Jump to content

Gramofonska tema


grau.

Preporučeni Komentari

8 hours ago, Ras said:

Imaš Lamborghini Sesto Elemento kao radikalan primer upotrebe karbonfibera.

Znam ja dobro upotebu karbon fibera, ovde je rec o gramofonima, "sinergiji" mase o filozofije oko iste i nezvonjivih elemenata uredjaja..

Bas me briga sto je karbon lagan i jeftin ili lagan cvrst i preskup, to nije za upotrebu u gramofonu. Ako se kucka po njemu, zveci kao dobos. Cak mi je MDF prihvatljiviji, iako je to opet jeftina dosetka. A sprave nisu nimalo jeftine. I nikakve tu magije nema da bi se jeftini materijali naplacivali papreno.

Osim u verziji mode, ali je to vec tema o modi, modiranju u svakom elementu, a ne o gramofonima.

A onda se prodaju razne price o sonicnosti i kojecemu, a jedino im profit vrti filozofiju uguravanja jeftinih materijala.

Da se razumemo, ja bih da slusam gramofon, uradjenog po vestinama nekih majstora, konstruktora, sa greskama, nedoslednostima, ogranicenjima, a ne neciji alavi profit ili vestinu izmisljanja prica. Nema radosti, vise me nervira bezobrazluk, preovladjuje nervoza,,. Zloupotreba necije zelje za zabavom. Neka prodaju drogu, a ne dosetke..
 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ima i izvikanijih imena proizvodjaca rucki koji su poceli rucice od karbona, pa se brze bolje vratili aluminijumu, magnezijumu, drvetu...I to nije nista novo, kad se jos proizvodila Infinity Black widow ili drvena Grace G 714...Sve se ponavlja, samo cifre idu gore

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne kažem da je svejedno od čega je napravljne kutija gramofona, i kolika joj je masa, ali tvrdim da je dominantan faktor kvaieta ipak ručica i njena veza (elektro-mehanička) sa glavom i iglom. Sećam se početka 70-ih kada je neko pitao Edgara Villichur-a, tvorca Acoustic Research firme i autora patenta acoustic suspension-a, da li bi mogao da napravi drugi gramofon, dulo skuplji od AR gramofona iz tog doba, na šta je on odgovorio da bi naravno mogao, ali da ne zna čemu to jer ne veruje da bi taj skuplji bitno bolje svirao od onog jeftinijeg. mada bi mnogo luksuznije izgledao.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Deluje interesantno, samo ja nisam zeljan tih "zayebanih" laboratorijskih oblika kod kuce, pa me stoga ne doima maksimalno.

E sad, postavlja se pitanje, da li sve sto se nakaci da nosi glavu prakticno moze da zadovolji potrebe. S obzirom da apsolutno svaki dizajn ima neku sitnu nedoslednost.

Sa jedne strane, sa druge, nekako sam vise zainteresovan za precizan mehanizam, pristojnu cenu ili diy, nego za teranje mode. Sto je verovatno slicno "miru u svetu" :) 

Ja bih tangencijalnim ruckama radje ugradio mikro scan, nego ih pustao da ih vode sile sa ureza ploce. A to je realno i neskupo resenje, bilo sa nekim linearnim aktuatorom, motorom..

Takvo resenje je manje prihvatljivo za proizvodnju i marketing, oni se bave pojeftinjenjem proizvodnje i proizvodnjom spektakla, mode, onih komponenti kojima mogu da pripisu astronomske cene(uz minimizaciju troskova), generisu brend i napadnu informaciono polje...ko god da gugla "carbon fibre tonearm" dobice desetine "pro-ject"  pronalazaka, a to utice, ostavlja utisak na vecinu kupaca..

A meni se ta filozofija ne svidja..

Mali misevi zeljni dobrog zvuka i posteno uradjenih preciznih mehanizama su u neinteresantnoj manjini. :) 

Cekam da Shimano krene da pravi rucke..:D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Vlado, ne bih da ikoga pljuem iz bilo kog pojrfinačnog razloga, ali se slažem sa tobom u vezi ugljenih vlakana. Niko to nije gurao kao Pro-ject, iako su i drugi imali pokušaja tu i tamol, kao veliki Sony, itd. Lično sam se zadržao na aliminijumu na mom Dual-u jer sam smatrao da je bitnije da ručica ima što bolju komplijansu i horizontalno i vertikalno, kao i što manju rezonansu, po mogućnosti u idealnom opsegu 8...11 Hz, sa što manjim i bolje kontrolisanom amplitudom. I naravno da ukupna masa bude što manja, manja masa prirodno ima i manju inerciju. I sve to sam dobio na mom modelu CV 604, od ULM (Ultra Low Mass) ručice, tada ganc novog elementa u Dual-ovomj ponudi u saradnji sa Ortofon-om, pa redom do dvostrukog mehaničkog filetra protiv rezoniranja na ručici (amplituda skrrmnih 6 dB na idealnih 9 Hz). Ručica je od klasičnog aluminijuma, sa gimbal vešanjem u 4 tačke, za njih tada klasično rešenje koga se vidim drže do današnjih dana.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Grafitna vlakna su sjajan inzenjerski materijal, laka i cvrsta, ali su to slabo iskoristljive prednosti za mesto na gramofonskoj rucki. Mase za nosenje su stotinak grama, ekstremna cvrstoca nebitna, usteda na lakoci je nekoliko grama, sto nije dramatican pomak a i ne mora da je nesto bitan, mozemo da ga proglasimo da je ekstra bitan, ali ne i prebitan za cenu koju traze. Za tu dimenziju, oblik i namenu, grafitna vlakna su jeftinija od aluminijuma..i kao materijal i sam proces obrade.

Ono sto mi se ne svidja je zvonjenje cevke i jos manje mi se svidja metoda grube obrade, lepljenja i lakiranja. Sto sigurno nije u visokim tolerancijama.

A proglaseno je kao cudo i vrhunska konstrukcija..naplaceno kao nekoliko cuda, cak i u ceni jednog ili par karbonskih bicikala.. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sminka ili ne, mene grafit zulja. Nema logicnog konstruktivnog opravdanja za poziciju, a steta potencijalna postoji i nastaje nesvidjanje.

Mislim da DC motoru ne fali sustinski puno, ali izrade i DC motori  koji se srecu po raznim gramofonima su poprilicno ...da ne vredjam.. nekoliko W, maleni..cmoljavi:) 

Dobri Maxoni su 200-300evra..u nabavci, pa dok madjionicari ubace to u dasku..kostalo bi 2500 evra plus :D 

Stari dobri AC su masivni, stabilne brzine, bar duplo snazniji od koriscenih DC, dozvoljavaju vece naprezanje, promenu tanjira...

Narocito oni lepotani sa 16 i 24 pola. Manje je klizanje. Ovi drugi, sa pomerenim poljem sa par zavoja na jezgru, kao za ventilatore, su za moje poimanje nevredni spominjanja... 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Vlado, razumem tvoje lične stavove i poštujem ih, ali mislim da tu ima i pdosta ličnog ubeđenja koje uopšte ne mora da bude takvo. Kod DC motora, hoćeš-nećeš moraš da AC prebaciš u DC, pa uz mali dodatak banalne elektronije možeš i da elektronski stabilizuješ napajanje, što treba da rezultira u potpunoj nevezanosti za eventualno šetanje napona kod AC motora (izražen problem kod mene u stanu, na primer), o eventualmoj hercaži AC napona da i ne pričam (to je objektivno dosta retko, iako postoji). Sama kontrola motora ne mora biti skupa i komplikovana, ona to posatje sa kvarcnom kontolom, koja na kraju uvek ispadne komplikovana, samo zato da se dobije odstupaje od nominalne brzine manje od 0,001% na recimo 10 sati rada, A uopšte ne mora tako, na primer moj Dual CS 604 kontroliše jedno obično NE 555 kolo, sa maksimalno 10 pasivnih komponenti oko njega, za peciznost od 0,01% na 10 časova rada. Ali zato kontrolna elektronika sa kvarcom kao rezervni deo košta nekih € 225 na višim modelima (701,721, itd) dok moja pločica košta € 26. Motor je Dual EDS-500, koji se proizvodi i dan-danas (kao EDS-A).

 

Uzgred, kod nas vlada pomama za modele gramofona sa prenosom preko kaiša. Koliko znam, taj sistem pogona je lansirao Philips još krajem 50-ih godina prošlog veka, ako ekonomsko rešenje koje se pokazalo boljim (kažu oni) od pgona preko gumenog točka (idler). Kod nas postoji verovanje da su oni tiši od direktnof pgona, što je apsolutno netačno, izvolite proverite specifikacije kod bilo kog proizvođaća, direktan pogon je mehanički jednostavniji i obično daje najmanje 2-3 dB niži šum (DIN A) jer umesto osovine motora i posebne osovine tanjira kod DD su te dve stvari zajedničke, pa efektivno ima jednu osovinu manje.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Još kad bi broj osovina bio jedini faktor unošenja buke i vibracija u sistem...  I sva buka koju stvara motor, koliko god mala bila, ide kroz osovinu direktno ne samo u tanjir nego i u ploču sa kojom je u direktnom kontaktu. Hebiga, malo ko i od beltdrajvera radi decoupled spindle. Specifikacije proizvodjača, he he, i VW je tvrdio da njihovi motori ne zagadjuju vazduh...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, Pchelac said:

Još kad bi broj osovina bio jedini faktor unošenja buke i vibracija u sistem...  I sva buka koju stvara motor, koliko god mala bila, ide kroz osovinu direktno ne samo u tanjir nego i u ploču sa kojom je u direktnom kontaktu. Hebiga, malo ko i od beltdrajvera radi decoupled spindle. Specifikacije proizvodjača, he he, i VW je tvrdio da njihovi motori ne zagadjuju vazduh...

Ozbiljniji pristup osovinama je trenutno u suludim cenovnim rangovima, da bi se pricalo o nekom opstem dobru. Malo mesinga, celicna osovina i tona uzbudjene price...to je za mase..

5 hours ago, dvv said:

Kod nas postoji verovanje da su oni tiši od direktnof pgona, što je apsolutno netačno, izvolite proverite specifikacije kod bilo kog proizvođaća, direktan pogon je mehanički jednostavniji i obično daje najmanje 2-3 dB niži šum (DIN A) jer umesto osovine motora i posebne osovine tanjira kod DD su te dve stvari zajedničke, pa efektivno ima jednu osovinu manje.

Da, niko ne gleda Tehniksove nivoe buke, posto je usadjeno da "merenja ne sviraju", "seme ne sviraju", "ne slusa se muzika gledanjem u osciloskop".... vec svira "magija", koja prodaje teske osrednjosti i zmijska ulja za sve pare..

Direkt drajv, matori Q202 sa brumom ispod 70 decibela...neinteresantan. :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

10 hours ago, dvv said:

Vlado, razumem tvoje lične stavove i poštujem ih, ali mislim da tu ima i pdosta ličnog ubeđenja koje uopšte ne mora da bude takvo. Kod DC motora, hoćeš-nećeš moraš da AC prebaciš u DC, pa uz mali dodatak banalne elektronije možeš i da elektronski stabilizuješ napajanje, što treba da rezultira u potpunoj nevezanosti za eventualno šetanje napona kod AC motora (izražen problem kod mene u stanu, na primer), o eventualmoj hercaži AC napona da i ne pričam (to je objektivno dosta retko, iako postoji). Sama kontrola motora ne mora biti skupa i komplikovana, ona to posatje sa kvarcnom kontolom, koja na kraju uvek ispadne komplikovana, samo zato da se dobije odstupaje od nominalne brzine manje od 0,001% na recimo 10 sati rada, A uopšte ne mora tako, na primer moj Dual CS 604 kontroliše jedno obično NE 555 kolo, sa maksimalno 10 pasivnih komponenti oko njega, za peciznost od 0,01% na 10 časova rada. Ali zato kontrolna elektronika sa kvarcom kao rezervni deo košta nekih € 225 na višim modelima (701,721, itd) dok moja pločica košta € 26. Motor je Dual EDS-500, koji se proizvodi i dan-danas (kao EDS-A).


 

Uzgred, kod nas vlada pomama za modele gramofona sa prenosom preko kaiša. Koliko znam, taj sistem pogona je lansirao Philips još krajem 50-ih godina prošlog veka, ako ekonomsko rešenje koje se pokazalo boljim (kažu oni) od pgona preko gumenog točka (idler). Kod nas postoji verovanje da su oni tiši od direktnof pgona, što je apsolutno netačno, izvolite proverite specifikacije kod bilo kog proizvođaća, direktan pogon je mehanički jednostavniji i obično daje najmanje 2-3 dB niži šum (DIN A) jer umesto osovine motora i posebne osovine tanjira kod DD su te dve stvari zajedničke, pa efektivno ima jednu osovinu manje.

Postoje i gramofoni sa elektronski kontrolisanim AC motorom, :) npr. moj Thorens TD-126 MkI.

Imam i Technics SL-151 MkII, oba su u nekoj sličnoj klasi po kilaži i oba imaju istu SME 3009 s2 ručicu  sa identičnim VdH ožičenjem.

Thorens mi nekako svira "lepše" od Technics-a i ako su decibeli na strani ovog drugog.

Takođe, Technics je jako osetljiv na airborne vibracije pri glasnijem slušanju što kod Thorens-a nije slučaj.


 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da, da, taj Thorens je moja neispunjena mladalacka zelja. :) 

Kada sam kupovao komponente, imao sam spisak(i 20 god :) )  sta svaka komponenta mora da ima..pa ne mora bas svaku sitnicu, ali veci deo. Gramofon je morao da ima plivajucu sasiju, mocan tanjir i regulaciju brzine.

A kupiti 126 mk I ili II u predstavnistvu...em je on bazicno preko 1000 DM bio, a zlotvori uzimaju jos 70%, rekoh, e necete majci..

Zamolim neke arbajtere da ga uvezu(nisam poznavao stjuardese :) ),  oni mi kazu, sta ce ti to, ima dobar Grundig...fuj...i tako..

Polako ce se ispuniti sve nedoradjeno.. :D 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...