Jump to content

DejanM

Član
  • Broj sadržaja

    750
  • Na DiyAudio.rs od

  • Poslednja poseta

  • Broj dana (pobeda)

    5

Poslednji trofej

DejanM je imao/la sadržaj sa najviše reakcija!

Informacije Profila

  • Zemlja:
    Serbia

Skorašnji posetioci profila

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

DejanM's Achievements

Naš čovek

Naš čovek (6/9)

333

Forumska reputacija

  1. Pa eto zajednicke teme: oni koji cuju razlike u zvuku pri promeni kablova takodje uzivaju u muzici. I onda sa njima pricas o muzici a ne o kablovima.
  2. Ovo je muzika za usi svakog elektro-inzinjera ...
  3. Pa dobro - oni cuju, ti ne cujes ... i sta onda. Postoje mnogo vaznije stvari u zivotu ...
  4. Steta. U krajnjoj liniji je to ne toliko vazna stvar.
  5. To sa kablovima je jedna cudna prica: oni negde naprave veliku a negde manju razliku. A negde jedva da se nesto moze primetiti. To zavisi od mnogo stvari. Ali izgleda da mnogo cesce prave razliku nego da ne prave. Navescu vam dva primera. Ja imam drugara i kolegu koji je takodje zavrsio elektrotehniku samo za razliku od mene on je svoj studij odradio u Zagrebu. Veliki zaljubljenik u lampe, kablovi su za njega prica koja nije vredna vremena, voli DIY, itd. Klasika ... Jednom kada je bio kod mene i dok smo slusali muziku, napravili smo malu pauzu, dok je on otisao do toaleta. Za to vreme ja uzmem i zamenim strujni Lapp kabl na Naim CD playeru i stavim originalni Naim kabl koji sam dobio uz taj player. Kada se vratio i kada smo nastavili slusanje muzike, on mi je diskretno skrenuo paznju da sa mojim sistemom nesto nije u redu i da se nesto pokvarilo. Onda sam pred njim zamenio ponovo strujni kabl, pustio muziku i sve je bilo naravno kao i ranije. Cela ta prica se zavrsila tako sto je kupio kotur od 50m Lapp kabla. Ali tu prici nije kraj ... on nikada nije iskoristio niti 1 m tog Lapp-a. Nesto je u njemu jace cak i od sopstvenog iskustva da bi prihvatio tu jednostavnu cinjenicu. Kada sam ga pitao zasto nije napravio bar jedan strujni kabl od tih 50m koje je kupio, samo je odmahnuo rukom. Drugi interesantan primer jeste moje Ampino pojacalo (stereo izlazni amp od oko 35W/8 Ohma). Njega imam na sistemu u spavacoj sobi. Doduse na tom sistemu imam nekoliko strujnih filtera koje sam sam napravio. Na tom Ampinu recimo zamena strujnih kablova stvara razliku gde bi se moglo diskutovati da li uopste postoji. Cak i oni sporetski su tu negde ... tek kada sam stavio strujni kabl koji je kostao 2 puta vise od samog Ampina culo se nesto - sviralo je nesto bolje. Taj strujni kabl naravno nije ostao tu, ali je bilo jasno da u Ampino slucaju strujni kablovi nisu toliko bitni. Mogu da naprave razliku ali je pitanje o isplativosti te razlike (ako problemu prostupimo na inzinjerski nacin i vodimo racuna i o ceni resenja). Naravno, diskusija na ovu temu bi se mogla razvlaciti dalje, sa pitanjima tipa koliko je taj sistem zbilja rezolutan, koliki je uticaj recimo sobe , itd. Za mene licno pitanje kablova vise nije tema. Sto se mene tice, svako moze da radi ono sto zeli, da veruje u sta hoce i da koristi naravno ono sto zeli ili sto moze sebi da priusti. Kada se bavite DIY HifI uredjaja medjutim, onda ta tema nije toliko beznacajna, jer je potrebno napraviti uredjaj koji ce biti otporan, izmedju ostalog, i na VF djubre koga ima u mrezi (a ima ga sve vise). I tu postoje generalno dva pristupa: mnogi taj problem ostavljaju da se resi van uredjaja, sa idejom da se taj problem treba resavati pomocu posebnih uredjaja/filtera/kablova, implementirajuci standardne seme napajanja; dok neki pokusavaju pravljenjem recimo slozenijih napajanja (napajanje nije jedini nacin resavanja tog problema) unutar samog uredjaja da na taj nacin uredjaj ucine neosetljivim na spoljne uticaje. Ali ta tema je jako siroka i velika ... i slozena.
  6. Taj XA30.8 je prava bombonica. Uz prave zvucnike -> kraj !
  7. Aha sada shvatam. Ti ides na opciju DIY. Ako je tako, idi naravno na noviju varijantu, bez obzira sto i ova starija svira dobro. Sigurno je da x.8 ima prednosti. Ja sam dosta kablova promenio jer od samog pocetka sa mojim starim kablovima to nije sviralo bas dobro - ja nisam bio zadovoljan. Prvo sam promenio zvucnicke, interconnect XLR Crystal Cable sam imao od samog pocetka i to mi se cinilo OK ali sam se dosta mucio sa strujnim dok nisam naleteo (rizikovao) sa onim koje sam postovao. Dosta sam zica tu promenio ali sada je to iza mene ... sada radi bolje nego sto sam mogao i da predpostavim. Inace ja imam strujni generator za HiFi (PS Audio) ali sam se odlucio da poslusam savet Nelson Passa i da bocnem mono blokove direktno u uticnicu u zidu. Svaki mono blok ide u posebnu uticnicu (Furutech), one su vezane za razvodnu tablu u stanu na posebne osigurace (kablovi u zidu su Lapp 3x2,5), dok su osiguraci u razvodnoj tabli vezani za fazu koja ulazi u kucu a na koju su vezane spavace sobe. Na taj nacin sam izbegao fazu na koju je vezana kuhinja, gde se nalaze ovi veci potrosaci, tipa frizidera. Tako sam pokusao da dobijem sto je moguce bolji kvalitet struje za ove mono blokove. Pri tom, kvalitet struje u mom stanu je dosta dobar: strujni generator, koji takodje ima svoju uticnicu u zidu i svoj osigurac, pokazuje negde oko 0,5% THD na svom ulazu. Jednosmerna komponenta u mrezi je mala i krece se oko 0,15 V DC (ove vrednosti variraju ali ne puno). I pored svega toga, tih zadnjih 2m strujnog kabla igra i te kakvu ulogu ... Puno srece - zelim ti da amp ispadne tako da vise nikada ne pozelis drugi. A potencijal za tako nesto postoji.
  8. Jako dobro ali mora malo da se potrudis sa kablovima. I naravno zavisi koji zvucnici se pokrecu (moje Focal 1027 Be pokrece bez problema iako su malo nezgodni sa impedansom). I kakva ti je soba ... U principu svira jako neutralno sa odlicnom ekstenzijom i na gore i na dole. Detaljan ali ne zamoran. Sredina ima "strukturu" ali nije prenaglasena. Price o tome kako ima topao zvuk, pa ne znam kako svira kao lampas ... Kod mene je svirao "toplo" dok sam imao pogresne strujne kablove na njemu. Kada sam stavio ovo, sunce je prosijalo, prozor se otvorio, pticice cvrkucu: https://www.lavricables.com/cables/grand-30-core-silver-mains-eu-us-power-cable/ Sto se tice slicnosti sa lampama: ja tu ne vidim neku posebnu slicnost, osim ako se pod tim ne podrazumeva transparentnost u zvuku, koja se dobija i sa nekim odlicnim SET pojacalima. Sviraju transparentno i dinamicno (cupkas nogom kada dodje tvoj omiljeni brzi deo). Ali ponavljam: promene kablova strujnih, interconnect (ja koristim balansiranu vezu sa Crystal Cable) i zvucnickih ces da primetis, jer su ovi mono blokovi detaljni i jako dobri kada je i mikro dinamika u pitanju. U testu u Stereophile je lik ovo pojacalo proglasio najboljim na planeti. Ja ne bih isao tako daleko ali je zbilja odlican komad tehnike. Ima da se nadje polovnih sada po internetu (cene se krecu tu negde oko 5-6 K) pa ako imas te novce, topla preporuka.
  9. Ja mogu da ti kazem kako svira XA 60.5 jer ih imam ali ne mogu da kazem kako svora XA 60.8 jer ih nemam a nisam ih ni slusao ...
  10. DejanM

    Gramofonska tema

    Ja sam pre dosta godina slusao laserski gramofon. Tada je kostao nesto malo preko 10K. I nije sviralo lose samo je bio jako osetljiv na prasinu pa su ploce obavezno morale dobro da se operu pre upotrebe.
  11. Samo jedna primedba ... Sramota je sto se u Srbiji govori o Sv. Savi kao osnivacu srpske drzave. Pre Nemanjica su postojale 3 srpske dinastije i (ako se dobro secam) 42 srpska vladara: knezova, kraljeva i jednog cara: Bodin je bio krunisan krunom bugarskog cara i tako postao carem Bugara i Srba (zato sto su u tom trenutku imali zajednockog neprijatelja a Bugari ostali bez vladara). Car Bodin je na primer kontrolisao teritoriju koja je bila veca od Dusanovog carstva. Prema tome govoriti o Nemanjicima kao osnivacima srpske drzave jeste ili neznanje ili namerni pokusaji da se zabasuri srpska istorija pre Nemanjica. Pri tome se zvanicna srpska istoriografija pravi luda i cuti, cak i onda kada se snima serija: Nemanjici - stvaranje kraljevstva (ili kako se vec bese zvase ta jadna serija). Postojanje dinastija Svevladovica, Svetimirovica i Ostrivojevica priznaje cak i nemacka istoriografija (samo se u nekim godinama ne slazu sa nasom) ali zato rezimski istoricari i dalje pricaju neke nebulozne price. Koliko je bolesna situacija u Srbiji svedoci i podatak da je za vreme Kostunicine vlade, 2006., kupljen na aukciji u Minhenu prsten srpskog kralja Strojimira iz devetog veka (za 20.000 EUR). Prsten se nalazi u Istorijskom muzeju u Beogradu i ... svi se prave kao da on i ne postoji. Sveti Sava je izborio autokefalnost srpske crkve. Ali ta crkva je u raznim organizacionim oblicima postojala i ranije. Cak mnogo ranije. Tako da meni nije bas jasno ni zasto SPC insistira na tih 800 godina postojanja - jer crkva u Srba, kao takva, je postojala ranije, kada jos nije postojao raskol izmedju Pape i Carigradskog Patrijarha. Verovatno razlog lezi u cinjenici da SPC jeste Pravoslavna crkva, pa kao takva nije mogla postojati ranije. Ali kao hriscanska jeste postojala ranije i mnogo je starija od tih 800 godina ...
  12. Pajo, Nisam ukapirao sa ovog linka o cemu se radi osim da Hassell ima zdrastvenih problema. O cemu se tacno radi ?
  13. To je zbog toga sto velika umetnicka dela izlaze van okvira teoretski postavljenih kategorizacija i ogranicenja. Nusret Fateh Ali Khan je usao na evropsku muzicku scenu nakon saradnje sa Peter Gabrielom sa kojim je ucestvovao u snimanju muzike za film Poslednje Hristovo Iskusenje (film je vezan za jednu interesantnu istorijsku verziju zivota i smrti Isusa Hrista a muzika je sjajna). Nakon tog snimanja ga je Peter Gabriel uzeo pod ugovor za svoju Real World izdavacku kucu. Uzgred, ja sam svojevremeno pasionirano kupovao CDove Real Worlds i mogu samo da kazem da je tu bilo interesantne i dobre muzike. To je bio znacajan Gabrielov poduhvat, koji je otvorio modernu evropsku muzicku scenu prema uticajima razlicitih kultura i tradicija. Taj uticaj u modernoj muzici se vise ne moze zanemariti. Nusret Fateh Ali Khan je bio interesantan zbog svog, Evropi do tada malo poznatog, nacina pevanja. Sto se tice Hassella - i meni je album Power Spot najbolji koji je snimio. Mada je bilo jos dobrih albuma ... recimo Dream Theory in Malaya. Taj njegov specificni, kroz elektroniku provucen, zvuk trube je znacajno uticao na moderne evropske trubace .. .Erik Truffaza ili recimo Nils Peter Molvaera. Zao mi je sto nikad nije doslo do saradnje sa Frippom iako je Hassell saradjivao i sa Sylvianom, Gabrielom, Eno-om, ... Bila bi to interesantna kombinacija. Michael Brook-ov, vec pomenut, album Live at London Aquarioum Zoo .... po meni spada u sam vrh ove vrste muzike o kojoj govorimo ....
  14. Imam utisak da si ti ipak veci fan Robert Frippa od mene - pogotovo ako i albumu 1999 ne nalazis manu Tada je u Engleskoj postojala ekipa muzicara, koja je pokrenula tzv. programski rock, ne zadovoljavajuci se relativno jednostavnim rhytm& blues strukturama. KC, koji su bili medju prvima u tom pokretu, su bili drugaciji, jer su bili heavy - imali su tezak zvuk Hard Rock bandova a istovremeno je njihova muzika bila daleko slozenija. Osim toga, Fripp nije bio klasican Gitarrero tog doba: njegovo sviranje gitare je bilo drugacije, sofisticiranije i nije se oslanjalo na blues. Eno, Sylvian, Brook, ... su bili u to vreme jako srodni u svom shvatanju moderne muzike. Interesantno je da su gotovo svi, u pojedinim fazama svojih karijera, dosta eksperimentisali sa ambijentalnom muzikom. Tu je doslo do interesantnog mesanja raznih uticaja: i dok su neki skliznuli u World Music, neki su se vratili svojim pocetnim idejama - a neki su ostali u tom ambijentalnom prostoru. Ja sam tako, slusajuci njih, dosao u kontakt sa Jon Hassell-om, Sakamoto-om, John Cale-om, Harold Budd-om, Daniel Lanois-om, ... ali kod svih njih mi je nedostajala ta kontrolisana zestina Frippovog sviranja - kao recimo na nekim pesmama sa njegovog solo albuma Exposure (Breathless). To je ono sto je mene zauvek vezalo za ovog zbilja izuzetnog muzicara.
  15. Pa i ja sam odrastao uz KC. Za to vreme je to bila neka sasvim nova muzika. Ona za razliku od tada dominantnih bandova, nije bila bazirana na Rhytm & Blues-u, vec je imala elemente i jazza i pomalo klasike ali svirane na jedan poseban, rock, nacin. Ali ono sto je zbilja bitno, jeste sto ona i danas pogadja gde treba. Lizard ali i Islands su bili tada nesto novo. Programski, slozeno ali zestoko. Po svojoj slozenosti se mozda jos jedino Tales from Topographic Oceans grupe Yes mogao meriti sa KC. Ali KC je ipak, bar za moj neki ukus, bilo prijemcljivije ... nekako je budilo vise emocija. 1981. su nakon 6 godina pauze objavili album Discipline. Bila je nova postava i zvuk je u odnosu na Red bio nesto promenjen. Ali to je bio album bomba ! Sheltering Sky ostaje i danas jedna od mojih najomiljenijih KC pesama. Ali treba pomenuti i Frippovo bavljenje ambijentalno-avantgarde svirkom. Moram priznati da mi se taj deo njegovog opusa manje dopao. Bilo je tu i nekoliko razocaravajucih albuma, kao npr.1999. Slicno je i kod David Sylviana, koji je gajio slicnu sklonost kao i Fripp. Tu sam najcesce odustajao od slusanja. Pre nekoliko godina sam konacno imao prilike da pogledam KC uzivo. Bila je to postava sa 3 bubnjara i sa Mel Collinsom, izmedju ostalih. Bio je dobar nastup, gde su na momente uspeli da ponesu svojom svirkom. Njihova staticnost na sceni je u jakoj suprotnosti sa zestinom kojom sviraju. Ritam sekcija sa 3 bubnjara nije ostavila bas neki narociti utisak na mene. Mislim da bi jedan a dobar bubnjar, bilo bolje resenje. Ali bilo je interesantno ...
  • Trenutno na sajtu   0 članova, 0 Skrivenih, 9 Gosta (Pogledaj celu listu)

    • There are no registered users currently online
  • Forumska statistika

    8.9k
    Ukupan broj tema
    432.6k
    Ukupan broj objava
  • Statistika članovȃ

    2852
    Svi članovi
    3371
    Najviše na sajtu
    Duci
    Najnoviji član
    Duci
    se pridružio
×
×
  • Kreiraj novo...