Jump to content

Gramofonska tema


grau.

Preporučeni Komentari

9 hours ago, sax.hifi said:

I normalno da ce idler pogon da bude superioran u odnosu na aljkavo uradjeni belt, gde su nedoslednosti pokrivene praznom pricom.

nije sramota sto je idler bolji od belta.

sramota je kad je jeftin idler gramofon bolji od $$$ belt gramofona.

uporedi Lenca L75 i Regu.

nebo i zemlja.

Nema tu jednostavnog a upotrebljivog odgovora.

Idler ne bi trebao da bude bolji pogon od belta, pogon kao pogon, sustinski ni po cemu, i u odredjenom visem cenovnom rangu i nije, drugi je problem precenjivanja gramofona, odnosno bilo kog proizvoda, pa u red kvalitetnih i skupih se usunjavaju i neki na krilcima pricica.. 

Taj L75 nije u visokoj modi, i trziste ga ne glorifikuje cenom. A razlog zasto je dobar ne znam i potrosio sam sve ideje.

Merenja imaju svoje probleme, a najveci problem je realno nedostatak standardne usvojene metode za slozenije merenje, dizajneri mogu da formiraju neke interne kriterijume i procedure, zarad sopstvenih potreba, ali je sve to prakticno nepriznato dok se nesto ne standardizuje. Samo trziste moze da "izmeri" proizvod i pozicionira ga na rang listi..a trziste je trenutno haos fama i manipulacija. 

Kada nema definisane i ponovljive metode, rezultati merenja mogu lazirati, brojke stimovati..prezentovati kojesta...

Hobi je boles, nesreca koju treba neko da naplati, uzivanje se kotira visoko u cenovnom rangu..i nastupaju i vidari i nadrilekari.. :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

31 minutes ago, paja959 said:

:o :D..nije mi samo jasno sta mi je raditi,el se bachim u Morachu,Dunav.....il treba da uradim harakiri,da se popnem na najvisu zgradu u Bp,i da se bachim naglavacke ?..

V15.jpg

nemo ti u morachu bači ovog  :):)

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Gramofoni predviđeni za DJ upotrebu imaju specijalne dizajn zahteve. Jedan od osnovnih je da ploča brzo startuje i bez "otezanja". Neki modeli imaju i obeležene podeoke, na koje DJ vraća ploču da bi numera krenula tačno od mesta na kom je prethodno prekinuta. I to je karakteristično za broadcasting DJ. Pored tih osobina to mora da bude veoma robusna mašina koja moze raditi non-stop mesecima pa i godinama. Bez mehaničkih problema. Te osobine je verovatno nemoguće postići pogonom samo na remen. Pa je zbog toga rešenje bilo idler pogon. A kasnije i direkt drive pogon isto mogao zadovoljiti te zahteve ALI sa više elektronskih modula umesto mehaničkih. To je smanjilo masu ali i robusnost pa i pouzdanost. Jednostavno je veca verovatnoca da dođe do otkazivanja osetljivih senzora, tastera, raznih servo kontrolera i koječega u direkt drive DJ spravama....

Ostale grupe, su kućni gramofoni kojima nije bitno da ploča trenutno startuje itd.

Postoji i jedna mala grupa svega nekoliko modela koji imaju idler kontakt pogon ALI taj sistem je pogonjen kaišem. To su prvo bili manji gramofoni koji su se isporučivali uz komplikovanu opremu za rezanje folija od kojih se prave matrice i kalupi za proizvodnju ploča. Namena im je bila da se eventualno proveri konkretni narezani materijal van masine za rezanje? Jedan od tih modela je Neumann PA2

Takva vrsta kombinovanog pogona je primenjivana kasnije i kod modela Thorens 124

869370109_tp.jpg

508listen.141892.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Thorens TD-124 vs TD-125...

Zanimljivo je da je Thorens TD-125 dizajniran da bude naslednik i apgrejd u odnosu na TD-124.

Kada se pojavio, TD-125 je bio skuplji od TD-124.

Iz Thorens istorije:

1966 Effective July 1st, 1966, the Swiss Thorens-Franz AG took over the entire business concerning Thorens record players and together with EMT Wilhelm Franz of Germany, they established a new business for research, development and manufacturing in Lahr / Germany, located in the foothills of the Black Forest. Revision of the TD124 into TD124 II with TP-14 tonearm. Changes from the TD124 include change in paint color from cream white to medium-grey. Minor changes in the controls. Also revised was the TD135, now TD135 II.

1968 Introduction of the TD125 electronically-controlled (Wien Bridge Oscillator) turntable equipped with the TP25 tonearm. This table replaces the TD124 II as the flagship of the product line.

 

EMT je 1966 kupio većinski udeo u Thorensu i proizvodnja Thorens gramofona je prebačena u EMT-jevu fabriku u Lahr-u u Nemačkoj.

EMT istorija: https://en.wikipedia.org/wiki/Elektro-Mess-Technik

 

EMT-928 gramofon je baziran na osnovi Thorensa TD-125.

http://www.fabtech.de/en_emt-turntables_emt928.html

EMT 928 is the only belt driven turntable made by EMT. As the development departement of the formerly "Geraetewerk Lahr GmbH" was working for Thorens as well as for EMT, you may find features at the EMT 928 which can also be seen at Thorens turntables. The unit is driven by a 3 phase motor which is supplied by an own oscillator. While the unit is in stop mode (a light weight auxiliary platter is stopped by means of a bolt from the side) the velocity is raised to get the auxiliary turntable as fast as possible to the standard speed when the brake is released. - There have been different constructions for the brake. The very first has been with two arms, which touch the platter, while the late one is a small bolt with rubber tip, surrounded by a felt ring. The tone arm (EMT 929) is lowered and raised by means of a lift which is damped with silicon oil and operated by a bowden cable. The moveable inner chassis rests upon 3 so called rubber mushrooms. They are adjustable to equalize both chassis to the same height. But over the years the rubbers become dry and shrink. Shock absorbing gets lost.

 

Neki detalji o vezi EMT-928 i TD-125 se mogu pročitati i ovde: http://www.stefanopasini.it/Thorens_TP14_vs_EMT929.htm

 

Evo ga EMT-928, tj. praktično Thorens TD-125 sa dodacima koji ga čine pogodnijim za profi upotrebu i sa EMT ručicom (koja je razvijena po ugledu na Thorens BTD12S):

EMT928.JPG

EMT%20928%20G-all.jpg

 

 

Jedna od razlika između EMT-928 i TD-125, je i ta da su kod EMT-a opruge zamenjene sa gumenim pečurkama, pošto ljuljanje nije uvek poželjno/zgodno pri profesionalnoj upotrebi.

Iste pečurke su koršćene standardno kod TD-124, a prodavale su se i kao dodatna oprema za TD-125 za upotrebu u diskotekama:

124mushroomkl.jpgTD125_12.jpg

 

Postoje iskustva da TD-125 i TD-126 bolje sviraju rok :) sa tim pečurkama.

http://www.stefanopasini.it/Thorens_CB-909.htm

http://www.diyaudio.com/forums/analogue-source/52942-thorens-td-125-mkii-parts.html

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Quote

Gramofoni predviđeni za DJ upotrebu imaju specijalne dizajn zahteve

pitanje je o kojim DJ-ima govorimo,iz kog vremena ?..znam za diskoteku gde su koristili 2 komada L-75-ce,u tzv "broadcast varijanti",bez kucista,poklopca,gde su isporucivali ugradni crtez sa svim pripadajucim ostalim priborom za montazu,cesto su tako kupovani i za kucnu upotrebu=jeftiniji gram,manja carina,neretko godinama su ih ostavljali u tom fabrickom stiroporu za transport i tako su ih koristili B)...lako je moguce da ih je bilo i po radio stanicama....prodavnice Jugoton-a su imale L-55-ce svojevremeno..po ovome i Lenco moze da bude DJ gramofon,ako slucajno neko ima averziju na neke DD gramofone iz danasnjice,samo zato sto ih zovu tako u "zargonu"

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

12 minutes ago, paja959 said:

pitanje je o kojim DJ-ima govorimo,iz kog vremena ?..znam za diskoteku gde su koristili 2 komada L-75-ce,u tzv "broadcast varijanti",bez kucista,poklopca,gde su isporucivali ugradni crtez sa svim pripadajucim ostalim priborom za montazu,cesto su tako kupovani i za kucnu upotrebu=jeftiniji gram,manja carina,neretko godinama su ih ostavljali u tom fabrickom stiroporu za transport i tako su ih koristili B)...lako je moguce da ih je bilo i po radio stanicama....prodavnice Jugoton-a su imale L-55-ce svojevremeno..po ovome i Lenco moze da bude DJ gramofon,ako slucajno neko ima averziju na neke DD gramofone iz danasnjice,samo zato sto ih zovu tako u "zargonu"

Imali svojevremeno u KST-u dva komada, a ozvučenje 8 komada tannoy 15-ca! Ih al je to radilo. Od tog vremena volim tannoy-e. A i L-75. Gramofončina. Eeeeh.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Lenco moze da bude DJ gramofon za puštanje po diskotekama. To jest 2 gramofona zbog miksovanja da ne bilo tišine između numera. Tu taj prvi momenat "lokovanja" brzine nije primaran i moze se razvući. Medjutim sigurno da ne moze da zadovolji DJ broadcasting standarde. Zbog toga sto pri kontaktu idlera i diska motor malo poskoči a brzina se ne uspostavlja tako brzo, skoro trenutno, kao kod EMT mašina. Kojima je baš taj zahtev jako bio bitan. Imao sam EMT 930st i on zaustavlja ploču na taj način što zakoči plasticnu ploču koja se nalazi iznad diska. Pri tom se masivni disk vrti konstantnom brzinom. Onda DJ samo pomeri unazad koji decimetar ploču i jednim mehaničkim prekidačem ili footswitchom poča kreće tačno od mesta gde je prekinuta. Takve stvari se ne dešavaju u disko DJ-ingu. A naravno da se sa 2 EMT gramofona postize miksovanje...

Danas skoro da nema tih potreba... Pošto je čovek skoro izbačen iz broadcastinga...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Na kraju krajeva, Thorens je za nemačke radio stanice, za koje je EMT bio beslovesno skup, smotao onaj svoj model na direktan pogon. I onda se teško nabavljao, jer je Thorens želeo da odži auru belt drajva, retko se nude a kada se i nađe, i dan danas se ni na nemačkom e-bay-u teško nađe ispod €1.500.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

38 minutes ago, revox said:

nemo ti u morachu bači ovog  :):)

 

ne verujem..socijalizirao sam se na to u proteklih cca 30 godina,ni ne brojim vise koji mi je to primerak,ne mogu da kazem da nisam imao jedno saranje sa drugim beltasem,al mi je otisao tacno na gangrenu posle izvesnog vremena,kako sa korisnice,tako sonicne strane...

 

Quote

Thorens TD-124 vs TD-125...

124 vs 125 vs 126,da festa bude kompletna :)..pre par godina su mi bili lokalni Lenco maheri zbog neke zvucnice u kuci,trazili mi da na 126-ci pustim Ten Year After "Undead"..poslusali,na izlasku ,pokucali u kuciste 126-ce,i promrmljali "124-ka ima ugardjeno loudness dugme naspram ovog"..

 

:no comment :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

2 minutes ago, ZZZ said:

Lenco moze da bude DJ gramofon za puštanje po diskotekama. To jest 2 gramofona zbog miksovanja da ne bilo tišine između numera. Tu taj prvi momenat "lokovanja" brzine nije primaran i moze se razvući. Medjutim sigurno da ne moze da zadovolji DJ broadcasting standarde. Kojima je baš taj zahtev jako bio bitan. Imao sam EMT 930st i on zaustavlja ploču na taj način što zakoči plasticnu ploču koja se nalazi iznad diska. Pri tom se masivni disk vrti konstantnom brzinom. Onda DJ samo pomeri unazad koji decimetar ploču i jednim mehaničkim prekidačem ili footswitchom poča kreće tačno od mesta gde je prekinuta. Takve stvari se ne dešavaju u disko DJ-ingu. A naravno da se sa 2 EMT gramofona postize miksovanje...

Danas skoro da nema tih potreba... Pošto je čovek skoro izbačen iz broadcastinga...

Mikseta i dva potenciometra klizna. To je bilo dovoljno. I dobre ploče. A kako su samo devojčice uskakale u kabinu. Kuku.. I tako imam tri ćerke!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

5 minutes ago, ZZZ said:

Lenco moze da bude DJ gramofon za puštanje po diskotekama. To jest 2 gramofona zbog miksovanja da ne bilo tišine između numera. Tu taj prvi momenat "lokovanja" brzine nije primaran i moze se razvući. Medjutim sigurno da ne moze da zadovolji DJ broadcasting standarde. Zbog toga sto pri kontaktu idlera i diska motor malo poskoči a brzina se ne uspostavlja tako brzo, skoro trenutno, kao kod EMT mašina. Kojima je baš taj zahtev jako bio bitan. Imao sam EMT 930st i on zaustavlja ploču na taj način što zakoči plasticnu ploču koja se nalazi iznad diska. Pri tom se masivni disk vrti konstantnom brzinom. Onda DJ samo pomeri unazad koji decimetar ploču i jednim mehaničkim prekidačem ili footswitchom poča kreće tačno od mesta gde je prekinuta. Takve stvari se ne dešavaju u disko DJ-ingu. A naravno da se sa 2 EMT gramofona postize miksovanje...

Danas skoro da nema tih potreba... Pošto je čovek skoro izbačen iz broadcastinga...

nisu zaustavljali tanjire..radili su "on the fly"..momci su bili sa spretnim rukama,i adekvatno prosirenim rupama na plocama ..jos spretniji su bili oni sto su radili isto to sa 160-kama :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

9 minutes ago, paja959 said:

. . . 

...pre par godina su mi bili lokalni Lenco maheri  zbog neke zvucnice u kuci,trazili mi . . . .

. . .

                                                       ^

                                                  :msn-rofl:

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Broadcast DJing je veoma često ranije obuhvatao goste u studiju, kontakt tefonska uključenja. Puštane su i reklame. I to je sve kontrolisao DJ. Sve to uključuje česta prekidanja muzike itd... A radili su dosta i noću ili u zatamnjenim studijima. Pa su gramogfoni imali i sopstveni izvor svetlosti. :)

Za sve to nije bilo potrebe kod disco DJinga.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

znalci, gde je tu Braun ps 500?

...nisam ga slušao ali sam imao prilike da ga vidim komplet restauriranog, ja nisam davno imao prilike videti lepši gramofon. On ima i neki belt između motora i idlera, ne razumem se ni qrca u problematiku ali je sve radilo kao švajcarski sat...

braun.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...