnosti vec vrlo sebicnoj i uslovljenoj subjektivnosti. Neka na kraju svako izmeri svoje domete i zahvate u testerisanju, svidja-ne svidja.

U krajnjoj liniji, sta me briga kako nesto zvuci kod nekoga,u necijoj sobi sa necijim rasporedom igracaka, kada se zeli zabava u sopstvenom okruzenju.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pajo hvala, nisam mislio da mistifikujem:D, interesovalo me je bas kolika kolicina peska treba da bude, mislio sam da prodjem sa sto manje... imam problema da iznivelisem gramofon (ima fabricke nogice) u pravljenoj polici, pa sam mislio da bi mogao na ovaj nacin, medjutim i to ce me namuciti.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jedna jako vazna stvar. Pesak (sljunak, sta vec) obavezno staviti na jedno 2-3 sata u rernu i to na najjace. Posle ga polako ohladiti, promesati, pa ponoviti. Nikakva mistifikacija, nego larve i svakojaka cuda koja su svojevremeno izletala iz stalaka za zvucnike koja sam punio peskom. Naravno, pesak uzeo na gradilistu..... Vrlo pametan savet verujte, i higijenski-zdravstveno ok.

I da. Ima mnogo mudrosti i u caurama i u tanjirima i u svemu uokolo. Eci bar ti bi mogao da razjasnis nekima ovde to. inace ostadosmo u wanabee vreci korisnika magle.

Pozdrav od wanabee hifilisticara ( kako vec nadahnuto rece inzenjer opste prakse ).

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

6 minutes ago, grozni said:

Jedna jako vazna stvar. Pesak (sljunak, sta vec) obavezno staviti na jedno 2-3 sata u rernu i to na najjace. Posle ga polako ohladiti, promesati, pa ponoviti. Nikakva mistifikacija, nego larve i svakojaka cuda koja su svojevremeno izletala iz stalaka za zvucnike koja sam punio peskom. Naravno, pesak uzeo na gradilistu..... Vrlo pametan savet verujte, i higijenski-zdravstveno ok.

Потписујем. Не питајте ме како знам. :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

13 minutes ago, grozni said:

Jedna jako vazna stvar. Pesak (sljunak, sta vec) obavezno staviti na jedno 2-3 sata u rernu i to na najjace. .............

 

Secam se dok sam bio klinac, cale je obican pesak (Moravski) stavljao u akvarijum jer je bila kriza i nije se imalo za kvarcni. Obavezno je pre upotrebe prokuvavao u nekoliko voda i na kraju pekao u rerni na najjace. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

17 minutes ago, grozni said:

I da. Ima mnogo mudrosti i u caurama i u tanjirima i u svemu uokolo. Eci bar ti bi mogao da razjasnis nekima ovde to. inace ostadosmo u wanabee vreci korisnika magle.

Дефинитивно. Ако имам више времена ове године, хтео бих експериментирати са (1) различитим типовима лежаја, (2) различитим материјалима код истог лежаја.

Као на пример:

58973ee0df9a3_ScreenShot2017-02-05at3_58_04PM.thumb.png.67e50d111b79437501e29140bdd8f4e4.png

58973edd9ca0a_ScreenShot2017-02-05at3_57_37PM.thumb.png.494324695ade7c10fc0a6517553917fe.png

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ajd i ja malo svoje mirođije. Počeo sam sa ovim sada vintage "gramofonom":

Gramofon---Trubadur_55339845a5a2f_zpszz2

završio još od pre mnogo godina na:

Gyrodec%20039_zpsu00cb8fu.jpg

i nema povratka unazad, sledeće je opsežna modifikacija postojećeg ili izrada po svojoj ideji a na osnovu sabranog iskustva i znanja. Među faza je bio Torens 160 baza, nakon nekoliko dd plastikanera koji su tad bili hit, imao sam sreću da me Viktor Bradač usmeri u prave vode, taj Torens je urađen kao njegov, svega je nekoliko primeraka koji su tako poboljšani, moj komad je  danas kod Buce Maričića. Između ostalog, izmerena rezonanca u kavezu u Vinči je bila 2Hz, Delfi ima 3Hz i zato vrhunski zvuče, znatno je povećana masa tanjira uz omekšavanje suspenzije i to su dve bitne stavke pored niza ostalog što ga kao takvog svrstava u sam vrh. Inače je  i kao fabrički jako dobar pogon, po mom suda prvi pravi. 

Thorens nikad nije dostigao kompletan vrh jer nije imao dobru pandam ručicu pa kako  je ko ubo. Iz tog doba je bilo svega nekoliko vrhunskih ručica, Zeta i Syirinx kolko mi ostalo u sećanju, ostale, uključujući i SME 3 su bile tek tu i tamo malo iznad proseka. Zeta je bila tvrda i za adekvatne MC glave koje su bile skupe i malo omasovljene. LP 12 je prvi izbacio ukonponovan set, pogon, ručka Itok i Asak glava i na neki način je postavio smernicu. Kao proizvod je pljunuti Torens, mislim da su im ga i oni čak i izradili, škloska jednostavna konstrukcija, razdvojili rezonance sumirane  na cca 12Hz, uparili komplijansu glave sa ručkom i dobili odličan zvuk, skup kao i sve što je uostalom, verovatno se i tokom svih ovih godina drže istog pravila u svemu.

Gramofon je vrlo kompleksna naprava, nije to obična vrteška i bukvalno svaki delić je od uticaja, zato ni dan danas nema apsolutnog već neki niz komada. Kroz dugogodišnje slušanje svega i svačega i podešavanja pri čemu sam obično secirao u sitna crevca, moj zaključak je da ni jedan gramofon nije celokupno izrađen kako bi trebalo, moja ideja bi bila sakupljena od naj boljih osobina više pogona, imao sam prilike da studiram nekoliko meni zapaženih, Pink Triangl, naj mekše vešanje, reaguje na različitu težinu ploče, subsašija od saća, inače je ko da su ga deca pravila na OTO času, Sota Safir, VPI TNT, Orakl Delfi, ajd i moj Džirodek, bilo je, a i ima,  tu još više nego odličnih pogona ali je ovo nekoliko reprezentativnih od kojih bih "pokrao" po nešto pored onih o kojima imam površnije znanje i saznanje. Relativno skoro sam gledao EMT i Garard, EMT je zaista vrh inženjerstva i zanatstva, ima nekoliko fora koje nigde nisam video, mora da zvuči dobro, nisam slušao, ali ostaje dilema oko njegove namene, DJ studio nije što i kućni ambijent.

Glavna smetnja igli su nus vibracije koje potiču od samog pogona, motora i ležaja tanjira, i varijacije u brzini, a ostale se nekako lakše mogu suzbiti. Ima raznih rešenja za rambl, obrtna masa je jedan od načina sa opasnošću da upije i deo signala, izbacivanje iz horizontale je naj lakši način da se ublaži klaćenje, a već sam ležaj kao takav iziskuje mnogo, mislim da je WTL rešenje visoko činkovito a domišljato lako za izradu. Svaki motor radi isprekidano bez obzira na sve, pogon preko kaiša se ponaša kao kompenzator i zapeglava oscilacije i u tom smislu je bolji od direktnog, mana je što je uvek izlazna strana sa nekom labavišću od vučne koja je uvek nategnuta tako da  ipak dolazi do mikro kolebanja brzine koje su čujne, dovijanja su sa raznoraznim prenosnim koturačama, ala VPI TNT, masa tanjira kao balans rezervoar, odnosno obrtni moment, recimo projekat Mocart gramofona, pored drugog efekta, nešto umanjeno su tuljci na Gyrodec-u, odličana je upotreba relativno ne elastičnog kajša, tape, pecaroška struna ili naj bolje neka tekstilna nit. Idler je jedno od rešenja, idejno jako dobro ali u praksi nije tako, previše je obrtnih masa koje vibriraju i direktno ih besposličar prenosi na tanjir, koliko god da je meka guma i sprega sa frikcionom površinom, kontakt je čujan u manjoj ili većoj meri, u tom smislu je kod Gararda bolje rešen, nije točak ispod same igle. Princip bilo kakvog prenosnika, ala koturača, umanjuje izvorno kolebanje motora, kod idlera nema nus oscilovanja kao kod uobičajenog gumenog remena i sasvim sigurno obezbeđuje dobru konstantnost u rotaciji, pgotovu što su svi ti stari pogoni koristili odlične motore koje danas retko gde ih ima jer su skupi, efektnije je izraditi masivan tanjir koji uz to izgleda vrlo moćno, a turiti neko motorče. Ideler takođe umanju klaćenje osovine tanjira svojim pritiskom. Po meni, dobro skockan belt pogon je nezamenljiv.

Igla kupi sve svojim vrhom direktno, a indirektno se putem ručke prenosi sve kao fidbek, plus sama ručica i sve na njoj vibrira. U osnovi se pokretljivost u obe ose obezbeđuje klasičnim lagerima koji maju neki zazor i otpor što je negativno samo po sebi, mnogo bolja su ostala rešenja od unipivota pa do raznoraznih mekanih, tako da kažem. Komplijansa ručke pored svoje sopstvene i nadodate mase, zavisi i od otpora u samom centru rotiranja, što su ležajevi manji to manji otpor, ali nesrazmeran velik zazor, stezanje ima svoju granicu u smislu prevelikog kočenja pa ni to nije dobro. Kod ostalih malo kočećih konstrukcija, mahom masa čini inertnost, zato pojedini nude izbor cevki različitih težina da bi se ostvarila kompatibilnost sa željenom glavom.

Osvrnuću se na WTL i na Jeličićev Mocart, ne branim proizvod već ideju, takvu ručku sumnjam da bi iko mogao da izradi tako lako danas. Za razliku od većine klonova WTA, na Mocartu je izrazito laka cevka od posebne konusne legure aluminijuma, a tvrdoća se definiše izborom viskoziteta ulja pa praktično može sa bilo kojom glavom da se upari što sa mnogim ručkama nije moguće a slušni rezultat u tom slučaju je ne često loš i zaključak varljiv. Naravno, izborom tegova se vrši uravnoteženje i podešavanja gazne težine kao i kod bilo koje ručke.

Samo silikonsko ulje se odavno koristi kao prigušivač, primer SME 300x. Kod ovakve izvedbe, kod Mocarta sa dvostrukim sprovođenjem vibracija u ulje, one sa glave se priguše u lončetu i umanjeno vraćaju nazad, a one koje prodiru kroz samo postolje prenose se samo preko najlona takođe uronjenog u ulje i malo šta uspe da dopre do same glave. Samo princip elastičnog vešanja teško se pobuđuje nus vibracijama dok nešto što se neminovno javi, samo ulje neutrališe, praktično je pokretljivost ručke u isto vreme i slobodna i sputana. Moja jedina zamerka je što je krutost po  verikali mnogo veća nego po horizontali zbog takovog orebrenja, još izrazitija kod izvorne WTA ručke, pa kod glava koje imaju jednaku koplijansu po obe ose to nije dobro, Deca, Koetsu Black K koji imam recimo, izvedba sa golf lopticom je po tome ujednačena. Šreder postoji odavno, pojavom domaćih klonova je takav princip široko dostupan, samo sam letimčno bacio poglede na obe srpske izvedbe, imam neko svoje pred mišljenje, prvenstveno na jačinu magnetnog polja kao virtuelne  krutosti, postoji i tuđ zaključak nakon uporednog opsežnog upoređivanja, neću ga prenositi jer u nekom narednom periodu ću i sam imati prilike da se poigram.

Da, umalo zaboravih, ova Riaa radi odlično, iznenađujuće dobro sa drugim cevima, poklon od mog dragog kumove kume, kuma, kostruktor će da  prepozna uređaj.

IMG_20170205_133110_zps239kmivk.jpg

 

Prijatan ručak.:)

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...