Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

verujem ja sebi...moj suzuki, evo gazim 5. godinu, pa ni sijalicu nisam menjao, ni gumu nisam krpio...kakav je prvog dana, takav je i sada

a suzuki je realno japanska dačija, pa ti vidi

ako Bog da da opet kupujem nov auto to će sigurno biti japanac

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sa moje strane ak se neko još sječa ( govorim kao serviser) je Renault 4 . Sve što se desi moreč sam popravit , a kvario se rijetko . Jedino skupo bilo održavanje i dijelovi . Neznam ni sam kolko sam auta za ovo vrijeme promijenio .Imao sam čak i Daewoo onaj ružni tipa Espase , nikad se nije pokvario , al bio je nekako "limen" i kad je klima radila (najviše posla po ljetu) trošio je bezsramno? . I završio za sad na Peugeotu i naravno na "Savi"  M+S . nije  Michelin , al ima prođu. Ja osobno auto doživljavam ko cipele ? Mora imat veliki gepek , solidnu glazbu i bit pouzdan ! 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Bogati, Black Coffee, ti kao moja supruga. Kada god kupujemo auto, dakle svakih 10-11 godina, njeni zahtevi su 100% isti: mora da ima dobru klimu, solidnu muziku i da bude relativno udban. Sve ostalo je se ne tiče. Problem mi je bilo dete (dok je živeo sa nama), jer on je imao ozbiljne tehničke zahteve, daide 0-100 km/h za manje od 3 sekunde, da ide bar 330 km/h i naravno da bude jeftin za održavanje a ne mora da ima opreme. Onda se otselio i živi sam, zaposlio se pa sam plaća sve raćune (normalno uz našu dotaciju), pa se brzo otresao jednog do bola sređenog Yuga sa maltene na nulu sređenim FIAT motorom od 1.6 litara i 100-105 ks, i preselio se u Nubiru (karavan, klima, muzika, itd, motor 2 litra čip tjunovan na oko 144 ks, koja je za njega "pomalo mrtva, drtina", koje jeste malo žednija, pije oko 11 litara u gradu leti sa klimom i muzikom. Ja ga pitam pa šta hoćeš, da ti ore drum do 50 km/h, da bude udobna i još bi da troši manje od Pegle? Neće da može, sinko. Sada se malo smirio, "hladi" se malo tako što mi uzme na sedmicu-dve mog Cruz-a, koji je naprosto novija verzija iste te Nubire, istina sa boljim ležanjem, nenormalnim kočnicama i još mnogo više opreme (1.8 litara atmosferski motor, 142 ks, isto tako 11 litara leti sa klimom i muzikom). Uzme ga sa svih 60 litara goriva, vrati ga sa manje od 15 litara u njemu i pričama šta je sve probao sa njim i gde.

 

Oko guma - ja sam stara i prastara škola, pa za mene postoje Michelin gume i to je to. Nisu danas onoliko ispred drugih kao nekada, a cene su im dalje ubistvene, ali njihovo ponašanje na mokrom kolovozu je po meni još uvek najbolje za koje ja znam (a imao sam Continental gume, poos Nemačke, i nisam impresioniran, mada nemam šta da im zamerim sem izrazite buke u vozilu na preko 100 km/h), kao i Cooper gume (Avon), koje su u svakom smislu klasa ispod. Zimi bez pardona koristim Tigar Winteru, i veoma sam zadovoljan.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

8 hours ago, crni said:

verujem ja sebi...moj suzuki, evo gazim 5. godinu, pa ni sijalicu nisam menjao, ni gumu nisam krpio...kakav je prvog dana, takav je i sada

a suzuki je realno japanska dačija, pa ti vidi

ako Bog da da opet kupujem nov auto to će sigurno biti japanac

imao sam i dobra i losa iskustva.

sa japancima - samo dobra.

moj drugar, inace mehanicar, vozi Nissan Almeru.

turbo dizel. presla 500.000, a na zimoci pali ko mina.

ozbiljno se razmislam da pazarim takav ocuvan auto.

a i bio bi mi od dizela prvenac.

sto se tice guma - najbolje nove, ako se moze ($$$).

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Čini mi se da je jasno da nekadašnji evropski aduti u prodaji kola da je evropski model boljeg kvaliteta od japanskog odavno pripadaju prošlosti. Na stranu štoje danas jako teško odrediti šta je u stvari čije, jer automobili su globalni biznis koja odavno ne poznaje hranice, pa se recimo isti motori ugrađuju i u evropske, i u japanske, i u južnokorejske modele (primer: GM, Renault, Ford, itd). Koliko vidim, danas stara Evropa još uvek vodi po smanjenju potrošnje i čistijem izduvu, ne svi, samo neki.  Tu skidam kapu VW grupi, oni su strašno mnogo postigli u obaranju potrošnje, i vidim po testovima da su Japanci dosta daleko iza njih, Koreanci su negde između. Tu je posao za Nemce odradio tubo punjač, i po smanjenju štetnosti izduva, i po smanjenu radne zapremine bez gubitaka dobre vožnje. U ovim godinama, ja snagu smatram faktorom komfora vižnje, da ne moram svaki čas da menjam, a ne faktorom za jurnjavu, ja sam svoje jurcanje obavio i potpisao, sada me zanima komfor vožnje, udobnost, lumbalna podršaka i za mene i za gospoju, klima, muzika, itd.

I tu, čini mi se, Evropa još uvek vodi. Japanski modeli nikako da dostignu evropske vrednosti potrošnje, a ludi Ameri se i dalje pale na motore od 5+ litara, koji ne mogu a da ne loču (mada, ko jednom navikne na zvuk V-8 motora, gotov je do kraja života, to je stvarno dožvljaj). Uprkos tzv. "gas guzzler tax" koju Ameri naplaćuju za velike zapremine. Japanci su, ne zam zašto, JAKO zakasnili sa ovuđenjem benzinskih turbo motora, Južna Koreja se trgla i od nedavno počela da ih sve više nudi (posebno Kia). Ali VW grupi, koju inače ne olim, skidam kapu za obaranje potrošnje (VW, Audi, SEAT i Škoda). Euro 6 norme su već poodavno prebačene, sada se radi na Euro 7 normama.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pazi, ocito su prisli zidu malih potrosnji klasicnog motora. Prednosti hibrida su dokazane, ali autoindustrija ima svoj volumen, resurse i obicaje, pace tesko doci do zncajnih promena odjenom, mozda u periodima 5 ili 10 god.

Mene su obradovali Italijani, uvek dobri inzenjeri, napravili su prakticno revolucionarne korake u projektovanju i izradi motora(mislim na multiair, multijet), ali i uvecali troskove proizvodnje, a profit je jedino merilo, a ne krajnji korisnik. On se modeluje i navikava na ono sto marketing usrafi u glavu.

 

Ja licno ne volim gasenje par cilindara, ili celog motora na semaforu, zarad smanjenja potrosnje, niti mi je to neki inzenjerski uspeh, potrosnja je ionako poprilicno fals tematika, prenaglasena. Kao i neke ekoloke norme, koje poprilicno komplikuju zivot korisniku vozila. 

Problem je u nekoliko stvari, monopola, formiranja korporativno prijatnih propisa, takse i globe korisnika, manite ustede u proizvodnji, izmestanje proizvodnji na jeftine lokacije..

Tako da treba sagledati siru sliku..ne moze seocekivati vise puno od "nemaca", kada im je 90% proizvodnje izmesteno...

Distant kontrole su moguce, ali kostaju..

Osnovna razlika je sto japanci osvajaju svet sa vozilima, a nemci se stite u monopolskim zonama..a mi smo na losem kontinentu po tom pitanju.. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, dvv said:

Japanci su, ne zam zašto, JAKO zakasnili sa ovuđenjem benzinskih turbo motora, Južna Koreja se trgla i od nedavno počela da ih sve više nudi (posebno Kia). Ali VW grupi, koju inače ne olim, skidam kapu za obaranje potrošnje (VW, Audi, SEAT i Škoda). Euro 6 norme su već poodavno prebačene, sada se radi na Euro 7 normama.

Joj premator si definitivno!

Kakvo lupetanje o VW potrošnji i normama. Golf TDI novije generacije a i starije troše u proseku 10-11 litara po gradu, imao to smeće od auta. Pre toga imao Mitsubišija koji troši isto ali kida naspram golf-a.

Najsmešnije mi je što ti je očigledno promakla jedna mala sitnica tj otkrivena laž vezana za VW grupacije i izduvnih gasova.

Japanci su zakon što se tiče turbo motora i ne kaskaju za nemcima. Imao sam i sivik gt i trošio je manje od svih ostalih europejaca

a sa njegovih 115 konja je i napušavao većinu.

STOP lupetanju - ovo je audio forum!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da slobodno lupetanje, :) 

Koliko je prazna prica o potrosnji je da svi lazu u prezentovanim podacima, generalno, i da su cak osmislili norme merenja i eksploatcije koje su neverovatne u realnoj voznji. 

A pride nagruvali KS..pa svako gazenje pedale srkne jedno cokanjce..

Kolicina goriva je madjionicarski preosvetljena stavka da bi se zamaskirali ostali troskovi, od posedovanja do odrzavanja

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

15 hours ago, tubelover said:

Joj premator si definitivno!

Kakvo lupetanje o VW potrošnji i normama. Golf TDI novije generacije a i starije troše u proseku 10-11 litara po gradu, imao to smeće od auta. Pre toga imao Mitsubišija koji troši isto ali kida naspram golf-a.

Najsmešnije mi je što ti je očigledno promakla jedna mala sitnica tj otkrivena laž vezana za VW grupacije i izduvnih gasova.

Japanci su zakon što se tiče turbo motora i ne kaskaju za nemcima. Imao sam i sivik gt i trošio je manje od svih ostalih europejaca

a sa njegovih 115 konja je i napušavao većinu.

STOP lupetanju - ovo je audio forum!

 

druze trebalo je da popravis taj TDI motor pre nego sto dodjes na forum. originalni TDI od 90KS ima prosecnu gradsku potrosnju od maks 6.5 litara u bilo kojim uslovima (zima, klima). imao, vozio 5 godina, prodao. legendarni motor. ovi danas kidaju sa snagom ali na ustrb potrosnje. moj sadasnji multijet od 150KS zimi u gradu 8.5 litara minimum, a ako mu se upali ciklus spaljivanja DPF ume da ode u PM.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

On 12/31/2016 at 8:30 AM, crni said:

verujem ja sebi...moj suzuki, evo gazim 5. godinu, pa ni sijalicu nisam menjao, ni gumu nisam krpio...kakav je prvog dana, takav je i sada

a suzuki je realno japanska dačija, pa ti vidi

ako Bog da da opet kupujem nov auto to će sigurno biti japanac

 

a pritom je to sto ti vozis, ako je ono sto mislim, realno madjar a ne japanac

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Industirjske norme su se oduvek pravile tako da pogoduju proizvođačima/prodavcima, a zatim se ulagala enormna lova da se kupcima utuca u glavu da je sve samo njima za ljubav. Besmislica, naravno. I nije audio industrija ništa bitnije drugačija, pogledajte smo formalne norme merenja videćete rupčage u njima. Mali primer - neko ima recimo 100W/8 Oma po FTC (američkim) normama, ali i 150W/8 oma po japanskim normama, koje bogu hvala, nisu uhvatile korena jer su isuviše besminslene (što bi Duško Kovačević rekao u "Radovanu": "Milunka, preterano sereš!"). Ali retko ćete igde videti i navode po IEC normama, jer su po nizu pitanja najstrožije, pa daju naizgled najskromnije rezultate. To se najjasnije vidi na deklaracijama impulsne snage u niske impedanse, koje formalno nisu netačne, ali su besmislene jer se navode za smešno kratak i potpuno irelevantan vremeski interval od 1 mS (IEC norme za 20 mS).

Što se automobila tiče, svi znamo za slučaj Nemačke "štednje" firmi VW, ali kasnije se ispostavilo i BMW-a na nekim modelima. I to će ih koštati 14-17 milijardi dolara, samo u SAD, jer kako god da se analizira, to jeste pljačka sa predumišljajem. Ne bih se sporio oko pojednih modela pojdeinih proizvođača, jer su svi proizvođači imali svoe hit modele i one daleko manje uspešne modele. A što se tiče štedljivosti, odavno se zna da se jako lepo postiže smanjivanjem tolerancija u motoru i menjaču, što inudstrija naravno može, ali joj ne pada na pamet,  jer bi to dovelo do osetnog veće cene i proužilo bi vek bar duplo - a oni to ne žele, šta će da rade dok osnovni model i dalje traje. Zato se, recimo, moj auto, onaj koji sam sa drugarima napravio od zemlje negore, spakovan u karoseriju Yuga za mali N, sa FIAT SOHC motorom od 1.6 litara i 142 KS i trkačkim sistemom ubrizgavanja, CatCams breagastom (podizanje ventila 11 mm!), e taj se NIKADA nije pokvario, a verovatno skorije ni neće. Da je to uradila neka fabrika, koštao bi daleko manje, ali i dalje daleko više od potpuno serijskog modela. Strpajte vi u motor kovane klipove i radilicu, ima motor da traje milion kilometara bez većih muka samo sa normalnim održavanjem. Kao Leyland autobusi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, grau said:

 

druze trebalo je da popravis taj TDI motor pre nego sto dodjes na forum. originalni TDI od 90KS ima prosecnu gradsku potrosnju od maks 6.5 litara u bilo kojim uslovima (zima, klima). imao, vozio 5 godina, prodao. legendarni motor. ovi danas kidaju sa snagom ali na ustrb potrosnje. moj sadasnji multijet od 150KS zimi u gradu 8.5 litara minimum, a ako mu se upali ciklus spaljivanja DPF ume da ode u PM.

Hahaha trebao sam popraviti potpuno nov auto?

Žalio sam se ali su mi rekli da ne koristim grejače sedišta klimu podizače i da ugasim svetla!

jebiga šta drugo očekivati kod nas, auto je naravno prodat i stavljen je krst na fauve.

Sada se vozi benzinski koreanac bez turba koji troši takođe preko 9 litara ali auto barem ide kako

bog zapoveda.

Neko je napisao čipovani benzinac, gde se to može napraviti/kupiti kod nas?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Cak sam cuo od nekih mehanicara da je normalno da TDI od zamene do zamene potrosi litar ulja.

Mada mislim da je DVV pisao o benzinskim turbopunjenim motorima iz VW grupe. Mada, TFSI im i nisu bili reprezentativni.

Trenutno multyjet i hdi, pa cak i dci nemaju konkurenciju.

Mada potrosnja zavisi od mnogo faktora. Jbg, kod nas su dazbine ogromne i gorivo je preskupo pa smo prinudjeni da vozimo malolitrazne motore i u teskim automobilima. Mnogo je bolje da motor bude u ekonomicnom rezimu sto je tesko ako mu je opterecenje veliko.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

TDI je imao jednu pricu do 2009-e, a posle su krenule ustede, ljustenje radilice(smanjenje mase), dok ih nije DCi, HDI i Mjet pregazio,

Sada su presli na "klasicni" common rail, ali sepo brendiranom terminu i dalje vikaju TDI, sto nema veze sa tehnikom, vec sa brendom.

 

I sto rece skrstic, sipam koliko treba, vozim se kada treba, nisam u autoprevoznickom biznisu da kalkulisem troskove goriva do detalja.

Vise mi prave problem sklopovi koji crkavaju bez opomene, a kostaju i po nekoliko stotina evra..

VW se ne popravlja, vec okrpi polovnim delovima i preproda... :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

34 minutes ago, Beli_Ninja said:

Cak sam cuo od nekih mehanicara da je normalno da TDI od zamene do zamene potrosi litar ulja.

Mada mislim da je DVV pisao o benzinskim turbopunjenim motorima iz VW grupe. Mada, TFSI im i nisu bili reprezentativni.

Trenutno multyjet i hdi, pa cak i dci nemaju konkurenciju.

Mada potrosnja zavisi od mnogo faktora. Jbg, kod nas su dazbine ogromne i gorivo je preskupo pa smo prinudjeni da vozimo malolitrazne motore i u teskim automobilima. Mnogo je bolje da motor bude u ekonomicnom rezimu sto je tesko ako mu je opterecenje veliko.

 

 

potrosnja ulja zavisi od dizajna motora i nije znak nikakvog defekta ni falinke. recimo neki turbo punjace traze jace podmazivanje od drugih. odnosno, da se preciznije izrazim, neke proizvodjace, recimo VW nije blam da na servisnom intervalu od 10.000 ukalkulisu i litar ulja koje kosta kao 5litara goriva. a drugi, recimo sve sto je trosilo 1.6 HDI, se kurcio sa servisnim intervalom od 20.000 bez potrosnje ulja pa je cena toga bio servis turba na 150.000, po ceni od 1000e.

nema spora da je mjet bolji motor od tdi ali to i nije tema.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, tubelover said:

Hahaha trebao sam popraviti potpuno nov auto?

Žalio sam se ali su mi rekli da ne koristim grejače sedišta klimu podizače i da ugasim svetla!

jebiga šta drugo očekivati kod nas, auto je naravno prodat i stavljen je krst na fauve.

Sada se vozi benzinski koreanac bez turba koji troši takođe preko 9 litara ali auto barem ide kako

bog zapoveda.

Neko je napisao čipovani benzinac, gde se to može napraviti/kupiti kod nas?

Ja sam to naisao i uradio još kada sam kupio Daewoo Nubiru 2002. godine. Tada je moglo, verovatno može i danas, ali gde, to ne znam. Googlaj malo, naći ćeš. Sumnjaj nasve što ti obećava više od +10%, malo je verovatno. A i to samo zato što se radi o klasičnom motoru, koji je rasterećen, ima nizak kompresioni odnos i ne vrti se previše, pa ima "mesa". Noviji motori, kao recimo 1.8 litarski u Cruz-u, nema više gde, on je već fabrički navijen dokle može. on serijski ima istu snagu kao i onaj od 2 litra sa čip tjuningom, ali  na žalost, nema isti obrtni momenat.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

18 minutes ago, shonne said:

common rail motori su poceli jos 2005, kod VW sa 2.0 motorima.

 

kakvo je misljenje o 2.0 143KS CR motoru? gledam neki seat exeo, to je isti motor koji je isao u audi A4, samo je par godina mladji pa se nadam da je debagovan.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...